Page 93 - KobiEfor Kasım 2021
P. 93

lerle gemilerin limanlara kabul edilmemesi gibi se-  “Demiryolu kaynaklı emisyonları yüzde 75
           beplerle ortaya çıkan uğrak iptalleri lojistik akışlar-  azaltmayı hedefliyoruz”:  Bakan Karaismailoğlu,
           da aksamalara yol açtı, denizyolunda 2020 yılı için   “Bütünleşik olarak ta-
           toplam hacim kaybı 17 milyon TEU tahmin edildi.   sarladığımız ulaşım eko-
           Ancak pandemi nedeniyle ülkelerin uygulamaya    sistemimizde, verimlilik
           aldıkları kısıtlamalardan en fazla etkilenen yük ta-  esasında tüm modları
           şımacılığı türü; havayolu taşımacılığı oldu, ülkeler   birbirleriyle entegre hale
           yolcu uçaklarının uçuşlarını durdurdu. Bu kısıtlama   getiriyoruz. Çok modlu ve
           havayolu kargo hacminde daralmaya ve havayolu   dengeli bir ulaşım altya-
           kargo navlunlarının artmasına neden oldu. Bu dö-  pısı için demiryollarında
           nemde demiryolunun rekabetçi gücü arttı. Aşının   yatırım seferberliği baş-
           bulunmasıyla uygun koşullarda depolanması ve da-  lattık. Kent içi raylı sis-
           ğıtımı sektöre ciddi bir ivme kazandırdı. Pandemi,   tem hatlarına ilave ola-             Adil
           uluslararası ve ulusal ticaretin sürdürülebilmesin-  rak, yeni yüksek hızlı tren   Karaismailoğlu
           de ‘Lojistik ve Taşımacılık’ sektörü kilit rol oynadı.   hatları inşa ediyor ve mevcut hatlarımızın yenileme
             Ülkelerin kendi içlerinde ve uluslararası ticaret-  çalışmalarını da sürdürüyoruz. Böylece hem verim-
           te; gıda, ilaç, aşı, dezenfektan, kişisel hijyen ürün-  liliği arttırıyoruz hem de karbondioksit emisyonunu
           leri, kolonya, maske, cerrahi maske, önlük, tulum,   azaltarak çevreye daha duyarlı bir işletmeciliğe geçi-
                                  kişisel koruyucu ekip-   yoruz. 2035 yılında demiryolundan kaynaklı emisyon-
                                  manlar, solunum cihaz-   ları 1990 yılına göre en az yüzde 75 oranında azalt-
                                  ları gibi medikal ürünler   mayı hedefliyoruz” diye konuştu.
                                  ve tıbbi cihazlar en çok    Demiryollarına yatırım yaparken karayolları ya-
                                  talep gören ürünlerin    tırımlarını da göz ardı etmediklerini aktaran Kara-
                                  başında yer alıyor. Bü-  ismailoğlu, Türkiye’yi bölünmüş yollarla donatarak
                                  tün bu ihtiyaçların yanı   trafik sıkışıklığını önemli
           sıra iş dünyasındaki hızlı değişimin, uzaktan çalış-  ölçüde azalttıklarını ve
           ma modelinin ve dijitalleşmenin yaygınlaşmasının,   karbon emisyonu artı-
           e-ticaret pazarının hızlı büyümesinin, drone ile hava   şının önüne geçtikleri-
           kargo taşımacılığı, IoT (Nesnelerin İnterneti) ve Ya-  ni söyledi: “Son 19 yılda
           pay Zeka ile lojistik ve taşımacılık süreçlerinin diji-  yaptığımız 28 bin kilo-
           talleşmesi gibi yeni nesil teknolojilerin de ‘Lojistik   metrenin üzerindeki bö-
           ve Taşımacılık’ sektörüne ciddi yansımaları oldu.   lünmüş yolla yıllık bazda yaklaşık 4 milyon tona
           ‘Tedarik Zinciri Yönetim Merkezi’ olma gücü ve po-  yakın karbondioksit emisyon azaltımı sağlıyoruz.
           tansiyeline sahip Türkiye için uluslararası ticaret   İstanbul’da iki kıtayı birbirine bağlayan Avrasya tü-
           güçlü fırsatlar ve riskler barındırıyor.        neli ile de yıllık 50 bin ton karbondioksit azaltımı
             Lojistik ve taşımacılık sektörünü temelinden değiş-  sağlıyoruz. Şehirlerde karbon emisyonunu ve trafiği
           tirme potansiyeline sahip çarpıcı teknolojilerden biri   azaltan elektrikli bisiklet, e-skuter gibi mikro hare-
           drone ile taşıma başladı ve ticari araçlarda otonom   ketlilik araçları için yasal düzenlemeleri hazırlıyor
           araçların kullanılmasının yaygınlaşması, yapay zeka,   ve gerekli altyapıları geliştiriyoruz.”
           giyilebilir teknolojiler, 5G, siber güvenlik teknolojileri,   “Hedefimiz; karbonsuz havalimanı işletmecili-
           dağıtılmış bulut ve tüm süreçlerde dijitalleşme; özetle   ği”: Karaismailoğlu, ‘Mavi Ekonomi’ olarak adlan-
           Endüstri 4.0, sektörün çehresini tümden değiştirecek.    dırılan denizcilik sektöründe Uluslararası Denizcilik
                                                           Örgütü tarafından belirlenen emisyon azaltım he-
             Türkiye ulaştırma ve lojistik sektörünün      deflerine ulaşılabilmesi için Bakanlık olarak üzerle-
             yeşil ekonomiye geçişi                        rine düşeni yaptıklarını kaydetti: “Yeşil denizciliğin
             Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğ-  desteklenmesi için tasarladığımız Denizcilikte Kar-
           lu, Birleşmiş Milletler (BM) İkinci Küresel Sürdü-  bonsuzlaştırma projemizle gemilerimizde ve liman-
           rülebilir Ulaştırma Konferansı’na katılarak, ““Yatı-  larımızda çevre dostu taşımacılık için kullanılacak
           rım planlamalarımızda, BM 2030 gündeminin yanı   yenilikçi teknolojilere finansal destek mekanizma-
           sıra Paris İklim Değişikliği Anlaşması ve AB Yeşil   sı oluşturacağız. Havalimanlarımızda 2009’dan bu
           Mutabakatı’nın hedeflerini kendimize rehber ad-  yana belirli kriterleri sağlayan tesislere yeşil hava-
           dediyoruz. Bu rehber belgeler ile uyumlu olarak   limanı sertifikası veriyoruz. Buna ilave olarak, Kar-
           hazırladığımız, 11. Kalkınma Planımız, Ulaştırma   bonsuz Havalimanı Projemizle, Uluslararası Hava-
           Ana Planımız ve Sürdürülebilir ve Akıllı Hareketlilik   limanları Konseyi tarafından yürütülen Havalimanı
           Stratejisi ve Eylem Planımız’la, etkin bir ulaşım sis-  Karbon Akreditasyonu Programı’na akredite hava-
           temini ülkemize kazandırmak için çalışıyoruz” dedi.  limanlarımızla dahil olduk. Hedefimiz, önümüzde-
                                                                                       .DVÜP      KobiEfor 93
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98