Page 381 - KobiEfor Şubat 2022
P. 381

Konsept



                                    projeleri en yalın ifadesi ile bir işletmenin tüm de-
 ERP PROJELERİNDE   ERP
                                    partmanlarını ve fonksiyonlarını tek bir entegre sis-
                                    temde birbirine bağlayarak akıllı bir işletme haline

 “PROJE YÖNETİMİ”   getirmektir. İşletmeler, ERP projelerini, sürdüregeldikleri işlerini daha
          hızlı, etkin ve verimli bir şekilde yapabilmek, dolayısıyla verimliliğini
          artırmak ve rekabet avantajı sağlamak için yaparlar. Bu yüzden ERP pro-

 AÇISINDAN   jesi tüm organizasyonun işleyişine etki eder.




                                                                 3. İsterler belirlerken, yazılımın özelliklerine
             Genelde ERP projeleri üç aşamalıdır:
 DİKKAT      - Kurulum (implementasyon) öncesi                   odaklanmak yerine kullanıcı/paydaş ihtiyaçlarına
                                                                 odaklanılmalıdır.
             - Kurulum
                                                                 Aylar sürecek bir ERP projesinde içinde bulunulan
             - Canlı Destek                                      gün geçerli olan ve bir tabloya dökülen isterler için
                                                                 «Tamam, bu her şeyi kapsamaktadır» demek bu tab-
 EDİLMESİ    Kurulum öncesi aşama bir karar aşamasıdır.          edecektir. Ancak, unutulmaması gereken, bu tablo-
                                                                 loyu hazırlayan işletmeyi şüphesiz yeterince tatmin
             İsterler, uygulanacak yazılım ve çözüm ortağı
                                                                 nun projenin “kapsamı” olmadığıdır. Proje kapsamı,
             belirlenir.
                                                                 ğinin ve nelerin edilmeyeceğinin tanımlamasıdır. ERP
             İşletmeler bir ERP projesini farklı motivasyon-     projeye nelerin (hangi iş süreçlerinin) dâhil edilece-
                                                                 projelerinde gerçek kapsam proje başladıktan sonra
             lar ile yapabilir. Örneğin, ilk defa bir ERP yatı-
 GEREKEN     rımı yapmanın dışında mevcut yazılımı değiş-        “Tasarım” dediğimiz süreçte kesinlik kazanmaktadır.
             tirmek ya da yükseltmek amaçlı da yapılabilir.
                                                                 Bu sürecin sonunda hazırlanacak olan tasarım dokü-
                                                                 manı projenin en önemli çıktılarından biridir. Tasarı-
             Bu işleri yaparken aklımızdan çıkarmamamız
                                                                 mın ötesinde bu doküman firma (müşteri) ve uygu-

 HUSUSLAR    gereken 3 nokta vardır:                             layıcı (çözüm ortağı) arasındaki bir taahhütnamedir.

                                                                 Bu taahhütname ile firma ne istediğini, uygulayıcı ise
                                                                 bu istekleri nasıl karşılayacağını yazılı hale getirmiştir.
             1. Mevcut iş süreçleri, süreç yönetimi süz-
             gecinden geçmeden, başka bir deyişle iş süreç-
             leri yapılanmadan ERP’ye geçiş, ERP’den bek-        Kapsamın belirlenmesinde yeterli özenin gösterilme-
                                                                 mesi firma ile uygulayıcı arasında daha ilk değişiklik

             lenen faydayı sağlamaz. Çünkü yapılan işlem,        talebi ile birlikte taleplerin kapsam içi mi yoksa kap-
             var olan ve elle yapılan işin elektronik ortama     sam dışı mı olduğu mücadelesini başlatır. Eğer işletme
             taşınmasından ibaret olacaktır. Unutulmama-         sınırlı bir bütçe ile çalışıyorsa ilave talepler sınırlan-
             lıdır ki ERP yazılımını implemente eden ekip        dırılmaya çalışılır. Aslında bunu yapmak öğrenmeyi,
             uygulama danışmanıdır, süreç danışmanı de-          yeniliği ve yaratıcılığı sınırlamaktır.
             ğildir. Bu ekip mevcut iş süreçlerinin (mevcut
             yöntem değil) en uygun şekilde sisteme aktarıl-
             masından sorumludur. Dolayısıyla, kapsam be-
             lirlenmeden önce süreç iyileştirme çalışmaları
             tamamlanmış olmalıdır.


             2.  Kritik süreçler, kritik başarı  faktörleri
             üzerindeki etkisi en yüksek süreçtir. ERP yazı-
             lımının seçim süreci öncesi kritik süreçler be-
 Haluk İrten  lirlenmelidir. Kritik süreçlerinize ilişkin en iyi
 GHG Danışmanlık  çözümleri sunan yazılım, işletme için değerlen-
             dirilmeye alınması gereken öncelikli yazılımdır.
   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386