Page 73 - KobiEfor Mayıs - Haziran 2025
P. 73
hizmet veriyorlar ve yol arkadaşlığımız devam ediyor. Bir BosPros Bilişim Danışmanlık ile global iş birliği
diğer müşterimiz de e-ticaret alanında hizmet veriyor ve Akbulut, 2025’in ilk çeyreğinde, 4 kıtada resmi iş ortakları
değişen algoritmalardan oldukça olumsuz etkilenmişler. bulunan BosPros Bilişim Danışmanlık ile global bir iş bir-
Günlük siparişleri bir yıl önce 200’ü bulurken 30-35’i geç- liğine de imza attıklarını anlatıyor: “Bu sayede, yurt dışı
mez hale gelmiş. Web sitelerini baştan tasarladık, düzenli müşteri portföyümüzü genişletiyor, ihracat hedefi olan fir-
SEO hizmeti vermeye başladık ve üç ay içerisinde müşteri- maların markalaşma süreçlerine daha güçlü destek sağ-
mizi aylık 40 bin ziyarete ulaştırıp günlük siparişi 250-300 lıyoruz. Çünkü biz müşterilerimize yalnızca hizmet değil,
bandına yükselttik. Çalışmalarımız devam ediyor.” aynı zamanda sürdürülebilir bir ekosistem değeri sunmayı
hedefliyoruz.”
“Geleceğin alanlarında da daha fazla
markaya dokunmak istiyoruz” “Sürdürülebilir büyüme, marka değeri
B. Bengisu Akbulut, ve itibarı esas alıyoruz”
“Fijital İşler olarak 2025 ve Akbulut, başarılı bir kampanyanın tek ölçüsünü satıştan
sonrası için odaklandığı- ibaret saymayı ye-
mız yol haritası, büyümeyi terli görmedikle-
sadece rakamsal değil, rini ifade ediyor:
değer üretimi odaklı bir “Elbette satış
dönüşüm haline getirmek önemli bir sonuç-
üzerine kurulu. 2025 so- tur, ancak biz Fijital
nunda müşteri portföyü- İşler olarak sürdü-
müzü %50 oranında artırmayı hedefliyoruz. Bunu yaparken rülebilir büyüme,
sadece mevcut sektörlerde değil, teknoloji, e-ticaret ve sür- marka değeri ve itibarı esas alıyoruz. Kampanya sonunda
dürülebilirlik gibi geleceğin alanlarında da daha fazla mar- markanın bilinirliğini artırması, hedef kitlesiyle bağ kurması
kaya dokunmak istiyoruz” diyor. ve uzun vadeli etkiler yaratması bizim için asıl başarıdır.”
“Gençlere eğitim ve staj programları da Fark yaratmanın en güçlü yolu;
düzenliyoruz” uzun vadeli marka değeri yaratmaya
Birleşmiş Milletler odaklanan iletişim stratejileri
(BM) Sürdürülebilir Kal- B. Bengisu Akbulut’un KOBİ’lere ve markalara öne-
kınma Amaçları’na rileri ise şöyle: “Dijitalleşme artık sadece bir teknoloji
uyumlu politikalar be- meselesi değil, markalar için sürdürülebilir büyümenin
nimsediklerini, özellikle ve güven inşa etmenin anahtarı. Bu noktada markalar
nitelikli eğitim, toplumsal artık Z kuşağı için ürettiklerinin bilinciyle Z kuşağının
cinsiyet eşitliği, insana ya- değer verdiği tutarlılık, güvenilirlik ve samimiyeti önce-
kışır iş ve ekonomik bü- liklendirmeli. Marka-
yüme ile iş birliği için lara önerimiz; iletişim
ortaklıkların tüm süreçlerinin merkezinde yer aldığını be- stratejilerini sağlam
lirten Akbulut, markalara hizmet vermenin yanı sıra pazar-
bir hikâyeye oturtma-
lama alanında kariyer hedefleyen gençler için eğitim ve staj
ları, veriye dayalı ka-
programları da düzenlediklerini kaydediyor.
rarlar alırken duygusal
bağ kurmayı ihmal et-
YouTube’da PanoraMArka programı
memeleri. Çok kanallı
Akbulut, “Toplumsal
ve tutarlı iletişimle
cinsiyet eşitliği konusun-
hedef kitleye net bir
daki duyarlılığımızı hem
eşit istihdam politikaları- mesaj verilmeli, sadece konuşan değil, dinleyen marka
olunmalı. Kısa vadeli sonuçlar yerine uzun vadeli marka
mızla hem de YouTube’daki
değeri yaratmaya odaklanan iletişim stratejileri, bugü-
PanoraMArka programı-
nün rekabet ortamında bizce fark yaratmanın en güçlü
mızla destekliyoruz. Bu
programda, kadın girişim- yolu. KOBİ’ler ve markalar ajans seçerken sadece yara-
cilerin ilham veren hikâye- tıcı işler değil, markayla stratejik uyum sağlayabilecek,
lerine yer veriyoruz. İnsana iş ortağı gibi çalışacak ekipleri tercih etmelidir. Süreçle-
yakışır iş ve sürdürülebilir rin açık yürütülmesi, düzenli raporlama yapılması ve
büyüme hedefiyle; sadece projeler üretmiyor, aynı zamanda ekipler arası frekans uyumu, uzun vadeli başarı için kri-
hem Fijital İşler’e hem de iş ortaklarımıza değer katacak tiktir. Ajans bir tedarikçi değil, değer üreten bir yol arka-
partnerlikler geliştiriyoruz” diye konuşuyor. daşı olmalıdır.”
May s-Haziran 2025 KobiEfor 073