Page 51 - KobiEfor_Mart_2020
P. 51

limleri fakültelerinde giriflimcilik ve teknoloji üze-  mesi ve ç›kt›lar›n› ürünlefltirerek markalaflt›rmas›
          rine söylefliler gerçeklefltiriyor, ifl fikri olan ö¤ren-  gerekmektedir. Yerli ve milli ürünler ve teknolojiler
          cilere ücretsiz dan›flmanl›klar sa¤l›yoruz, onlara  için elbette gelifltirmeyi kendiniz yapman›z gerekiyor.
          yol gösteriyoruz. Ülkemizde baflar› hikayelerinin  Teknoparklar, teknoloji tabanl› giriflimcili¤in destek-
          artmas› da geliflim için çok kritik. ‹fl fikri sahibi ki-  lendi¤i ve teknoloji tabanl› ç›kt›lar›n üretildi¤i en te-
          flileri cesaretlendirmek için yat›r›m ve exit haberle-  mel mekanlar olarak bahse konu kalk›nman›n ve di-
          rini görmemiz gerekiyor. Her ne kadar halen kültü-  jital dönüflümün tam ortas›nda yer almaktalar. ”
          rümüzde sabit maafll› bir ifle girmek baflar› hikaye-
          si gibi görünse de kendi sahip oldu¤un ifl fikrinin  Kuluçka Çekim Merkezi hayata geçecek
          hayata geçirilmesinin baflar›s› ve hazz›, giriflimin  CYBERPARK, Türkiye’nin en büyük teknoparkla-
          baflar›s›z olmas›n›n bir ay›p olmamas› gibi konular  r›ndan birisi. ‹naltekin flu bilgileri veriyor: “2019 so-
          önemlidir. Ekosistem yeni tamamlan›yor ve bu ya-  nu itibari ile kapal› alan büyüklü¤ümüzü 113.000 m 2
          t›r›m hikayeleri yeni ortaya ç›k›yor.”          olarak korurken Bölgemizdeki firma say›s› 254’e,
            Faruk ‹naltekin, teknoparklarda en büyük eksi-  kuluçka firma say›m›z 58’e, firmalarda çal›flan per-
          ¤in ve problemin ç›kt›lar›n sat›labilir ticari ürün  sonel say›s› 4005’e ulaflm›flt›r. 2019 y›l› içerisindeki
          olarak pazara ç›kart›lmas›, sat›lmas› ve markaya  ciromuz 1 milyar TL’yi aflm›flt›r. 2019 y›l› içerisinde
          dönüfltürülmesi oldu¤una de¤iniyor. ‹naltekin, bu-  yaklafl›k olarak 60 milyon dolarl›k ihracat gerçek-
          nun için de önce kamunun sonra da tüm halk›n    leflmifltir. CYBERPARK olarak giriflimcilere sundu-
          kendi üretti¤imiz ürünleri sahiplenmesi, yeri geldi-  ¤umuz katmade¤erli programlarla ön planday›z.
          ¤inde risk alarak bunlar› kullanmas›, üreticilerini,  2019’da, Amerika, Estonya, Almanya, ‹ngiltere ve
          gelifltiricilerini desteklemesi, ürünün ortaya ç›kt›¤›  Gürcistan’a çeflitli programlar›m›z kapsam›nda fir-
          yap›lar olan teknoparklar›n da süreci desteklemesi  malar›m›zla giderek, onlar›n potansiyel müflteriler
          gerekti¤ini vurguluyor. ‹naltekin, ortaya ç›kan  ve yat›r›mc›larla görüflmelerine olanak sa¤lad›k. Bu
          ürünlerin ticarileflmesi için giriflimcilere sunulma-  eforun ç›kt›s› olarak kuluçka merkezimiz ‘2019 Av-
          s› gereken hizmetleri flöyle s›ral›yor: “Müflteri gö-  rupa’n›n En ‹ddial› Kuluçka Merkezi’ ödülüne lay›k
          rüflmelerine imkan sa¤lamak (Büyük firmalarla ifl-  görüldü. Bu programlar› gelifltirerek ve ihtiyaç oda-
          birli¤inde olmak). Yat›r›mc› görüflmelerine imkan  ¤›nda modelleyerek önümüzdeki süreçte de çal›fl-
          sa¤lamak. Mentör havuzunu gelifltirerek giriflimci-  malar›m›za devam edece¤iz.
