Page 94 - KobiEfor Kasım 2021
P. 94
/2-à67à. 9( 7$á,0$&,/,.
ki dönemde karbonsuz havalimanı işletmeciliğine demiryolu ve intermodal taşıma modlarına aktarılma-
geçmek. Havalimanlarının elektrik enerjisinin ye- sının planlandığını aktaran Ulusoy, AB pazarını koru-
nilenebilir enerji kaynak- mak için çevreci taşıma modlarının şart olduğunu ifade
larından karşılanması etti: “AB’ye ağırlıklı olarak karayolu ile taşınan yükün
için Güneş Enerji Santrali demiryolu ve kombine taşımacılık gibi emisyon oran-
Tesisleri’ni faaliyete ge- ları düşük taşıma türlerine kaydırılmalı. Taşıma türleri
çirdik ve yaygınlaştırıyo- arasındaki yük aktarmalarının kolaylaştırıldığı lojistik
ruz. Ayrıca, Uluslararası merkezlerin doğru kurgulanması, sürdürülebilirlik
Sivil Havacılık Örgütü’nün prensibi esasında getirilecek mevzuat ve uygulama
uluslararası uçuşlardan kaynaklanan emisyonları değişikliklerinin gündeme alınması gerekiyor. Çevreye
azaltma ve emisyonları 2020 seviyesinde sabitle- duyarlı teknolojilere yatırım yapılması, bu yatırımların
meyi amaçlayan CORSIA (Uluslararası Havacılık için teşvik edilmesi, transit taşımacılığın fiziki ve mevzuat
Karbon Dengeleme ve Azaltma) Şeması’nda gönül- altyapısının geliştirilmesi ve kolaylaştırılması ise alı-
lü ülkeler arasında yer alıyoruz.” nacak diğer önlemler arasında. Bu önlemleri almakta
Türkiye olarak küresel iklim değişikliğiyle mü- geciktiğimiz her gün ülkemizin yurt dışına daha yüksek
cadele ve sürdürülebilir taşımacılık sisteminin te- vergiler ve bedeller ödemesine neden olacak.”
sisi için Bakanlık olarak ellerinden gelenin en iyi- Temassız ve dijital uygulamaların yaygınlaştırıl-
sini yapma gayreti içerisinde olduklarını kaydeden ması gerektiğinin net bir şekilde ortaya çıktığına da
Karaismailoğlu, “Bundan sonra da çevreci, yerli ve değinen Ulusoy, lojistik ve taşımacılık süreçlerinde
milli yatırımlarımızla ulaştırmadan kaynaklı karbon daha gelişmiş dijitalleşme ve otomasyon uygula-
salınımını asgariye indirmek için çalışırken, yeşil maları geliştiren kurumların birkaç adım öne çıka-
ekonomiye dayalı projelere teşvikten finans deste- cağını vurguladı. Ulusoy, küresel boyutta yaşanan
ğine kadar birçok yeni atılımı içinde barındıracak konteyner ve navlun krizinin 2022’de de süreceğinin
adımlar atmaya devam edeceğiz. Kapsayıcı, sürdü- beklendiğini paylaştı.
rülebilir ve etkin bir ulaştırma sistemi tesis etmek
için Birleşmiş Milletler çatısı altında ve diğer plat- “Sektör sorunları çözüldükçe ihracata
formlarda işbirliğine hazırız” dedi. katkımız daha da artacak”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu,
Sektöre yabancı yatırımcı ilgisi arttı Bakan Yardımcısı Selim Dursun
UTİKAD (Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik ve Ulaştırma Hizmetleri Düzenle-
Hizmet Üretenleri Derneği) Yönetim Kurulu Baş- me Genel Müdürü Murat Baştor
kanı Ayşem Ulusoy, Türk lojistik sektörüne yaban- ile Bakanlık yetkililerinin UND’ye
cı ilgisinin arttığını belirterek, yaptığı ziyarette, UND (Uluslara-
Pandemi’de Çin’den yeterince hiz- rası Nakliyeciler Derneği) Yönetim
met ve tedarik sağlayamayan kü- Kurulu Başkanı Ö. Çetin Nuhoğlu, Ö. Çetin
Nuhoğlu
resel şirketlerden bazılarının satın sektörün önündeki sorunlarının
alma operasyonlarını Türkiye’ye çözülmesiyle ihracata verecekleri katkının daha da
yönlendirmesinin geçici bir du- artacağını söyledi.
Ayşem rum olmadığını, Türkiye’ye yöne- Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu,
Ulusoy
len satın alma eğilimlerinin 2021 uluslararası karayolu taşımacılık sektörünün ihracat-
sonrasında da artarak devam etmesini bekledikle- taki önemini vurgulayarak, “Tüm dünya konteyner krizi
rini dile getirdi. Bu eğilimin Türk lojistik sektörünün yaşarken ülkemiz güçlü karayolu sektörü ile ihracatını
hızlı büyümesini desteklediğini kaydeden Ulusoy, artırmaya devam etti” dedi ve karayolu ile gerçekleşti-
Pandemi’de çevik ve hızlı tepkiler veren, önlemler rilen ihraç taşımalarının yüzde 20 arttığını söyledi.
alan Türk lojistik sektörü ve meslektaşlarının küre-
sel etkenler haricinde lojistik akışların aksamasına E-ticarette kargo sektörü büyüyor
izin vermediğini anlattı: “Bu da sektörümüze yurt Pandemi döneminde e-ticaret pazarı hızla büyüdü.
dışı yatırımcının ilgisini arttırdı. Türkiye’den şirket Sektördeki firmalar hizmetin sürekliliğini sağlamak için
satın alarak piyasaya girmeye hazırlanan yabancı yeni işe alımlar gerçekleştirirken insanlara kendi araçla-
oyuncular olduğu gibi kendi yapılarını oluşturmaya rıyla dağıtım yapabileceği sözleşmeli kurye modelini de
hazırlanan şirketler de olduğunu biliyoruz.” başlattı. Bu modelde ticari aracı olan bir vatandaş, kargo
Avrupa Yeşil Mutabakatı hedeflerinin gerçekleştiril- şirketiyle günlük, haftalık veya aylık sürelerle dağıtım
mesinden en büyük paylardan birinin taşımacılık sek- yapmak için sözleşme imzalıyor. Uygulama, firmaların
törüne düştüğünü kaydeden Ulusoy, çevreye daha az teslimat performansını artırırken sektörde binlerce kişi-
zarar veren taşımacılık modlarının öne çıkacağını açık- ye ek istihdam sağlandı. E-ticarette yaşanan büyümeyle
ladı. Karayolu ile yapılan taşımacılığın önemli oranda birçok e-ticaret sitesi, kendi kargo altyapısını da kurdu.
94 KobiEfor .DVÜP