Page 68 - KobiEfor Kasım 2021
P. 68
CEO
Fever Tekstil Kurucusu Hatun Özbek’in yaşam mottosu;
´+DNO× P× PXWOX PX ROPDN LVWHUVLQL]" 0XWOXµ
‘FEVER’ markasının yaratıcısı Özbek’in yaşam felsefesini;
Hatun Özbek, çevreye duyarlı ve ‘Haklı mı olmak istersiniz, mutlu mu
sürdürülebilir bir üretim anlayışıyla olmak istersiniz? Ben mutlu olmayı
markasını geleceğe taşıyacak. seçenlerdenim” cümleleriyle özetliyor.
sı amaçlanıyor. Özbek, Mardin’de,
Başakşehir Stadyumu’nda ve Gü-
Hatun
Özbek ney Afrika’da tanıtım çekimleri
yapılan markanın, önümüzdeki
dönemde yeni çekimlerini Kapa-
dokya, Trabzon Sümela Manastırı,
Van Gölü’nde Ani Harabeleri ve
Hatay’da yapmayı hedeflediğini
paylaşıyor.
Tekstil aile geleneği
Hatun Özbek, tekstilci bir ai-
leden geliyor, babası kumaşçı.
İTÜ (İstanbul Teknik Üniversite-
si) Mimarlık Fakültesi Şehir ve
Bölge Planlama Bölümü mezu-
nu Özbek’in çocukluğundan beri
hobisi; çizim ve tasarım. Düğün,
nişan, doğumgünleri, özel kut-
atmadeğerli, detaylı, güzel, şık ve farklı ürün- lamalar gibi önemli günlerde aile fertlerinin kıya-
ler tasarlamayı sevdiğini belirten, ‘FEVER’ fetlerini tasarlayıp diktiren Özbek, üniversiteden
Kmarkasının yaratıcısı Hatun Özbek, duygula- sonra 1993’te yurtdışına gider ve Brighton Institu-
rıyla hareket eden bir yönetici olduğunu vurguluyor: te of Technology’de İş İdaresi eğitimi alır, 1995’te
“Duygularım hep tasarımın içinde var. Ekip ruhuna Türkiye’ye dönüş yapar ve çocukluk hayali olan
çok inanıyorum, mutfağın her aşamasındayım, ta- moda tasarım işini; adını Madonna’nın ‘Fever’ şar-
sarıma çok değer verdiğim için bütün güçleri kont- kısından ilham alarak ‘FEVER’ markasıyla hayata
rol ederek ayakta kaldım. Pandemi öncesinde yüzde geçirir. Küçük bir sermaye desteğiyle Osmanbey’de
40 büyüme hedefimiz varken birden Pandemi çıktı, küçük bir dükkanda tekstil sektörüne adım atar, A
bu krizi de atlattık. Aynı ekiple uzun yıllar çalışmak kalite kumaşlarla tasarladığı ceket pantolonları
ve ekibe gençleri katmak çok önemli.” önce yabancı müşterilere satmaya başlar. İlk müş-
Fever Tekstil Kurucusu Hatun Özbek’in yaşam terisi tasarladığı serilerin hepsini alır. Babasından
mottosu; “Haklı mı olmak istersiniz, mutlu mu ol- borç alarak önce küçük bir dikiş atölyesi açar, ancak
mak istersiniz?” sorusunun yanıtında gizli. “Ben hem işini geliştirmek hem de atölye ile uğraşmak-
haklı değil, mutlu olmayı seçenlerdenim” diyen Öz- tan yorulur ve bu dönemde fasonun ne olduğunu
bek, zaman zaman çalışanlarına da bu soruyu yö- öğrenir. 1.5 yıllık Osmanbey macerasından sonra
nelttiğini söylüyor. Krizle veya hatayla başederken markayı 1997’de Şişli/Bomonti’deki showroom ve
geçmişe değil, hep ileriye baktığını kaydeden Özbek, kesimin olduğu 1000 metrekarelik merkez binasına
“O kapı kapandıysa başka kapı açılır. Bu kapı kapa- taşır.
nırsa bir başkası açılır, herşey de hayır vardır, bu da Körfez Krizi’nden önce Kuveyt’te 11 ‘FEVER’ ma-
geçer” mottosuyla ilerlediğini anlatıyor. Özbek, şir- ğazası, Arap ülkeleri, Bulgaristan ve Yunanistan’dan
keti büyütmekten ziyade, tüketicinin gözünde kalıcı butik müşterileri bulunduğunu belirten Özbek, kriz-
bir marka olma hedefiyle çalıştığını aktarıyor. den sonra Araplarla çalışmayı bıraktığını, tamamen
Televizyonda farklı programlarda ve ünlü dizilerde iç piyasaya yöneldiğini paylaşıyor: “Bu dönemde
ürünlerine rastlanılan ‘FEVER’ markasının tanıtım vi- kadın dış giyiminin tüm ihtiyaçlarına yönelik ürün-
deolarında Türkiye’nin doğal güzelliklerinin sunulma- ler üretmeye, kadınlar için zamansız tasarımları
68 KobiEfor .DVÜP