Page 26 - KobiEfor_Mart_2019
P. 26

KAPAK





                              ORHAN TURAN
                              TÜRKONFED (Türk Giriflim ve ‹fl Dünyas› Konfederasyonu) Yönetim Kurulu Baflkan›
                                 "Dijital dönüflüm KOB‹’ler için kritik önemde"

                                “Türkiye’nin sürdürülebilir  flan örnekleri incelemek olarak gözüküyor.
                              kalk›nmas› için ekonomimizin    Türkiye gibi geliflmekte olan ülkelerin ise tek-
                              rekabetçilik gücünü art›rma-  nolojik dönüflümden ekonomik fayday› istenen se-
                              m›z flart. Dolay›s›yla sektörle-  viyede yakalayamad›¤›n› görüyoruz. Teknolojik
                              rimizin ve iflletmelerimizin  altyap› yat›r›mlar›n›n faydaya dönüflebilmesi, an-
             özellikle ekonominin can damar› olan KOB‹’leri-  cak KOB‹’lerin dijital dönüflümü kendi kurumsal
             mizin rekabetçilik gücünü gelifltirmeliyiz. Yüksek  yap›lar›n›n bir parças› haline getirmeleriyle müm-
             teknoloji kullan›m› ile yüksek katmade¤erli ürün  kün. Türkiye’deki küçük iflletmeler ile büyük flir-
             ve hizmetler için KOB‹’lerin dirençli k›l›nmas› ge-  ketlerin teknoloji kullan›mlar› aras›ndaki fark,
             rekiyor. KOB‹’lerin, teknoloji oda¤›nda de¤iflen  altyap› yat›r›mlar› ve teknoloji ithalat› yüksek ol-
             rekabet koflullar›na uyum sa¤layabilmeleri, reka-  mas›na ra¤men bilgi ve teknoloji ihracat›n›n dü-
             betçiliklerini olumsuz etkileyen kurumsallaflma,  flüklü¤ü, B‹T üretim ve yaz›l›m›nda göreceli geri-
             insan kayna¤›, finansmana eriflim, pazarlama, ih-  lik, dijital teknolojiye entegrasyon ve insan kay-
             racat, sanayileflme, dijitalleflme ve markalaflma  naklar›n›n dijital düflük dönüflüm yeterlili¤i gelifl-
             gibi pek çok sorunun çözülmesi de gerekiyor. Ar-  meye aç›k alanlar. Rekabetçi yerli üretim için bu
             t›k, üretim ve sanayi Endüstri 4.0 çerçevesinde  noktalara KOB‹ odakl› politikalarla alan açmal›y›z,
             flekilleniyor. Rekabetçi bir Türkiye için, küresel  desteklemeliyiz, yönlendirmeliyiz.
             bir güç olmak için ise anahtar, teknolojiyi kendi,  TÜRKONFED’in SEDEFED iflbirli¤i ile haz›rlad›¤›
             darbo¤azlar› aflmak için kullanaca¤›m›z kalk›nma  Dijital Anadolu 2 raporunda otomotiv, tekstil ve ta-
             modelimizi gelifltirmek gibi görünüyor. Bu nokta-  r›m sektörlerinde alt segmentlere odaklanan ça-
             da istihdam›n yüzde 73’ünü, ihracat›n yüzde 55’ini  l›flmam›z Türkiye’nin dijitalleflme yolculu¤unda kat
             gerçeklefltiren KOB‹’lerimizin, de¤iflen ve dönü-  etmesi gereken mesafeyi de ortaya koydu. Endüs-
             flen yeni dünya koflullar›na haz›rlanmalar› ise ha-  tri 4.0’a en yak›n sektör otomotiv ç›karken; tekstil
             yati bir önem tafl›yor.                        ve haz›r giyim ise teknik altyap›, ak›ll› üretim ve in-
               Yeni dünya koflullar›nda, TÜRKONFED olarak   san, organizasyonda Endüstri 2.5 seviyesine yak-
             dijital dönüflümün KOB‹’ler için kritik bir önemde  laflm›fl görünüyor. Tar›m sektörünü ve özelde se-
             oldu¤unu düflünüyoruz. ‹fl ve sektörel yap›larda fi-  rac›l›k ise ak›ll› üretim ve organizasyonda Endüstri
             ziki sermayenin önemi azal›rken soyut varl›klar›n  2.0’›n biraz üzerinde yer al›yor. Ülkemizin kalk›nma
             de¤erini art›rabilen, inovatif iflbirlikleri gelifltire-  odakl› bir ekonomik modele geçmesi, yüksek kat-
             bilen flirket ve sektörler ile bilginin da¤›l›m›n›  made¤erli üretim ve ihracat gücünün artmas› için,
             destekleyen stratejiler ön plana ç›k›yor. Ülkemiz-  üretim süreçlerini dijital ekonomi ile entegre et-
             deki KOB‹’lerin bu dönüflümü gerçeklefltirmesini  mesi ve kendi darbo¤azlar›m›z› aflmak için çözüm
             sa¤layacak stratejileri oluflturmal›y›z. Dijital dö-  odakl› yaklafl›m gelifltirmemiz gerekiyor. Geçmifl
             nüflüm sürecini yönetebilmek için ülke baz›nda  sanayi devrimlerini kaç›ran Türkiye’nin, dijitallefl-
             öne ç›kan birkaç unsurlar var: Teknik ve yönetim-  me sayesinde küresel rekabette belki de ilk defa,
             sel beceri setini yükseltmek, dijital liderlik yapa-  rakipleriyle ayn› seviyeyi yakalama flans› var. Sana-
             cak kurum ve a¤lar› ortaya ç›karmak, dijital eko-  yimizin dijital dönüflümünü gerçeklefltirip, KOB‹’le-
             nomi için politika ve düzenlemeleri yapmak, yerel  rimizin kapasitelerini art›r›p, yüksek teknolojiyle
             rekabetçi bir bilgi & iletiflim sektörü oluflturmak  yüksek katmade¤erli üretimi yakalay›p, ekonomik
             ve hem yerelde hem de global olarak en iyi çal›-  refah› art›rabiliriz.”


              Türkiye’nin üretim yetenekleri, ithalat› içindeki  sek teknolojili ürünlerin pay›n› art›racakt›r. Sorulu-
           pay›, uluslararas› pazar büyüklü¤ü, rekabet potan-  yor, “Yapabilir miyiz?” diye. Sanayimiz, 327 Organi-
           siyeli, teknoloji ve karmafl›kl›k düzeyleri aç›s›ndan  ze Sanayi Bölgesi, 968 Ar-Ge ve Tasar›m Merkezi ve
           incelenip öncelikli yerli üretim için 43’ü belirlendi.  72 Teknoloji Gelifltirme Bölgesi ve yüksek nitelikli
           Bu 43 ürüne 14.6 milyar dolar ödüyoruz.         insan kayna¤› ile bu dönüflümü yapacak altyap›ya
              ‘Ürün Program›’n›n altyap›s›: Yerlilefltirilen  sahiptir. 2019 y›l›nda ilk grup ürünlerin yerlilefltiril-
           ürünler, di¤er sektörlerimize çarpan etkisi sa¤la-  mesi tamamlanacakt›r. KOB‹’ler bu trene binmek
           yacak, ihracat›m›z içerisinde orta-yüksek ve yük-  için yar›flmal›lar.

           26 KobiEfor Mart 2019
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31