Page 58 - KobiEfor Eylül 2021
P. 58
CEO
KoçSistem Genel Müdürü Mehmet Ali Akarca:
´*HOHFHæL .HåIHWµ
KoçSistem Genel Müdürü Mehmet Ali yaşamımda benim için pusula görevi
Akarca, Mahatma Gandi’nin ‘Gelecek görüyor” diyor. CEO’ları bir orkestra
bugün ne yaptığımıza göre şekillenir” şefine benzeten Akarca, iyi bir takım
sözünü anımsatarak, “KoçSistem’in oyuncusu olmanın önemini vurguluyor.
de söylemi olan ‘Geleceği Keşfet’, iş 5|SRUWDM 'HQL] <DQÖNWDû
olur. İngilizce ve Fransızca bilen Akarca,
evli ve iki çocuk babası. Çevresinde yap-
tıkları işlerle ilham kaynağı olan çok sa-
yıda başarılı ve deneyimli iş insanlarının
da yönlendirmesiyle ekonomi, pazarlama
ve turizm alanındaki eğitimlerini tamam-
layan Akarca, 1990’da iş hayatına adım
atar, 1991’de Setur Turistik Yatırım A.Ş.’de
Satış Pazarlama Koordinatörü olur, 1995-
2001’de yeni sektörel deneyimler kazan-
mak amacıyla Topluluk dışında pazarla-
ma ve yönetim pozisyonlarında görev alır,
2001’de BookinTurkey Genel Müdürü ola-
rak Koç Topluluğu’na yeniden katılır.
Türkiye’de internetin yaygınlaşıp dijital
iş girişimlerinin hızla arttığı, heyecan verici
gelişmelerin olduğu, Dünya’da ve Türkiye’de
kurumsal pazarda dijitalleşmenin ilk adım-
larının atıldığı, internet girişimciliği pat-
lamasının ülkemizi de etkilediği yıllarda
Mehmet Ali Akarca, kariyerini bu alanda
ilerletmeye karar verir. Akarca, Türkiye’de
Mehmet Ali özellikle büyük iş grupları nezdinde bu yön-
Akarca
de önemli adımlar atıldığını ve dijital bir
ekonominin yaratılması için büyük çaba sarf
oçSistem Genel Müdürü Mehmet Ali Akarca, edildiğini belirtiyor. Söz konusu konjonktür içerisinde
Hindistan Bağımsızlık Hareketi’nin lideri Ma- 2003’te Koç.net İletişim Hizmetleri A.Ş. Pazarlama ve
Khatma Gandi’nin “Gelecek, bugün ne yaptığı- İş Geliştirme’de Genel Müdür Yardımcısı, 2005-2011’de
mıza göre şekillenir” sözünü anımsatarak, yaşam ise Genel Müdür, 2011-2012’de yine Topluluk içerisin-
mottosunu şöyle özetliyor: “Heyecan verici olan gele- de Zer Merkezi Hizmetler ve Ticaret A.Ş.’de Pazarla-
cek sandığımızdan daha yakın ve gelecek için adım- ma Hizmetleri’nden Sorumlu Genel Müdür Yardımcı-
ları bugünden atmalıyız. Bu nedenle KoçSistem’in de sı, 2012-2017’de Türk Telekom Grubu’na geçiş yapar
söylemi olan ‘Geleceği Keşfet’ iş yaşamımda benim ve sırasıyla Pazarlama ve İletişim Başkanı, Kurumsal
için de pusula görevi görüyor.” Müşteri Başkanı ve Kurumsal İş Birimi Genel Müdürü,
Nisan 2017 itibarıyla da Koç Topluluğu’na geri dönerek
Dijitalleşmeyle yeniden şekillenen kariyer KoçSistem’de Genel Müdür olur.
“Ben her zaman yeni alanlara merak ve ilgi duyan “İyi bir yönetici öncelikli olarak verilere odak-
biri oldum. Geçmişe dönüp baktığımda da gerek ka- lanacağını bilen kişidir”: Yapılan tüm işlerin insana
riyerimi gerek eğitimimi belirleyen en önemli unsu- ve insan faaliyetlerine dokunduğunu hatırlatan Meh-
run bu olduğunu düşünüyorum” diyen Akarca’nın iki met Ali Akarca, kariyerinin ilk yıllarında görev aldığı
dalda yüksek lisansı bulunuyor. University of Not- turizm sektöründe son sözü söyleyenin her zaman
tingham Ekonomi Bölümü’nü 1990’da tamamlar, müşteri deneyimi olduğunu ifade ediyor. Akarca, iş-
pazarlama ve turizm alanlarındaki yüksek lisans letmelerin bir noktada kaderinin müşterinin ‘marka
programlarından ise 1991’de birincilikle mezun algısına’ bağlı olduğunun altını çiziyor: “Tüm aksi-
58 KobiEfor (\OÖO