Page 24 - KobiEfor_Mart_2019
P. 24

KAPAK




                               ‹SMA‹L GÜLLE   T‹M (Türkiye ‹hracatç›lar Meclisi) Baflkan›

                                             “KOB‹’ler ihracatç› yap›lmal›”

                                 “‹hracat 2019 Raporu ile  çal›flmaya devam ederken di¤er yandan Avrupa
                               birlikte hedeflerimize yöne-  gibi mevcut pazarlar›m›zdaki potansiyelimizi ar-
                               lik olarak, yeni bir vizyon ve  t›rmal›y›z.
                               yol haritas› da oluflturmufl     Hizmet ihracat›, transit ticaret ve mikro ihraca-
                               durumday›z. Yeni vizyonu-   t›n kay›t alt›na al›nmas›, ajandam›z›n üst s›rala-
                               muzun ana temas›n› ‘5G’ ile  r›nda yaz›yor. KOB‹'lerin ihracata teflviki ve böyle-
             özetliyoruz. Bunlar; ‘Güçlü Türkiye, Güçlü Eko-  ce ihracat yapan firma say›s›ndaki art›fl›n›n sür-
             nomi, Güçlü ‹hracat, Güçlü ‹nsan Kayna¤› ve   dürülmesi bizim için çok mühim. Ticaret Bakan›-
             Güçlü Altyap›-‹hracat Ekosistemi’ bafll›klar› al-  m›z say›n Ruhsar Pekcan'›n da s›kl›kla dile getir-
             t›nda toplan›yor. Yol haritam›z bu tür raporlarla  di¤i, ihracatta dijitalleflme, blok zincir teknolojisi-
             flekillenirken 5G vizyonumuzu hayata geçirecek  nin d›fl ticarete uyarlanmas› ve e-ticaretin geliflti-
             çal›flmalara da imza atmaya devam edece¤iz.    rilmesi gibi konular da bu y›l gündemimizden hiç
             Mal miktar› ihracat›nda kay›p yaflamadan, daha  düflmeyecek.
             nitelikli ihracata ve yenilikçi ürünlere yönelme-  Tasar›m, inovasyon, Ar-Ge ve markalaflma;
             miz mutlak flartt›r. Bir yandan yeni pazarlar ve  stratejimiz budur. D›fl ticaret fazlas› veren Türki-
             buralara sunabilece¤imiz yeni ürünler üzerine  ye'ye hep beraber eriflece¤iz.”



              KOSGEB TEKNOLOJ‹ DESTE⁄‹
                                KOSGEB, yurt d›fl›ndan it-
                              hal edilen ara mallar›n, Tür-
                              kiye’de KOB‹-Büyük ‹flletme-
                              ci iflbirli¤i ile üretilmesine
                              ‘Stratejik Ürün Destek Prog-
                              ram›’ ile 5.000.000 TL des-
                              tek veriyor. Deste¤in amac›
             fludur: ‹thalat› yüksek ürünlerin yerli ve milli hale
             getirilmesi, üretimde daha yüksek oranda yerli
             girdi kullan›m›n›n sa¤lanmas›, KOB‹’lerin tekno-
                                                              ‹laç pazar›n›n iki hâkim aktörü: Almanya ve ‹s-
             lojik üretim yeteneklerinin gelifltirilmesi ve tekno-
                                                           viçre: Bilim ve teknolojinin içselleflti¤i yüksek tek-
             loji alt tabanl› üretim süreçlerinin KOB‹’ler ara-
                                                           noloji içerikli ilaç sektörü pazar›na Almanya ve ‹s-
             s›nda yayg›nlaflt›r›lmas›, Büyük sanayi kuruluflla-
                                                           viçre hakim. 2014 y›l›nda Almanya’n›n pazar pay›
             r›n›n KOB‹’ler ile olan iflbirli¤inin geliflmesi, cari  yüzde 14.95. Almanya’y› yüzde 12.33 ihracat pazar
             a盤›n azalt›lmas›na katk›da bulunacak yat›r›mla-
                                                           pay› ile ‹sviçre, yüzde 9.64 pay ile Belçika ve yüzde
             r›n desteklenmesi.  Y›lda 2 dönem, ça¤r› bazl› yü-
                                                           8.81 pay ile ABD izliyor. 2000-2014 aras›nda Al-
             rütülen programa KOB‹’ler; sanayi ölçe¤inde bir
                                                           manya, ‹sviçre ve Belçika’n›n ihracat paylar› artar-
             flirket ile baflvuru yapabiliyor. Destek oran› yüzde
                                                           ken sadece ABD’nin (di¤er üç sektörde de oldu¤u)
             100 olarak belirlendi, yüzde 70‘i geri ödemesiz  ihracat pazar pay› afl›nm›fl. ABD sadece havac›l›k ve
             olarak destekleniyor. Destek miktar›n›n yüzde 25’i
                                                           uzay sanayinde lider ülke. ABD, B‹T’teki üstünlü¤ü-
             kadar› ön ödeme talep edilebiliyor. Hedef alanlar
                                                           nü Çin’e, ilaçta ise Almanya’ya kapt›rm›fl. K›saca;
             ise flöyle:
                                                           ABD yüksek teknoloji içerikli sektörlerde pazarla-
               l Kimyasallar›n imalat›
                                                           r›n› kaybediyor… Hegemonyas› sars›l›yor.
               l Temel eczac›l›k ürünleri
               l Elektronik ve optik ürünler                  YERL‹LEfiME  PROGRAMI
               l Elektrikli teçhizat imalat›
                                                              Sektörlere bakarak  rekabetçi yerli  üretimde bir
               l Makine ve ekipman imalat›
                                                           hayli geride oldu¤umuzu gördük. Ancak bafllam›fl
               l Ulafl›m araçlar›n›n imalat›
                                                           bir sürecin içindeyiz. 2017 y›l›nda Türkiye’nin ima-
               l T›bbi ve diflçilik araç ve gereçleri       lat sanayi ihracat› 147.2, ithalat› ise 190.7 milyar
               l Savunma sanayi ürünleri.
                                                           dolard›r. Ayn› y›l 233.8 milyar dolar gerçekleflen it-
           24 KobiEfor Mart 2019
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29