Page 92 - KobiEfor Kasım 2021
P. 92
/2-à67à. 9( 7$á,0$&,/,.
Türkiye tedarik zinciri merkezi olma hedefiyle koşuyor
/RMLVWLN YH WDå×PDF×O×N VHNW|U
·GHQ XPXWOX
Pandemi ile birlikte Dünya’nın tedarik Mutabakatı’na uyum çerçevesinde;
zinciri sistemi yeniden şekilleniyor. sürdürülebilir, akıllı ve yeşil lojistik
Türkiye lojistik ve taşımacılık sektörü, ve taşımacılık dönüşümü ile sektörün
fırsatları iyi değerlendirebilirse Türkiye dijital dönüşümü en önemli nirengi
tedarik zincirinde üs haline gelebilme noktaları olarak karşımıza çıkıyor.
potansiyeliyle göz dolduruyor. Lojistik ve Taşımacılık 2021 dosyamızda
Bu süreçte ise Avrupa Yeşil anlattık.
ürkiye lojistik ve taşımacılık sektörü, Pandemi Biz de Lojistik ve Taşımacılık 2021 dosyamızda, ana
ile birlikte tedarik zincirinde Uzakdoğu yerine aktörleriyle sektörün nabzını tuttuk.
TAvrupa’nın daha yakınındaki Türkiye’yi tercih Pandemi küresel tedarik zincirinde belirsizlik
etmesi ve tedarik zincirinde Türkiye’nin rolünün oluşmasına yol açtı, artış gösteren lojistik maliyetler
artması ile gösterdiği performansla yabancı yatı- ve finansal mutabakatlardaki gecikmeler sebebiyle
rımcıların ilgi odağı haline geliyor. Türkiye lojistik ve öngörülmesi ve planlanması zor bir süreç başladı.
taşımacılık sektörü, ekonominin sürdürülebilirliği Türkiye’nin hem ithalat hem ihracatından en büyük
noktasında kilit önemdeki sektörlerden. Bu nedenle pay, denizyolu taşımacılığının. Onu karayolu taşı-
sektörün Avrupa Yeşil Mutabakatı’na uyumu hayati macılığı ve ardından havayolu taşımacılığı sonra da
önemde. Sektör, çevreci ve yeşil ekonomiye geçiş demiryolu taşımacılığı izliyor. Türkiye’de son 5 yılda
çalışmalarına son sürat devam ediyor. yapılan kamu yatırımlarından en fazla payı ulaştırma
Avrupa Yeşil Mutabakatı’na uyum sürecinde; Ulu- ve haberleşme sektörü alıyor. Koronavirüsün fiziksel
sal Yeşil Mutabakat Eylem Planı’nı yayınlayan Türkiye, temas yoluyla bulaşması nedeniyle ülkelerce alınan
Eylem planı çerçevesinde, sürdürülebilir ve akıllı ta- tedbirlerin başında sınır geçişlerini kapatmak ve sı-
şımacılık, yeşil denizcilik ve yeşil liman uygulamaları, nırlandırmak geldi. Sürücülere getirilen karantina ve
demir yolu taşımacılığının geliştirilmesini hedefliyor sağlık taramaları uygulamaları gibi kısıtlamalar ne-
ve yakıt tüketiminin ve emisyonların azaltılması, mik- deniyle uluslararası yük taşımacılığında gecikmeler
ro hareketlilik araçlarının kullanımının yaygınlaştı- yaşandı, sınır kapılarında uzun kuyruklar oluştu.
rılmasını sağlayacak. Önümüzdeki dönemde; dijital- Çin’de limanlarda faaliyetlerin durma noktası-
leşme, karbonsuzlaşma, otonom ulaşım, evrensel na gelmesi, uluslararası denizyolu taşımacılığını
erişim gibi kavramlar gündemimizde öne çıkacak. olumsuz etkiledi, ülkeler tarafından alınan önlem-
92 KobiEfor .DVÜP