Page 58 - KobiEfor_Temmuz_2012
P. 58
AJANS
De¤iflime yön veren ve bu h›z›
hiçbir zaman kaybetmemeyi
amaçlayan Maxus, Türkiye’de
kiflisel ve butik çözüm arayan
reklamverenlerin tercihi.
Dijital ça¤da kurulmufl ilk ve
tek global medya ajans› Maxus,
Türkiye ofisiyle KOB‹’leri
dünyayla buluflturuyor.
Global networkle butik hizmet;
Maxus Türkiye
l Söylefli: Deniz YANIKTAfi l
D ünyada 6 k›tada, New York ve Londra mer- yor. Maxus’un dijital ça¤da kurulmufl ilk ve tek glo-
bal medya ajans› oldu¤unu vurgulayan Olcay, daha
kez ofislerinin yan›s›ra 120 pazarda 65 ofi-
si ve 1300 çal›flan› bulunan ve temelleri
kiflisel ve butik çözümler arayan reklamverenlerin
2005’te at›lan Maxus’un global kurulufl ta-
tercihi olduklar›n› belirtiyor:
“Bizde hiçbirfley fabrikasyon olmuyor, tamamen
rihi 2008. Temeli 2007 y›l›nda at›lan Ma-
xus Türkiye ofisi ise bu a¤›n en köklü üyelerinden. kifliye özel, terzi usulü bir yaklafl›m sözkonusu. Bu
Dünyan›n en büyük iletiflim holdinglerinden WPP’nin anlamda KOB‹’ler bizim için çok önem verdi¤imiz
dördüncü uluslararas› medya network’ü Maxus, di- reklamverenler. Daha kiflisel ve butik çözümler ara-
¤er üç global medya network’ü, Mediaedge:cia, yan global reklamverenlerimiz de var, daha yüksek
Mindshare ve MediaCom gibi WPP’nin medya sat›n ilgi, daha iflin içerisinde olma ihtiyac› olabilir. Rek-
alma ve planlama ajanslar›n›n üst flirketi olan Gro- lamverenlerimiz en tepedeki yöneticilerimizle her za-
upM içerisinde yer al›yor. Dünyada yay›nlanan her 3 man görüflebilir. Genelde ajanslarda müflteri grupla-
reklamdan 1’i GroupM medya ajanslar› taraf›ndan r› baz›nda çal›fl›l›r, dijital ekip d›fl›ndad›r o yüzden
gerçeklefltiriliyor. dijitalde gecikilir. Biz önce markan›n tüketicisiyle en
Maxus Türkiye, iletiflim planlamas›, dijital medya çok ba¤ kurmas›n› sa¤layacak mecray› tespit ediyo-
ve pazarlama, do¤rudan pazarlama, içerik yarat›m› ruz. O markayla ilgilenecek ekibin bafl›na o mecrada
ve gelifltirilmesi, veri planlama (yönetim, analiz, tü- en tecrübeli arkadafl›m›z› getiriyoruz. Arkadafl›m›z, o
ketici içgörüleri), medya planlama ve sat›n alma hiz- müflterimizin, iflorta¤›m›z›n birebir konta¤›, ba¤› olu-
metlerinin yan›s›ra Arama Motoru Pazarlamas› (SEM) yor. Herkesin di¤er mecralar› bilme yükümlülü¤ü de
ve Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), online içerik var bizim ajans›m›zda. Herkesin performans de¤er-
yarat›m›, sosyal medya, ekonometrik modelleme ve lendirmesinde dijital konusunda bilgi sahibi olmak
medya araflt›rmalar› hizmetleri de sunuyor. var, dolay›s›yla arkadafllar›m›za bu konuda e¤itim
Maxus Türkiye CEO’su Neslihan Olcay, “Butik, veriliyor. Bütün arkadafllar›m›z teknolojinin getirdi¤i
proaktif ve aç›k kaynak yaklafl›ml› tam hizmet med- yenilikler konusunda bilgi sahibi oluyor, reklamve-
ya ajans› olduklar›n›” söylüyor. “WPP’nin dünya ça- renlere yol gösterebilecek, onlar›n iletiflimlerini on-
p›nda üne sahip pazarlama hizmetleri, bilgi ve içgö- larla flekillendirebilecek noktaya kadar ondan sonra-
rü miras›yla GroupM’in en iyi medyay› en iyi fiyata s›nda uzman› kimse ajans içerisinde onunla paylafl›-
alabilme gücü, 盤›r açan araçlar ve teknolojiye sü- l›yor fikirler ve ifl o flekilde yürütülüyor.”
rekli yat›r›m anlay›fl›n› Türkiye’ye tafl›d›k”lar›n› ekli- RECMA’n›n 2010 ve 2011 y›l› sonuçlar›na göre
58 KobiEfor Temmuz 2012