Page 73 - KobiEfor_Ocak_2020
P. 73

Niflantafl› Üniversitesi’nde ‘NeoEdu’ dönemi bafllad›


            Türkiye’de ‘Vak›f Üniversiteleri’, 35 y›ll›k bir geçmi-
          fle sahip olmalar›na ra¤men yüksekö¤retim sistemin-
          de yükselen bir de¤ere dönüfltü ve say›lar› 77’ye ulaflt›.
            Niflantafl› Üniversitesi, ‹stanbul’da, ifl dünyas›n›n
          merkezi Maslak’ta yer al›yor. Üniversite, araflt›rma ge-
          lifltirme faaliyetleri, modern alt yap› ve son teknolojiler-
          le donat›lm›fl laboratuvarlar›n› ve akademideki potansi-
          yelini sadece bilim insanlar›na de¤il; tüm kurumlara,
          kurulufllara ve özel sektöre de açmay› hedefliyor.
            Niflantafl› Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. fienay Yal-
          ç›n, üniversite olarak gelifltirdikleri NeoEdu e¤itim
          modelinin ö¤rencileri gelece¤in mesleklerine haz›r-  Prof.Dr. fienay Yalç›n
          lad›¤›n› ve yeni modelin süper ak›ll› toplumlar›n kay-
          g›lar›n› f›rsata dönüfltürmek için tasarland›¤›n› akta-  hiç bilmedi¤imiz mesleklerde çal›flacaklar› öngörülü-
          r›yor. Yalç›n, detaylar› flöyle anlat›yor: “ ‘‹nsan›n yeri-  yor. Prof. Yalç›n, NeoEdu’nun as›l sorusunun ‘E¤itim
          ni robotlar m› alacak?’, ‘Robot-makine-insan iflbirli-  5.0 ile ak›ll› teknolojilerle donat›lm›fl bir toplumun
          ¤inde çal›fl›lan ortamlar nas›l olacak?’, ‘Teknoloji in-  sundu¤u olanaklar› ve f›rsatlar› görebilecek ö¤renci-
          san› yaln›zlaflt›racak m›?’ gibi sorular herkesin gün-  lerin nas›l yetifltirilece¤i’ oldu¤una iflaret ediyor.
          deminde yer al›yor. NeoEdu ile ö¤rencilerimiz, En-  Niflantafl› Üniversitesi’nde, ö¤renci ile günümüz ifl
          düstri 4.0’›n kapsama alan›na girdi. Dijital yerliler  yaflam› aras›ndaki mesafe daralt›l›yor. Teknoloji mer-
          olarak tan›mlad›¤›m›z teknolojinin içine do¤mufl yeni  kezi kavram›, do¤rudan s›n›f›n içerisine adapte edili-
          nesil ö¤renciler sunulacak e¤itim modelinin bileflen-  yor. Milyonlarca 1 ve 0’›n birbirine ba¤lad›¤› veri trafi¤i
          leri olarak; ak›ll› s›n›flar, yapay zeka uygulamalar› ve  flemalar›n›n bir benzeri, s›n›flar aras›nda multi-disipli-
          simülasyon laboratuvarlar› kaç›n›lmazd›. Nitekim,  ner yaklafl›mla infla ediliyor. Üniversitenin mimarisi de
          koridorlarda gezen dronelar ve örümcek robotlar, sa-  tüm fakültelerin, müdürlüklerin ve hatta idari birimle-
          nal gözlüklerini takm›fl ö¤renciler de bizi flafl›rtma-  rin ayn› çat› alt›nda bulundu¤u bir yap›ya sahip.
