Page 69 - KobiEfor Kasım 2021
P. 69

hedefleyen koleksiyonlar hazırlamaya başladım.   arkasındayız. Son 1 yıldır, online’da bir mağaza ci-
           Tamamen iç piyasaya yönelik, butik ve katmadeğer-  rosu kadar ciro elde ediyoruz. Butik müşterilerimi-
           li ürünler, özel koleksiyonlar üreteceğim, ‘FEVER’   ze farklı, online satışa farklı koleksiyonlar üretmeyi
           markasına yatırım yapacağım dedim. Türkiye’nin   hedefliyorum” diyor.
           hemen hemen her noktasında bizim ürünlerimizi      Pandeminin ilk yılında yüzde 30 küçüldüklerini,
           satabilecek partnerler aradık. Bugün 81 ilde ve ge-  2021’in ilk yarısının Pandemi’nin başından da kötü geç-
           lişmiş birçok ilçede toplam 150 butikte ürünlerimiz   tiğini, iç piyasadaki kaybı yurtdışı ile kapamaya başla-
           ‘FEVER’ markasıyla satılıyor. İş ortağımız butikle-  dıklarını kaydeden Özbek, iç piyasanın yavaş yavaş ha-
           rin sahiplerinin de kadın olmasına özen gösterdik.   reketlenmeye başladığını, aşıyla birlikte sosyal yaşam
           Ürünlerimizi, bizi tamamlayacak diğer markalarla   hareketlenince sektörde toparlanma başladığını da
           birlikte kendi isimleri altında satabilmelerine ola-  ifade ediyor: “Whatsapp üzerinden çok satış yapmaya
           nak sunduk.”                                    başladık. Önümüzdeki yaz, Pandemi öncesi büyümeyi
             Koleksiyon tasarımına artık daha fazla zaman   yakalarız, ‘FEVER’ markamızla ihracata ağırlık verece-
           ayırabildiğini aktaran Özbek, ‘her 6 ayda bir farklı   ğiz. Tüm etiketlerimizde Made in Türkiye ibaresini hep
           ürünler üretelim’ mantığıyla çalıştığını, her sezon   kullandım ve buna çok önem verdim. 25 çalışanımız ve
           pantolondan eteğe, elbiseden cekete, bluzdan takım   5 fason atölye ile sürekli çalışıyoruz. Doğal elyaflı, insan
           elbiseye tüm kadın dış giyim ürünlerine koleksiyon-  vücuduna zararlı olmayan daha fonksiyonel kumaşlar-
           da yer verdiğini kaydediyor: “6 ayda 1 içinde 500   la tasarım yapmayı ve daha genç bir çizgiye ulaşmayı
           model bulunan bir koleksiyon hazırlıyoruz. Yurtdı-  hedefliyoruz. Pandemi ile birlikte işbirliklerimizi artı-
           şındaki müşterilerimizin talebine göre koleksiyona   rıyoruz. Markayı benden sonra da devam ettirecek fir-
           ilaveler olabiliyor.” Özbek, son 5 yılda üretimlerinin   malarla işbirliği yapmak istiyorum.”
           yarısını ihraç ettiklerini, yurtdışında partnerlik yap-
           tıkları müşterileri bulunduğunu, Laleli’de 4 firmayla   Tekstilde eğitim ve
           iş ortaklığı yaptıklarını ifade ediyor: “Türk Cumhu-  katmadeğerli ürün önemli
           riyetleri, Kazakistan, Azerbaycan, Rusya, Ukrayna,   Özbek, Türkiye’yi kurtaracak 3 t’yi; ‘tarım, tu-
           Bulgaristan, Yunanistan, Kosova, ABD, İran, Irak’ta   rizm ve tekstil’ olarak sıralıyor. Organik tarım po-
           butik markalarla çalışıyoruz.”                  tansiyeline değinen Özbek, tekstilde katmadeğerli
             Kumaş seçiminden tasarıma kadar büyük bir     ürünün önemini vurgulayarak, sektörde nitelikli
           titizlikle çalıştığının ve                                              ara eleman sorunu ya-
           kadınların askıda değil,                                                şandığına dikkat çekiyor.
           üstünde görünce ken-                                                    Türkiye’nin katmadeğer-
           dini mutlu hissedeceği                                                  li ürün üretebilmesi için
           ürünler   tasarladığının                                                tekstil makinelerini kul-
           altını çizen Hatun Özbek,                                               lanmayı, dikiş dikmeyi
           hedef kitlelerinin çalış-                                               öğreten tekstil okulları
           ma hayatına giren 25 yaş                                                açılmasını,  sektördeki
           üstü kadın olduğunu dile                                                KOBİ’lerin devlet tara-
           getiriyor. Trendleri ya-                                                fından desteklenmesini
           kından takip eden Özbek                                                 isteyen Özbek, tasarım-
           koleksiyonlarında; kadını                                               cılara da öncelikle dikiş
           iyi gösteren, ütüsüz, krep                                              dikmeyi  öğrenmelerini
           kumaşlar, son 5 yıldır da                                               ve mutlaka dünyayı takip
           doğal elyaflı, sürdürüle-                                                etmelerini öneriyor. Sek-
           bilir, üretiminde çevreye                                               törde geri dönüşümün
           duyarlı, daha az su har-                                                önemini de vurgulayan
           canan, doğaya uyumlu                                                    Özbek, daha fonksiyonel,
           (TENCEL™ markalı lyocell ve modal elyaflar) ku-  uzun süreli kullanılabilecek ürünler tasarlamayı
           maşlar ve viskon kumaşları tercih ediyor.       hedeflediğini açıklıyor.
                                                              Kenevirin önemi: Özbek, tekstilde keneviri gele-
             Pandemi’de e-ticarete giriş yaptı             ceğin parlayan yıldızı olarak görüyor: “Doğayı en ça-
             Özbek, “Pandemi’de ‘FEVER’ markamızla e-ticarete   buk temizleyen su istemeyen, tekstilde katmadeğe-
           giriş yaptık. Butik firmalarımız bizim ürünlerimizle   ri yüksek bir bitki. Örneğin; İtalya’da devlet destekli
           e-ticaret sitelerinde kendi mağazalarını açmaya başla-  kenevir üretiliyor. Türkiye’de özellikle Doğu Anadolu
           dılar. 26 senelik bir marka olduğumuz için direkt tüke-  bu alanda en kıymetli topraklar. Mutlaka bu konuyu
           ticiyle olan bağlılığımız var. Ürünümüzün her zaman   değerlendirmeliyiz.”
                                                                                       .DVÜP      KobiEfor 69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74