Page 67 - KobiEfor_Şubat_2019
P. 67

içerikle beraber hikaye anlat›yoruz. ‹çerik üretiyo-  uzman dokunuflunun ard›ndan yo¤un bir flekilde
          ruz ve içerik anlat›yoruz. UCOM, Rusya’da Komso-  ak›fl bafllayacak, onu çevirmenin zaman› geliyor.
          molskaya Pravda, Argumenty i Fakty, Kommersant,  2019-2020’de, bizim önceli¤imiz; Türkiye. O neden-
          Gazprom-Medya Holding baflta olmak üzere bütün   le Türkiye’de 3 ofisimiz var. Biz bir soft power tefl-
          mecralarda, Almanya’da Die Zeit, Frankfurter All-  kilat›y›z, buna uluslararas› içerikle ulafl›yoruz. Biz
          gemeine Zeitung, Fransa’da Le Figaro, Le Monde,  Türkiye’nin gelece¤ine yat›r›m yap›yoruz. Türki-
          ‹ngiltere’de Daily Telegraph, The Times, Financial  ye’nin yurtd›fl›nda özellikle Rusya, Almanya, ABD,
          Times, ABD’de New York Times, Washington Post,  ‹ngiltere, Fransa ve Ortado¤u’da tan›t›m›na odakla-
          Wall Street Journal, Orta Do¤u Körfezi’nde Al Itti-  naca¤›z. Türkiye’nin dünyada alg›s›n›, Türkiye’nin
          had, The National, Gulf News gibi medya kuruluflla-  sektörlerini, ‘global oyuncu olaca¤›m’ diyen mar-
          r› ile ortak yay›nlara imza at›yor.             kalar›n› stratejik manada yönetmek istiyoruz. ‘Ma-
            Bu uluslararas› bir yap›; 16 ülkede 20 flehirde  de in Turkey’ genel Türkiye markas›n› oturtmadan
          ofisimiz var. UCOM Global’in merkezi Almanya,   münferit baz› çabalarla küresel nitelikte önemli bir
          Hamburg’da. Türkiye’de; ‹stanbul, Ankara ve Antal-  oyuncu olmak çok kolay de¤il.”
          ya’da, Rusya’da; Moskova ve St. Petersburg’da,    “Bu stratejik milli meseleye biz bafl koyduk”:
          ABD’de; New York ve Los Angeles’ta, Romanya’da  “Vizyon irade ile beslenmifl bir realitedir, sadece
          Bükrefl’te, ‹ngiltere’de Londra’da, Birleflik Arap  söz veya hayal gücü de¤ildir” diyen Onur Tayflu, kü-
          Emirlikleri’nde Dubai’de, Hindistan’da Gurgaon’da,  resel marka yolculu¤una ç›kacak Türk markalar›-
          ‹sviçre’de Lozan’da, Portekiz’de Lizbon’da, Özbe-  n›n, turizmden elektroni¤e, inflaattan yap› malze-
          kistan’da Namangan’da, fiili’de Santiago’da, ‹ran’-  melerine, g›dadan tekstile, e¤itimden sa¤l›¤a kadar
          da Tebriz’de, Kazakistan’da Almat›’da, Uk-             yurtd›fl› ile çok fazla etkileflimde ve ihra-
          rayna’da Kiev’de ve Letonya’da Riga’da                     catç› olan sektörlerin globalleflme yol-
          UCOM irtibat ofisleri bulunuyor.”       Onur Tayflu:          culu¤unda etkili bir güç olarak yan-
            En son Özbekistan’da Namangan     “Oda¤›m›z Türkiye,         lar›nda olmak istediklerini dile
          ofislerini açt›klar›n› aktaran Onur  Türkiye’de müthifl bir      getiriyor: “Biz, her türlü iflbirli¤i-
          Tayflu, bunlar›n hepsinin çok h›zl›  potansiyel ve enerji var.   ne, ortakl›¤a aç›k bir platfor-
          bir yap›lanmayla seri bir yat›r›mla  Yap›lmas› gereken flu; çok   muz. Bu bir stratejik milli me-
          aç›ld›¤›n› söylüyor: “Önümüzdeki  küçük bir klik var, oraya bir  seledir. Bugün çok stratejik
