Page 99 - KobiEfor-Nisan-2021
P. 99

ti NielsenIQ ile birlikte beş fazda (2020 Temmuz,                  hizmetler; paket servis ürün-
               Ağustos, Eylül, Ekim ve 2020 Aralık-2021 Ocak dö-                  lerinden, dezenfeksiyon çö-
               nemlerini kapsayan), Ankara, İstanbul ve İzmir’de                  zümlerine; iç/dış mimari çö-
               restoran ve otellerin sunduğu hizmetlerden fayda-                  zümlerinden hijyen setlerine
               lanan 3.073 kişinin katıldığı, “Horeca Müşterileri                 kadar birçok çözümü bir arada
               Davranışlar ve Beklentiler” başlıklı araştırma ger-                sunduklarını, oteller tarafında
               çekleştirildi. Araştırmaya göre; Covid-19 sürecinde                da temizlik ve hijyen konusun-
                                                                          Sinem
               restoran ve otel müşterilerinin önem verdiği kri-          Türüng  da tek kullanımlık kullan-at
               terlerin başında, hijyen ve temiz atmosfere verilen                ürünlere, yatak çarşafı & nev-
               önem yüzde 67 ile ilk sırada. Müşteriler kendilerine   resim gibi tek kullanımlık kişiye özel ürünlere rafla-
               dışarıda oturma konusunda sunulacak çözümle-     rında yer verdiklerini anlattı.
               re önem veriyor. Soğuk havalarda dışarıda oturur-
               ken ısınma imkânı sunan çözümlere önem veren-      Online kitap satışlarında
               lerin oranı yüzde 54, yüzde 66’sı restoranlarda dış
               mekânda yemek yemeyi tercih ediyor. Otellerde ise   büyük artış
               müşterilerin önem verdiği ilk iki konu; yüzde 62 ile
               sağlıklı/hijyenik ortamlar, yüzde 49 ile uygun fiyatlar
               olmaya devam etti, Kovid-19 Sertifikası ise aradık-
               ları bir şart.
                  Geçen yılın Kasım’ından itibaren restoranlarda
               paket ve gel-al servisinin zorunlu hale gelmesiyle
               bu hizmetlere talep arttı. Katılımcıların yüzde 42’si
               Kovid-19 önceki dönemle kıyaslandığında paket
               servisi daha sık kullanıyor, haftada 2-3 gün eve ye-  Türkiye Yayıncılar Birliği’nin açıkladığı 2020 Tür-
               mek siparişi veriliyor. Gel-al servis kullananların   kiye Kitap Pazarı Raporu’na göre; Pandemi nede-
               oranı yüzde 62’ye, kullanma sıklığı da haftada 2-3   niyle Türkiye’de 2020 perakende kitap pazarının
               güne çıktı. Paket ve Gel-Al Servisi’nde müşterilerin   büyüklüğü yüzde 11.26’lık bir düşüşle 7.855 milyon
               en önem verdiği iki kriter; sağlıklı ve hijyenik bir or-  TL’ye geriledi. 2020’de sesli kitap satışlarında ve di-
               tamın olması ile servis, lezzet, fiyat dengesi oldu.   jital veri tabanlarına aboneliklerde artış yaşanırken;
                  Metro Türkiye CEO’su Sinem Türüng, yaşanan de-  pandeminin en dikkat çeken getirilerinden biri onli-
               ğişimi dikkate alarak restoranlar için özel ürün ve   ne kitap satışlarında yaşanan artış oldu.


                   Özel markalı ürünlerin cirosu 2020’de yüzde 23 arttı

                   PLAT Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Te-  2021’de Dünya ve Türkiye ekonomisi için pande-
                darikçileri Derneği’nin hazırladığı PLAT 2020   minin temel belirleyen olduğunu düşünüyor. PLAT
                Almanak’ta yer alan Nielsen’in sektöre yönelik   üyeleri, ihracatın 2021’de de önemli olacağını te-
                2020 yılı araştırmasına göre; tüketicinin tercihi ol-  yit etti, yüzde 62.1’i şirketlerindeki büyümenin ana
                                maya devam eden özel markalı   kaynağının dış pazarlar olacağını belirtti. Kendi
                                ürünlerin (Private Label) cirosu,   sektörlerinde gördükleri en önemli risk faktörleri;
                                2020’de yüzde 23 artarak sigara   yüzde 62.1 ile ‘girdi maliyetlerinin artışı’, ‘Pandemi
                                ve alkol hariç toplam Hızlı Tüke-  sürecinin uzaması ve döviz kurlarının dalgalanma-
                                tim Ürünleri (HTÜ) pazarındaki   sı’ yüzde 51.7 oranla aynı ağırlıkta ikinci ve üçüncü
                                yüzde 21.5’lik ciro payını korudu.   unsurlar. Katılımcıların yüzde 44.8’i perakende sek-
                                Private Label ürünlerin 2020’de   töründeki büyümenin 2021’de
                                en yüksek ciro büyümesi yüzde   yüzde 5-10 aralığında olması-
                                25 ile ‘Gıda’dan gelirken; bunu   nı bekliyor.
                yüzde 22 ile ‘Ev Temizlik&Diğer’ ve yüzde 11 ile   PLAT Özel Markalı Ürünler
                ‘Kişisel Bakım’ ürün grupları takip etti. Private La-  Sanayicileri ve Tedarikçileri
                bel ürünlerin gıdada en yüksek ciro performansını   Derneği Yönetim Kurulu Baş-
                yüzde 33 ile ‘Yağlar’ kategorisinde kaydetti, gıdada   kanı M. İmer Özer, 2020’de
                en yüksek ciro payına sahip olduğu kategori ise   kendi kendine yeten bir ülke
                                                                                                     M. İmer
                yüzde 44.3 ile ‘Süt Ürünleri’ olmaya devam etti.   olmanın ne kadar önemli ol-         Özer
                   PLAT Beklenti Anketi sonuçlarına göre; sektör,   duğunu anladıklarını kaydetti.

                                                                                           Nisan 2021 KobiEfor 99
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104