Page 38 - KobiEfor Kasım 2025
P. 38
artırılmalıdır. Sektörde özellikle akaryakıt fiyatları ve finans-
man maliyetleri şirketlerin üzerinde önemli baskı unsurları-
dır. Taşımacılık firmalarına özel ticari yakıt sübvansiyonu veya
ÖTV indirimi gibi destekler sağlanmalıdır. Türkiye lojistik sek-
törü, jeostratejik konumu, güçlü üretim altyapısı ve bölgesel
ticaret ağlarındaki rolüyle büyük bir potansiyele sahiptir.
Ancak bu potansiyel, sektörün sürdürülebilir büyümesini sı-
nırlayan bazı yapısal ve operasyonel sorunlar nedeniyle tam
anlamıyla değerlendirilememektedir. Öncelikli sorun alan-
larından biri uzun ödeme vadeleri ve finansmana erişimde
yaşanan güçlüklerdir. Özellikle KOBİ ölçeğindeki lojistik işlet-
meleri, yüksek işletme maliyetleri karşısında nakit akışını yö-
netmekte zorlanmakta, bu durum yatırımların ertelenmesine
ve hizmet kalitesinin düşmesine yol açmaktadır. Bu bağ-
lamda, sektörün finansman erişimini kolaylaştıracak özel
kredi mekanizmalarının, sigorta ve teminat sistemlerinin ge-
liştirilmesi önem taşımaktadır. Bir diğer önemli konu vize kı-
sıtlamalarıdır. Türk taşımacıları, Avrupa ve Orta Asya
pazarlarında sıklıkla vize ve geçiş belgesi sınırlamalarıyla
karşı karşıya kalmaktadır. Bu durum zaman ve maliyet açı-
sından rekabet gücünü zayıflatmaktadır. Uluslararası taşı-
macılıkta eşit rekabet koşullarının sağlanması için karşılıklılık
esasına dayalı ikili anlaşmaların güçlendirilmesi ve dijital
geçiş sistemlerinin yaygınlaştırılması gerekmektedir. Transit
taşımacılığa ilişkin mevzuat ve gümrük süreçlerindeki kar-
maşıklıklar, Türkiye’nin bölgesel lojistik üs olma hedefinin
önünde önemli bir engel oluşturmaktadır. Transit yük akış-
larının hızlandırılması, sınır kapılarında dijitalleşme ve tek
pencere sistemlerinin yaygınlaştırılması, taşıma modları ara-
sında entegrasyonu güçlendirecek yasal düzenlemeler ya-
pılması sektörün verimliliğini artıracaktır.”
UTİKAD’dan 200 milyar dolar sektör büyüklüğü hedefiyle iki stratejik adım
Türkiye lojistik sektörü için 200 milyar dolar pazar bü- çizildi. UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Bilgehan Engin,
yüklüğü ve dünyada ilk 10 ülke arasında yer alma hedefini “Türkiye Logistics Summit 2025, ‘Pioneering the Future
kamuoyuyla paylaşan UTİKAD, bu yolda inovasyon, tek- of Logistics’ mottomuzla sektörün dönüşüm vizyonunu
noloji ve kapsayıcı sürdürülebilirlik odaklı ortaya koyacak. 4 ana panel, 2 özel oturum ve de-
iki stratejik adımı, düzenlendiği basın top- neyim alanları ile 1000’in üzerinde katılımcıyı bir
lantısında duyurdu. Türkiye’yi lojistikte bir araya getirmeyi hedefliyoruz. Zirve, karbon nötr
merkez haline getirecek dönüşümün ön- etkinlik olarak düzenlenecek. Gündemimizde
cülüğünü üstlenen UTİKAD’ın iki stratejik önemli bir yer tutan fırsat eşitliği ve kapsayıcılık
adımdan biri olan ve Turkish Cargo ana kavramlarını, sektörümüzün 200 milyar dolarlık
sponsorluğunda 7 Kasım’da gerçekleşti- büyüme hedefi için stratejik bir zorunluluk olarak
rilecek Türkiye Logistics Summit 2025’te görüyoruz. ‘İş’te Eşit Kadın Sertifikası’nı alan ilk
günümüzde hızla değişen küresel lojistik sivil toplum kuruluşu olmamız, bu konudaki ka-
dinamikleri ve sektörün geleceğine öncü- rarlılığımızın somut bir göstergesidir. UTİKAD
lük edecek konular, en güncel verilerle ve Kadın Lojistikçiler Odak Grubumuzun (KLOG)
uzman görüşleriyle ele alınacak. UTİ- katkılarıyla hazırlanan ‘Lojistik Sektöründe Kadın
E
KAD’ın ikinci stratejik adımıysa; küresel Etki Raporu’ ise bu yoldaki en yeni ve önemli adı-
Bilgehan Engin
m
lojistik sektöründe büyük önem taşıyan mımızdır. Tüm kadınları yanımızda görmek isti-
“Lojistik
yoruz. Bu, eşitlik odaklı bir geleceğe davettir. Çünkü
kadın varlığı ve temsiliyeti konusunda hazırlanan “Lojistik yoruz B
Sektöründe Kadın Etki Raporu” oldu. Rapor verileri basın biliyoruz ki sektörde kadın varlığı sadece bir çeşitlilik me-
toplantısında ilk kez kamuoyuyla paylaşıldı ve sektörde selesi değil, aynı zamanda verimlilik, sürdürülebilirlik ve
büyümenin ancak fırsat eşitliğiyle mümkün olacağının altı yenilikçilik meselesidir.”
38 KobiEfor Kas m 2025

