Page 59 - KobiEfor_Temmuz_2012
P. 59
dünyan›n en h›zl› büyüyen global medya ajans› ol- fl›ma, iletiflim planlamas›na yaklafl›m›na bak›lmal›. O
duklar›n› da aktaran Olcay, di¤er ajanslardan farkla- mecray› ne kadara sat›n ald›¤›n›z de¤il, o mecray›
r›n› dijital ça¤da do¤mufl olmalar› ve dijitalin DNA’la- nas›l kulland›¤›n›z, nas›l de¤erlendirdi¤iniz, tüketi-
r›nda olmas›na ba¤l›yor: “360 derece entegre ileti- ciyle markan›n ba¤ kurmas› önemlidir. Ne kadar sa-
flim üzerine faaliyet gösteriyoruz. Di¤er ajanslar diji- t›n ald›¤›n›z›n ötesinde, neyi sat›n ald›¤›n›z, nerede
tal dünyaya adeta pasaportla girerken bizim zaten durdu¤unuz, tüketici markan›z› sat›n ald›¤›nda sizi
bütün süreçlerimiz dijital.” markan›n ihtiyac› olan imgelerle bütünlefltirebilmesi-
Medya planlama ve sat›nalman›n ayr› bir uzman- dir önemli olan.”
l›k alan› oldu¤unu vurgulayan Olcay, reklam ajansla- Neslihan Olcay’a göre markalar yaflayan, ilgi gös-
r›n›n alt›ndaki küçük medya bölümleriyle çok h›zl› terilmesi gereken canl› varl›klar, ilgiye, uzman yak-
de¤iflen medya ortam›n›, iyi, do¤ru ve markan›n tü- lafl›m›na ihtiyaç duyuyor ve reklamverenin markas›-
keticiyle ba¤ kurabilece¤i profesyonellikte ve detay- n› kendi markas› gibi sahiplenecek ajanslara ihtiya-
da planlaman›n zor oldu¤una dikkat çekiyor: “Çün- c› var. Global bir network olman›n en temel fayda-
kü markan›n faydas› için veri çok önemli hale geldi. s›ysa o sektöre iliflkin deneyimleri bulunmasa dahi
Reklam ajanslar›n›n medya ajanslar›n›n eriflebildi¤i dahil olduklar› networkle yurtd›fl›ndan bilgiye, de-
verilere eriflme imkan› çok da fazla yok, büyük neyime ulaflabilmek: “Bunu yerel koflullara adap-
maliyetler bunlar. Sadece araflt›rma de¤il, te edebilme becerisi de olmazsa olmaz›m›z.
insan kayna¤›nda da büyük maliyet. Biz- Markalar› Maxus olarak yerel Türk KOB‹’leriyle
lerin tüketici içgörüsü konusuna uz- yaflayan, ilgi global know-how’u buluflturabiliyo-
manlaflm›fl çal›flanlar› var. Verinin bu ruz. Global bilgiyi lokal pazara en-
kadar önemli hale geldi¤i, tüketici- gösterilmesi gereken tegre edebiliyoruz. Türk ajanslar›-
nin h›zla de¤iflti¤i, de¤iflen teknolo- canl› varl›klar olarak gören n›n elinde bulunmayan planlama
jinin tüketicinin mecraya bak›fl aç›- Neslihan Olcay, araçlar›na da sahibiz. Ne kadar
s›n› ve tüketimini bu kadar etkiledi- reklam yat›r›m› yaparsan›z, ne ka-
¤i bir dünyada bunu ayr› bir uz- markalar›n ilgiye, uzman darl›k bir bilinirlik elde edebilece-
manl›k alan› olarak düflünmek gere- yaklafl›m›na ihtiyaç ¤inizi modelleyen yaz›l›mlar, plan-
kiyor. O yüzden de as›l tavsiyemiz, duydu¤unu lama için kullan›lan yaz›l›mlar, inter-
mutlaka ve mutlaka stratejide ve plan- aktar›yor. nette tüketicinin ayakizinin size nas›l
lamada bir medya ajans›ndan destek al- ulaflt›¤›n› gösteren araflt›rmalar, araçlar
malar›. Medya planlamas›nda mutlaka uz- gibi çözümlerle farkl›l›k yarat›yoruz. 30 fir-
manlarla çal›fl›lmal›.” mayla çal›fl›yoruz. Markay›, he-
define tafl›yacak flekilde çal›fl›yo-
Reklamveren ifl orta¤›m›z ruz. Çal›flmalar›m›za daha uzun
Neslihan Olcay, Maxus özelinde hiçbir reklamve- vadeli bak›yoruz.”
rene ayr›m yapmad›klar›n›n alt›n› çiziyor: “Her rek- Neslihan Olcay, “Geçen y›l
lamverene kap›m›z aç›k. ‹lk kez ve yeni reklamveren- yüzde 13 büyüdük, bu y›l yüz-
lerin kafas›n›n kar›fl›k olmas› çok normal. Reklamve- de 40 büyümeyi, önümüzde-
renin büyük ya da küçük olmas› önemli de¤il. Bizim ki 3 y›l içinde ise sektörün
görmek istedi¤imiz reklamveren bizi ifl orta¤› olarak üzerinde ve reklamverenleri-
gören reklamverendir. Onlara bütün ekibimiz, insan mizle büyümeyi hedefliyo-
kayna¤›m›z, bilgi birikimimizle kap›lar›m›z› açt›¤›m›z, ruz. Slogan›m›z de¤iflim
dolay›s›yla iletiflimi birlikte flekillendirebilece¤imiz ve devinim (change and
reklamverenler. Birlikte çal›flan iki firma birbirlerine momentum). De¤iflime
karfl› ne kadar aç›k olursa ifl o kadar iyi yürüyor. ‹yi yön veren olmak ve bu
giden ifli daha iyi yapmak da mümkün, iyi gitmeyen h›z›, devinimi hiçbir za-
ifli düzeltmek de mümkün. Aç›k ve net olmak önem- man kaybetmemek. Tü-
li. Ayn› dili belli bir zaman sonra zaten konuflmaya ketici içgörülerini bire-
bafll›yoruz.” bir yans›tan bir kam-
Neslihan Olcay reklamverenle iliflkiyi uzun soluk- panya haz›rlad›ysan›z,
lu bir dostluk kulvar› gibi tan›ml›yor: “Her zaman gü- bilinirlik, marka fark›n-
zel fleyler söyleyemiyoruz, buras› kötü yan› deyip dal›¤› oluflturdu¤unuz-
bazen parmak basmak gerekiyor, düzeltmek için. da kampanya baflar›l›
Markan›n ihtiyac› diye bak›yoruz. Baz› markalar›n olur. Markan›n 7 gün
global durufla, know-how’a ihtiyac› oluyor, baz› mar- 24 saat yan›nday›z.
kan›n daha fazla ilgiye ihtiyac› oluyor. Bizim duruflu- Türkiye’de sat›n al›nan
muz markan›n duruflu olmal›, markan›n ihtiyac› ney- her 3 reklamdan birini
se ona göre hareket etmek gerek. ‹fle sadece med- sat›n alan GroupM’in
ya sat›nalma olarak bakmamal› reklamverenler. gücü bizim medya sat›-
Özellikle ajans›n markaya önerece¤i stratejik yakla- nalmada gücümüz.”
Temmuz 2012 KobiEfor 59