Page 67 - KobiEfor_Şubat_2019
P. 67
içerikle beraber hikaye anlat›yoruz. ‹çerik üretiyo- uzman dokunuflunun ard›ndan yo¤un bir flekilde
ruz ve içerik anlat›yoruz. UCOM, Rusya’da Komso- ak›fl bafllayacak, onu çevirmenin zaman› geliyor.
molskaya Pravda, Argumenty i Fakty, Kommersant, 2019-2020’de, bizim önceli¤imiz; Türkiye. O neden-
Gazprom-Medya Holding baflta olmak üzere bütün le Türkiye’de 3 ofisimiz var. Biz bir soft power tefl-
mecralarda, Almanya’da Die Zeit, Frankfurter All- kilat›y›z, buna uluslararas› içerikle ulafl›yoruz. Biz
gemeine Zeitung, Fransa’da Le Figaro, Le Monde, Türkiye’nin gelece¤ine yat›r›m yap›yoruz. Türki-
‹ngiltere’de Daily Telegraph, The Times, Financial ye’nin yurtd›fl›nda özellikle Rusya, Almanya, ABD,
Times, ABD’de New York Times, Washington Post, ‹ngiltere, Fransa ve Ortado¤u’da tan›t›m›na odakla-
Wall Street Journal, Orta Do¤u Körfezi’nde Al Itti- naca¤›z. Türkiye’nin dünyada alg›s›n›, Türkiye’nin
had, The National, Gulf News gibi medya kuruluflla- sektörlerini, ‘global oyuncu olaca¤›m’ diyen mar-
r› ile ortak yay›nlara imza at›yor. kalar›n› stratejik manada yönetmek istiyoruz. ‘Ma-
Bu uluslararas› bir yap›; 16 ülkede 20 flehirde de in Turkey’ genel Türkiye markas›n› oturtmadan
ofisimiz var. UCOM Global’in merkezi Almanya, münferit baz› çabalarla küresel nitelikte önemli bir
Hamburg’da. Türkiye’de; ‹stanbul, Ankara ve Antal- oyuncu olmak çok kolay de¤il.”
ya’da, Rusya’da; Moskova ve St. Petersburg’da, “Bu stratejik milli meseleye biz bafl koyduk”:
ABD’de; New York ve Los Angeles’ta, Romanya’da “Vizyon irade ile beslenmifl bir realitedir, sadece
Bükrefl’te, ‹ngiltere’de Londra’da, Birleflik Arap söz veya hayal gücü de¤ildir” diyen Onur Tayflu, kü-
Emirlikleri’nde Dubai’de, Hindistan’da Gurgaon’da, resel marka yolculu¤una ç›kacak Türk markalar›-
‹sviçre’de Lozan’da, Portekiz’de Lizbon’da, Özbe- n›n, turizmden elektroni¤e, inflaattan yap› malze-
kistan’da Namangan’da, fiili’de Santiago’da, ‹ran’- melerine, g›dadan tekstile, e¤itimden sa¤l›¤a kadar
da Tebriz’de, Kazakistan’da Almat›’da, Uk- yurtd›fl› ile çok fazla etkileflimde ve ihra-
rayna’da Kiev’de ve Letonya’da Riga’da catç› olan sektörlerin globalleflme yol-
UCOM irtibat ofisleri bulunuyor.” Onur Tayflu: culu¤unda etkili bir güç olarak yan-
En son Özbekistan’da Namangan “Oda¤›m›z Türkiye, lar›nda olmak istediklerini dile
ofislerini açt›klar›n› aktaran Onur Türkiye’de müthifl bir getiriyor: “Biz, her türlü iflbirli¤i-
Tayflu, bunlar›n hepsinin çok h›zl› potansiyel ve enerji var. ne, ortakl›¤a aç›k bir platfor-
bir yap›lanmayla seri bir yat›r›mla Yap›lmas› gereken flu; çok muz. Bu bir stratejik milli me-
