Page 69 - KobiEfor_Ekim_2019
P. 69

ö¤renmek, de¤iflime liderlik etmek ve her gün daha
          iyisini yapmak için çabalamak. Bunlar› yapmak, mo-  Vodafone Türkiye:
          tivasyonumu art›r›yor. Tutkular›n peflinden gitmek  “Biz Dijitaliz, Biz Gelece¤iz”
          gerekti¤ine inan›yorum; çünkü tutkular, sizi hayata
                                                             Meltem Bakiler fiahin, Vodafone Türkiye’nin
          ba¤layan de¤erler.”
                                                           2020 y›l› ve uzun vadeli hedeflerine de de¤iniyor:
            Teknolojiyle flekillenen kariyer                “Vodafone’un ekonomi ve toplum içinde üstlen-
                                                           di¤i role genifl bir perspektiften bak›yoruz. Tüm
            Meltem Bakiler fiahin, 1976 y›l›nda ‹zmir’de dün-
                                                           dünyada yeni ifl kültürümüzün önemli bir yap›ta-
          yaya “merhaba” dedi. Çocuklu¤u ve gençli¤i ‹zmir
                                                           fl›, ‘amaç odakl›’ bir flirket olmak. Amac›m›z, in-
          ve Ankara’da geçer. Ege Üniversitesi Kimya Mü-
                                                           sanlar› daha iyi bir gelecek için birbirine ba¤la-
          hendisli¤i bölümü mezunu fiahin, üniversite sonra-
                                                           mak. Ana ifl alan›m›z› kullanarak, sosyoekono-
          s›nda gönlü ‹zmir’de kalsa da Ankara’da Bilkent
                                                           mik geliflmeyi destekleyen, herkesi kucaklayan
          Üniversitesi’nde ‹flletme Yüksek Lisans›’na devam
                                                           ve gezegenimizin gelece¤ini gözeten bir dijital
          eder. Profesyonel ifl hayat›na ise 1999 y›l›nda ‹stan-
                                                           toplum yarat›lmas›n› hedefliyoruz. Bu bak›fl aç›-
          bul’da Procter & Gamble’da bafllar. Daha sonra,
                                                           s›yla, tüm dünyaya bir söz verdik. 2025 y›l›na ka-
          Sony Ericsson’da çeflitli yerel ve global görevler
                                                           dar 1 milyar insan›n hayat›n› iyilefltirece¤iz ve
          üstlenen fiahin, ard›ndan, 10 y›l boyunca Turkcell
                                                           operasyonlar›m›zdan kaynakl› çevresel etkimizi
          bünyesinde pazarlama ve müflteri deneyimi alanla-
                                                           yar›ya indirece¤iz. Bunu da 3 alanda somut
          r›nda farkl› görevlerde çal›fl›r. Daha sonra EWE
                                                           ad›mlar atarak yapaca¤›z.
          Türkiye bünyesindeki Millenicom flirketinde Genel
                                                             Birincisi, dijital toplum. Verinin h›zla akt›¤›;
          Müdür ve Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev yapar.
                                                           insanlar›n, toplumlar›n ve nesnelerin daha önce
          Bu görevleri kapsam›nda flirketin büyüme esasl›
                                                           hiç olmad›¤› h›zda internete ba¤land›¤› bir dijital
          bir flirkete dönüflme sürecine liderlik eder. A¤ustos
                                                           topluma inan›yoruz. Bu toplumda, gigabit flebe-
          2017’de Vodafone Türkiye’ye kat›l›r. fiahin, Vodafo-
                                                           keler, Nesnelerin ‹nterneti ve mobil finansal
          ne Türkiye’de Kurumsal ‹fl Biriminden Sorumlu ‹c-
                                                           servisler sayesinde insanlar›n yaflam kalitesi
          ra Kurulu Baflkan Yard›mc›s› olarak, ‘Kurumsal Pa-
                                                           her anlamda yükselecek.
          zarlama ve Sat›fl’ ekiplerine liderlik ediyor. Ayn› za-
                                                             ‹kincisi, kapsay›c›l›k. Daha iyi bir dijital gele-
          manda, Türkiye Vodafone Vakf› Yönetim Kurulu
                                                           ce¤in herkes için eriflilebilir olmas› gerekti¤ine
          Baflkan Yard›mc›s› ve Teknolojide Kad›n Derne¤i
                                                           inan›yoruz ve gelecek yolculu¤unda hiç kimse-
          Yönetim Kurulu Üyesi. Evli ve iki çocuk annesi.
