Page 69 - KobiEfor Kasım 2021
P. 69
hedefleyen koleksiyonlar hazırlamaya başladım. arkasındayız. Son 1 yıldır, online’da bir mağaza ci-
Tamamen iç piyasaya yönelik, butik ve katmadeğer- rosu kadar ciro elde ediyoruz. Butik müşterilerimi-
li ürünler, özel koleksiyonlar üreteceğim, ‘FEVER’ ze farklı, online satışa farklı koleksiyonlar üretmeyi
markasına yatırım yapacağım dedim. Türkiye’nin hedefliyorum” diyor.
hemen hemen her noktasında bizim ürünlerimizi Pandeminin ilk yılında yüzde 30 küçüldüklerini,
satabilecek partnerler aradık. Bugün 81 ilde ve ge- 2021’in ilk yarısının Pandemi’nin başından da kötü geç-
lişmiş birçok ilçede toplam 150 butikte ürünlerimiz tiğini, iç piyasadaki kaybı yurtdışı ile kapamaya başla-
‘FEVER’ markasıyla satılıyor. İş ortağımız butikle- dıklarını kaydeden Özbek, iç piyasanın yavaş yavaş ha-
rin sahiplerinin de kadın olmasına özen gösterdik. reketlenmeye başladığını, aşıyla birlikte sosyal yaşam
Ürünlerimizi, bizi tamamlayacak diğer markalarla hareketlenince sektörde toparlanma başladığını da
birlikte kendi isimleri altında satabilmelerine ola- ifade ediyor: “Whatsapp üzerinden çok satış yapmaya
nak sunduk.” başladık. Önümüzdeki yaz, Pandemi öncesi büyümeyi
Koleksiyon tasarımına artık daha fazla zaman yakalarız, ‘FEVER’ markamızla ihracata ağırlık verece-
ayırabildiğini aktaran Özbek, ‘her 6 ayda bir farklı ğiz. Tüm etiketlerimizde Made in Türkiye ibaresini hep
ürünler üretelim’ mantığıyla çalıştığını, her sezon kullandım ve buna çok önem verdim. 25 çalışanımız ve
pantolondan eteğe, elbiseden cekete, bluzdan takım 5 fason atölye ile sürekli çalışıyoruz. Doğal elyaflı, insan
elbiseye tüm kadın dış giyim ürünlerine koleksiyon- vücuduna zararlı olmayan daha fonksiyonel kumaşlar-
da yer verdiğini kaydediyor: “6 ayda 1 içinde 500 la tasarım yapmayı ve daha genç bir çizgiye ulaşmayı
model bulunan bir koleksiyon hazırlıyoruz. Yurtdı- hedefliyoruz. Pandemi ile birlikte işbirliklerimizi artı-
şındaki müşterilerimizin talebine göre koleksiyona rıyoruz. Markayı benden sonra da devam ettirecek fir-
ilaveler olabiliyor.” Özbek, son 5 yılda üretimlerinin malarla işbirliği yapmak istiyorum.”
yarısını ihraç ettiklerini, yurtdışında partnerlik yap-
tıkları müşterileri bulunduğunu, Laleli’de 4 firmayla Tekstilde eğitim ve
iş ortaklığı yaptıklarını ifade ediyor: “Türk Cumhu- katmadeğerli ürün önemli
riyetleri, Kazakistan, Azerbaycan, Rusya, Ukrayna, Özbek, Türkiye’yi kurtaracak 3 t’yi; ‘tarım, tu-
Bulgaristan, Yunanistan, Kosova, ABD, İran, Irak’ta rizm ve tekstil’ olarak sıralıyor. Organik tarım po-
butik markalarla çalışıyoruz.” tansiyeline değinen Özbek, tekstilde katmadeğerli
Kumaş seçiminden tasarıma kadar büyük bir ürünün önemini vurgulayarak, sektörde nitelikli
titizlikle çalıştığının ve ara eleman sorunu ya-
kadınların askıda değil, şandığına dikkat çekiyor.
üstünde görünce ken- Türkiye’nin katmadeğer-
dini mutlu hissedeceği li ürün üretebilmesi için
ürünler tasarladığının tekstil makinelerini kul-
altını çizen Hatun Özbek, lanmayı, dikiş dikmeyi
hedef kitlelerinin çalış- öğreten tekstil okulları
ma hayatına giren 25 yaş açılmasını, sektördeki
üstü kadın olduğunu dile KOBİ’lerin devlet tara-
getiriyor. Trendleri ya- fından desteklenmesini
kından takip eden Özbek isteyen Özbek, tasarım-
koleksiyonlarında; kadını cılara da öncelikle dikiş
iyi gösteren, ütüsüz, krep dikmeyi öğrenmelerini
kumaşlar, son 5 yıldır da ve mutlaka dünyayı takip
doğal elyaflı, sürdürüle- etmelerini öneriyor. Sek-
bilir, üretiminde çevreye törde geri dönüşümün
duyarlı, daha az su har- önemini de vurgulayan
canan, doğaya uyumlu Özbek, daha fonksiyonel,
(TENCEL™ markalı lyocell ve modal elyaflar) ku- uzun süreli kullanılabilecek ürünler tasarlamayı
maşlar ve viskon kumaşları tercih ediyor. hedeflediğini açıklıyor.
Kenevirin önemi: Özbek, tekstilde keneviri gele-
Pandemi’de e-ticarete giriş yaptı ceğin parlayan yıldızı olarak görüyor: “Doğayı en ça-
Özbek, “Pandemi’de ‘FEVER’ markamızla e-ticarete buk temizleyen su istemeyen, tekstilde katmadeğe-
giriş yaptık. Butik firmalarımız bizim ürünlerimizle ri yüksek bir bitki. Örneğin; İtalya’da devlet destekli
e-ticaret sitelerinde kendi mağazalarını açmaya başla- kenevir üretiliyor. Türkiye’de özellikle Doğu Anadolu
dılar. 26 senelik bir marka olduğumuz için direkt tüke- bu alanda en kıymetli topraklar. Mutlaka bu konuyu
ticiyle olan bağlılığımız var. Ürünümüzün her zaman değerlendirmeliyiz.”
.DVÜP KobiEfor 69