Page 30 - KobiEfor_Temmuz_2015
P. 30
KAPAK
SA⁄LIK SEKTÖRÜNDE DÖNÜfiÜM
Giyilebilir medikal
ürünler geliyor
2020’ye do¤ru; sa¤l›k sektörü
dinamikleri de¤iflecek ve yeni ifl
modelleri geliflecek. Sektörde
afla¤›daki de¤iflim ve dönnüflüm
süreçleri bafllad› ve derinlefli-
yor:
l Sa¤l›k hizmetleri tüketicile-
ri daha bilinçli oldu. ‹htiyaçlar›
hakk›nda fark›ndal›k seviyeleri
yükseldi. Sa¤l›k hizmetlerinde
seçenekler içinden tercih dav-
ran›fl› gelifliyor. Hasta art›k ka-
rar verici duruma geldi. Sa¤l›k
sektörü bu hastay› ifl yap›fl flek-
linde bafla alaca¤› de¤iflimi ge- cak. ‹flbirlikleri üzerine kurulu mans› Türkiye'nin sa¤l›k turizmi-
çirmelidir. Ar-Ge a¤› önplana ç›kacak. Bu ni de büyütecek ve ekonomiye
l “Dijital ilaç ça¤›”na gelindi. a¤, ilaç flirketlerini merkezine katk› sa¤layacakt›r. Türkiye'de
Sa¤l›k görevlileri, hastalarla alacak. halen medikal turizm pazar bü-
web tabanl› platformlar arac›l›- l ‹laç firmalar›n›n yap›s›nda yüklü¤ü 850 milyon dolar civa-
¤›yla iletiflim kuracak, hizmeti destek fonksiyonlar›n›n önemi r›ndad›r, oysa dünya sa¤l›k turiz-
evde verecek. Uzaktan muaye- giderek artacak. Finans, insan mi büyüklü¤ü 65 milyar dolara
neleri kolaylaflt›ran dijital teflhis kaynaklar›, sat›n alma, bilgi tek- dayanm›flt›r, 2020’de 100 milyar
araçlar› ve e-klinik ziyaretleriyle nolojileri, müflteri hizmetleri gibi dolarl›k sa¤l›k turizmi harcamas›
seyahat ve bekleme süreleri destek fonksiyonlar› global ola- bekleniyor. Türkiye’ye sa¤l›k tu-
azalacak ve üretkenlik artacak. rak yönetilen, entegre ortak hiz- rizmine gelen say›s› 270 bini geç-
Robotlarla gerçeklefltirilen ya met ve mükemmeliyet merkez- ti ve s›çrayarak büyüme potansi-
da desteklenen ameliyatlar yay- lerinden oluflan bir organizasyo- yeli tafl›yor. Genel turist 630 do-
g›nlafl›yor. na dönüflecek. lar harcarken sa¤l›k turizmine
l Giderek geliflen, küçülen, l Geliflmekte olan pazarlara gelen turist 8 bin dolar harc›yor.
hafifleyen teknolojik cihazlar yönelik yeni ifl modelleri ortaya Yenilikçilik: Yenilikçili¤in des-
sayesinde sadece klinik bulgu- ç›kacak: Amerika, Japonya ve teklenmesi için ürün/hizmet ge-
lar de¤il; genel sa¤l›k, zindelik geliflmifl ülkelerin pazarlar› ilaç lifltirme, sahiplik, eriflim ve çev-
ve yaflam kalitesi ölçülebilecek. sektörü için ana pazar olarak resel faktörler olarak s›ralanabi-
Giyilebilir cihazlar›n gönüllü kalmaya devam ederken BRIC lecek dört parametre bulunmak-
kullan›m› artacak ve sa¤l›k hiz- ülkelerini zorlayacak yeni Latin tad›r. Türkiye, ürün / hizmet ge-
met sa¤lay›c›lar› taraf›ndan te- Amerika pazarlar›, Vietnam, Ni- lifltirme, sahiplik ve çevresel fak-
davi ve takip amaçl› kullan›m› jerya ve Endonezya gibi gelifl- törlerde birçok ülkenin gerisinde
teflvik edilecek. mekte olan ülkeler tüm dünya kalmaktad›r. Bu durum ülkeye
l Genifl ve kapsaml› sa¤l›k ve- için yarat›c›l›k havzalar›na dönü- yeni yat›r›mlar›n çekilmesi ve pa-
rilerinin analizi yeni modelleri ve flecek. Bu ülkeler tedavi üreti- ralel olarak sürdürülebilirlik ko-
araçlar› gerektirecek. Sa¤l›k ve- minde yer edinecek. nular›nda sorunlara neden ol-
risinin kullan›m› ülkenin ekono- l Kurumsal itibar daha fazla maktad›r.
mik geliflmifllik seviyesi için ölçüt önem kazanacak: ‹laç flirketleri ArGe harcamalar›n›n en yük-
haline gelecek. için kurumsal itibar birincil ön- sek oldu¤u sektör olan sa¤l›k
l Teknoloji ve bilimdeki gelifl- celik olarak daha da önplana ç›- sektörü desteklenerek yat›r›mla-
melerin etkisi yeni yasal düzen- kacak ve ilaç gelifltirme, fiyat- r›n Türkiye’ye çekilmesi önemli
lemeleri flekillendirecek. land›rma gibi konularda güven hale gelmifltir. Bu aç›l›m, Ar-∫Ge
l Ar-Ge iflbirlikleri artacak. ve fleffafl›k daha fazla önemse- alan›nda önemli bütçelere sahip
fiirketlerin sadece kendi kurum- necek. olan klinik araflt›rmalar›n da
lar› içinde (in-house) yapt›klar› Türkiye sa¤l›k turizmi: Sa¤l›k Türkiye’ye çekilmesi için bir f›r-
Ar-Ge çal›flmalar›n›n pay› azala- sektörümüzün dönüflüm perfor- sat oluflturacakt›r.
30 KobiEfor Temmuz 2015