Page 23 - KobiEfor_Mart_2019
P. 23
R‹FAT H‹SARCIKLIO⁄LU TOBB (Türkiye Odalar ve Borsalar Birli¤i)
Yönetim Kurulu Baflkan›
“Milli üretime flans verin”
“Türkiye’nin gelece¤i için ça¤dafl bir yaklafl›m. 2011 y›l›nda Kamu ‹hale Ka-
büyük önem tafl›yan yerli ve nunu’nda yap›lan de¤ifliklikle yerli mal›na yüzde
milli üretim konusunu gün- 15 fiyat avantaj› sa¤land›.
deme getirdi¤i için Ankara Ti- Sanayiciler olarak daha gidece¤imiz çok yol
caret Odas›’n› tebrik ediyo- var. Devletimizden isteyece¤imiz bir fley kalmad›.
rum. Türkiye, sanayide üretilen ürün çeflitlili¤i ba- Türkiye’de üretin ve yüzde 15 fiyat avantaj›ndan
k›m›ndan 2 bin 982 ürün ile Avrupa’da 7. s›rada faydalan›n. Kamu kurum ve kurulufllar›ndan da
yer al›yor, mali de¤eri 2015 y›l›nda 956 milyar lira al›mlar›nda ‘‹thal iyidir’ anlay›fl›n› b›rak›p milli
olan sanayi üretimi 2016 y›l›nda 1 trilyon liray› üretime flans vermelerini istiyorum.
geçti. S›nai üretimimiz 1 trilyon liray› geçti. Bunun
Sanayi üretimi içinde yüksek teknolojinin pay› yüzde 3’ünü yüksek teknoloji, yüzde 25’ini orta
yüzde 3, orta-yüksek teknolojinin pay› ise yüzde 25 yüksek teknoloji ile üretiyoruz. Ekonomide bir üst
oldu. Hedefimiz bir üst lige ç›kmak ve yüksek tek- lige ç›kmak istiyorsak bunu ancak yüksek tekno-
nolojiye ç›kmak. lojili üretim yapmakla baflarabilece¤iz. Rekabetçi
ABD ve Avrupa’dan örneklere de bakt›¤›m›zda yerli üretime odaklanal›m. Bu takdirde ekonomik
kamu al›mlar›, tüm geliflmifl ülkelerde uygulanan güçlüklerimizi aflar›z.”
Bilgisayar, elektronik ve optik pazar›na Çin hâ-
kim: Yeni bir tekno-ekonomik paradigma olarak
‘Bilgi ve ‹letiflim Teknolojileri (B‹T)’ sektörünün bil-
gisayar, elektronik ve optik pazar›na önemli ölçüde
Çin hakim. 2014 y›l›nda Çin’in pazar pay› yüzde
27.55. Çin’i yüzde 8.14 pazar pay› ile ABD izliyor.
yüzde 5.96 pazar pay›na sahip Güney Kore’yi tekno-
lojide önemli geliflmeler sa¤layan Singapur takip
ediyor. Türkiye’nin bilgisayar, elektronik ve optik
sanayinde ihracat pazar pay› yok gibi… yüzde 0.12.
2 ‹LER‹ TEKNOLOJ‹L‹ SEKTÖRLERDE DÜNYA VE B‹Z
2000 2010 2011 2012 2013 2014
Havac›l›k ve Uzay Sanayi
ABD 35.88 29.49 29.1 30.57 30.6 32.51
Fransa 13.69 19.92 19.14 18.6 17.71 17.61
Almanya 13.33 13.91 14.34 14.6 13.42 13.11
‹ngiltere 12.17 9.96 10.6 9.93 9.92 9.25
Türkiye 0.5 0.16 0.17 0.22 0.24 0.22
Bilgisayar, Elektronik ve Optik Sanayi
Çin 4.35 23.87 24.86 26.96 28.26 27.55
ABD 16.39 8.64 8.54 8.47 8.17 8.14
Güney Kore 5.26 6.37 5.89 5.57 5.85 5.96
Singapur 6.73 6.15 5.7 5.56 5.69 5.56
Türkiye 0.09 0.11 0.11 0.13 0.11 0.12
‹laç Sanayi
Almanya 12.7 13.99 14.09 14.03 14.64 14.95
‹sviçre 9.37 10.36 11.67 11.95 12 12.33
Belçika 6.37 10.56 9.95 9.42 10.18 9.64
ABD 12.13 9.31 8.58 8.93 8.38 8.81
Türkiye 0.14 0.13 0.12 0.15 0.16 0.16
Mart 2019 KobiEfor 23