          dönemde Fransa, ‹talya, Japonya    uzman dokunuflunun             milli bir mesele konufluyoruz,
          ve Çin’de de ofis açmay› düflünü-  ard›ndan yo¤un bir flekilde     ç›k›fl›m›z ve ç›kamay›fl›m›z da
          yoruz. Afrika önceli¤imiz olacak,  ak›fl bafllayacak, onu         buradand›r. Türkiye’nin ç›k›fl›,
          ancak orada ofisimiz yok. Afrika’da-  çevirmenin zaman›        dünyayla ifl yapabilme kapasite-
          ki ifllerimizi Avrupa’dan yürütüyoruz,     geliyor.”          sinden geçer. Önceli¤imizde strate-
          Avrupa’y› Almanya ve ‹ngiltere’den, Kör-                   jik milli meselelere dahil olan herkes
          fez Bölgesi’nin tamam›n› Dubai’den yöneti-              var; Cumhurbaflkanl›¤›, Kültür ve Turizm
          yoruz. Azerbaycan’›n baz› markalar› ve Azerbaycan’›n  Bakanl›¤›, Ticaret Bakanl›¤›, T‹M, DE‹K, TOBB,
          tan›t›m›yla ilgili bir önceli¤imiz var ama bunlar›n hep-  TÜRSAB-Türkiye Seyahat Acentalar› Birli¤i, AK-
          sini a¤›rl›kl› olarak Türkiye’den yönetece¤iz. E¤er bir  TOB-Akdeniz Turistik Otelciler ve ‹flletmeciler Bir-
          yo¤unluk olursa Azerbaycan bizim kardefl ülkemiz,  li¤i gibi kurum ve kurulufllar, sektörleri yöneten li-
          Bakü’de ofis açabiliriz. Rusya büyük pazar, orada da  derler, Organize Sanayi Bölgeleri, kendi alanlar›n-
          2 ofisimiz var.”                                da lider olan iflletmecilere kadar herkes bizim he-
                                                          def kitlemizde. Bu stratejik milli meseleye biz bafl
            UCOM’un önceli¤i Türkiye                      koyduk, bu konuyu dava yapt›k. Bu davaya katk›
            Birçok ülkeden teklif var: UCOM Global ile ça-  yapmak isteyen herkesi bekliyoruz.
          l›flmak için Tunus, fiili, Paraguay, Birleflik Arap  Her türlü iflbirli¤ine de o nedenle a盤›z. Kendi
          Emirlikleri, Kazakistan’dan davetler ald›klar›n›, gö-  alanlar›nda iddial› olduklar› güçlerini ön plana ç›ka-
          rüflmelere gittiklerini ve bu ülkelerin en üst ma-  rarak Türk sektörlerini, onlar›n mihmandarl›¤›nda
          kamlar› taraf›ndan keflfedildiklerini anlatan Onur  dünyada hedef pazarlar›nda anlataca¤›z. Bu da ülke
          Tayflu, ilk ç›k›fl aflamas›nda Türkiye’yi de bir ileti-  ekonomisine önemli bir katk› olacak. Türkiye’de tu-
          flim üssü, UCOM’un anlataca¤› en önemli hikayele-  rizm otoriteleriyle, güçlü turizm gruplar›yla aktif ça-
          rin temeli olarak kurgulad›klar›n› aç›kl›yor: “Ana-  l›flmak, bizlerin imkanlar›yla dünya medyas›nda Tür-
          dolu’da bulunan çok büyük potansiyelin realizasyo-  kiye turizmini anlatmak istiyoruz. Alg›y› üst düzey yö-
          nu uluslararas›laflma ile olacak. Oda¤›m›z Türkiye,  netmeliyiz, UCOM olarak biz, o üst düzey alg›y› yöne-
          Türkiye’de müthifl bir potansiyel ve enerji var. Ya-  tenlerle orta¤›z. Dünyay› yeniden keflfetmeye gerek
          p›lmas› gereken flu; çok küçük bir klik var, oraya bir  yok, keflfedilmifl bir dünya var ve o dünyan›n bir par-
                                                                                     fiubat 2019 KobiEfor 67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72