          maya bafllad›. Art›k sevincimiz sadece basketbol, vo-  E¤itim, geleneksel yap›lardan ba¤›ms›z olarak; günü-
          leybol, masa tenisinde kazand›¤›m›z baflar›larla s›n›r-  müz büyük teknoloji devlerinin ofislerine benzer bir or-
          l› de¤il. Ayn› zamanda e-spor ve yapay zeka tutkunla-  tamda sunuluyor. Bu da asl›nda bir Ekonomi Bölümü
          r›n›n yaflad›klar› heyecan› da birlikte yafl›yoruz. Tek-  ö¤rencisinin, 3 boyutlu uçak simülatöründe uçufl e¤iti-
          noloji tüm kampüsü sarm›fl durumda.”            mini görmesini, bir sanal gerçeklik laboratuvar›nda in-
                                                         flaat ekipmanlar›n›n üretim aflamas›na flahit olmas›n›,
            “E¤itim Felsefemiz: Ak›ll› teknoloji toplumunda   ameliyathane simülasyon laboratuvar›nda cerrahi bir gi-
            insana odaklanmak”                           riflimi izlemesini mümkün k›l›yor. Dolay›s›yla ö¤renciler,
            Niflantafl› Üniversitesi, teknolojinin sürekli de¤iflim  farkl› disiplinlerden gelen kiflilerle de e¤itim yaflam› bo-
          geçirdi¤i bir dünyada öngörülemeyen durum ve sorun-  yunca karfl›lafl›yor; birlikte proje üretebiliyor. Sonuçta,
          lara çözüm üretecek bireyler yetifltirmeyi misyon edin-  ilham kaynaklar›n›n artt›¤› ve sadece e¤itimde de¤il, ay-
          mifl durumda. Problem çözme, elefltirel düflünme,  n› zamanda sektörel anlamda da mukayese yetene¤inin
          farkl› ortamlara uyum sa¤layabilme ve sosyal iliflkiler-  gelifltirildi¤i bir anlay›flla e¤itim al›yor. Ezbere dayal› ya
          de güçlü iletiflim, ekip çal›flmas›, disiplinleraras› çal›fl-  da günü birlik çözümlere odaklan›lm›yor. Niflantafl› Üni-
          maya yatk›nl›k gibi 21. yüzy›l becerilerini kazand›rmak  versitesi’nde, soru sorarak, yeni nesil uygulamalar› do¤-
          için bir proje üretim merkezi gibi çal›fl›yor. Prof. Yalç›n,  ru biçimde ö¤renebilen, uygulayabilen ve bu birikimi de-
          ö¤rencilerinin hayallerini ifl fikirlerine dönüfltürdükle-  ¤ere dönüfltüren nesillerin yetifltirilmesi hedefleniyor.
          rini belirterek, “Ö¤rencilerimiz, hayal ettiklerini fikre
          ve projeye dönüfltürmeyi deneyimlemeli. Çünkü onlar  NeoEdu ile ö¤renciler sosyal projeler üretiyor,
          ebeveynleri gibi yaflamlar› boyunca tek bir meslek icra  E¤itim 5.0’da kuflaklar bulufluyor
          etmeyecekler. Meslekler sürekli bir geliflim ve dönü-  Üniversitede, 60 yafl üzeri bireyler, teknoloj okur-
          flüm içerisinde olacak. NeoEdu, ‘gelecek bugün’ bilinci  yazarl›¤›n› art›rma amac›yla tasarlanan e¤itimlerin
          ve fark›ndal›¤›yla dinamik bir yap›da, günümüz toplum-  sunuldu¤u “tazeleme üniversitesi”ne kat›l›yorlar. Ö¤-
          lar› gibi sürekli de¤ifliyor ve dönüflüyor” diyor.   rencilerle keyifli vakit geçirirken; kendilerini bulun-
                                                         duklar› ça¤›n gerekleri konusunda gelifltirme imkan›
            NeoEdu’da referans: Toplum 5.0               da buluyorlar. Bu iki yönlü ö¤renmede, Niflantafl› Üni-
            Toplum 5.0’› temel alan NeoEdu E¤itim 5.0 mode-  versitesi ö¤rencileri de çevrelerinde  flekillenen genifl
          linde, bugünün Türkiye’sinde üniversite e¤itimi yeni-  demografik grubun zengin deneyimlerinden fayda-
          den yorumlan›yor. Gelecekte, bugünün çocuklar›n›n  lanma imkan› elde ediyor.
                                                                                      Ocak 2020 KobiEfor 73
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78