Page 45 - KobiEfor_Ekim_2011
P. 45
Esneklik ve uyum kabiliyeti ile
rekabette avantajl› durumda olan
KOB‹’ler için Konya özgün bir
baflkent niteli¤inde.
TÜ‹K taraf›ndan aç›klanan
2010 y›l› ifl kay›tlar›na göre
Konya’daki 78 bin giriflimin
11 bini imalat sektöründe
faaliyet gösteriyor.
kündür. Yaz aylar›nda Avrupa’n›n çeflitli flehirlerine
Konya’dan direkt uçufllar yap›lmaktad›r.”
Yat›r›mc› bekleyen OSB’ler
Konya il merkezi ve ilçelerinde bulunan 9 Organi-
ze Sanayi Bölgesi’nde yaklafl›k 3000 hektarl›k plan-
l› endüstriyel yat›r›m arsas› bulunuyor. Vali Do¤an,
mevcut OSB’lerin geniflletilmesi, kurulufl aflamas›n-
daki OSB’lerin sorunlar›n›n çözülerek yat›r›ma haz›r
hale getirilmesi için çal›flmalar›n sürdürüldü¤ünü
kaydetti. Bölgeye yat›r›m yap›lmas›nda devlet tara-
f›ndan sa¤lanan teflviklerin önemli etkisi oldu¤una KONYA’DA ESK‹ VE
dikkat çeken Do¤an, 2009 y›l›nda uygulamaya konu-
lan Yeni Teflvik Sisteminde, Konya’n›n 3. bölge ille- YEN‹ ZAMAN
ri aras›nda yer ald›¤›n› an›msatt›. Bu sistemle Kon- Tarih boyunca birçok önemli medeniyete ev sa-
ya’da otomotiv ve yan sanayinden mobilya imalat›- hipli¤i yapan Konya ayn› zamanda bir aç›k hava
na, entegre hayvanc›l›k yat›r›mlar›ndan makine ve müzesi olma özelli¤i tafl›yor. Konya’n›n kültürel
teçhizat üretimine, g›da ürünleri imalat›ndan turizm zenginli¤e de¤inen Vali Do¤an; han, kervansaray,
ve e¤itim yat›r›mlar›na kadar bir çok sektörde kayda cami, medrese ve kümbetlerle yaflayan bir tarih
de¤er miktarda destek sa¤land›¤›n› vurgulayan Do- sahibi olmas›n›n yan› s›ra dünya çap›nda tan›nan
¤an, 2011 y›l›nda mevzuatta yap›lan de¤ifliklikle ha- Hz. Mevlana ve Nasreddin Hoca gibi flahsiyetlerin
z›r giyim, metal döküm sanayi, su ürünleri yetifltiri- kültürel zenginli¤e katt›¤› de¤erin tart›fl›lmaz oldu-
cili¤i gibi yeni sektörlerin bölgesel teflvik kapsam›na ¤unun alt›n› çiziyor. Tarihi dokuyu de¤erlendire-
al›nd›¤›n› belirtti: “Teflvik sistemi sonras›nda do¤al cek ve turizm potansiyelini artt›racak çal›flmalar›n
olarak yat›r›mc›lar›n Konya’ya olan ilgisinde gözle yan›nda Konya Üniversitesi, Bilim Merkezi, Beyhe-
görülür bir art›fl meydana geldi” diyen Do¤an, Türki- kim Sa¤l›k Kompleksi, Numune Hastanesi Yeni Bi-
ye genelinde 2010 y›l›nda al›nan toplam 4289 teflvik nas›, Karatay Hastanesi, Havaalan› Yeni Terminal
belgesinden 273’ünde yat›r›m yeri olarak Konya’n›n Binas› gibi projelerle de Konya’n›n gelece¤e haz›r-
gösterildi¤ini kaydetti.
land›¤›n› gösteriyor. Vali Do¤an, yap›lan bu çal›fl-
malarla 2023 y›l›nda ulafl›lmak istenen hedefi flöy-
Limanlara ulaflmak sorun le özetledi: “Tar›msal sulaman›n tamam›n›n ba-
Vali Do¤an, Konya’da önümüzdeki dönemde sa- s›nçl› sistemle yap›lmas›, organik tar›m›n yayg›n-
nayi alan›nda yapmas› gereken çal›flmalar bulundu- laflt›r›lmas›, Konya’n›n nitelikli sütün merkezi hali-
¤unu vurgulad›: “Bunlardan biri de Sanayi Strateji ne gelmesi, y›ll›k turist say›s›n›n 10 milyona ulafl-
Belgesi’nde öngörüldü¤ü biçimde sanayimizin kul- mas›, sanayi sektöründe sa¤lanan katma de¤erin
lanmakta oldu¤u teknolojik seviyeyi art›rmak ve 15 milyar dolara yükselmesi, Konya’n›n ülkemizin
markalaflmay› gerçeklefltirmektir. Konya’n›n marka- sa¤l›k merkezi olmas›,
laflma stratejisinin nas›l olaca¤› konusu 2023 Vizyon limanlara ulafl›m›n de-
çal›flmas›nda ortaya konulmaktad›r.” miryolu ile sa¤lanma-
Limanlara ba¤lant› konusunda çözümler gerekti- s›, Konya’n›n alternatif
¤ine iflaret eden Do¤an flu de¤erlendirmede bulun- enerjinin Ar-Ge merke-
du: “Sanayimizin dünyaya aç›labilmesi ve daha nite- zi olmas›, üretilen mil-
likli hale gelmesi için h›zl› ve düflük maliyetli olarak li gelirin ülke ortala-
denizyoluna ulafl›m sa¤lanmal›d›r. Konya’y› en k›sa mas›n›n üzerine ç›ka-
yoldan denize ulaflt›ran Mersin ve Taflucu Liman›d›r. r›lmas›.”
Mersin Liman›’na ulaflt›ran demiryolunun öncelikle
Ekim 2011 KobiEfor 45