Page 73 - KobiEfor Mayıs - Haziran 2025
P. 73

hizmet veriyorlar ve yol arkadaşlığımız devam ediyor. Bir  BosPros Bilişim Danışmanlık ile global iş birliği
           diğer müşterimiz de e-ticaret alanında hizmet veriyor ve  Akbulut, 2025’in ilk çeyreğinde, 4 kıtada resmi iş ortakları
           değişen algoritmalardan oldukça olumsuz etkilenmişler.  bulunan BosPros Bilişim Danışmanlık ile global bir iş bir-
           Günlük siparişleri bir yıl önce 200’ü bulurken 30-35’i geç-  liğine de imza attıklarını anlatıyor: “Bu sayede, yurt dışı
           mez hale gelmiş. Web sitelerini baştan tasarladık, düzenli  müşteri portföyümüzü genişletiyor, ihracat hedefi olan fir-
           SEO hizmeti vermeye başladık ve üç ay içerisinde müşteri-  maların markalaşma süreçlerine daha güçlü destek sağ-
           mizi aylık 40 bin ziyarete ulaştırıp günlük siparişi 250-300  lıyoruz. Çünkü biz müşterilerimize yalnızca hizmet değil,
           bandına yükselttik. Çalışmalarımız devam ediyor.”  aynı zamanda sürdürülebilir bir ekosistem değeri sunmayı
                                                           hedefliyoruz.”
           “Geleceğin alanlarında da daha fazla
           markaya dokunmak istiyoruz”                     “Sürdürülebilir büyüme, marka değeri
                                       B. Bengisu Akbulut,  ve itibarı esas alıyoruz”
                                     “Fijital İşler olarak 2025 ve  Akbulut, başarılı bir kampanyanın tek ölçüsünü satıştan
                                     sonrası için odaklandığı-  ibaret saymayı ye-
                                     mız yol haritası, büyümeyi  terli görmedikle-
                                     sadece rakamsal değil,  rini ifade ediyor:
                                     değer üretimi odaklı bir  “Elbette  satış
                                     dönüşüm haline getirmek  önemli bir sonuç-
                                     üzerine kurulu. 2025 so-  tur, ancak biz Fijital
                                    nunda müşteri portföyü-  İşler olarak sürdü-
           müzü %50 oranında artırmayı hedefliyoruz. Bunu yaparken  rülebilir büyüme,
           sadece mevcut sektörlerde değil, teknoloji, e-ticaret ve sür-  marka değeri ve itibarı esas alıyoruz. Kampanya sonunda
           dürülebilirlik gibi geleceğin alanlarında da daha fazla mar-  markanın bilinirliğini artırması, hedef kitlesiyle bağ kurması
           kaya dokunmak istiyoruz” diyor.                 ve uzun vadeli etkiler yaratması bizim için asıl başarıdır.”

            “Gençlere eğitim ve staj programları da          Fark yaratmanın en güçlü yolu;
           düzenliyoruz”                                   uzun vadeli marka değeri yaratmaya
                                       Birleşmiş  Milletler  odaklanan iletişim stratejileri
                                     (BM) Sürdürülebilir Kal-  B. Bengisu Akbulut’un KOBİ’lere ve markalara öne-
                                     kınma     Amaçları’na  rileri ise şöyle: “Dijitalleşme artık sadece bir teknoloji
                                     uyumlu politikalar be-  meselesi değil, markalar için sürdürülebilir büyümenin
                                     nimsediklerini, özellikle  ve güven inşa etmenin anahtarı. Bu noktada markalar
                                     nitelikli eğitim, toplumsal  artık Z kuşağı için ürettiklerinin bilinciyle Z kuşağının
                                     cinsiyet eşitliği, insana ya-  değer verdiği tutarlılık, güvenilirlik ve samimiyeti önce-
                                     kışır iş ve ekonomik bü-  liklendirmeli. Marka-
                                    yüme ile iş birliği için  lara önerimiz; iletişim
           ortaklıkların tüm süreçlerinin merkezinde yer aldığını be-  stratejilerini sağlam
           lirten Akbulut, markalara hizmet vermenin yanı sıra pazar-
                                                           bir hikâyeye oturtma-
           lama alanında kariyer hedefleyen gençler için eğitim ve staj
                                                           ları, veriye dayalı ka-
           programları da düzenlediklerini kaydediyor.
                                                           rarlar alırken duygusal
                                                           bağ kurmayı ihmal et-
           YouTube’da PanoraMArka programı
                                                           memeleri. Çok kanallı
                                      Akbulut,  “Toplumsal
                                                           ve tutarlı iletişimle
                                    cinsiyet eşitliği konusun-
                                                           hedef kitleye net bir
                                    daki duyarlılığımızı hem
                                    eşit istihdam politikaları-  mesaj verilmeli, sadece konuşan değil, dinleyen marka
                                                           olunmalı. Kısa vadeli sonuçlar yerine uzun vadeli marka
                                    mızla hem de YouTube’daki
                                                           değeri yaratmaya odaklanan iletişim stratejileri, bugü-
                                    PanoraMArka programı-
                                                           nün rekabet ortamında bizce fark yaratmanın en güçlü
                                    mızla destekliyoruz. Bu
                                    programda, kadın girişim-  yolu. KOBİ’ler ve markalar ajans seçerken sadece yara-
                                    cilerin ilham veren hikâye-  tıcı işler değil, markayla stratejik uyum sağlayabilecek,
                                    lerine yer veriyoruz. İnsana  iş ortağı gibi çalışacak ekipleri tercih etmelidir. Süreçle-
                                    yakışır iş ve sürdürülebilir  rin açık yürütülmesi, düzenli raporlama yapılması ve
           büyüme hedefiyle; sadece projeler üretmiyor, aynı zamanda  ekipler arası frekans uyumu, uzun vadeli başarı için kri-
           hem Fijital İşler’e hem de iş ortaklarımıza değer katacak  tiktir. Ajans bir tedarikçi değil, değer üreten bir yol arka-
           partnerlikler geliştiriyoruz” diye konuşuyor.   daşı olmalıdır.”
                                                                                May s-Haziran 2025 KobiEfor  073
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78