Page 53 - KobiEfor Eylül 2021
P. 53
Galata Taşımacılık’ın pandemide yönetim sırrı;
7HNQRORMLN G|QåP YH GLMLWDOOHåPH
Afrika kıtasında Tunus’ta CEO’su Vittorio Zagaia, pandemi
yaptıkları ortaklıklar ve satın dönemini de birkaç yıl önce
almalarla büyüme stratejilerini başlattıkları teknolojik dönüşüm ve
devam ettirmeyi hedeflediklerini dijitalleşmeyle sürdürülebilir
söyleyen Galata Taşımacılık bir şekilde yönettiklerinin altını çiziyor.
ojistik sektöründe 1997’den beri yümeyi devam ettirmek istiyoruz. Ağırlık
hizmet veren Galata Taşımacılık, verdiğimiz diğer bir bölümümüz de
Lortaya koydukları gerçekçi hedef- ulusal lojistik. Uluslararası kara, hava,
ler ve bütçelerle bir sonraki yıla hazır- deniz ve internodal taşımacılıkta geldi-
lanıyor. Bu strateji ile birlikte birkaç yıl ğimiz seviyeyi ulusal lojistik tarafında da
önce başlattıkları teknolojik dönüşüm yakalamak istiyoruz.”
ve dijitalleşme, pandemi dönemini sür- Zagaia, sundukları hizmetler ve
dürülebilir bir şekilde yönetebilmele- projelerini anlatıyor: “Kurulduğumuz
rinde kilit rol üstleniyor. ilk günden bu yana gerçek anlamıyla
Operasyonel süreçlerini sürekli iyi- ‘Freight Forwarder’ kimliğinden dışarı-
leştirmek ve mükemmelleştirmeye ya asla çıkmadık ve bu kapsamda hiz-
yönelik kurdukları departmanlar ve metlerimizi üreterek müşterilerimize
yöneticilerinin katkılarıyla 24 yıldır sunmaya gayret ettik ve ediyoruz. Par-
sürdürülebilirliği büyümeyle endeks- Vittorio siyel taşımacılık şirketimizin en etkin ve
lediklerini vurgulayan Galata Taşıma- Zagaia bilinir gerçeğidir. Karayolu, havayolu ve
cılık CEO’su Vittorio Zagaia, Galata denizyolunda kapsama alanı çok geniş
Taşımacılık olarak bir kaç yıl önce başlattıkları tek- olan bir ağımız söz konusu. Bunun yanı sıra intermodal
nolojik dönüşüm ve dijitalleşmeyle pandemi dönemi- taşımacılık ve ulusal lojistikte de son yıllarda önemli
ni sürdürülebilir şekilde yönetebildiklerini söylüyor. atılımlar gerçekleştirdik. Hizmet verdiğimiz sektör çe-
Zagaia, “2020’ye girerken biz bir dizi yatırımla şitliliğinin beraberinde getirdiği önemli bir sorumluluk
yakalanmıştık; Bursa’da açtığımız yeni lojistik de- var; o da her sektörü yakından tanımak çünkü ihtiyaç-
pomuz, Ankara ve Mersin temsilciliklerimiz, yeni lar farklı. İçe dönük projelerimizden biri de eğitim; bu
40’HC PW Intermodal konteynerlerimiz ve yurtiçi amaçla kurduğumuz Galata Akademi’de de bu noktada
lojistik için filomuza kattığımız yeni araçlar vardı. çok titiz çalışmalar yapmaya devam ediyoruz.”
2020’de tüm bu yatırımların sürdürülebilir bir şekil- Zagaia, Galata Taşımacılık’ın en büyük özelliği; kü-
de operasyonlarımıza dahil olması sürecini yönet- çük olmak için büyük ve büyük olmak için de küçük
tik. Bu sene itibariyle ilk 6 ayı gözlemledikten sonra bir şirket olarak, hareket alanını her zaman değiş-
tüm bu yatırımların sağlıklı bir şekilde işlemesinin ken ekonomik şartlara uyarlayabilme ve dolayısıyla
yanı sıra Türkiye’de yeni ofis açma ve birkaç sene hizmetlerini sürdürülebilir bir şekilde yönetebilme
önce Tunus’ta yaptığımız ilk yatırımla Afrika açılımı- özelliğine değiniyor: “Dünya çapındaki acente ağımız
mızı devam ettirme niyetindeyiz” diye konuşuyor. ve hizmet verdiğimiz her taşıma modunu asli iş ko-
lumuz gibi kurgulamış olmamız müşterilerimize her
Pandemi döneminde istihdamı artırdı daim çözüm üretebilme ye-
Müşteri ve tedarikçileri nazarında güvenilir, itibarlı timizi çok yüksek seviyede
bir şirket profilini korumayı hedeflediklerini belirten tutmaktadır.”
Zagaia, sektörde çalışan sirkülasyonu en az olan şir-
ket olarak bilindiklerini, pandemide istihdamı artır-
dıklarını, bağımsız araştırma enstitüsü Great Place to
Work’un araştırmaları sonucunda da ‘Türkiye’nin en iyi
işverenleri’ listesine girdiklerini kaydediyor.
Zagaia, büyüme stratejilerinin başında Türkiye’deki
ofis sayısını artırmayı ve kapsama alanlarını genişlet-
mek olduğunu açıklıyor: “Bunun yanı sıra Afrika kıtasın-
da Tunus’ta yaptığımız ortaklıklar ve satın almalarla bü-
(\OÖO 2021 KobiEfor 53