Page 81 - KobiEfor Ekim 2025
P. 81
Mısırlı’dan 10 milyon dolar yatırım ve 100 mağazaya ulaşma hedefi
Türkiye’nin asırlık köklü markası Mı- ve üretim kapasitesini yıllık 30 milyon çift
sırlı Underwear and Socks, üretici kimli- artıracak. İlk etapta 500-600 kişiye istih-
ğini bir perakende markasına dam sağlayacak yatırım, markanın farklı
dönüştürme yolunda dev adımlar atıyor. pazar segmentlerinde rekabet etme stra-
Marka, kısa zamanda yurt içinde 100 ma- tejisinin önemli bir parçasını oluşturacak.
ğazaya ulaşmayı, Türkiye’deki güçlü üre- Marka, 2025 için döviz bazında %10, 2026
timini arttırmayı ve Mısır'da 10 milyon için ise %20 büyüme hedefliyor. Mısırlı’nın
dolar yatırımla kuracağı yeni üretim hat- iddialı büyüme hedeflerinin ardında, 18
tıyla küresel rekabette öne çık- yıllık öncü sürdürüle-
mayı hedeflediğini açıkladı. bilirlik anlayışı, %80’e
1927’de Türkiye’yi merserize ulaşan kadın çalışan Murat Eren
Taşçı
çorapla tanıştıran Mısırlı Un- oranı ve Hugo Boss,
derwear and Socks, köklü mi- Tommy Hilfiger gibi
rasını geleceğe taşıyan kapsamlı vizyon ve dev markaların üretimini yapmanın getir-
büyüme hedeflerini duyurdu. Markanın diği küresel tecrübe gibi güçlü temeller
ilk mağazası yakında İstanbul Nişanta- yatıyor. Mısırlı Yönetim Kurulu Üyesi
şı’nda kapılarını açacak. Mısırlı bu atılı- Murat Eren Taşçı, “100. yılımıza yaklaşır-
mıyla “sessiz lüks” olarak tanımladığı ken Mısırlı için yepyeni bir sayfa açıyoruz.
marka felsefesini ve kalitesini doğrudan Yıllardır dünyanın önde gelen giyim mar-
tüketiciyle buluşturacak. İstanbul İkitelli, kaları için üretim yapan gücümüzü, artık
Yozgat ve Kütahya’daki 3 fabrikasıyla yıllık kendi adımızla ve kendi mağazalarımızla
65 milyon çift çorap üreten, üretiminin sokağa taşıyoruz. Perakende hamlemiz
%80’ini dünya devlerine ihraç eden Mısırlı, ve Mısır’daki yatırımımız, aynı büyük viz-
Mısır’da kuracağı üretim bandıyla Çin’le yonun iki ayrılmaz parçasını oluşturuyor”
rekabet için maliyet avantajı elde edecek açıklamasını yaptı.
TeklifimGelsin, Dorinsight’ı bünyesine kattı
1.5 milyon kullanıcısına kişiselleş- mayla birlikte TeklifimGelsin, yalnızca finansal kuruluşlarla
tirilmiş finansal teklifler sunan Tekli- değil; kararlarını veriye dayandıran ve kullanıcılarının sesine
fimGelsin, online araştırma ve analiz kulak veren tüm şirketlerle iş birlikleri geliştirecek. Yeni dö-
şirketi Dorinsight’ı satın aldı. Böylece nemde TeklifimGelsin kullanıcıları anketlere katılarak ek
şirket, toplamda 3.5 milyon kullanıcıya faydalar elde edecek. Bu anketlerden elde edilen ihtiyaç ve
ulaşacak. Kullanıcı tabanını Dorin- beklentiler, finansal kuruluşların yanı sıra farklı sektörler-
sight’ın araştırma ve analiz gücüyle deki şirketlerin karar alma süreçlerine de yön verecek. Tek-
b
İhsan Cem buluşturacak şirket, hizmetlerini fi- lifimGelsin CEO’su İhsan Cem Zararsız, “Artık yalnızca
nans sektörünün öte-
Zararsız n finansal sektörde değil, kullanıcıları-
sine taşıyıp farklı nın sesine kulak veren tüm sektör-
si
sektörlerde veri temelli iş birlikleri geliştir- lerde veri temelli iş birlikleri
meyi hedefliyor. Dorinsight, 15 yılın üzerin- geliştirerek hem kullanıcılarımıza ek
deki tecrübesi, 300’den fazla tamamlanmış iş faydalar sunacağız hem de şirketlerin
birliği, 40 milyondan fazla anket dakikasıyla daha doğru kararlar almasına katkıda
sektörde güçlü bir altyapıya sahip. Satın al- bulunacağız” dedi.
19. İstanbul Bilişim Kongresi, 16 Ekim’de
Türkiye Bilişim Derneği (TBD) İstanbul panellerde ele alınacak konular arasında;
Şubesi’nin düzenlediği, dergimiz KobiE- yapay zeka, büyük dil modelleri (LLM),
for’un basın medya sponsoru olduğu 19. İs- blockchain, eğitimde dijitalleşme ve yapay
tanbul Bilişim Kongresi, bu yıl; Geleceğin zeka, tıpta yapay zeka ve teknolojik çözüm-
Sayısal Ekosistemi: ‘Akıllı, Güvenli ve Sür- ler, yeni medya, kuantum bilgisayarlar ve
dürülebilir’ temasıyla; 16 Ekim 2025 tari- işte verimlilik artırıcı teknolojik araçlar
hinde, Nişantaşı Üniversitesi-Maslak (RPA, robotlar, BPM vs.), güvenlik konuları
Kampüsü’nde gerçekleşecek. Kongre’deki yer alacak.
Ekim 2025 KobiEfor 81

