Page 30 - KobiEfor_Temmuz_2015
P. 30

KAPAK



                             SA⁄LIK SEKTÖRÜNDE DÖNÜfiÜM



            Giyilebilir medikal
            ürünler geliyor

              2020’ye do¤ru; sa¤l›k sektörü
           dinamikleri de¤iflecek ve yeni ifl
           modelleri geliflecek. Sektörde
           afla¤›daki de¤iflim ve dönnüflüm
           süreçleri bafllad› ve derinlefli-
           yor:
              l Sa¤l›k hizmetleri tüketicile-
           ri daha bilinçli oldu. ‹htiyaçlar›
           hakk›nda fark›ndal›k seviyeleri
           yükseldi. Sa¤l›k hizmetlerinde
           seçenekler içinden tercih dav-
           ran›fl› gelifliyor. Hasta art›k ka-
           rar verici duruma geldi. Sa¤l›k
           sektörü bu hastay› ifl yap›fl flek-
           linde bafla alaca¤› de¤iflimi ge-  cak. ‹flbirlikleri üzerine kurulu  mans› Türkiye'nin sa¤l›k turizmi-
           çirmelidir.                     Ar-Ge a¤› önplana ç›kacak. Bu   ni de büyütecek ve ekonomiye
              l “Dijital ilaç ça¤›”na gelindi.  a¤, ilaç flirketlerini merkezine  katk› sa¤layacakt›r. Türkiye'de
           Sa¤l›k görevlileri, hastalarla  alacak.                         halen medikal turizm pazar bü-
           web tabanl› platformlar arac›l›-   l  ‹laç firmalar›n›n yap›s›nda  yüklü¤ü 850 milyon dolar civa-
           ¤›yla iletiflim kuracak, hizmeti  destek fonksiyonlar›n›n önemi  r›ndad›r, oysa dünya sa¤l›k turiz-
           evde verecek. Uzaktan muaye-    giderek artacak. Finans, insan  mi büyüklü¤ü 65 milyar dolara
           neleri kolaylaflt›ran dijital teflhis  kaynaklar›, sat›n alma, bilgi tek-  dayanm›flt›r, 2020’de 100 milyar
           araçlar› ve e-klinik ziyaretleriyle  nolojileri, müflteri hizmetleri gibi  dolarl›k sa¤l›k turizmi harcamas›
           seyahat ve bekleme süreleri     destek fonksiyonlar› global ola-  bekleniyor.  Türkiye’ye sa¤l›k tu-
           azalacak ve üretkenlik artacak.  rak yönetilen, entegre ortak hiz-  rizmine gelen say›s› 270 bini geç-
           Robotlarla gerçeklefltirilen ya  met ve mükemmeliyet merkez-     ti ve s›çrayarak büyüme potansi-
           da desteklenen ameliyatlar yay-  lerinden oluflan bir organizasyo-  yeli tafl›yor. Genel turist 630 do-
           g›nlafl›yor.                     na dönüflecek.                   lar harcarken sa¤l›k turizmine
              l  Giderek geliflen, küçülen,    l  Geliflmekte olan pazarlara  gelen turist 8 bin dolar harc›yor.
           hafifleyen teknolojik cihazlar  yönelik yeni ifl modelleri ortaya   Yenilikçilik: Yenilikçili¤in des-
           sayesinde sadece klinik bulgu-  ç›kacak: Amerika, Japonya ve    teklenmesi için ürün/hizmet ge-
           lar de¤il; genel sa¤l›k, zindelik  geliflmifl ülkelerin pazarlar› ilaç  lifltirme, sahiplik, eriflim ve çev-
           ve yaflam kalitesi ölçülebilecek.  sektörü için ana pazar olarak  resel faktörler olarak s›ralanabi-
           Giyilebilir cihazlar›n gönüllü  kalmaya devam ederken BRIC      lecek dört parametre bulunmak-
           kullan›m› artacak ve sa¤l›k hiz-  ülkelerini zorlayacak yeni Latin  tad›r. Türkiye, ürün / hizmet ge-
           met sa¤lay›c›lar› taraf›ndan te-  Amerika pazarlar›, Vietnam, Ni-  lifltirme, sahiplik ve çevresel fak-
           davi ve takip amaçl› kullan›m›  jerya ve Endonezya gibi gelifl-  törlerde birçok ülkenin gerisinde
           teflvik edilecek.                mekte olan ülkeler tüm dünya    kalmaktad›r. Bu durum ülkeye
              l Genifl ve kapsaml› sa¤l›k ve-  için yarat›c›l›k havzalar›na dönü-  yeni yat›r›mlar›n çekilmesi ve pa-
           rilerinin analizi yeni modelleri ve  flecek. Bu ülkeler tedavi üreti-  ralel olarak sürdürülebilirlik ko-
           araçlar› gerektirecek. Sa¤l›k ve-  minde yer edinecek.          nular›nda sorunlara neden ol-
           risinin kullan›m› ülkenin ekono-   l Kurumsal itibar daha fazla  maktad›r.
           mik geliflmifllik seviyesi için ölçüt  önem kazanacak: ‹laç flirketleri  ArGe harcamalar›n›n en yük-
           haline gelecek.                 için kurumsal itibar birincil ön-  sek oldu¤u sektör olan sa¤l›k
              l Teknoloji ve bilimdeki gelifl-  celik  olarak daha da önplana ç›-  sektörü desteklenerek yat›r›mla-
           melerin etkisi yeni yasal düzen-  kacak ve ilaç gelifltirme, fiyat-  r›n Türkiye’ye çekilmesi önemli
           lemeleri flekillendirecek.       land›rma gibi konularda güven   hale gelmifltir. Bu aç›l›m,  Ar-∫Ge
              l  Ar-Ge iflbirlikleri artacak.  ve fleffafl›k daha fazla önemse-  alan›nda önemli bütçelere sahip
           fiirketlerin sadece kendi kurum-  necek.                         olan klinik araflt›rmalar›n da
           lar› içinde (in-house) yapt›klar›  Türkiye sa¤l›k turizmi: Sa¤l›k  Türkiye’ye çekilmesi için bir f›r-
           Ar-Ge çal›flmalar›n›n pay› azala-  sektörümüzün dönüflüm perfor-  sat oluflturacakt›r.

           30 KobiEfor Temmuz 2015
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35