Page 68 - KobiEfor_Şubat_2019
P. 68
AJANS
2017 ve 2018 y›llar›nda ödüllendirildi.
Onur Tayflu kimdir?
Tayflu, Türkiye ile Rusya aras›nda ya-
UCOM’un Yönetim Kurulu Baflkan flanan “uçak düflürme krizi”nin ard›n-
Vekilli¤i ve CEO koltu¤undaki Onur dan iki ülke aras›ndaki en büyük sivil
Tayflu, 2017’de Fransa’da yap›lan, 45 iflbirli¤i giriflimi olan Türk-Rus Medya
yafl alt› 100 genç liderin davet edildi- Forumu’nu gerçeklefltiren çal›flmaya
¤i G-20 Genç Liderler Zirvesi’ne Tür- da liderlik yapt›. Yine benzer bir giri-
kiye’den ça¤r›lan tek isim. UCOM’un flimle, 50 farkl› ülkeden 150’ye yak›n
iki Türk orta¤›ndan biri olan Tayflu, üst düzey bas›n mensubunun kat›l›-
Türk ifl dünyas›n›n yak›ndan tan›d›¤› m›yla Uluslararas› Medya Forumu’nu
bir isim. Narenciye, makine ve turizm koordine etti ve etkinlik dünya bas›-
baflta olmak üzere çok say›da sektö- n›nda genifl ses getirdi. Ayr›ca Gaz-
rün ve sektörel tan›t›m grubunun tan›t›m çal›flma- prom-Media Holding çat›s› alt›nda faaliyet göste-
lar›n› planlayarak gerçeklefltiren, “Turkey Disco- ren KIT Film Stüdyolar› ortakl›¤›yla ilk Rus-Türk
ver the Potential (TDP)” ve “Turkish Citrus” ‘Ulus- ortak yap›m› televizyon dizisi projesi olan Kalbi-
lararas› Medya ve ‹çerik Kampanyalar›’n›n koordi- min Sultan›’n›n Uluslararas› Koordinatörlü¤ü’nü
natörlü¤ünü üstlenen Onur Tayflu, Rusya’n›n yapt›. 2019’un Ocak ay›nda Rusya’n›n en çok izle-
Medya ve ‹letiflim Oscar’lar› olarak da bilinen Gold nen kanal› olan 1.Kanal’da yay›na giren dizi, Rus-
Print Awards’da, Rus Yay›nc›lar Birli¤i taraf›ndan ya’da reytinglerde birinci s›rada.
ças› olmak laz›m ve biz o dünyan›n bir parças›y›z.” Tayflu, globalleflme yolculu¤undaki markalar ve
“Marka; b›rak›lan izdir”: Onur Tayflu, markay› dünyada ülkelerin markalaflmas›nda içeri¤in öne-
da tan›ml›yor: “Marka; b›rak›lan izdir, iletiflim ve mine dikkat çekiyor: “Alg›n›n en önemli de¤eri içe-
pazarlama ise o izin yol haritas›d›r, stratejisidir ve riktir. Markalar, de¤erlerini içerikle anlats›nlar,
düzenli olarak o izin kal›c› bir flekilde sürekli üze- hatta kendileri anlatmas›n, anlatt›rs›nlar. fiirketin
rinden geçilmesidir. Marka güvendir, bakt›¤›nda o hikayesi, dünyada anlat›ls›n. Kaynaklar› iyi seferber
izin orada görünmesidir. O alg›, saltt›r. Almanya’da etmek laz›m. Maalesef Türkiye’de uluslararas› ni-
bir marka olmak istiyorsan o ülkenin kurallar›na telikte ifl yapanlar, iletiflime yeterince önem vermi-
göre faaliyet göstermelisin, çok önemli bir yorlar. Etki medyadan, içerikten gelir.
Alman gazetesinde bir röportaj›n›n ya- Kim ne derse desin; ‘‹çerik krald›r
Onur Tayflu:
y›mlanmas›n›n önemine, etkisine (Content is king)’. Uzman›na ema-
hakim de¤ilsen onu çok büyük bir “Marka; b›rak›lan net edeceksin ve stratejik bir yön-
imtiyaz olarak göremiyorsan ön- izdir, iletiflim ve temle ölçümleyeceksin. Büyük-
ce e¤itimle bafllamak laz›m.” pazarlama ise o izin yol lük; büyüdükçe eksiklikleri gör-
Onur Tayflu, sadece söylemi haritas›d›r, stratejisidir ve mek, küçülmek, inmek, yönet-
düzenli olarak o izin kal›c›
ile de¤il, vizyonu iradeyle bes- mek ve ilerlemekle gelir. Bre-
lenmifl markalar›n öne ç›kabile- bir flekilde sürekli zilya’da bir sokakta, Çin’de bir
ce¤ini kaydediyor: “Kaynak ay›- üzerinden geçilmesidir. caddede, Londra’da bir market-
racaklar. Kaynaklar› kendileri Marka güvendir, te, Dubai’de bir al›flverifl merke-
ay›ram›yorlar ise kamu, özel sek- bakt›¤›nda o izin orada zinde, Almanya’da bir kafeteryada
görünmesidir.”
tör ve STK’larla iflbirli¤i yapmal›lar. otururken dünyada herhangi bir ül-
Plandan ve hedeften vazgeçmeyecek- kenin vatandafl›na ‘fiu markay› biliyor
ler ama yöntemlerini de¤ifltirecekler, bi- musunuz?’ dedi¤inizde; ‘Tabii ki biliyorum’
reysel hareket edemiyorlarsa kendilerinin de çor- demesiyle marka olunur, dünyada örnekleri var.
bada tuzu oldu¤u daha büyük bir kazan kaynatarak Büyük flirketler, sadece söylemle ve sadece Türki-
oraya gidecekler. Türkiye’nin ç›k›fl› da budur. Ulus- ye’de onlar› önemli k›lan ifl ve ticaret hacmiyle ye-
lararas› manada ifl hacmini gelifltirirse Türkiye’nin tinirlerse Türkiye sadece yerinde sayar veya gelifl-
ciddi bir potansiyeli var. Uluslararas› pazarlama, mekte olan ülke modunda kal›r. Buradan bir ç›k-
uluslararas› iletiflimci ve medyac› iflidir. Markalar, mak laz›m. Kolay tatmin olma. Kolay tatmin olur-
iletiflimde inovatif olmal›lar. Kaynaklar› k›s›tl› ise san dünyada rekabet koflullar›nda bugün de¤il, en
inovatif olan yeni nesil iletiflimcilerle iflbirli¤iyle geç yar›n ezilirsin. Çünkü dünyada kolay tatmin ol-
farkl› ifller yaps›nlar.” mayan çok önemli ifl insanlar› var, çok avantajl›
“‹çerik krald›r” (Content is king): UCOM’un içe- ekonomik çevreler ve gerçeklikleriyle yo¤un faali-
rik yönetimi konusunda iddias›na de¤inen Onur yet içindeler, bunlarla ortak ol, iflbirli¤i yap.”
68 KobiEfor fiubat 2019