Page 72 - KobiEfor Kasım 2021
P. 72
saha expo
teknolojik savunma sanayi ürünlerinin bazılarının Saha İstanbul’un yüzde 81 KOBİ
sunum ve lansmanlarını ilk kez SAHA EXPO 2021
Hibrit fuarında yapacak.
Saha İstanbul Savunma, Havacılık ve Uzay Kü-
melenmesi Derneği olarak yaklaşık 6 yıl önce kurul-
5 kat büyüdü
du. Saha İstanbul; Türk savunma, havacılık ve uzay
Bu yıl 5 kat daha büyük alanda gerçekleştirilecek sektörünün, yerlilik oranının arttırılması, henüz
SAHA Expo’ya, Avrupa, Amerika, Afrika, Ortadoğu, sahip olmadığı kritik teknolojilere kavuşturulması
Ukrayna, Rusya, Malezya, Endonezya, Bangladeş ve ve uluslararası rekabette üst seviyelere taşınması
Hindistan dahil birçok ülkeden ziyaretçi ve alım he- için üyelerinin teknolojik ve sektörel yetkinliklerini
yeti katılacak. Bu da birçok uluslararası anlaşmanın geliştirmek, üyeleri arasındaki işbirliğini destekle-
imzalanmasına zemin hazırlamış olacak. yerek güçlü bir ekosistem oluşturmak misyonuyla
hayata geçirildi. Bugün yüzde 81’i KOBİ ölçekli işlet-
SAHA EXPO fuar alanı ile de öne çıkacak, meler olmak üzere 650 üyeye ulaştı.
fiziki fuar sanal platformla
bir araya geliyor
Pandeminin getirdiği hızlı dijitalleşme sonrası
fuar ve organizasyonlarında yeni dönemde şekil
değiştirmesiyle başlayan hibrit organizasyonların
sanal ortam buluşması SAHA EXPO’da da yerini
alıyor. Savunma sanayinde son teknoloji ana ve yan
sanayi ürünlerin sergileneceği SAHA EXPO’da yıl-
lardır süregelen fiziki fuar deneyimi bu sefer sanal
platformla buluşuyor. Fuar alanı bu yıl özel tasar-
lanmış bir teknolojik sanal ortama; gezinti yapıla- Haluk
bilen interaktif 3 boyutlu fuar alanına sahne olacak. Bayraktar
Bunun için alanda, Minimap ve sunum yapılabile-
cek odalar tasarlandı. SAHA İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı Haluk
Bayraktar, SAHA İstanbul’un kuruluş amacı olan
savunma sanayinde yerlilik oranının arttırılması he-
define uygun olarak yürütülen çalışmaların sonuç
verdiğini belirterek, “Türkiye’nin savunma sanayin-
de yerlilik oranı yüzde 20’lerden yüzde 70’lere ulaştı.
Kümelenme ayrıca 2021 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıl-
lık Programı kapsamında; savunma ve havacılık yurt
dışı satış gelirlerinin 6.2 milyar dolara, savunma ve
havacılık sanayisi cirosunun 19.7 milyar dolara ve
nitelikli istihdamının 81.5 bine ulaşması hedefinde
katkı sağlıyor” dedi.
Bayraktar şöyle anlattı: “Savunma Sanayii Baş-
Fuar katılımcıları stantlarında 3D ürün, afişler,
kanlığımızın önderliğinde şu an yaklaşık 150 yeni
TV’lerde oynatılacak videolar, logolar ve dijital ka- Savunma Sanayisi projesi devam ediyor. Projele-
talogda yer alacak 2D ve 3D ürün görselleri gibi rin sözleşme değeri 2002’de 5.4 milyar dolarken
fiziki bir fuarda olan tüm promosyon faaliyetlerini 2018’de 10 kattan fazla artarak 60 milyar dolara
sergileyebilecekler. Son teknolojik gelişmelerin ulaştı. İçinde bulunduğumuz sene itibariyle bu ra-
ve yeniliklerin taşındığı sanal platformda katalog- kam tahmini 80 milyar dolar civarında. Yine, doğ-
larda artık dijital hale getirildi. Bu katalogda yer rudan askeri sanayiye üretim yapan şirket sayısı
2002’de 56 iken, bugün sayı 1500’ü buluyor. Özellik-
le projelerde alt yüklenici olarak özellikle KOBİ’le-
rin kullanılması bu sayıyı arttırıyor. Mesela bu sayı
2019’da 600’e ulaştı. 2017 ile kıyaslandığında KOBİ
sayısındaki artış yüzde 280, büyük şirket sayısındaki
artış yüzde 242 oranında. Yerli üreticilerimiz ‘Milli
Teknoloji Hamlesi’ hedefinde hareket etmeye de-
vam ettikçe, bu oranlar ve katmadeğerli yerli ürün-
ler de artmaya devam edecek.”
72 KobiEfor .DVÜP