Page 72 - KobiEfor Kasım 2021
P. 72

saha expo



           teknolojik savunma sanayi ürünlerinin bazılarının   Saha İstanbul’un yüzde 81 KOBİ
           sunum ve lansmanlarını ilk kez SAHA EXPO 2021
           Hibrit fuarında yapacak.
                                                               Saha İstanbul Savunma, Havacılık ve Uzay Kü-
                                                             melenmesi Derneği olarak yaklaşık 6 yıl önce kurul-
             5 kat büyüdü
                                                             du. Saha İstanbul; Türk savunma, havacılık ve uzay
             Bu yıl 5 kat daha büyük alanda gerçekleştirilecek   sektörünün, yerlilik oranının arttırılması, henüz
           SAHA Expo’ya, Avrupa, Amerika, Afrika, Ortadoğu,   sahip olmadığı kritik teknolojilere kavuşturulması
           Ukrayna, Rusya, Malezya, Endonezya, Bangladeş ve   ve uluslararası rekabette üst seviyelere taşınması
           Hindistan dahil birçok ülkeden ziyaretçi ve alım he-  için üyelerinin teknolojik ve sektörel yetkinliklerini
           yeti katılacak. Bu da birçok uluslararası anlaşmanın   geliştirmek, üyeleri arasındaki işbirliğini destekle-
           imzalanmasına zemin hazırlamış olacak.            yerek güçlü bir ekosistem oluşturmak misyonuyla
                                                             hayata geçirildi. Bugün yüzde 81’i KOBİ ölçekli işlet-
             SAHA EXPO fuar alanı ile de öne çıkacak,        meler olmak üzere 650 üyeye ulaştı.
             fiziki fuar sanal platformla
             bir araya geliyor
             Pandeminin getirdiği hızlı dijitalleşme sonrası
           fuar ve organizasyonlarında yeni dönemde şekil
           değiştirmesiyle başlayan hibrit organizasyonların
           sanal ortam buluşması SAHA EXPO’da da yerini
           alıyor. Savunma sanayinde son teknoloji ana ve yan
           sanayi ürünlerin sergileneceği SAHA EXPO’da yıl-
           lardır süregelen fiziki fuar deneyimi bu sefer sanal
           platformla buluşuyor. Fuar alanı bu yıl özel tasar-
           lanmış bir teknolojik sanal ortama; gezinti yapıla-  Haluk
           bilen interaktif 3 boyutlu fuar alanına sahne olacak.   Bayraktar
           Bunun için alanda, Minimap ve sunum yapılabile-
           cek odalar tasarlandı.                              SAHA İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı Haluk
                                                             Bayraktar, SAHA İstanbul’un kuruluş amacı olan
                                                             savunma sanayinde yerlilik oranının arttırılması he-
                                                             define uygun olarak yürütülen çalışmaların sonuç
                                                             verdiğini belirterek, “Türkiye’nin savunma sanayin-
                                                             de yerlilik oranı yüzde 20’lerden yüzde 70’lere ulaştı.
                                                             Kümelenme ayrıca 2021 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıl-
                                                             lık Programı kapsamında; savunma ve havacılık yurt
                                                             dışı satış gelirlerinin 6.2 milyar dolara, savunma ve
                                                             havacılık sanayisi cirosunun 19.7 milyar dolara ve
                                                             nitelikli istihdamının 81.5 bine ulaşması hedefinde
                                                             katkı sağlıyor” dedi.
                                                               Bayraktar şöyle anlattı: “Savunma Sanayii Baş-
             Fuar katılımcıları stantlarında 3D ürün, afişler,
                                                             kanlığımızın önderliğinde şu an yaklaşık 150 yeni
           TV’lerde oynatılacak videolar, logolar ve dijital ka-  Savunma Sanayisi projesi devam ediyor. Projele-
           talogda yer alacak 2D ve 3D ürün görselleri gibi   rin sözleşme değeri 2002’de 5.4 milyar dolarken
           fiziki bir fuarda olan tüm promosyon faaliyetlerini   2018’de 10 kattan fazla artarak 60 milyar dolara
           sergileyebilecekler. Son teknolojik gelişmelerin   ulaştı. İçinde bulunduğumuz sene itibariyle bu ra-
           ve yeniliklerin taşındığı sanal platformda katalog-  kam tahmini 80 milyar dolar civarında. Yine, doğ-
           larda artık dijital hale getirildi. Bu katalogda yer   rudan askeri sanayiye üretim yapan şirket sayısı
                                                             2002’de 56 iken, bugün sayı 1500’ü buluyor. Özellik-
                                                             le projelerde alt yüklenici olarak özellikle KOBİ’le-
                                                             rin kullanılması bu sayıyı arttırıyor. Mesela bu sayı
                                                             2019’da 600’e ulaştı. 2017 ile kıyaslandığında KOBİ
                                                             sayısındaki artış yüzde 280, büyük şirket sayısındaki
                                                             artış yüzde 242 oranında. Yerli üreticilerimiz ‘Milli
                                                             Teknoloji Hamlesi’ hedefinde hareket etmeye de-
                                                             vam ettikçe, bu oranlar ve katmadeğerli yerli ürün-
                                                             ler de artmaya devam edecek.”

           72 KobiEfor .DVÜP
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77