Page 71 - KobiEfor Mayıs - Haziran 2025
P. 71
ÖNEML NOTLAR
10 şirketten 9’u çalışan deneyimine yatırım yapıyor
Sodexo’nun 31 ülkede 31 bin çalışanla yaptığı anke- zihinsel, duygusal ve sosyal yönden de desteklenmek
tin sonuçlarına dayanan Co-Creating Exceptional istiyor. Genç çalışanların %65’i, son 2 yılda en az bir ruh
Worksplaces (İdeal Çalışma Alanlarını Bir- sağlığı problemi yaşadığını belirtiyor. Bu
likte Tasarlamak) Raporu, değişen çalışan durum işverenlerin iyi yaşam uygulamala-
beklentilerini ortaya koyuyor. Rapora göre rına öncelik vermesi gerektiğini gösteriyor.
işverenlerin %92’si, 2021-2024 döneminde Çalışanların %89’u daha kısa mesai ve
çalışan deneyimine yatırım yaptı. Çalışan- uzaktan çalışma imkânı gibi esnek zaman
ların %61’i, esnek çalışma saatleri, sosyal yönetimi seçeneklerini tercih ederken,
bağlar ve kişiye özel yaşam alanları sunan %26’sı, ekip içi etkileşim ve yüz yüze çalış-
işyerlerini tercih etme eğiliminde. Bu dö- m
manın daha verimli olduğunu düşünüyor.
Yeni nesil çalışanlar bağlı oldukları kuru-
nüşüm yolculuğunda çalışan ihtiyaçlarını Ahmet Ye
m
gözeterek sürdürülebilir ve insan odaklı Zeytinoğlu mun dünyaya ve çevreye olan katkısını, ça-
lışma koşulları kadar önemserken, Y ve Z
çözümler sunduklarını belirten Sodexo Tür- lı şm
kiye CEO’su Ahmet Zeytinoğlu, işyeri deneyimini iyileş- kuşağı, çevresel sürdürülebilirliği bir gereklilik olarak
tirmenin kurumsal performansı artırdığını vurguluyor. görüyor. Çalışanların %96’sı, işvereninin sürdürülebilir-
Rapora göre; yeni nesil çalışanlar sadece fiziksel değil, likte öncü olmasını tercih ediyor.
Her 2 kişiden 1’i tasarruf sahibi
ING Türkiye, Nielsen iş birliğiyle gerçekleştirdiği Tür- tercihlerindeyse %31 ile yastık altı altın ve nakit ilk sırada,
kiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nın 2024 yılı dör- bu araçları %23 ile TL Vadeli Hesap, %21 ile altın, değerli
düncü çeyrek sonuçlarını açıkladı. Tasarruf taşlar ve metal hesaplar takip etti. Hisse senetlerinin
sahipliği %54 ile önceki çeyreğe benzer sevi- tercih edilme oranı önceki döneme benzer şekilde %18
yelerde gerçekleşirken, tasarruf sahibi olma- oldu. Yatırım ürünleri konusunda bilgili olduklarını
yanlar arasında yakın gelecekte tasarruf ifade edenler genel kitlede %50 iken; bu oran erkek-
planlayanların oranı %24 oldu. Tasarruf sa- lerde %57 ile kadınlardan 13 puan daha yüksek. ING
hipleri içinde düzenli tasarruf yapanların oranı Türkiye Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı
%79. Düzenli tasarruf yapanların %30’u ge- Tuğçe Bora Kılıç, “Farklı ihtiyaçlara hitap eden finansal
lirlerinin %10’undan azını, %45’i ise gelirleri- araçlar geliştirmenin ve bu ürünlere dijitalden kolay
bir şekilde erişim sağlanmasının tasarrufu destekle-
nin %10 ile 20’si arasındaki bir tutarı tasarrufa b
Tuğçe
ayırabiliyor. Tasarruf motivasyonlarında; ge- ye
yeceğine inanıyoruz. ING Türkiye olarak lider tasarruf
Bora Kılıç
leceğe yatırım %39 ile en önemli neden, onu bankası olma hedefiyle ilerliyor, avantajlı tasarruf
ba
beklenmedik durumlara karşı güvence ve çocuklar oda- ürünlerimizi dijitalden müşterilerimize sunmayı strateji-
ğındaki birikimler izliyor. Tasarrufu olanların tasarruf aracı mizde önceliklendiriyoruz” dedi.
Yapay zeka ile iş gücü nasıl dönüşecek?
Microsoft’un Çalışma Endeksi 2025 (Work Trend LinkedIn iş birliğiyle yürütülen araştırmada; iş liderle-
Index-WTI) Raporu, iş gücünün yapay zeka ile nasıl dö- rinin %46’sı, özellikle müşteri hizmetlerinde, pazarla-
nüşeceğine odaklanıyor. Rapor’da yapay zekada “öncü mada ve ürün geliştirmede şirketlerinin iş akışını yapay
firma”ların yükselişiyle iş gücünde zeka aracılarıyla tamamıyla otomatize et-
yeni bir dönemin başlangıcına işaret tiklerini belirtiyor. Microsoft Türkiye Genel
edilirken; insan & aracı (agent) iş bir- Müdürü Levent Özbilgin, bu yıl ki raporun
liğini ön plana çıkaran yeni çalışma potansiyelini tam anlamıyla kullanmayı
modeliyle operasyonel süreçlerin ve iş hedefleyen işletmelerin yapay zeka konu-
gücü stratejilerinin dönüşeceğine sunda acilen aksiyon alması gerektiğini bir
vurgu yapılıyor. Rapora göre ekonomik kez daha kanıtlar nitelikte olduğuna dikkat
baskılar arttıkça, işin gereklilikleriyle çekti: “Öncü şirketlerin yükselişi, yapay
insanların üstlenebilecekleri iş yükü- zeka tabanlı bilgiyi stratejik olarak konum-
nün arasındaki uçurum da genişliyor layan ve insan & aracı (agent) ekiplerini
ve işletmelerin yapay zekayı tam potansiyeliyle kullan- güçlendiren iş liderlerinin işletmelerine rekabet avantajı
ması daha büyük bir zorunluluk olarak ön plana çıkıyor. kazandıracağını gösteriyor.”
May s-Haziran 2025 KobiEfor 071