Page 59 - KobiEfor Eylül 2021
P. 59
yonlarımızın dip toplamı, müşterinin o çok kısa ka- lediğine dikkat çekiyor: “Aslında her yönetici gibi
rar verme anında gösterdiğimiz başarıyla ilgilidir. Bu bir CEO’nun da başarısını belirleyen unsurlar, ön-
başarıyı sadece satış ve pazarlama süreçlerinin per- görülü olması, çabuk uyum göstermesi, takım ça-
formansıyla değerlendirmek eksik bir yaklaşım olur. lışmasına yatkınlığı, güvenilirliği ve dürüstlüğüdür.
Tüm iş süreçlerinde kaliteyi korumanın yanı sıra ku- Herhangi bir CEO’nun başarılı olmasının arkasın-
rumun veri odaklı karar alma yetkinliğini geliştirme da yatan en önemli unsurun ise takım arkadaşla-
ve bu kasları çevik yönetim anlayışıyla güçlendirme rı olduğunu düşünüyorum. CEO’lar birer ‘orkestra
çabası belirleyicidir. KoçSistem olarak zaman zaman şefi’ gibidir. Esas müziği yapan, ona ruh katan ve bir
veribiliminin ekonomi aktörleri için yaşamsal önemi- ahenk içinde icra edenler ise o orkestrayı oluşturan
ne dikkat çekiyoruz. Uzmanlık ve deneyimlerim bana müzisyenlerdir. Bizlerin görevi ise bu harika ekip
hangi seviyede ya da hangi alanda iş yaparsak yapa- arkadaşlarımıza kendilerini geliştirecekleri, güven
lım, mevcut bilgi ve deneyimlerimizi gerçek veri ile içinde içlerindeki cevheri ortaya çıkartabilecekleri
test etmemiz gerektiğini söylüyor. Özellikle yeni dün- ve uyum içinde çalışabilecekleri ortamı sağlamak-
yada veri bilimi ve ileri analitiklerin yarattığı fırsatla- tır. Dünyanın en iyi orkestrasından, vasat bir şefin
rı son derece önemsiyor ve veri bilimini ekonominin yönetiminde bile güzel bir senfoni dinleyebilirsiniz!
gelişimiyle doğru orantılı görüyorum. Bu bakıştan Esas önemli nokta; görev aldığınız şirketteki herke-
hareketle bence iyi bir yönetici, verinin önemini bilen, sin büyük bir aile olarak, karşılıklı güven ve saygıya
iş hedefleri doğrultusunda hangi konulara ve verilere dayalı biçimde bir ahenk oluşturabilmesidir.”
öncelikli olarak odaklanacağını bilen kişidir.” Akarca, geleceği planlamanın ve olasılıkları de-
ğerlendirmenin ancak eleştirel düşünmeyle mümkün
“CEO’lar birer ‘orkestra şefi’ gibidir” olduğunu kaydediyor: “Özellikle dünyada iyi CEO’lar
CEO’ların markaların kamuoyu nezdinde yüzü bundan birkaç ay, hatta yıllar sonra neler olabilece-
olmaları itibarıyla sürekli göz önünde olduğunu ğini öngörme ve sonuçlarına hazırlanma yeteneğiyle
belirten Akarca, bunun da onlara işle ilgili hedef öne çıkarlar. Sıradışı düşünmek ancak artısını eksisi-
ve sorumluluklarının yanı sıra marka ve kurum ni hesaba katarak karar almak, bazen hızdan feragat
algısını yönetmek gibi önemli bir misyon da yük- edip uzun vade için daha kapsamlı analiz yapabilmek,
KoçSistem ve KoçDigital, 30’dan fazla ülkede dijital dönüşüm projelerini hayata geçiriyor
Mehmet Ali Akarca, KoçSistem olarak Türkiye’nin bugün 30’dan fazla ülkede, dijital dönüşüm projeleri
dinamik sektörlerindeki lider şirketlerimizin teknolo- hayata geçiriyor. Azerbaycan, Irak ve Birleşik Krallık
ji serüvenlerine 75 yılı aşkın süredir doğrudan katkı ile birlikte Katar, Malezya, Güney Afrika, Mısır, Pakis-
sunduklarını, ülkenin dijital dönüşüm atağında, yet- tan, Rusya, Sırbistan ve Bulgaristan gibi yakın coğraf-
kin, uzman ve eğitimli mühendislerin ağırlıkta olduğu yalarda kapsama alanımızı genişletiyoruz. Azerbay-
1500 çalışanla otomotivden perakendeye, finanstan can ofisimize ek olarak, yurtdışında yeni KoçSistem
sağlığa, dayanıklı tüketimden enerjiye kadar tüm ofisleri açmayı hedefliyoruz. Önümüzdeki 5 yılda
sektörlerde rekabetçi kurumların yenilikçi teknoloji- gelirlerimiz içerisinde ihracatın payını yüzde 10’dan
lerle tanışması ve etkin kullanması için çalıştıklarını, yüzde 15 seviyelerine taşımış olmayı hedefliyoruz.
Dünya ile dirsek temaslarını 80’den fazla yerli-yaban- Veri bilimi ve ileri analitik odaklı çözümleri daha
cı teknoloji iş ortağıyla sürdürdüklerini, Türkiye’de ve çok öne çıkartmak istiyoruz. Yerli teknoloji üretme
coğrafi bölgemizde dijital dönüşüm liderliklerini ge- kararlılığımızı ‘Türkiye’de Yazılım Alanında ilk Ar-Ge
liştirmeye özen gösterdiklerini dile getiriyor: Merkezi’ olma özelliğine sahip KoçSistem Ar-Ge ve
“Türkiye’nin üst üste ikinci defa En Değerli Bilişim Yenilikçilik Merkezi ve KoçDigital Ar-Ge Merkezimiz
Markası olarak bugün ülkemizin farklı sektörlerinde ile sürdürüyoruz. Geleceğin dijital platformlarının ih-
faaliyet gösteren markaların dijitalleşmesine katkı tiyaç duyduğu güçlü güvenlik altyapısını uzun yıllardır
sunuyor, yeni değer üretimlerine destek veriyoruz. tasarlıyor, geliştiriyor, güncel teknolojilerle destekli-
KoçSistem ve iştiraklerimizle; 2019 itibarıyla yaklaşık yoruz. Yakın zamanda, Ar-Ge çalışmalarımız sonucu;
1.8 milyar TL ciro elde ederek bir önceki yıla göre yüz- işletmelere dijital can suyu olacak bir projeyi de haya-
de 30’dan fazla artışla yılı sonlandırmıştık. 2020’yi de ta geçirdik. KoçDigital Platform360’ı bulut üzerinden
2 milyar 36 milyon liralık ciro ve bütçe öngörüleriyle büyük ya da küçük tüm şirketlerin hizmetine açtık.
başa baş bir büyüme oranıyla tamamladık. 2021’i de Platform360’ı KoçSistem’in Maximus Bulut altyapısı
benzer büyüme oranlarıyla kapatmayı hedefliyoruz. üzerinden paylaşımlı olarak IoT projelerini geliştiren
Bilgi teknolojileri alanında ‘hacimli ihracat yapan şir- OBİ’lerimizin kullanımına sunduk. Bu işletmelerimiz
ketlerden biri olarak’ ülkemize teknoloji üretimi ve artık kaynak tasarruflu olarak IoT konusunda sundu-
ihracatında değer katıyoruz. KoçSistem ve KoçDigital ğumuz SaaS hizmetlerinden kolaylıkla faydalanıyor.”
(\OÖO KobiEfor 59