          lere nitelikli mentörlükler sa¤lamak, ürünün do¤ru  Bu y›l itibari ile hedefimiz en büyük yat›r›mlar›-
          olgunlaflmas›n› sa¤lamak. Yurt d›fl›na yönelik ihra-  m›zdan biri olan ‘Kuluçka Çekim Merkezi’ projemizi
          cat hedefli programlar düzenlemek.”             hayata geçirmek. 20 y›l› aflk›n tecrübemizle bireysel
            Faruk ‹naltekin, Teknopark Kanunu’nda yer alan  giriflimci adaylar›ndan startup firmalara, olgun fir-
          teflviklerin 2023 sonuna kadar geçerli olmas› ve uza-  malardan sivil toplum kurulufllar›na kadar kurum
          t›lmas›yla ilgili net bir aç›klama yap›lmamas› sebebiy-  ve paydafllar›n bir arada olabilece¤i, birbirlerini
          le teknoparklar›n bugünlerde yeni at›l›mlar yapmak  besleyebilece¤i bir Çekim Merkezi kurmay› planla-
          konusunda karars›z kald›¤›n› ifade ediyor: “Öncelikle  maktay›z. Bu merkezle giriflimci adaylar›n›n flirket-
          bu konunun bir aç›kl›¤a kavuflmas›n› umuyoruz. Tek-  leflme aflamas›ndan, prototip ve ticarileflme aflama-
          noparklarda konumlanan firmalar›n raporlama vb.  s›na kadar yaflad›¤› veya yaflayabilecekleri tüm so-
          süreçleri yo¤un yaflamas› özellikle küçük firmalar  runlar konusunda yol göstermenin yan› s›ra merke-
          için oldukça zor oluyor. Denetimler ve raporlar elbet-  zin bünyesinde bulunacak ekosistemin öncü kurum
          te verilen teflviklerin olmazsa olmaz› ancak bu süreç-  ve kurulufllar›yla deneyim paylaflaca¤› bir f›rsat
          ler biraz esnetilebilir mi diye düflünmüyor de¤iliz. Ar-  sa¤lanacakt›r. Ayr›ca yeni giriflimcilere/firmalara
          Ge, ürün gelifltirme anlam›nda ciddi teflvikler olsa da  da yer verilecek merkezle hem sektör çeflitlili¤imi-
          bu ç›kt›lar›n pazarlanmas› anlam›nda destek ve tefl-  zi hem de iflbirliklerimizi art›rmay› hedefliyoruz.
          vikler yetersiz. Bu noktalarda da teknopark yönetim-  2020 y›l›nda CYBERPARK’› ve bünyesinde yer
          lerinin ve firmalar›n desteklenmesi gerekmektedir.”  alan firmalar› nitelik olarak büyütmeyi hedefliyo-
                                                          ruz.  ‹lk olarak firmalar›n kapasitelerini, sat›fllar›n›
            Yerli ve milli üretim için teknoparklar       ve iflbirliklerini artt›rmaya yönelik etkinlikler dü-
            önemli                                        zenlemeye; e¤itimler, seminerler, h›zland›r›c›lar,
            Faruk ‹naltekin, “Yerli ve milli üretimin politika ha-  b2b ifl forumlar›, ticarilefltirme programlar› gibi
          line getirildi¤i bu dönemde Ar-Ge faaliyetlerini etkin  katmade¤erli hizmetler sunmaya devam edece¤iz.
          bir flekilde yürüterek teknoloji içeren ürünleri kendi  Bununla birlikte özellikle yurt d›fl› odakl› tüm prog-
          imkânlar›m›zla üreterek teknolojik özgürlü¤e kavufl-  ram ve hizmetlerimizi firmalar›m›z için özellefltir-
          mam›z gerekmektedir. Bu hedeflere ulaflabilmek   meye çal›flaca¤›z. Di¤er yandan da yeni bir bina ve
          için üreticilerin, gelifltiricilerin sektör ve toplum ihti-  içerikle kapasitemizi ve firmalar›m›za sundu¤umuz
          yaçlar›n› iyi analiz etmesi arz talep dengesini öngör-  hizmetleri art›rmay› planl›yoruz.”
                                                                                      Mart 2020 KobiEfor 51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56