Page 58 - KobiEfor_Temmuz_2012
P. 58

AJANS














              De¤iflime yön veren ve bu h›z›
              hiçbir zaman kaybetmemeyi
              amaçlayan Maxus, Türkiye’de
              kiflisel ve butik çözüm arayan
              reklamverenlerin tercihi.
              Dijital ça¤da kurulmufl ilk ve
              tek global medya ajans› Maxus,
              Türkiye ofisiyle KOB‹’leri
              dünyayla buluflturuyor.


                                     Global networkle butik hizmet;
                            Maxus Türkiye






                                         l    Söylefli: Deniz YANIKTAfi     l

          D         ünyada 6 k›tada, New York ve Londra mer-  yor. Maxus’un dijital ça¤da kurulmufl ilk ve tek glo-
                                                            bal medya ajans› oldu¤unu vurgulayan Olcay, daha
                    kez ofislerinin yan›s›ra 120 pazarda 65 ofi-
                    si ve 1300 çal›flan› bulunan ve temelleri
                                                            kiflisel ve butik çözümler arayan reklamverenlerin
                    2005’te at›lan Maxus’un global kurulufl ta-
                                                            tercihi olduklar›n› belirtiyor:
                                                              “Bizde hiçbirfley fabrikasyon olmuyor, tamamen
                    rihi 2008. Temeli 2007 y›l›nda at›lan Ma-
           xus Türkiye ofisi ise bu a¤›n en köklü üyelerinden.  kifliye özel, terzi usulü bir yaklafl›m sözkonusu. Bu
           Dünyan›n en büyük iletiflim holdinglerinden WPP’nin  anlamda KOB‹’ler bizim için çok önem verdi¤imiz
           dördüncü uluslararas› medya network’ü Maxus, di-  reklamverenler. Daha kiflisel ve butik çözümler ara-
           ¤er üç global medya network’ü, Mediaedge:cia,    yan global reklamverenlerimiz de var, daha yüksek
           Mindshare ve MediaCom gibi WPP’nin medya sat›n   ilgi, daha iflin içerisinde olma ihtiyac› olabilir. Rek-
           alma ve planlama ajanslar›n›n üst flirketi olan Gro-  lamverenlerimiz en tepedeki yöneticilerimizle her za-
           upM içerisinde yer al›yor. Dünyada yay›nlanan her 3  man görüflebilir. Genelde ajanslarda müflteri grupla-
           reklamdan 1’i GroupM medya ajanslar› taraf›ndan  r› baz›nda çal›fl›l›r, dijital ekip d›fl›ndad›r o yüzden
           gerçeklefltiriliyor.                              dijitalde gecikilir. Biz önce markan›n tüketicisiyle en
              Maxus Türkiye, iletiflim planlamas›, dijital medya  çok ba¤ kurmas›n› sa¤layacak mecray› tespit ediyo-
           ve pazarlama, do¤rudan pazarlama, içerik yarat›m›  ruz. O markayla ilgilenecek ekibin bafl›na o mecrada
           ve gelifltirilmesi, veri planlama (yönetim, analiz, tü-  en tecrübeli arkadafl›m›z› getiriyoruz. Arkadafl›m›z, o
           ketici içgörüleri), medya planlama ve sat›n alma hiz-  müflterimizin, iflorta¤›m›z›n birebir konta¤›, ba¤› olu-
           metlerinin yan›s›ra Arama Motoru Pazarlamas› (SEM)  yor. Herkesin di¤er mecralar› bilme yükümlülü¤ü de
           ve Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), online içerik  var bizim ajans›m›zda. Herkesin performans de¤er-
           yarat›m›, sosyal medya, ekonometrik modelleme ve  lendirmesinde dijital konusunda bilgi sahibi olmak
           medya araflt›rmalar› hizmetleri de sunuyor.       var, dolay›s›yla arkadafllar›m›za bu konuda e¤itim
              Maxus Türkiye CEO’su Neslihan Olcay, “Butik,  veriliyor. Bütün arkadafllar›m›z teknolojinin getirdi¤i
           proaktif ve aç›k kaynak yaklafl›ml› tam hizmet med-  yenilikler konusunda bilgi sahibi oluyor, reklamve-
           ya ajans› olduklar›n›” söylüyor. “WPP’nin dünya ça-  renlere yol gösterebilecek, onlar›n iletiflimlerini on-
           p›nda üne sahip pazarlama hizmetleri, bilgi ve içgö-  larla flekillendirebilecek noktaya kadar ondan sonra-
           rü miras›yla GroupM’in en iyi medyay› en iyi fiyata  s›nda uzman› kimse ajans içerisinde onunla paylafl›-
           alabilme gücü, 盤›r açan araçlar ve teknolojiye sü-  l›yor fikirler ve ifl o flekilde yürütülüyor.”
           rekli yat›r›m anlay›fl›n› Türkiye’ye tafl›d›k”lar›n› ekli-  RECMA’n›n 2010 ve 2011 y›l› sonuçlar›na göre
           58 KobiEfor Temmuz 2012
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63