Page 57 - KobiEfor Eylül 2021
P. 57

')'6 *oO 3HUIRUPDQV×Q×

                                   <×O×QGD GD 6UGU\RU


                    DFDS Akdeniz İş Birimi Başkan Yardımcısı Fuat Pamukçu, 2021’de,
            2020’nin 3.ve 4. çeyreğine göre yüzde 2-3 oranında büyümeyi hedeflediklerini açıkladı.


                animarka merkezli, 1866’da kurulan, Avrupa’nın
                köklü ve büyük denizcilik şirketlerinden DFDS’nin
          DTürkiye’deki faaliyetlerini DFDS Akdeniz İş Bi-
           rimi yürütüyor. Şirket, 1994’te İstanbul’da kurulan
           Türkiye’nin en büyük lojistik şirketlerinden U.N. Ro-
           Ro’yu da 2018’de bünyesine kattı.
             Akdeniz İş Birimi Başkan Yardımcısı Fuat Pamukçu,
           yaptıkları gemi ve liman yatırımlarıyla Ro-Ro taşıma-
           cılığını geliştirdiklerini, kara nakliyecilerinin Avrupa’da
           karşılaştığı geçiş belgesi, sürüş yasakları, yüksek para
                                                                              Fuat
           cezaları gibi problemlerine karşı Avrupa’daki intermodal           Pamukçu
           altyapısını genişleterek Türk ihraç malı taşıyan lojistik-
           çilerin en önemli çözüm ortağı olduklarını söyledi. Pa-  zümleri için bir merkez haline gelecek şekilde genişle-
           mukçu, “Halihazırda Türkiye’nin en büyük ticaret ortağı   tilmeye devam ediyor. Avrupa’nın geri kalanına yönelik
           olan, Avrupa’nın en büyük ekonomilerine sahip ülke-  faaliyetler ise daha sonra genişletilecek.”
           lerine yapılan kara nakliyesinin yaklaşık yarısını DFDS   DFDS’nin sürdürülebilirlik hedeflerine değinen Pa-
           olarak kurduğumuz altyapı ile Avrupa’ya taşıyoruz” dedi.     mukçu, çevresel ayak izini kademeli bir biçimde azal-
             Türkiye ve Avrupa arasında sundukları Ro-Ro ve   tarak 2050 yılına kadar iklim nötr duruma gelmeyi
           İtalya çıkışlı tren bağlantıları ile kurdukları  intermo-  taahhüt ettiklerini ve DFDS’nin 2030 yılında CO² emis-
           dal altyapısının yanında bir liman operatörü olarak   yonlarını yüzde 45 oranında azaltacaklarını vurguluyor.
           hizmet verdiklerini vurgulayan Pamukçu, Türkiye’de   Pamukçu, “İntermodal taşımacılık çözümleri müş-
           ki operasyonlarını İstanbul Pendik, Yalova, Ambarlı ve   terilerimizin; AETR konvansiyonu gereği olan takograf
           Mersin limanlarından gerçekleştirdiklerini  belirtti.   sınırlaması, geçiş belgesi sınırlaması, vize problemleri
           Pamukçu, ayrıca İtalya’da Trieste ve Bari, Fransa’da   gibi engelleri kolaylıkla aşarak ihracatımızın sürdürüle-
           Sete, Marsilya-Tunus ve Yunanistan’da Patras li-  bilir bir model ile hedef pazarlarımıza ulaşmasına katkı
           manlarından hizmet verdiklerini ve 14 büyük Ro-Ro   sağlama devam ediyor. Bu yapı ile Türk uluslararası ka-
           gemisi ve 60 km’yi aşan gemi kapasitesiyle düzenli   rayolu taşımacılığının daha az finansman ile daha fazla
           seferler düzenlediklerini ifade etti.           taşıma yapmasını, mevcut sürücü kaynağı ile daha faz-
                                                           la yükleme yapabilmesini destekliyoruz. primeRail ile
             Pandemide intermodal çözümler öne çıktı       Köln’de hayata geçirdiğimiz yeni ‘Intermodal Taşımacı-
             Pamukçu, Pandemi sürecinde intermodal çözüm-  lık Yetkinlik Merkezi’ bu doğrultuda da yeni çözümler
           lerin büyük önem kazandığına dikkat çekti: “Bu doğ-  üretecek. Çok güçlü bir intermodal alt yapımız var ve
           rultuda DFDS Akdeniz İş Birimi, feribot ve demiryolu   yatırımlarımızı sürdürerek hizmetlerimizde bu yönde
           taşımacılığını birleştiren intermodal taşımacılık çözüm-  büyük avantaj sağlıyoruz” açıklamasını yaptı.
           lerine daha fazla yatırım yapıyor. DFDS’nin Trieste liman   2021’de beklentilerinin 2020’nin 3. ve 4. çeyreğine
           terminalinden geçen tüm yük hacimlerinin yaklaşık   göre yüzde 2-3 oranında büyümek olduğunu kaydeden
           yüzde 50’si bugün Avrupa’daki noktalara demiryolu ile   Pamukçu, hedeflerini açıkladı: “Türkiye ile Avrupa ara-
           taşınıyor. DFDS olarak primeRail ile uzun vadeli işbir-  sındaki birim kargo ticaretinde en iyi tedarikçi konumu-
           liği kapsamında, halihazırda kurulan ‘Ticari Yetkinlik   muzu korumak istiyoruz. Sistemimizin sürekli iyileştiril-
           Merkezi’nin yanı sıra Troisdorf/Köln’de bir ‘Operasyonel   mesi ve müşteri odaklı olmasını sağlamak için mümkün
           Yetkinlik Merkezi’ kurduk. Merkezimiz demiryolu hiz-  olan en kısa nakliye sürelerini gerçekleştirmeyi hedef-
           metlerine odaklanmak, operasyonları daha da büyüt-  liyoruz. Hedeflerimize odaklanarak her yeni dönemde
           mek ve optimize etmek için fırsatlar sağlayacak. Ayrıca,   büyüme yönünde aşama kaydetmeyi sürdürüyoruz.
           primeRail ve DFDS, başlangıçta Orta Avrupa’yı merkeze   DFDS olarak 2020’den bu yana DFDS Akdeniz İş Birimi
           alan müşteri odaklılık ve zamanında güvenilir çözümler   bünyesindeki intermodal faaliyetlerimizi yaklaşık 1/3
           konusunda aynı değerleri paylaşıyor. Köln’de kurulan   oranında artırdık. 2021’de DFDS’in trenlerinde yaklaşık   Advertorial
           PrimeRail, ofis, demiryolu ve intermodal hizmet çö-  100.000 intermodal ünitesinin olmasını öngörüyoruz.”
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62