Page 68 - KobiEfor_Şubat_2019
P. 68

AJANS




                                                                    2017 ve 2018 y›llar›nda ödüllendirildi.
             Onur Tayflu kimdir?
                                                                    Tayflu, Türkiye ile Rusya aras›nda ya-
             UCOM’un Yönetim Kurulu Baflkan                          flanan “uçak düflürme krizi”nin ard›n-
           Vekilli¤i ve CEO koltu¤undaki Onur                       dan iki ülke aras›ndaki en büyük sivil
           Tayflu, 2017’de Fransa’da yap›lan, 45                     iflbirli¤i giriflimi olan Türk-Rus Medya
           yafl alt› 100 genç liderin davet edildi-                  Forumu’nu gerçeklefltiren çal›flmaya
           ¤i G-20 Genç Liderler Zirvesi’ne Tür-                    da liderlik yapt›. Yine benzer bir giri-
           kiye’den ça¤r›lan tek isim. UCOM’un                      flimle, 50 farkl› ülkeden 150’ye yak›n
           iki Türk orta¤›ndan biri olan Tayflu,                     üst düzey bas›n mensubunun kat›l›-
           Türk ifl dünyas›n›n yak›ndan tan›d›¤›                     m›yla Uluslararas› Medya Forumu’nu
           bir isim. Narenciye, makine ve turizm                    koordine etti ve etkinlik dünya bas›-
           baflta olmak üzere çok say›da sektö-                      n›nda genifl ses getirdi. Ayr›ca Gaz-
           rün ve sektörel tan›t›m grubunun tan›t›m çal›flma-  prom-Media Holding çat›s› alt›nda faaliyet göste-
           lar›n› planlayarak gerçeklefltiren, “Turkey Disco-  ren KIT Film Stüdyolar› ortakl›¤›yla ilk Rus-Türk
           ver the Potential (TDP)” ve “Turkish Citrus” ‘Ulus-  ortak yap›m› televizyon dizisi projesi olan Kalbi-
           lararas› Medya ve ‹çerik Kampanyalar›’n›n koordi-  min Sultan›’n›n Uluslararas› Koordinatörlü¤ü’nü
           natörlü¤ünü üstlenen Onur Tayflu, Rusya’n›n     yapt›. 2019’un Ocak ay›nda Rusya’n›n en çok izle-
           Medya ve ‹letiflim Oscar’lar› olarak da bilinen Gold  nen kanal› olan 1.Kanal’da yay›na giren dizi, Rus-
           Print Awards’da, Rus Yay›nc›lar Birli¤i taraf›ndan  ya’da reytinglerde birinci s›rada.

          ças› olmak laz›m ve biz o dünyan›n bir parças›y›z.”   Tayflu, globalleflme yolculu¤undaki markalar ve
            “Marka; b›rak›lan izdir”:  Onur Tayflu, markay›  dünyada ülkelerin markalaflmas›nda içeri¤in öne-
          da tan›ml›yor: “Marka; b›rak›lan izdir, iletiflim ve  mine dikkat çekiyor: “Alg›n›n en önemli de¤eri içe-
          pazarlama ise o izin yol haritas›d›r, stratejisidir ve  riktir. Markalar, de¤erlerini içerikle anlats›nlar,
          düzenli olarak o izin kal›c› bir flekilde sürekli üze-  hatta kendileri anlatmas›n, anlatt›rs›nlar. fiirketin
          rinden geçilmesidir. Marka güvendir, bakt›¤›nda o  hikayesi, dünyada anlat›ls›n. Kaynaklar› iyi seferber
          izin orada görünmesidir. O alg›, saltt›r. Almanya’da  etmek laz›m. Maalesef Türkiye’de uluslararas› ni-
          bir marka olmak istiyorsan o ülkenin kurallar›na  telikte ifl yapanlar, iletiflime yeterince önem vermi-
          göre faaliyet göstermelisin, çok önemli bir             yorlar. Etki medyadan, içerikten gelir.
          Alman gazetesinde bir röportaj›n›n ya-                     Kim ne derse desin; ‘‹çerik krald›r
                                                  Onur Tayflu:
          y›mlanmas›n›n önemine, etkisine                              (Content is king)’. Uzman›na ema-
          hakim de¤ilsen onu çok büyük bir     “Marka; b›rak›lan         net edeceksin ve stratejik bir yön-
          imtiyaz olarak göremiyorsan ön-       izdir, iletiflim ve        temle ölçümleyeceksin. Büyük-
          ce e¤itimle bafllamak laz›m.”      pazarlama ise o izin yol       lük; büyüdükçe eksiklikleri gör-
            Onur Tayflu, sadece söylemi    haritas›d›r, stratejisidir ve    mek, küçülmek, inmek, yönet-
                                          düzenli olarak o izin kal›c›
          ile de¤il, vizyonu iradeyle bes-                                 mek ve ilerlemekle gelir. Bre-
          lenmifl markalar›n öne ç›kabile-      bir flekilde sürekli         zilya’da bir sokakta, Çin’de bir
          ce¤ini kaydediyor: “Kaynak ay›-   üzerinden geçilmesidir.        caddede, Londra’da bir market-
          racaklar. Kaynaklar› kendileri        Marka güvendir,           te, Dubai’de bir al›flverifl merke-
          ay›ram›yorlar ise kamu, özel sek-  bakt›¤›nda o izin orada     zinde, Almanya’da bir kafeteryada
                                                görünmesidir.”
          tör ve STK’larla iflbirli¤i yapmal›lar.                       otururken dünyada herhangi bir ül-
          Plandan ve hedeften vazgeçmeyecek-                         kenin vatandafl›na ‘fiu markay› biliyor
          ler ama yöntemlerini de¤ifltirecekler, bi-               musunuz?’ dedi¤inizde; ‘Tabii ki biliyorum’
          reysel hareket edemiyorlarsa kendilerinin de çor-  demesiyle marka olunur, dünyada örnekleri var.
          bada tuzu oldu¤u daha büyük bir kazan kaynatarak  Büyük flirketler, sadece söylemle ve sadece Türki-
          oraya gidecekler. Türkiye’nin ç›k›fl› da budur. Ulus-  ye’de onlar› önemli k›lan ifl ve ticaret hacmiyle ye-
          lararas› manada ifl hacmini gelifltirirse Türkiye’nin  tinirlerse Türkiye sadece yerinde sayar veya gelifl-
          ciddi bir potansiyeli var. Uluslararas› pazarlama,  mekte olan ülke modunda kal›r. Buradan bir ç›k-
          uluslararas› iletiflimci ve medyac› iflidir. Markalar,  mak laz›m. Kolay tatmin olma. Kolay tatmin olur-
          iletiflimde inovatif olmal›lar. Kaynaklar› k›s›tl› ise  san dünyada rekabet koflullar›nda bugün de¤il, en
          inovatif olan yeni nesil iletiflimcilerle iflbirli¤iyle  geç yar›n ezilirsin. Çünkü dünyada kolay tatmin ol-
          farkl› ifller yaps›nlar.”                        mayan çok önemli ifl insanlar› var, çok avantajl›
            “‹çerik krald›r” (Content is king): UCOM’un içe-  ekonomik çevreler ve gerçeklikleriyle yo¤un faali-
          rik yönetimi konusunda iddias›na de¤inen Onur   yet içindeler, bunlarla ortak ol, iflbirli¤i yap.”

          68 KobiEfor fiubat 2019
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73