Page 71 - KobiEfor Mayıs - Haziran 2025
P. 71

ÖNEML  NOTLAR




             10 şirketten 9’u çalışan deneyimine yatırım yapıyor

                Sodexo’nun 31 ülkede 31 bin çalışanla yaptığı anke-  zihinsel, duygusal ve sosyal yönden de desteklenmek
             tin sonuçlarına dayanan Co-Creating Exceptional  istiyor. Genç çalışanların %65’i, son 2 yılda en az bir ruh
             Worksplaces (İdeal Çalışma Alanlarını Bir-              sağlığı problemi yaşadığını belirtiyor. Bu
             likte Tasarlamak) Raporu, değişen çalışan               durum işverenlerin iyi yaşam uygulamala-
             beklentilerini ortaya koyuyor. Rapora göre              rına öncelik vermesi gerektiğini gösteriyor.
             işverenlerin %92’si, 2021-2024 döneminde                Çalışanların %89’u daha kısa mesai ve
             çalışan deneyimine yatırım yaptı. Çalışan-              uzaktan çalışma imkânı gibi esnek zaman
             ların %61’i, esnek çalışma saatleri, sosyal             yönetimi seçeneklerini tercih ederken,
             bağlar ve kişiye özel yaşam alanları sunan              %26’sı, ekip içi etkileşim ve yüz yüze çalış-
             işyerlerini tercih etme eğiliminde. Bu dö-              m
                                                                     manın daha verimli olduğunu düşünüyor.
                                                                     Yeni nesil çalışanlar bağlı oldukları kuru-
             nüşüm yolculuğunda çalışan ihtiyaçlarını       Ahmet    Ye
                                                                     m
             gözeterek sürdürülebilir ve insan odaklı       Zeytinoğlu  mun dünyaya ve çevreye olan katkısını, ça-
                                                                    lışma koşulları kadar önemserken, Y ve Z
             çözümler sunduklarını belirten Sodexo Tür-             lı şm
             kiye CEO’su Ahmet Zeytinoğlu, işyeri deneyimini iyileş-  kuşağı, çevresel sürdürülebilirliği bir gereklilik olarak
             tirmenin kurumsal performansı artırdığını vurguluyor.  görüyor. Çalışanların %96’sı, işvereninin sürdürülebilir-
             Rapora göre; yeni nesil çalışanlar sadece fiziksel değil,  likte öncü olmasını tercih ediyor.

           Her 2 kişiden 1’i tasarruf sahibi

              ING Türkiye, Nielsen iş birliğiyle gerçekleştirdiği Tür-  tercihlerindeyse %31 ile yastık altı altın ve nakit ilk sırada,
           kiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nın 2024 yılı dör-  bu araçları %23 ile TL Vadeli Hesap, %21 ile altın, değerli
           düncü çeyrek sonuçlarını açıkladı. Tasarruf        taşlar ve metal hesaplar takip etti. Hisse senetlerinin
           sahipliği %54 ile önceki çeyreğe benzer sevi-       tercih edilme oranı önceki döneme benzer şekilde %18
           yelerde gerçekleşirken, tasarruf sahibi olma-       oldu. Yatırım ürünleri konusunda bilgili olduklarını
           yanlar arasında yakın gelecekte tasarruf            ifade edenler genel kitlede %50 iken; bu oran erkek-
           planlayanların oranı %24 oldu. Tasarruf sa-         lerde %57 ile kadınlardan 13 puan daha yüksek. ING
           hipleri içinde düzenli tasarruf yapanların oranı    Türkiye Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı
           %79. Düzenli tasarruf yapanların %30’u ge-          Tuğçe Bora Kılıç, “Farklı ihtiyaçlara hitap eden finansal
           lirlerinin %10’undan azını, %45’i ise gelirleri-    araçlar geliştirmenin ve bu ürünlere dijitalden kolay
                                                               bir şekilde erişim sağlanmasının tasarrufu destekle-
           nin %10 ile 20’si arasındaki bir tutarı tasarrufa   b
                                                      Tuğçe
           ayırabiliyor. Tasarruf motivasyonlarında; ge-       ye
                                                               yeceğine inanıyoruz. ING Türkiye olarak lider tasarruf
                                                      Bora Kılıç
           leceğe yatırım %39 ile en önemli neden, onu         bankası olma hedefiyle ilerliyor, avantajlı tasarruf
                                                               ba
           beklenmedik durumlara karşı güvence ve çocuklar oda-  ürünlerimizi dijitalden müşterilerimize sunmayı strateji-
           ğındaki birikimler izliyor. Tasarrufu olanların tasarruf aracı  mizde önceliklendiriyoruz” dedi.
             Yapay zeka ile iş gücü nasıl dönüşecek?

                 Microsoft’un Çalışma Endeksi 2025 (Work Trend  LinkedIn iş birliğiyle yürütülen araştırmada; iş liderle-
             Index-WTI) Raporu, iş gücünün yapay zeka ile nasıl dö-  rinin %46’sı, özellikle müşteri hizmetlerinde, pazarla-
             nüşeceğine odaklanıyor. Rapor’da yapay zekada “öncü  mada ve ürün geliştirmede şirketlerinin iş akışını yapay
             firma”ların yükselişiyle iş gücünde                       zeka aracılarıyla tamamıyla otomatize et-
             yeni bir dönemin başlangıcına işaret                     tiklerini belirtiyor. Microsoft Türkiye Genel
             edilirken; insan & aracı (agent) iş bir-                 Müdürü Levent Özbilgin, bu yıl ki raporun
             liğini ön plana çıkaran yeni çalışma                     potansiyelini tam anlamıyla kullanmayı
             modeliyle operasyonel süreçlerin ve iş                   hedefleyen işletmelerin yapay zeka konu-
             gücü stratejilerinin dönüşeceğine                        sunda acilen aksiyon alması gerektiğini bir
             vurgu yapılıyor. Rapora göre ekonomik                    kez daha kanıtlar nitelikte olduğuna dikkat
             baskılar arttıkça, işin gereklilikleriyle                çekti: “Öncü şirketlerin yükselişi, yapay
             insanların üstlenebilecekleri iş yükü-                   zeka tabanlı bilgiyi stratejik olarak konum-
             nün arasındaki uçurum da genişliyor                     layan ve insan & aracı (agent) ekiplerini
             ve işletmelerin yapay zekayı tam potansiyeliyle kullan-  güçlendiren iş liderlerinin işletmelerine rekabet avantajı
             ması daha büyük bir zorunluluk olarak ön plana çıkıyor.  kazandıracağını gösteriyor.”
                                                                                May s-Haziran 2025 KobiEfor  071
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76