Page 57 - KobiEfor Eylül 2021
P. 57
')'6 *oO 3HUIRUPDQV×Q×
<×O×QGD GD 6UGU\RU
DFDS Akdeniz İş Birimi Başkan Yardımcısı Fuat Pamukçu, 2021’de,
2020’nin 3.ve 4. çeyreğine göre yüzde 2-3 oranında büyümeyi hedeflediklerini açıkladı.
animarka merkezli, 1866’da kurulan, Avrupa’nın
köklü ve büyük denizcilik şirketlerinden DFDS’nin
DTürkiye’deki faaliyetlerini DFDS Akdeniz İş Bi-
rimi yürütüyor. Şirket, 1994’te İstanbul’da kurulan
Türkiye’nin en büyük lojistik şirketlerinden U.N. Ro-
Ro’yu da 2018’de bünyesine kattı.
Akdeniz İş Birimi Başkan Yardımcısı Fuat Pamukçu,
yaptıkları gemi ve liman yatırımlarıyla Ro-Ro taşıma-
cılığını geliştirdiklerini, kara nakliyecilerinin Avrupa’da
karşılaştığı geçiş belgesi, sürüş yasakları, yüksek para
Fuat
cezaları gibi problemlerine karşı Avrupa’daki intermodal Pamukçu
altyapısını genişleterek Türk ihraç malı taşıyan lojistik-
çilerin en önemli çözüm ortağı olduklarını söyledi. Pa- zümleri için bir merkez haline gelecek şekilde genişle-
mukçu, “Halihazırda Türkiye’nin en büyük ticaret ortağı tilmeye devam ediyor. Avrupa’nın geri kalanına yönelik
olan, Avrupa’nın en büyük ekonomilerine sahip ülke- faaliyetler ise daha sonra genişletilecek.”
lerine yapılan kara nakliyesinin yaklaşık yarısını DFDS DFDS’nin sürdürülebilirlik hedeflerine değinen Pa-
olarak kurduğumuz altyapı ile Avrupa’ya taşıyoruz” dedi. mukçu, çevresel ayak izini kademeli bir biçimde azal-
Türkiye ve Avrupa arasında sundukları Ro-Ro ve tarak 2050 yılına kadar iklim nötr duruma gelmeyi
İtalya çıkışlı tren bağlantıları ile kurdukları intermo- taahhüt ettiklerini ve DFDS’nin 2030 yılında CO² emis-
dal altyapısının yanında bir liman operatörü olarak yonlarını yüzde 45 oranında azaltacaklarını vurguluyor.
hizmet verdiklerini vurgulayan Pamukçu, Türkiye’de Pamukçu, “İntermodal taşımacılık çözümleri müş-
ki operasyonlarını İstanbul Pendik, Yalova, Ambarlı ve terilerimizin; AETR konvansiyonu gereği olan takograf
Mersin limanlarından gerçekleştirdiklerini belirtti. sınırlaması, geçiş belgesi sınırlaması, vize problemleri
Pamukçu, ayrıca İtalya’da Trieste ve Bari, Fransa’da gibi engelleri kolaylıkla aşarak ihracatımızın sürdürüle-
Sete, Marsilya-Tunus ve Yunanistan’da Patras li- bilir bir model ile hedef pazarlarımıza ulaşmasına katkı
manlarından hizmet verdiklerini ve 14 büyük Ro-Ro sağlama devam ediyor. Bu yapı ile Türk uluslararası ka-
gemisi ve 60 km’yi aşan gemi kapasitesiyle düzenli rayolu taşımacılığının daha az finansman ile daha fazla
seferler düzenlediklerini ifade etti. taşıma yapmasını, mevcut sürücü kaynağı ile daha faz-
la yükleme yapabilmesini destekliyoruz. primeRail ile
Pandemide intermodal çözümler öne çıktı Köln’de hayata geçirdiğimiz yeni ‘Intermodal Taşımacı-
Pamukçu, Pandemi sürecinde intermodal çözüm- lık Yetkinlik Merkezi’ bu doğrultuda da yeni çözümler
lerin büyük önem kazandığına dikkat çekti: “Bu doğ- üretecek. Çok güçlü bir intermodal alt yapımız var ve
rultuda DFDS Akdeniz İş Birimi, feribot ve demiryolu yatırımlarımızı sürdürerek hizmetlerimizde bu yönde
taşımacılığını birleştiren intermodal taşımacılık çözüm- büyük avantaj sağlıyoruz” açıklamasını yaptı.
lerine daha fazla yatırım yapıyor. DFDS’nin Trieste liman 2021’de beklentilerinin 2020’nin 3. ve 4. çeyreğine
terminalinden geçen tüm yük hacimlerinin yaklaşık göre yüzde 2-3 oranında büyümek olduğunu kaydeden
yüzde 50’si bugün Avrupa’daki noktalara demiryolu ile Pamukçu, hedeflerini açıkladı: “Türkiye ile Avrupa ara-
taşınıyor. DFDS olarak primeRail ile uzun vadeli işbir- sındaki birim kargo ticaretinde en iyi tedarikçi konumu-
liği kapsamında, halihazırda kurulan ‘Ticari Yetkinlik muzu korumak istiyoruz. Sistemimizin sürekli iyileştiril-
Merkezi’nin yanı sıra Troisdorf/Köln’de bir ‘Operasyonel mesi ve müşteri odaklı olmasını sağlamak için mümkün
Yetkinlik Merkezi’ kurduk. Merkezimiz demiryolu hiz- olan en kısa nakliye sürelerini gerçekleştirmeyi hedef-
metlerine odaklanmak, operasyonları daha da büyüt- liyoruz. Hedeflerimize odaklanarak her yeni dönemde
mek ve optimize etmek için fırsatlar sağlayacak. Ayrıca, büyüme yönünde aşama kaydetmeyi sürdürüyoruz.
primeRail ve DFDS, başlangıçta Orta Avrupa’yı merkeze DFDS olarak 2020’den bu yana DFDS Akdeniz İş Birimi
alan müşteri odaklılık ve zamanında güvenilir çözümler bünyesindeki intermodal faaliyetlerimizi yaklaşık 1/3
konusunda aynı değerleri paylaşıyor. Köln’de kurulan oranında artırdık. 2021’de DFDS’in trenlerinde yaklaşık Advertorial
PrimeRail, ofis, demiryolu ve intermodal hizmet çö- 100.000 intermodal ünitesinin olmasını öngörüyoruz.”