Page 53 - KobiEfor_Mart_2020
P. 53
Tam’a Sor’u her ay 10 bin yeni liyetlerinde afla¤› yönlü bir hareket bekliyoruz.”
kullan›c› telefonuna indiriyor
Aral›ks›z 6 y›ld›r büyümesini sürdüren Tam Fak- Çal›flan ve müflteri memnuniyeti
toring, yüzde 100 iç piyasada faaliyet gösteriyor. karl›l›k getirdi
Teknolojik yat›r›mlarla müflterilerinin ihtiyaçlar›na Yayg›n flube a¤› ve yüksek çal›flan say›s›na ra¤men
özel çözümler sunan Tam Faktoring’in “Tam’a Sor” etkin ve verimli bir operasyon yürüterek fiubat ay›n-
uygulamas› faturalar› alacaklara iliflkin çeklerin fi- da yüzde 30 karl›l›k oranlar›n› tutturduklar›n› ifade
nansmana uygunlu¤unu kontrol ediyor. Türkiye’de eden Karamanl›, yöntemlerini ise flöyle detayland›r›-
ilk olan uygulama, mobil uygulama üzerinden ka- yor: “Kurum olarak gelifltirdi¤imiz robot yaz›l›m› 6
y›tl›, sorgulanmam›fl çeklerin görülmesini sa¤l›yor. y›ld›r kullan›yoruz. Firmam›z›n büyüme h›z›ndaki en
Her ay 10 bin yeni kullan›c› Tam’a Sor uygulamas›n› önemli etkenlerin bafl›nda çal›flan ve müflteri mem-
telefonuna yüklüyor. nuniyeti geliyor. Çal›flan mutlulu¤una çok önem veri-
yoruz, flu anda görev yapan 36 flube yöneticimizin 26
“Dijital müflteri kabulü sektörü büyütür” tanesini kendi içimizden yetifltirdik ve bununla gurur
duyuyoruz. Ayr›ca çal›flan memnuniyetini art›rmak
Faktoring sektörünün pazar pay›n›n Türkiye’de
için farkl› projeler de yürütece¤iz. Örne¤in; yüzde 45
çok düflük oldu¤unun alt›n› çizen Karamanl›,
kad›n çal›flan oran›m›z var. Dünya Kad›nlar Günü’nde
BDDK’n›n dijital ifllem yapma hakk› vermesiyle bu
‘Kad›nlar Çal›fltay›’ yapaca¤›z. Hayalim; kad›nlar›n
alanda h›zl› bir büyüme öngördüklerine dikkat çe-
hayat›n› kolaylaflt›r›c› çal›flmalar yapabilmek.”
kiyor ve beklentilerini flöyle özetliyor: “Müflteriye
Müflteri memnuniyetinin en önemli kriterlerin-
dijital hizmeti vermeye bafllad›¤›m›zda bugünkü ra-
den biri oldu¤unu dile getiren Karamanl›, bu alan-
kamlar›m›z›n 1.5 kat› daha ifllem adedine ulaflaca-
da nöropazarlama gibi farkl› stratejiler uygulad›k-
¤›m›z› düflünüyorum. Tüm altyap› haz›rl›klar›m›z›
lar›n› aktar›yor: “Bu sene müflterilerimizin bizimle
tamamlad›k firmalar›m›z ile kay›tlar› ald›k. Çal›fl-
çal›fl›rken ald›klar› kararlar› analiz etmek için bi-
maya bafllarsak müflterimiz 15 dakika içinde hesa-
linçaltlar›na yönelik çal›flma yapt›k. Think Nero fir-
b›nda paray› görebilecek.”
mas›yla bir grup iflletme yöneticisinin beyin dalga-
lar›na bakarak faktoringe hissettikleri ile söyledik-
EBRD’den destek ald›, fon kayna¤›n› lerinin uyuflup uyuflmad›¤›na bakt›k. Ald›¤›m›z geri
çeflitlendiriyor dönüflleri 2020 y›l›nda de¤erlendirece¤iz.”
Tam Faktoring, sektörde en yüksek sermayeye Karamanl›, yeni müflteri kazan›m› için ilk hedef-
sahip flirketlerden biri. 2018’deki kriz nedeniyle lerinin müflteri memnuniyeti oldu¤unu ve ‘tavsiye
fonlama maliyetlerinin yükseldi¤ini kaydeden Ha- edilen’ faktoring flirketi konumlar›n› güçlendirmek
kan Karamanl›, borçlanmada olabildi¤inde farkl› istediklerini söylüyor: “2018 y›l›nda krizin derinlefl-
kaynaklara yo¤unlaflarak fonlama maliyetlerini dü- ti¤i, finansal flirketlerin kredi vermeyi durdurdu¤u
flürmeye çal›flt›klar›n› aç›kl›yor: “2019 y›l› bafl›nda zamanlarda bile bir gün durmadan müflterilerimizi
EBRD’den 100 milyon TL tutar›nda 3 y›l vadeli kre- desteklemeye devam ettik. Bu davran›fl›m›z›n müfl-
di kulland›k. Bu y›l da iki fonlama daha alaca¤›z. terimiz gözünde yaratt›¤› olumlu alg›y› korumak is-
5’er milyon dolardan iki dilim halinde kullanaca¤›z. tiyoruz. Müflterilerden gelen her türlü öneri ya da
Mebla¤ olarak küçük ama bizim için de¤erli.” geri bildirimi önemsiyor, en üst düzeyde de¤erlen-
Karamanl›, kriz sürecinde dahi müflterilerini yal- diriyoruz. Hatta bu kanallardan bize flikayet bildi-
n›z b›rakmad›klar›n› dile getiriyor: “Çok yüksek ren müflterilerimizin yüzde 50’sinin bizimle çal›fl-
maliyetlerde kaynak kullansak da müflterilerimizi maya devam etti¤ini görüyoruz ki bu da do¤ru yol-
geri çevirmedik. Faizlerin düflmesiyle fonlama ma- da oldu¤umuzu gösteriyor.”
Mart 2020 KobiEfor 53