aç›ld›¤›n› söylüyor: “Önümüzdeki küçük bir klik var, oraya bir seledir. Bugün çok stratejik
dönemde Fransa, ‹talya, Japonya uzman dokunuflunun milli bir mesele konufluyoruz,
ve Çin’de de ofis açmay› düflünü- ard›ndan yo¤un bir flekilde ç›k›fl›m›z ve ç›kamay›fl›m›z da
yoruz. Afrika önceli¤imiz olacak, ak›fl bafllayacak, onu buradand›r. Türkiye’nin ç›k›fl›,
ancak orada ofisimiz yok. Afrika’da- çevirmenin zaman› dünyayla ifl yapabilme kapasite-
ki ifllerimizi Avrupa’dan yürütüyoruz, geliyor.” sinden geçer. Önceli¤imizde strate-
Avrupa’y› Almanya ve ‹ngiltere’den, Kör- jik milli meselelere dahil olan herkes
fez Bölgesi’nin tamam›n› Dubai’den yöneti- var; Cumhurbaflkanl›¤›, Kültür ve Turizm
yoruz. Azerbaycan’›n baz› markalar› ve Azerbaycan’›n Bakanl›¤›, Ticaret Bakanl›¤›, T‹M, DE‹K, TOBB,
tan›t›m›yla ilgili bir önceli¤imiz var ama bunlar›n hep- TÜRSAB-Türkiye Seyahat Acentalar› Birli¤i, AK-
sini a¤›rl›kl› olarak Türkiye’den yönetece¤iz. E¤er bir TOB-Akdeniz Turistik Otelciler ve ‹flletmeciler Bir-
yo¤unluk olursa Azerbaycan bizim kardefl ülkemiz, li¤i gibi kurum ve kurulufllar, sektörleri yöneten li-
Bakü’de ofis açabiliriz. Rusya büyük pazar, orada da derler, Organize Sanayi Bölgeleri, kendi alanlar›n-
2 ofisimiz var.” da lider olan iflletmecilere kadar herkes bizim he-
def kitlemizde. Bu stratejik milli meseleye biz bafl
UCOM’un önceli¤i Türkiye koyduk, bu konuyu dava yapt›k. Bu davaya katk›
Birçok ülkeden teklif var: UCOM Global ile ça- yapmak isteyen herkesi bekliyoruz.
l›flmak için Tunus, fiili, Paraguay, Birleflik Arap Her türlü iflbirli¤ine de o nedenle a盤›z. Kendi
Emirlikleri, Kazakistan’dan davetler ald›klar›n›, gö- alanlar›nda iddial› olduklar› güçlerini ön plana ç›ka-
rüflmelere gittiklerini ve bu ülkelerin en üst ma- rarak Türk sektörlerini, onlar›n mihmandarl›¤›nda
kamlar› taraf›ndan keflfedildiklerini anlatan Onur dünyada hedef pazarlar›nda anlataca¤›z. Bu da ülke
Tayflu, ilk ç›k›fl aflamas›nda Türkiye’yi de bir ileti- ekonomisine önemli bir katk› olacak. Türkiye’de tu-
flim üssü, UCOM’un anlataca¤› en önemli hikayele- rizm otoriteleriyle, güçlü turizm gruplar›yla aktif ça-
rin temeli olarak kurgulad›klar›n› aç›kl›yor: “Ana- l›flmak, bizlerin imkanlar›yla dünya medyas›nda Tür-
dolu’da bulunan çok büyük potansiyelin realizasyo- kiye turizmini anlatmak istiyoruz. Alg›y› üst düzey yö-
nu uluslararas›laflma ile olacak. Oda¤›m›z Türkiye, netmeliyiz, UCOM olarak biz, o üst düzey alg›y› yöne-
Türkiye’de müthifl bir potansiyel ve enerji var. Ya- tenlerle orta¤›z. Dünyay› yeniden keflfetmeye gerek
p›lmas› gereken flu; çok küçük bir klik var, oraya bir yok, keflfedilmifl bir dünya var ve o dünyan›n bir par-
fiubat 2019 KobiEfor 67