                                                           nin geride kalmamas›na önem veriyoruz. Tek-
                                                           nolojimizi kullanarak, mevcut uçurumlar› orta-
            “Kad›nlar, ifl hayat›nda birbirlerine           dan kald›rmay› ve insanlar›n toplumsal hayata
            destek olmal›lar”
                                                           eflit kat›l›m›n› sa¤lamay› hedefliyoruz.
            Hayatta çeflitlili¤in çok önemli oldu¤una inanan
                                                             Üçüncüsü, gezegenimiz, yani çevremiz. ‹klim
          fiahin, farkl› ifl deneyimlerinin, her bireye yeni ka-
                                                           de¤iflikli¤i ile mücadele etmek için acil ve sür-
          zan›mlar ve yeni bak›fl aç›lar› ekledi¤ine, bunun da
                                                           dürülebilir önlem al›nmas› gerekti¤ine inan›yo-
          çeflitlili¤i besledi¤ine inan›yor. Meltem Bakiler fia-
                                                           ruz. Çevre üzerindeki etkimizi yar›ya indirme ta-
          hin’in ilk profesyonel ifl deneyimi; üniversiteden
                                                           ahhüdümüzle, herkes için sürdürülebilir bir ge-
          mezun olduktan sonra, kimya mühendisi olarak ça-
                                                           lecek sa¤lanmas›na destek olmay› hedefliyoruz.
          l›flmaya bafllad›¤›m üretim fabrikas›. Buradaki de-
                                                             Bu yeni global vizyonumuz do¤rultusunda,
          neyimlerinin katk›lar› olsa da ifl hayat›na dair ilk  Türkiye’de de ana faaliyet alan›m›z telekomüni-
          katk›y›, annesinin ‹zmir’deki hediyelik eflya dükkâ-  kasyon sektöründe istikrarl› büyümemizi sürdü-
          n›n›n yapt›¤›n› söylüyor: “‹fl hayat›na dair birçok  rürken dijital bir teknoloji flirketi olma yolunda
          önemli konuyu, çocuk yafllarda o dükkânda ö¤ren-  h›zla ilerliyoruz. Yeni dijital teknolojilerin ortaya
          dim. Sat›fl, hizmet, müflterilere yaklafl›m, ‘nas›l pa-  ç›k›fl›n› kendi çal›flma fleklimizi dönüfltürmek
          ra kazan›l›r?’, ‘kâr› art›rmak için üretimi nas›l ken-  için önemli bir f›rsat olarak görüyoruz. Vodafone
          diniz yapars›n›z?’ gibi konularda bu dükkânda de-  Türkiye olarak, flirketimizde ‘Biz Dijitaliz, Biz
          neyimim oldu. Babam da ifl hayat›ndaki deneyimi   Gelece¤iz’ mottosuyla kapsaml› bir dönüflüm
          ile hep benim cesaretlendiricim ve yol göstericim  program› bafllatt›k. Dijital ürünler, robotik sü-
          oldu. Her zorland›¤›mda kendisinden fikir ald›¤›m  reçler, dijital ifl ortakl›klar› ve kültürel dönüflüm
          dönemleri çok iyi hat›rl›yorum.”                 bafll›klar›ndan oluflan bu programla, hem çal›-
            Meltem Bakiler fiahin, kariyerini flekillendiren  flanlar›m›z hem de müflterilerimiz nezdinde da-
          önemli noktalara da de¤iniyor: “‹fl dünyas›nda ‘Kra-  ha çevik, daha h›zl›, daha sade ve dijital gelece-
          liçe Ar› Sendromu’ olarak bilinen bir konu var. Kari-  ¤e haz›r bir flirket olmay› hedefliyoruz.”
          yer basama¤›nda yükselen kad›nlar›n, tek kad›n ol-
                                                                                      Ekim 2019 KobiEfor 69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74