Page 73 - KobiEfor_Ocak_2020
P. 73
Niflantafl› Üniversitesi’nde ‘NeoEdu’ dönemi bafllad›
Türkiye’de ‘Vak›f Üniversiteleri’, 35 y›ll›k bir geçmi-
fle sahip olmalar›na ra¤men yüksekö¤retim sistemin-
de yükselen bir de¤ere dönüfltü ve say›lar› 77’ye ulaflt›.
Niflantafl› Üniversitesi, ‹stanbul’da, ifl dünyas›n›n
merkezi Maslak’ta yer al›yor. Üniversite, araflt›rma ge-
lifltirme faaliyetleri, modern alt yap› ve son teknolojiler-
le donat›lm›fl laboratuvarlar›n› ve akademideki potansi-
yelini sadece bilim insanlar›na de¤il; tüm kurumlara,
kurulufllara ve özel sektöre de açmay› hedefliyor.
Niflantafl› Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. fienay Yal-
ç›n, üniversite olarak gelifltirdikleri NeoEdu e¤itim
modelinin ö¤rencileri gelece¤in mesleklerine haz›r- Prof.Dr. fienay Yalç›n
lad›¤›n› ve yeni modelin süper ak›ll› toplumlar›n kay-
g›lar›n› f›rsata dönüfltürmek için tasarland›¤›n› akta- hiç bilmedi¤imiz mesleklerde çal›flacaklar› öngörülü-
r›yor. Yalç›n, detaylar› flöyle anlat›yor: “ ‘‹nsan›n yeri- yor. Prof. Yalç›n, NeoEdu’nun as›l sorusunun ‘E¤itim
ni robotlar m› alacak?’, ‘Robot-makine-insan iflbirli- 5.0 ile ak›ll› teknolojilerle donat›lm›fl bir toplumun
¤inde çal›fl›lan ortamlar nas›l olacak?’, ‘Teknoloji in- sundu¤u olanaklar› ve f›rsatlar› görebilecek ö¤renci-
san› yaln›zlaflt›racak m›?’ gibi sorular herkesin gün- lerin nas›l yetifltirilece¤i’ oldu¤una iflaret ediyor.
deminde yer al›yor. NeoEdu ile ö¤rencilerimiz, En- Niflantafl› Üniversitesi’nde, ö¤renci ile günümüz ifl
düstri 4.0’›n kapsama alan›na girdi. Dijital yerliler yaflam› aras›ndaki mesafe daralt›l›yor. Teknoloji mer-
olarak tan›mlad›¤›m›z teknolojinin içine do¤mufl yeni kezi kavram›, do¤rudan s›n›f›n içerisine adapte edili-
nesil ö¤renciler sunulacak e¤itim modelinin bileflen- yor. Milyonlarca 1 ve 0’›n birbirine ba¤lad›¤› veri trafi¤i
leri olarak; ak›ll› s›n›flar, yapay zeka uygulamalar› ve flemalar›n›n bir benzeri, s›n›flar aras›nda multi-disipli-
simülasyon laboratuvarlar› kaç›n›lmazd›. Nitekim, ner yaklafl›mla infla ediliyor. Üniversitenin mimarisi de
koridorlarda gezen dronelar ve örümcek robotlar, sa- tüm fakültelerin, müdürlüklerin ve hatta idari birimle-
nal gözlüklerini takm›fl ö¤renciler de bizi flafl›rtma- rin ayn› çat› alt›nda bulundu¤u bir yap›ya sahip.
