Page 42 - KobiEfor Temmuz 2023 Sayı 286
P. 42
Maliyetler tatil tercihlerine yansıdı
dDO×åDQODU WDWLO VUHOHULQL N×VDOWW×
Avansas, iş yerlerinin nabzını tutmaya devam ediyor. Sektör ayrımı yapmadan
tüm şirketlerin alışveriş ihtiyacına ekonomik ve pratik çözümler sunan Avansas,
yeni araştırmasında tatil tercihleri ile çalışanların yaz planlarını inceledi.
Türkiye genelinde 700’e yakın iş yerinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma
sonuçlarına göre artan maliyetlerle birlikte çalışanların yüzde 36’sı yıllık bütçelerinin
yüzde 10’unu tatil için ayırdıklarını belirtti. Geçen yıl yaz tatili için 8 gün ayıran çalışanlar,
bu yıl yaz tatili için 5-6 gün süre ayırdığını paylaştı.
ürkiye’de artan maliyetler çalışan-
ların tatil konusunda alışkanlıkla-
T rını değiştiriyor. Turizm sektörüne
de yansıyan fiyat değişiklikleri ucuz ve
sık tatil döneminin azaldığını gösteriyor.
Avansas, 700’e yakın iş yerinin katılımıy-
la yaptığı araştırmada çalışanların tatil
planlarını, alışveriş tercihlerini ve ulaşım
tercihlerini araştırdı.
Çalışanların tatil maliyetlerindeki ar-
tışın tatil planları üzerindeki etkisi ince-
lendiğinde, en yaygın yöntemin tatil gün
sayısını azaltmak olduğu görüldü. Ayrıca
planlanan tatil sıklığını azaltmak ve ko-
naklama yerini değiştirmek gibi diğer
uygulamaların da çalışanlar tarafından tercih edildiği seçeneği de çalışanların tercihleri arasındaki yükselişi-
kaydedildi. Geçtiğimiz yıl yapılan araştırmada çalışan- ni sürdürüyor. Araştırmaya katılan çalışanların yaklaşık
lar, yaklaşık olarak 8 gün tatil yapacaklarını belirtirken, yüzde 12’si yaz tatilini kampta geçireceğini ifade eder-
bu yıl araştırmaya katılanların büyük bir kısmı yaz tatili ken, her dört çalışandan biri ise aile/arkadaş evinde tatil
için 5-6 günlük süre ayırdığını paylaştı. Ayrıca araştır- yapacağını aktardı.
maya göre çalışanların yüzde 36’sı ise tatil planları için Artan maliyetler nedeniyle tasarruf etmek isteyen
yıllık gelirinin yüzde 10’una yakın bir bölümünü ayırdı- çalışanlar, bu yıl her zamankinden daha erken davran-
ğını ifade etti. dı. Önceki yıllara kıyasla farklı konaklama seçenek-
lerinin tercih edildiği 2023 yazı için çalışanlar tatil re-
Her iki çalışandan biri Kurban Bayramı zervasyonunu aylar öncesinden yaptı. Bu yıl yapılacak
tatilini bekliyor yaz tatili alışverişleri incelendiğinde ise güneş kremi
Yaklaşan Kurban Bayramı tatili, çalışanlar arasında her zamanki gibi en üst sırada yer alırken, şort, tişört,
heyecanla bekleniyor. Tatil süresinin 9 gün olmasıyla bir- güneş gözlüğü, mayo, kişisel bakım ürünleri, şapka ve
likte çalışanların büyük bir kısmı bu fırsatı değerlendir- termos ise hemen ardından geldi.
meyi düşünüyor. Araştırma sonuçlarına göre her iki çalı-
şandan biri Kurban Bayramı’nda tatile çıkmayı planlıyor. Yurtdışında tercih Yunanistan
Çalışanların tatil günü sayısı azalsa da tatil rota- Araştırmada çalışanların yurtdışı tatil destinasyonu
sında değişim olmadı. Her yıl olduğu gibi bu yıl da tercihinde ilk sırayı Yunanistan aldı. “Yurtdışında hangi
tatil planlarında en çok tercih edilen lokasyonlar bölgede tatil planlıyorsunuz?” sorusuna çalışanların
Antalya ve Muğla olurken bu illeri İzmir, Balıkesir, yüzde 34’ü Yunanistan yanıtını verirken İtalya, Almanya
Aydın ve Çanakkale takip etti. ve Bulgaristan, Yunanistan’ın ardından sıralandı.
Seyahat ederken kullanılacak araç konusunda da
100 çalışandan 64’ü otel tercih ediyor her 10 çalışandan 8’i kendi araçları ya da yakınının
Çalışanların tatil konaklama seçeneklerinde “otel” araçları ile seyahat edeceklerini ifade etti. Çalışan-
ilk sırada yer almaya devam ediyor. Bununla birlikte son ların yüzde 20’ye yakın bir kısmı ise araç kiralamayı
yıllarda gözde tatil seçenekleri arasında yer alan kamp tercih ettiklerini ifade etti.
42 KobiEfor Temmuz 2023