Page 94 - KobiEfor Kasım 2021
P. 94

/2-à67à. 9( 7$á,0$&,/,.



           ki dönemde karbonsuz havalimanı işletmeciliğine   demiryolu ve intermodal taşıma modlarına aktarılma-
           geçmek. Havalimanlarının elektrik enerjisinin ye-  sının planlandığını aktaran Ulusoy, AB pazarını koru-
                                  nilenebilir enerji kaynak-  mak için çevreci taşıma modlarının şart olduğunu ifade
                                  larından   karşılanması  etti: “AB’ye ağırlıklı olarak karayolu ile taşınan yükün
                                  için Güneş Enerji Santrali   demiryolu ve kombine taşımacılık gibi emisyon oran-
                                  Tesisleri’ni faaliyete ge-  ları düşük taşıma türlerine kaydırılmalı. Taşıma türleri
                                  çirdik ve yaygınlaştırıyo-  arasındaki yük aktarmalarının kolaylaştırıldığı lojistik
                                  ruz. Ayrıca, Uluslararası   merkezlerin doğru kurgulanması, sürdürülebilirlik
                                  Sivil Havacılık Örgütü’nün   prensibi esasında getirilecek mevzuat ve uygulama
           uluslararası uçuşlardan kaynaklanan emisyonları   değişikliklerinin gündeme alınması gerekiyor. Çevreye
           azaltma ve emisyonları 2020 seviyesinde sabitle-  duyarlı teknolojilere yatırım yapılması, bu yatırımların
           meyi amaçlayan CORSIA (Uluslararası Havacılık için   teşvik edilmesi, transit taşımacılığın fiziki ve mevzuat
           Karbon Dengeleme ve Azaltma) Şeması’nda gönül-  altyapısının geliştirilmesi ve kolaylaştırılması ise alı-
           lü ülkeler arasında yer alıyoruz.”              nacak diğer önlemler arasında. Bu önlemleri almakta
             Türkiye olarak küresel iklim değişikliğiyle mü-  geciktiğimiz her gün ülkemizin yurt dışına daha yüksek
           cadele ve sürdürülebilir taşımacılık sisteminin te-  vergiler ve bedeller ödemesine neden olacak.”
           sisi için Bakanlık olarak ellerinden gelenin en iyi-  Temassız ve dijital uygulamaların yaygınlaştırıl-
           sini yapma gayreti içerisinde olduklarını kaydeden   ması gerektiğinin net bir şekilde ortaya çıktığına da
           Karaismailoğlu, “Bundan sonra da çevreci, yerli ve   değinen Ulusoy, lojistik ve taşımacılık süreçlerinde
           milli yatırımlarımızla ulaştırmadan kaynaklı karbon   daha gelişmiş dijitalleşme ve otomasyon uygula-
           salınımını asgariye indirmek için çalışırken, yeşil   maları geliştiren kurumların birkaç adım öne çıka-
           ekonomiye dayalı projelere teşvikten finans deste-  cağını vurguladı. Ulusoy, küresel boyutta yaşanan
           ğine kadar birçok yeni atılımı içinde barındıracak   konteyner ve navlun krizinin 2022’de de süreceğinin
           adımlar atmaya devam edeceğiz. Kapsayıcı, sürdü-  beklendiğini paylaştı.
           rülebilir ve etkin bir ulaştırma sistemi tesis etmek
           için Birleşmiş Milletler çatısı altında ve diğer plat-  “Sektör sorunları çözüldükçe ihracata
           formlarda işbirliğine hazırız” dedi.               katkımız daha da artacak”
                                                              Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu,
             Sektöre yabancı yatırımcı ilgisi arttı        Bakan Yardımcısı Selim Dursun
             UTİKAD (Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik   ve Ulaştırma Hizmetleri Düzenle-
           Hizmet Üretenleri Derneği) Yönetim Kurulu Baş-  me Genel Müdürü Murat Baştor
           kanı Ayşem Ulusoy, Türk lojistik sektörüne yaban-  ile Bakanlık yetkililerinin UND’ye
                           cı ilgisinin arttığını belirterek,   yaptığı ziyarette, UND (Uluslara-
                           Pandemi’de Çin’den yeterince hiz-  rası Nakliyeciler Derneği) Yönetim
                           met ve tedarik sağlayamayan kü-  Kurulu Başkanı Ö. Çetin Nuhoğlu,   Ö. Çetin
                                                                                           Nuhoğlu
                           resel şirketlerden bazılarının satın   sektörün önündeki sorunlarının
                           alma operasyonlarını Türkiye’ye   çözülmesiyle ihracata verecekleri katkının daha da
                           yönlendirmesinin geçici bir du-  artacağını söyledi.
            Ayşem          rum olmadığını, Türkiye’ye yöne-   Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu,
            Ulusoy
                           len satın alma eğilimlerinin 2021   uluslararası karayolu taşımacılık sektörünün ihracat-
           sonrasında da artarak devam etmesini bekledikle-  taki önemini vurgulayarak, “Tüm dünya konteyner krizi
           rini dile getirdi. Bu eğilimin Türk lojistik sektörünün   yaşarken ülkemiz güçlü karayolu sektörü ile ihracatını
           hızlı büyümesini desteklediğini kaydeden Ulusoy,   artırmaya devam etti” dedi ve karayolu ile gerçekleşti-
           Pandemi’de çevik ve hızlı tepkiler veren, önlemler   rilen ihraç taşımalarının yüzde 20 arttığını söyledi.
           alan Türk lojistik sektörü ve meslektaşlarının küre-
           sel etkenler haricinde lojistik akışların aksamasına   E-ticarette kargo sektörü büyüyor
           izin vermediğini anlattı: “Bu da sektörümüze yurt   Pandemi döneminde e-ticaret pazarı hızla büyüdü.
           dışı yatırımcının ilgisini arttırdı. Türkiye’den şirket   Sektördeki firmalar hizmetin sürekliliğini sağlamak için
           satın alarak piyasaya girmeye hazırlanan yabancı   yeni işe alımlar gerçekleştirirken insanlara kendi araçla-
           oyuncular olduğu gibi kendi yapılarını oluşturmaya   rıyla dağıtım yapabileceği sözleşmeli kurye modelini de
           hazırlanan şirketler de olduğunu biliyoruz.”    başlattı. Bu modelde ticari aracı olan bir vatandaş, kargo
             Avrupa Yeşil Mutabakatı hedeflerinin gerçekleştiril-  şirketiyle günlük, haftalık veya  aylık sürelerle dağıtım
           mesinden en büyük paylardan birinin taşımacılık sek-  yapmak için sözleşme imzalıyor. Uygulama, firmaların
           törüne düştüğünü kaydeden Ulusoy, çevreye daha az   teslimat performansını artırırken sektörde binlerce kişi-
           zarar veren taşımacılık modlarının öne çıkacağını açık-  ye ek istihdam sağlandı. E-ticarette yaşanan büyümeyle
           ladı. Karayolu ile yapılan taşımacılığın önemli oranda   birçok e-ticaret sitesi, kendi kargo altyapısını da kurdu.

           94 KobiEfor .DVÜP
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99