Page 92 - KobiEfor Kasım 2021
P. 92

/2-à67à. 9( 7$á,0$&,/,.































                  Türkiye tedarik zinciri merkezi olma hedefiyle koşuyor
                        /RMLVWLN YH WDå×PDF×O×N VHNW|U


                                           ·GHQ XPXWOX



           Pandemi ile birlikte Dünya’nın tedarik          Mutabakatı’na uyum çerçevesinde;
           zinciri sistemi yeniden şekilleniyor.           sürdürülebilir, akıllı ve yeşil lojistik
           Türkiye lojistik ve taşımacılık sektörü,        ve taşımacılık dönüşümü ile sektörün
           fırsatları iyi değerlendirebilirse Türkiye      dijital dönüşümü en önemli nirengi
           tedarik zincirinde üs haline gelebilme          noktaları olarak karşımıza çıkıyor.
           potansiyeliyle göz dolduruyor.                  Lojistik ve Taşımacılık 2021 dosyamızda
           Bu süreçte ise Avrupa Yeşil                     anlattık.

                ürkiye lojistik ve taşımacılık sektörü, Pandemi   Biz de Lojistik ve Taşımacılık 2021 dosyamızda, ana
                ile birlikte tedarik zincirinde Uzakdoğu yerine   aktörleriyle sektörün nabzını tuttuk.
           TAvrupa’nın daha yakınındaki Türkiye’yi tercih     Pandemi küresel tedarik zincirinde belirsizlik
           etmesi ve tedarik zincirinde Türkiye’nin rolünün   oluşmasına yol açtı, artış gösteren lojistik maliyetler
           artması ile gösterdiği performansla yabancı yatı-  ve finansal mutabakatlardaki gecikmeler sebebiyle
           rımcıların ilgi odağı haline geliyor. Türkiye lojistik ve   öngörülmesi ve planlanması zor bir süreç başladı.
           taşımacılık sektörü, ekonominin sürdürülebilirliği   Türkiye’nin hem ithalat hem ihracatından en büyük
           noktasında kilit önemdeki sektörlerden. Bu nedenle   pay, denizyolu taşımacılığının. Onu karayolu taşı-
           sektörün Avrupa Yeşil Mutabakatı’na uyumu hayati   macılığı ve ardından havayolu taşımacılığı sonra da
           önemde. Sektör, çevreci ve yeşil ekonomiye geçiş   demiryolu taşımacılığı izliyor. Türkiye’de son 5 yılda
           çalışmalarına son sürat devam ediyor.           yapılan kamu yatırımlarından en fazla payı ulaştırma
             Avrupa Yeşil Mutabakatı’na uyum sürecinde; Ulu-  ve haberleşme sektörü alıyor. Koronavirüsün fiziksel
           sal Yeşil Mutabakat Eylem Planı’nı yayınlayan Türkiye,   temas yoluyla bulaşması nedeniyle ülkelerce alınan
           Eylem planı çerçevesinde, sürdürülebilir ve akıllı ta-  tedbirlerin başında sınır geçişlerini kapatmak ve sı-
           şımacılık, yeşil denizcilik ve yeşil liman uygulamaları,   nırlandırmak geldi. Sürücülere getirilen karantina ve
           demir yolu taşımacılığının geliştirilmesini hedefliyor   sağlık taramaları uygulamaları gibi kısıtlamalar ne-
           ve yakıt tüketiminin ve emisyonların azaltılması, mik-  deniyle uluslararası yük taşımacılığında gecikmeler
           ro hareketlilik araçlarının kullanımının yaygınlaştı-  yaşandı, sınır kapılarında uzun kuyruklar oluştu.
           rılmasını sağlayacak. Önümüzdeki dönemde; dijital-  Çin’de limanlarda faaliyetlerin durma noktası-
           leşme, karbonsuzlaşma, otonom ulaşım, evrensel   na gelmesi, uluslararası denizyolu taşımacılığını
           erişim gibi kavramlar gündemimizde öne çıkacak.   olumsuz etkiledi, ülkeler tarafından alınan önlem-

           92 KobiEfor .DVÜP
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97