Page 44 - KobiEfor_Ekim_2011
P. 44
AYIN KONU⁄U
Vali Ayd›n Nezih Do¤an’›n yönetti¤i kente biçti¤i hedef
2023
KONYA
Konya gelece¤ini kurgularken
bilim kenti olmay› hedef olarak
seçti. Dört üniversitesi,
teknokenti, bilim merkezi ve
kurulmas› planlanan Ar-Ge
merkezleriyle 2023’e emin
ad›mlarla ilerliyor.
l Haz›rlayan: Sabine ERKUfi l
T ürkiye’nin 2023 y›l›nda dünyan›n en büyük ilk 1975 y›l›ndan itibaren e¤itim faaliyetlerini sürdüren
ve bugün itibariyle 80 bin ö¤renci say›s›na ulaflan
on ekonomisi içerisinde yer almas› için Hükü-
met, milli gelirin 2 trilyon dolar seviyesine
Selçuk Üniversitesi ile ara eleman ihtiyac›n› karfl›la-
ulaflmas› ve ihracat›n 500 milyar dolar olarak
fleri sermayeyi oluflturdu¤unun alt›n› çizdi. Vali ayr›-
gerçekleflmesi hedeflerini ortaya koydu. Bu do¤rultu- yan mesleki ve teknik liselerin Konya’ya gerekli be-
da ilgili bakanl›klardan sektörlere kadar çeflitli strate- ca 2009 y›l›nda kurulan 2 vak›f üniversitesi, 2010 y›-
jik eylem planlar› haz›rland›, orta ve uzun vadeli he- l›nda kurulan, Konya Üniversitesi’ne ilave bir di¤er
defler net olarak ifade edilmeye baflland›. Türkiye vak›f üniversitesinin kenti bilim merkezine dönüfltür-
ekonomisine katk› sa¤lamak yönünde yap›lan çal›fl- me yolunda önemli katk›lar sa¤layaca¤›n› söyledi.
malarda iller de var olan potansiyellerini de¤erlendir- Dahas› Konya’da 2004 y›l›ndan buyana faaliyette
mek, sanayileflmede ivme yakalamak amac›yla proje- olan Teknokent ve TÜB‹TAK destekli olarak yap›la-
ler üreterek sürecin aktif aktörleri haline geldi. cak Bilim Merkezi de bu vizyonu pekifltirecek.
Konya Türkiye’nin “tar›m ambar›” olarak ezberlen-
miflti. Son y›llarda yap›lan yat›r›mlarla bu ezberi boz- Konya’n›n lojisti¤i güçlendi
du, h›zl› bir sanayileflme sürecine girdi. “2023 Vizyo- Konya’n›n 7 ayr› flehirleraras› karayolu ba¤lant›s›
nu” do¤rultusunda hedef büyüten Konya’n›n Valisi bulunuyor. Kent adeta Anadolu’nun kavflak noktas›
Ayd›n Nezih Do¤an, “... küresel ölçekte k›yas›ya bir niteli¤ini tafl›yor. Do¤an, ulafl›m altyap›s›n›n son y›l-
rekabetin yafland›¤› günümüzde hedefe ulaflmak için larda yap›lan bölünmüfl yol, h›zl› tren gibi yat›r›mlar-
tüm kesimlerin katk› sa¤lamas› gerekti¤ine” olan la giderek dönüfltü¤ünü vurgulad›: “Konya aç›s›ndan
inanc›n› aç›klayarak bafllad›¤› sohbetimizde ilin bü- büyük öneme sahip kamu yat›r›mlar›ndan biri Konya-
tün kaynaklar›n› seferber edeceklerini dile getirdi. Ankara H›zl› Tren Projesi’dir. Projeyi Konya aç›s›ndan
Amaçlar›n›n, ili daha yüksek bir üretim kapasitesine çok büyük bir kazan›m olarak görüyoruz. ‹lerleyen y›l-
ve gelire kavuflturmak oldu¤unu söyleyen Do¤an, larda ‹stanbul ve ‹zmir hatlar›n›n aç›lmas›yla Konya’y›
Konya’n›n milli gelirin ancak 2.4’ünü üretebildi¤ine ziyaret edecek turist say›s›n›n 5 milyonu aflaca¤› tah-
dikkat çekerek kenti hedeflerine yaklaflt›racak proje- min ediliyor. Ayr›ca hammadde transferi ve üretilen
leri hayata geçirmeye bafllad›klar›n› belirtti. ürünlerin pazara ulaflt›r›lmas›nda liman ba¤lant›lar›
önem tafl›makta olup Konya’n›n ülkemizin önemli li-
Befleri sermaye haz›r manlar›yla demiryolu ba¤lant›s› bulunmaktad›r. Hava
Konya; nitelikli iflgücü, ulafl›m imkanlar›, altyap›- ulafl›m› ‹stanbul’a günlük karfl›l›kl› uçak seferleri ile
s› ve devletin sa¤lad›¤› teflvikler aç›s›ndan yat›r›mc›- sa¤lanmaktad›r. Bu sayede aktarmal› uçufllarla, Tür-
lara oldukça önemli avantajlar sa¤l›yor. Vali Do¤an, kiye’nin ve dünyan›n her noktas›na ulaflmak müm-
44 KobiEfor Ekim 2011