Page 40 - KobiEfor_Ekim_2011
P. 40
YATIRIM
Dünya çelik devlerinden POSCO, Daewoo International ve
Kibar Holding’ten
Alikahya’ya paslanmaz yat›r›m›
Güney Koreli Pohang Iron and Steel Company (POSCO), Kibar Holding ve
Daewoo International ortakl›¤›yla Kocaeli ‹zmit Alikahya’da 350 milyon dolarl›k
maliyetle yass› paslanmaz çelik so¤uk haddeleme tesisi kuruluyor.
Yat›r›m 1000 kiflilik istihdam sa¤layacak.
K ocaeli Alikahya As›m Kibar Organize Sana-
yi Bölgesi`nde POSCO ASSAN TST Çelik Sa-
nayi A.fi.’nin paslanmaz çelik so¤uk had-
deleme tesisinin temel atma töreni gerçek-
lefltirildi. Törene; Ekonomi Bakan› Zafer Ça¤layan
ve Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakan› Nihat Ergün
ile Güney Kore Ticaret, Sanayi ve Ekonomi Bakan›
Moon Jae Do`nun yan› s›ra Kocaeli Valisi Ercan To-
paca, TOSYÖV ve Alikahya OSB Yönetim Kurulu
Baflkan› Yalç›n Sönmez, Merkez Bankas› Eski Bafl-
kan› ve Cumhurbaflkan› Bafldan›flman› Osman Dur-
mufl, T‹M Baflkan› Mehmet Büyükekfli, Kocaeli Sa-
nayi Odas› Baflkan› Ayhan Zeytino¤lu, Gebze Tica-
ret Odas› Baflkan› Nail Çiler ve yerel yöneticiler ile Güney Koreliler’e yat›r›m ça¤r›s›
çok say›da sanayici kat›ld›. Assan ve POSCO’dan yeni yat›r›mlar bekledikleri-
ni ifade eden Ça¤layan, sözlerini flöyle sürdürdü:
Yat›r›m›n Türkiye’ye “Bugün Türkiye’nin ‘kendi otomobilini yapmas› ge-
katk›s› büyük olacak rekti¤i’, her f›rsatta dile getiriliyor. Türkiye art›k bun-
Törende konuflan Ekonomi Bakan› Zafer Ça¤la- lar› söyleyecek, isteyecek bir kapasiteye, yap›ya gel-
yan, yat›r›m›, üretimi, istihdam›, ihracat› çok önem- mifltir. Türkiye kendi otomobilini, helikopterini, uça-
sediklerini belirtti. Temeli at›lan tesisin y›ll›k 200 bin ¤›n› yapabilecek bir yap›ya gelmifltir. ‹hracat›n›n lo-
ton üretim kapasitesine sahip olaca¤›n›, bu yat›r›m›n komotifi otomotiv sektörü olan Türkiye, bugün oto-
Türkiye aç›s›ndan çok büyük de¤er ifade etti¤ini söy- motivde kullan›lan kaporta sac›n›n tamam›n› maale-
ledi. Üretim kapasitesinin k›sa süre içinde 1 milyon sef d›flar›dan ithal etmek zorundad›r. Bu nokta bana
tona ulaflmas›n› hükümet olarak beklediklerini vur- göre POSCO’nun, Türkiye’de s›cak hadde konusun-
gulayan Ça¤layan, Koreli yat›r›mc›lara seslendi: da yeni yat›r›m yapma karar›n› çok çabuklaflt›rmas›
”Üretimde 1 milyon tona ç›kt›¤›n›z zaman, ihracata, gerekti¤ini ifade ediyor. Ümit ediyorum ki, POSCO
cari a盤›n, ithalat›n azalmas› noktas›nda verece¤iniz burada bafllad›¤› yat›r›m›n hemen arkas›ndan, Türki-
destek, Türkiye’nin istihdam›na, üretimine, ekonomi- ye otomotiv sektörünün ana girdisi durumunda ola-
sine verece¤iniz destek, bu yat›r›m› çok anlaml› ha- cak s›cak hadde konusunda da yat›r›m f›rsat›n› ka-
le getirecektir. Bu yat›r›m asl›nda POSCO’nun Assan ç›rmayacakt›r.”
ile birlikte yeni yat›r›mlar yapma noktas›ndaki heve- Güney Kore Ticaret, Sanayi ve Ekonomi Bakan›
sini fazlas›yla art›racakt›r. Türkiye, bana göre dünya- Moon Jae Do, projenin Türkiye’deki çelik sektörünün
da yat›r›m yapma konusunda en güvenilir limanlar›n geliflmesini h›zland›raca¤›n› ve paslanmaz çelik kul-
bafl›nda gelmektedir. Bugün ülkemize ilk 7 ayda, ge- lan›c›lar› olan otomotiv ile inflaat sektörünün büyü-
çen y›l›n tamam›nda gelen toplam do¤rudan yaban- mesine katk›da bulunaca¤›n› söyledi.
c› sermaye kadar bir girifl olmufltur.” Türkiye’nin geçen y›l OECD ülkeleri aras›nda 1. ve
40 KobiEfor Ekim 2011