Page 25 - KobiEfor_Mart_2019
P. 25

NA‹L OLPAK  DE‹K (D›fl Ekonomik ‹liflkiler Kurulu) Yönetim Kurulu Baflkan›

                                   “KOB‹’ler e-ticarete yönelmeli”

                                 “Türkiye, d›fl ticarette öne  Ayr›ca DE‹K olarak
                               ç›kan otomotiv, haz›r giyim ve  KOSGEB ile önemli bir ifl-
                               konfeksiyon, kimyevi madde-  birli¤i protokolüne imza
                               ler gibi lokomotif sektörleri-  att›k. Bu protokol kapsa-
                               mizin yan› s›ra özellikle son  m›nda DE‹K çat›s› alt›n-
                               y›llarda ülkemizin gö¤sünü   daki ülke ifl konseyleri-
             kabartan savunma, havac›l›k ve gemi infla sanayii  mizin dünya çap›ndaki
             olmak üzere pek çok stratejik alanda da yerli üre-  deneyimleri ile KOS-
             tim ata¤›n› sürdürüyor. Stratejik önem tafl›yan sek-  GEB’in KOB‹ alan›nda-
             törlerin haricinde turizm, inflaat, enerji, beyaz eflya,  ki birikimini birlefltirece¤iz. KOB‹’le-
             g›da, perakende, sa¤l›k ve mobilya gibi birçok sek-  rimizin d›fl ticaretteki pay›n› yükseltmek için güç
             törde de yerli üretimimiz her geçen y›l art›yor.   birli¤i yapt›¤›m›z bu iflbirli¤i sayesinde KOB‹’le-
               Ülke ekonomimizin kalk›nmas›nda KOB‹’lerimi-  re, DE‹K ve ifl konseyi aidatlar›nda yüzde 20, yüz-
             zin çok önemli bir pay› bulunuyor. fiu an yaklafl›k  de 35 ve yüzde 50 oranlar›nda indirim sa¤l›yoruz.
             3.5 milyon KOB‹’ye sahibiz ve ihracat›m›z›n yüzde  Önümüzdeki dönemde Türkiye’nin ithal etti¤i
             55’ini bu iflletmelerimiz sa¤l›yor. Türkiye'deki üre-  ürünleri yerli olarak ülkemizde üretecek, yüksek
             timimizde toplam cironun yüzde 64'ünü ve istihda-  katmade¤er sa¤layacak ve yüksek teknoloji üre-
             m›n yüzde 73'ünü yine KOB‹'ler sa¤l›yor. Ancak  tecek KOB‹’lere ihtiyac›m›z bulunuyor. Bu aç›dan
             KOB‹’lerimizin kaliteli yerli üretimleriyle birlikte  KOB‹ ölçekli firmalar›m›z›n teknoloji, markalafl-
             uluslararas› pazarlara aç›l›p, özellikle e-ticaret ka-  ma ve tasar›ma yo¤unlaflmas› gerekiyor. Özellik-
             nallar›n› çok daha iyi kullanarak, potansiyellerini  le KOB‹’lerimizin kendini gelece¤e tafl›mas› için
             tam anlam›yla yans›tacak etkili bir performansa  e-ticarette büyük bir at›l›m yapmas› flart. E-ihra-
             dönüfltürmeleri gerekti¤ini düflünüyorum.        cat için dijital dönüflümü kendi içlerinde bafllata-
               Say›n Cumhurbaflkan›m›z›n, Aral›k ay›nda ger-  rak,  online perakendeden çok daha fazla pay al-
             çeklefltirdi¤imiz DE‹K Ola¤an Mali Genel Kuru-  mal›lar. Türkiye’nin yerli ve milli üretim stratejisi-
             lu’nda yapt›¤› konuflmas›nda iflaret etti¤i üzere,  ne uygun, dünyan›n beklentilerine cevap veren ni-
             2019 y›l›nda KOB‹’lerimiz DE‹K’in çok daha fazla  telikli ürünlere yönelmenin çok önemli oldu¤u ka-
             gündeminde olacak.                             naatindeyim.”


           halat›n içerisinde ara mal› ithalat› 171.5 milyar do-
           lar ile yüzde 73.3’tür. ‹malat sanayi ara mal› ithala-
           t› 104.8 milyar düzeyinde olup bunun 52 milyar do-
           lar› orta-yüksek ve yüksek teknolojili ürünlerdir.
              Türkiye sanayide gerçeklefltirdi¤i yat›r›mlar ve
           teknolojik dönüflüm ile orta düflük teknoloji gru-
           bundan orta yüksek teknoloji grubuna geçiflini ta-
           mamlam›flt›r. S›ra ‘Yerlilefltirme’ ve ‘Sanayi 4.0’a
           gelmifltir, sorun bu kapasiteyi oluflturmakt›r. Bili-
           flim ve yaz›l›m sanayisi de odak sektörler kategori-
           sine dâhil edilmifltir. KOB‹’ler aç›s›ndan sorun far-
           k›nda olmak ve harekete geçmektir.
              Yüksek teknolojide art›fl: ‹malat sanayisi ürünle-
           rinin toplam ihracattaki pay› yüzde 93, yüksek tekno-
           loji ürünlerinin imalat sanayisi ürünleri ihracat›nda-
           ki pay› yüzde 4.2, orta yüksek teknolojili ürünlerin
           pay› ise yüzde 36.3 oldu. ‹malat sanayisi ürünlerinin
           toplam ithalattaki pay› yüzde 78.8 oldu. 2018’de yük-  Ara mallar› yerli üretece¤iz: Türkiye imalat sa-
           sek teknolojili ürünlerin, imalat sanayisi ürünleri it-  nayinin 104.8 milyar dolarl›k ara mal› ithalat›n›
           halat› içindeki pay› yüzde 15.4, orta yüksek teknolo-  2.768 adet ürün grubu oluflturmaktad›r. Bu ürünle-
           jili ürünlerin pay› da yüzde 42.4 olarak hesapland›.  rin  1.164’ü orta vadeli hedef olarak al›nd›.
                                                                                        Mart 2019 KobiEfor 25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30