Page 72 - KobiEfor Mayıs - Haziran 2025
P. 72
Ajans
Fijital ler ile üretilen de erde
çarpan etkisi yaratmak
Dijital dünyanın gücüyle fiziksel dünyanın dokusunu buluşturmayı amaçlayan Fijital İşler,
2024’te doğan genç bir ajans. Fijital İşler Ajans Kurucusu ve Pazarlama Direktörü B. Bengisu
Akbulut, “2025 için hedefimiz; %80 oranında büyüyerek yalnızca sayılarda değil,
ürettiğimiz değerde de çarpan etkisi yaratmak” diyor. Akbulut, Fijital İşler olarak 2025 ve sonrası
için odaklandıkları yol haritasının büyümeyi sadece rakamsal değil, değer üretimi odaklı
bir dönüşüm haline getirmek üzerine kurulu olduğunu söylüyor: “2025 sonunda
müşteri portföyümüzü %50 oranında artırmayı hedefliyoruz. Bunu yaparken sadece mevcut
sektörlerde değil, teknoloji, e-ticaret ve sürdürülebilirlik gibi geleceğin alanlarında da
daha fazla markaya dokunmak istiyoruz.”
Röportaj: Deniz Yanıktaş
ijital İşler Ajans Kurucusu ve Pa- entegre kampanya yönetimi, sosyal
zarlama Direktörü B. Bengisu Ak- medya yönetimi, PR ve itibar yönetimi
Fbulut, 18 yıl boyunca hem B2B gibi alanlarda uçtan uca çözümler sun-
hem de B2C şirketlerin pazarlama ekip- duğunu belirten Akbulut, kuruluşların-
lerinde yönetici pozisyonlarında görev al- dan bu yana teknoloji, sağlık, hızlı
dığını, profesyonel iş yaşamında; iletişimi sahada inşa tüketim, eğitim, perakende ve girişimcilik gibi birçok sek-
ederken; akademik olarak da pazarlama üzerine çalıştığını; törde 20’den fazla markaya hizmet verdiklerini ve vermeye
halen İstanbul Üniversitesi’nde Pazarlama doktorasına devam ettiklerini söylüyor: “Bugün 7 kişilik uzman bir çe-
devam ettiğini anlatıyor: “Farklı sektör- kirdek ekip ve güvenilir çözüm or-
lerde edindiğim deneyimler bana her taklarımızla yol alıyoruz. 2025 için
sektörün kendine özgü dinamikleri ol- hedefimiz; %80 oranında büyüye-
duğunu ve pazarlamanın bu dinamik- rek yalnızca sayılarda değil, üret-
lerle birlikte evrildiğini gösterdi. Bu tiğimiz değerde de çarpan etkisi
içgörüyle ‘Veriyle duyguyu, dijitalle hikâ- yaratmak” diyor.
yeyi buluşturan bir danışmanlık yapısı
kurmalıyım’ dedim. Bu fikir, 2024 yılında “Fijital İşler yalnızca
Fijital İşler’in doğmasına öncülük etti.” bir ajans değil,
bir fikir mutfağı”
Dijital dünyanın gücü ile fiziksel B. Bengisu Akbulut, 2024’te,
dünyanın dokusunu buluşturmak kuruluş yıllarında, marka bilinir-
B. Bengisu Akbulut, “Fijital” olan liklerini sağlarken bir yandan da
ajansın adının, dijital dünyanın gücüyle başarı hikayeleri oluşturmaya
fiziksel dünyanın dokusunu buluşturan odaklandıklarını, yeni kurulmuş
bir kavramdan ilham aldığını açıklıyor: bir şirket olmalarına rağmen iş-
“Fiziksel ve dijital dünyayı tek bir potada lerine sürekli yatırım yapmayı ter-
eriten, insanla teknolojiyi aynı çizgide cih ettiklerini aktarıyor: “Fijital
c
B. Bengisu Akbulut
İ
buluşturan ‘fijital’ bakış açımızla; mar- İşler, yalnızca bir ajans değil; mar-
l
kaların hem veriye dayalı hem de duygu yüklü bir iletişim kalara stratejik ve yaratıcı yol arkadaşlığı yapan bir fikir
t
t t jik
dili kurmasına rehberlik eden bir yol arkadaşıyız. Biz dijitali mutfağı. Bunu müşterilerimize hem deneyim hem de veri-
çok önemsiyoruz ama pazarlamayı sadece algoritmalardan ler ışığında gösterebilmenin de mutluluğunu yaşıyoruz.”
ibaret görmüyoruz. Her markanın bir hikâyesi olduğuna
inanıyor ve bu hikâyeyi en doğru stratejiyle anlatmayı he- Müşterilerine değer katmak
defliyoruz.” B. Bengisu Akbulut, Fijital İşler’in başarılı çalışmalarına
da değiniyor: “Bir müşterimizin dijital görünürlüğünü ve
Fijital İşler’in 2025 hedefi marka bilinirliğini altı ayda %1354 oranında artırdık. Çalış-
Fijital İşler’in stratejik ve dijital pazarlama danışmanlığı, malarımız öncesi en büyük handikaplarının lead elde ede-
web tasarım ve SEO hizmetleri, marka konumlandırma, memek olduğunu paylaşmışlardı. Şimdi tam kapasite
072 KobiEfor May s-Haziran 2025