Page 68 - KobiEfor Kasım 2021
P. 68

CEO



                 Fever Tekstil Kurucusu Hatun Özbek’in yaşam mottosu;

            ´+DNO× P×  PXWOX PX ROPDN LVWHUVLQL]" 0XWOXµ



           ‘FEVER’ markasının yaratıcısı                   Özbek’in yaşam felsefesini;
           Hatun Özbek, çevreye duyarlı ve                 ‘Haklı mı olmak istersiniz, mutlu mu
           sürdürülebilir bir üretim anlayışıyla           olmak istersiniz? Ben mutlu olmayı
           markasını geleceğe taşıyacak.                   seçenlerdenim” cümleleriyle özetliyor.

                                                                           sı amaçlanıyor.  Özbek, Mardin’de,
                                                                           Başakşehir Stadyumu’nda ve Gü-
               Hatun
               Özbek                                                       ney Afrika’da tanıtım çekimleri
                                                                           yapılan markanın, önümüzdeki
                                                                           dönemde yeni çekimlerini Kapa-
                                                                           dokya, Trabzon Sümela Manastırı,
                                                                           Van Gölü’nde Ani Harabeleri ve
                                                                           Hatay’da yapmayı hedeflediğini
                                                                           paylaşıyor.

                                                                              Tekstil aile geleneği
                                                                              Hatun Özbek, tekstilci bir ai-
                                                                           leden geliyor, babası kumaşçı.
                                                                           İTÜ (İstanbul Teknik Üniversite-
                                                                           si) Mimarlık Fakültesi Şehir ve
                                                                           Bölge Planlama Bölümü mezu-
                                                                           nu Özbek’in çocukluğundan beri
                                                                           hobisi; çizim ve tasarım. Düğün,
                                                                           nişan, doğumgünleri, özel kut-
                atmadeğerli, detaylı, güzel, şık ve farklı ürün-  lamalar gibi önemli günlerde aile fertlerinin kıya-
                ler tasarlamayı sevdiğini belirten, ‘FEVER’   fetlerini tasarlayıp diktiren Özbek, üniversiteden
          Kmarkasının yaratıcısı Hatun Özbek, duygula-     sonra 1993’te yurtdışına gider ve Brighton Institu-
           rıyla hareket eden bir yönetici olduğunu vurguluyor:   te of Technology’de İş İdaresi eğitimi alır, 1995’te
           “Duygularım hep tasarımın içinde var. Ekip ruhuna   Türkiye’ye dönüş yapar ve çocukluk hayali olan
           çok inanıyorum, mutfağın her aşamasındayım, ta-  moda tasarım işini; adını Madonna’nın ‘Fever’ şar-
           sarıma çok değer verdiğim için bütün güçleri kont-  kısından ilham alarak ‘FEVER’ markasıyla hayata
           rol ederek ayakta kaldım. Pandemi öncesinde yüzde   geçirir. Küçük bir sermaye desteğiyle Osmanbey’de
           40 büyüme hedefimiz varken birden Pandemi çıktı,   küçük bir dükkanda tekstil sektörüne adım atar, A
           bu krizi de atlattık. Aynı ekiple uzun yıllar çalışmak   kalite kumaşlarla tasarladığı ceket pantolonları
           ve ekibe gençleri katmak çok önemli.”           önce yabancı müşterilere satmaya başlar. İlk müş-
             Fever Tekstil Kurucusu Hatun Özbek’in yaşam   terisi tasarladığı serilerin hepsini alır. Babasından
           mottosu; “Haklı mı olmak istersiniz, mutlu mu ol-  borç alarak önce küçük bir dikiş atölyesi açar, ancak
           mak istersiniz?” sorusunun yanıtında gizli. “Ben   hem işini geliştirmek hem de atölye ile uğraşmak-
           haklı değil, mutlu olmayı seçenlerdenim” diyen Öz-  tan yorulur ve bu dönemde fasonun ne olduğunu
           bek, zaman zaman çalışanlarına da bu soruyu yö-  öğrenir. 1.5 yıllık Osmanbey macerasından sonra
           nelttiğini söylüyor. Krizle veya  hatayla başederken   markayı 1997’de Şişli/Bomonti’deki showroom ve
           geçmişe değil, hep ileriye baktığını kaydeden Özbek,   kesimin olduğu 1000 metrekarelik merkez binasına
           “O kapı kapandıysa başka kapı açılır. Bu kapı kapa-  taşır.
           nırsa bir başkası açılır, herşey de hayır vardır, bu da   Körfez Krizi’nden önce Kuveyt’te 11 ‘FEVER’ ma-
           geçer” mottosuyla ilerlediğini anlatıyor. Özbek, şir-  ğazası, Arap ülkeleri, Bulgaristan ve Yunanistan’dan
           keti büyütmekten ziyade, tüketicinin gözünde kalıcı   butik müşterileri bulunduğunu belirten Özbek, kriz-
           bir marka olma hedefiyle çalıştığını aktarıyor.    den sonra Araplarla çalışmayı bıraktığını, tamamen
             Televizyonda farklı programlarda ve ünlü dizilerde   iç piyasaya yöneldiğini paylaşıyor: “Bu dönemde
           ürünlerine rastlanılan ‘FEVER’ markasının tanıtım vi-  kadın dış giyiminin tüm ihtiyaçlarına yönelik ürün-
           deolarında Türkiye’nin doğal güzelliklerinin sunulma-  ler üretmeye, kadınlar için zamansız tasarımları

           68 KobiEfor .DVÜP
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73