maya bafllad›. Art›k sevincimiz sadece basketbol, vo- E¤itim, geleneksel yap›lardan ba¤›ms›z olarak; günü-
leybol, masa tenisinde kazand›¤›m›z baflar›larla s›n›r- müz büyük teknoloji devlerinin ofislerine benzer bir or-
l› de¤il. Ayn› zamanda e-spor ve yapay zeka tutkunla- tamda sunuluyor. Bu da asl›nda bir Ekonomi Bölümü
r›n›n yaflad›klar› heyecan› da birlikte yafl›yoruz. Tek- ö¤rencisinin, 3 boyutlu uçak simülatöründe uçufl e¤iti-
noloji tüm kampüsü sarm›fl durumda.” mini görmesini, bir sanal gerçeklik laboratuvar›nda in-
flaat ekipmanlar›n›n üretim aflamas›na flahit olmas›n›,
“E¤itim Felsefemiz: Ak›ll› teknoloji toplumunda ameliyathane simülasyon laboratuvar›nda cerrahi bir gi-
insana odaklanmak” riflimi izlemesini mümkün k›l›yor. Dolay›s›yla ö¤renciler,
Niflantafl› Üniversitesi, teknolojinin sürekli de¤iflim farkl› disiplinlerden gelen kiflilerle de e¤itim yaflam› bo-
geçirdi¤i bir dünyada öngörülemeyen durum ve sorun- yunca karfl›lafl›yor; birlikte proje üretebiliyor. Sonuçta,
lara çözüm üretecek bireyler yetifltirmeyi misyon edin- ilham kaynaklar›n›n artt›¤› ve sadece e¤itimde de¤il, ay-
mifl durumda. Problem çözme, elefltirel düflünme, n› zamanda sektörel anlamda da mukayese yetene¤inin
farkl› ortamlara uyum sa¤layabilme ve sosyal iliflkiler- gelifltirildi¤i bir anlay›flla e¤itim al›yor. Ezbere dayal› ya
de güçlü iletiflim, ekip çal›flmas›, disiplinleraras› çal›fl- da günü birlik çözümlere odaklan›lm›yor. Niflantafl› Üni-
maya yatk›nl›k gibi 21. yüzy›l becerilerini kazand›rmak versitesi’nde, soru sorarak, yeni nesil uygulamalar› do¤-
için bir proje üretim merkezi gibi çal›fl›yor. Prof. Yalç›n, ru biçimde ö¤renebilen, uygulayabilen ve bu birikimi de-
ö¤rencilerinin hayallerini ifl fikirlerine dönüfltürdükle- ¤ere dönüfltüren nesillerin yetifltirilmesi hedefleniyor.
rini belirterek, “Ö¤rencilerimiz, hayal ettiklerini fikre
ve projeye dönüfltürmeyi deneyimlemeli. Çünkü onlar NeoEdu ile ö¤renciler sosyal projeler üretiyor,
ebeveynleri gibi yaflamlar› boyunca tek bir meslek icra E¤itim 5.0’da kuflaklar bulufluyor
etmeyecekler. Meslekler sürekli bir geliflim ve dönü- Üniversitede, 60 yafl üzeri bireyler, teknoloj okur-
flüm içerisinde olacak. NeoEdu, ‘gelecek bugün’ bilinci yazarl›¤›n› art›rma amac›yla tasarlanan e¤itimlerin
ve fark›ndal›¤›yla dinamik bir yap›da, günümüz toplum- sunuldu¤u “tazeleme üniversitesi”ne kat›l›yorlar. Ö¤-
lar› gibi sürekli de¤ifliyor ve dönüflüyor” diyor. rencilerle keyifli vakit geçirirken; kendilerini bulun-
duklar› ça¤›n gerekleri konusunda gelifltirme imkan›
NeoEdu’da referans: Toplum 5.0 da buluyorlar. Bu iki yönlü ö¤renmede, Niflantafl› Üni-
Toplum 5.0’› temel alan NeoEdu E¤itim 5.0 mode- versitesi ö¤rencileri de çevrelerinde flekillenen genifl
linde, bugünün Türkiye’sinde üniversite e¤itimi yeni- demografik grubun zengin deneyimlerinden fayda-
den yorumlan›yor. Gelecekte, bugünün çocuklar›n›n lanma imkan› elde ediyor.
Ocak 2020 KobiEfor 73