Page 38 - KobiEfor Kasım 2025
P. 38

artırılmalıdır. Sektörde özellikle akaryakıt fiyatları ve finans-
          man maliyetleri şirketlerin üzerinde önemli baskı unsurları-
          dır. Taşımacılık firmalarına özel ticari yakıt sübvansiyonu veya
          ÖTV indirimi gibi destekler sağlanmalıdır. Türkiye lojistik sek-
          törü, jeostratejik konumu, güçlü üretim altyapısı ve bölgesel
          ticaret ağlarındaki rolüyle büyük bir potansiyele sahiptir.
          Ancak bu potansiyel, sektörün sürdürülebilir büyümesini sı-
          nırlayan bazı yapısal ve operasyonel sorunlar nedeniyle tam
          anlamıyla değerlendirilememektedir. Öncelikli sorun alan-
          larından biri uzun ödeme vadeleri ve finansmana erişimde
          yaşanan güçlüklerdir. Özellikle KOBİ ölçeğindeki lojistik işlet-
          meleri, yüksek işletme maliyetleri karşısında nakit akışını yö-
          netmekte zorlanmakta, bu durum yatırımların ertelenmesine
          ve hizmet kalitesinin düşmesine yol açmaktadır. Bu bağ-
          lamda, sektörün finansman erişimini kolaylaştıracak özel
          kredi mekanizmalarının, sigorta ve teminat sistemlerinin ge-
          liştirilmesi önem taşımaktadır. Bir diğer önemli konu vize kı-
          sıtlamalarıdır. Türk taşımacıları, Avrupa ve Orta Asya
          pazarlarında sıklıkla vize ve geçiş belgesi sınırlamalarıyla
          karşı karşıya kalmaktadır. Bu durum zaman ve maliyet açı-
          sından rekabet gücünü zayıflatmaktadır. Uluslararası taşı-
          macılıkta eşit rekabet koşullarının sağlanması için karşılıklılık
          esasına dayalı ikili anlaşmaların güçlendirilmesi ve dijital
          geçiş sistemlerinin yaygınlaştırılması gerekmektedir. Transit
          taşımacılığa ilişkin mevzuat ve gümrük süreçlerindeki kar-
          maşıklıklar, Türkiye’nin bölgesel lojistik üs olma hedefinin
          önünde önemli bir engel oluşturmaktadır. Transit yük akış-
          larının hızlandırılması, sınır kapılarında dijitalleşme ve tek
          pencere sistemlerinin yaygınlaştırılması, taşıma modları ara-
          sında entegrasyonu güçlendirecek yasal düzenlemeler ya-
          pılması sektörün verimliliğini artıracaktır.”


            UTİKAD’dan 200 milyar dolar sektör büyüklüğü hedefiyle iki stratejik adım

              Türkiye lojistik sektörü için 200 milyar dolar pazar bü-  çizildi. UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Bilgehan Engin,
            yüklüğü ve dünyada ilk 10 ülke arasında yer alma hedefini  “Türkiye Logistics Summit 2025, ‘Pioneering the Future
            kamuoyuyla paylaşan UTİKAD, bu yolda inovasyon, tek-  of Logistics’ mottomuzla sektörün dönüşüm vizyonunu
            noloji ve kapsayıcı sürdürülebilirlik odaklı        ortaya koyacak. 4 ana panel, 2 özel oturum ve de-
            iki stratejik adımı, düzenlendiği basın top-        neyim alanları ile 1000’in üzerinde katılımcıyı bir
            lantısında duyurdu. Türkiye’yi lojistikte bir       araya getirmeyi hedefliyoruz. Zirve, karbon nötr
            merkez haline getirecek dönüşümün ön-               etkinlik olarak düzenlenecek. Gündemimizde
            cülüğünü üstlenen UTİKAD’ın iki stratejik           önemli bir yer tutan fırsat eşitliği ve kapsayıcılık
            adımdan biri olan ve Turkish Cargo ana              kavramlarını, sektörümüzün 200 milyar dolarlık
            sponsorluğunda 7 Kasım’da gerçekleşti-              büyüme hedefi için stratejik bir zorunluluk olarak
            rilecek Türkiye Logistics Summit 2025’te            görüyoruz. ‘İş’te Eşit Kadın Sertifikası’nı alan ilk
            günümüzde hızla değişen küresel lojistik            sivil toplum kuruluşu olmamız, bu konudaki ka-
            dinamikleri ve sektörün geleceğine öncü-            rarlılığımızın somut bir göstergesidir.  UTİKAD
            lük edecek konular, en güncel verilerle ve          Kadın Lojistikçiler Odak Grubumuzun (KLOG)
            uzman görüşleriyle ele alınacak. UTİ-               katkılarıyla hazırlanan ‘Lojistik Sektöründe Kadın
                                                                E
            KAD’ın ikinci stratejik adımıysa; küresel           Etki Raporu’ ise bu yoldaki en yeni ve önemli adı-
                                                  Bilgehan Engin
                                                                m
            lojistik sektöründe büyük önem taşıyan              mımızdır. Tüm kadınları yanımızda görmek isti-
                                                 “Lojistik
                                                          yoruz. Bu, eşitlik odaklı bir geleceğe davettir. Çünkü
            kadın varlığı ve temsiliyeti konusunda hazırlanan “Lojistik  yoruz B
            Sektöründe Kadın Etki Raporu” oldu. Rapor verileri basın  biliyoruz ki sektörde kadın varlığı sadece bir çeşitlilik me-
            toplantısında ilk kez kamuoyuyla paylaşıldı ve sektörde  selesi değil, aynı zamanda verimlilik, sürdürülebilirlik ve
            büyümenin ancak fırsat eşitliğiyle mümkün olacağının altı  yenilikçilik meselesidir.”
          38 KobiEfor Kas m 2025
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43