Page 64 - KobiEfor_Ekim_2019
P. 64

ERP S‹STEMLER‹ VE UYGULAMALARI





                                                           Logo, Turquality® destek
                                                           program›na dahil edilen
                                                           ilk yaz›l›m flirketi oldu

                                                             Türkiye’nin en de¤erli biliflim markalar›ndan
                                                           Logo Yaz›l›m, küresel Türk markalar› oluflturma
                                                           hedefiyle yürütülen Turquality® destek progra-
                                                           m›na dahil edildi. Bugüne kadar yaz›l›m sektö-
                                                           ründe pek çok ilke imza atan Logo, Turquality®
                                                           program›n›n da ilk yaz›l›m flirketi oldu.
                                                             Logo Yaz›l›m’›n program kapsam›na al›nma-
                                                           s›nda vizyoner Ar-Ge yaklafl›m›, çevik çal›flma
                                                           metodolojisi, 800’ü afl-
                                                           k›n ifl orta¤› ve 90 bini
          say›s› 300’e yaklaflt› ve Teknopark say›s› da 81’i buldu.
                                                           aflk›n aktif müflterisi
            Türkiye’nin savunma sanayi, sa¤l›k, otomotiv ve
                                                           ile ulaflt›¤› büyük eko-
          turizm stratejik sektörlerde sa¤lad›¤› deste¤in bir
                                                           sistemin yan› s›ra güç-
          benzerini ERP yaz›l›m›nda da sa¤lanmas› bekleniyor.
                                                           lü, esnek kurumsal
            KobiEfor: ERP Komitesi’nin 2019-2020 y›l› ve
                                                           yap›s› ve farkl› co¤raf-
          uzun vadeli hedefleri nelerdir?
                                                           yalara adapte edilebi-
            Göker Sarp: ‘Dijital Dönüflüm’ çal›flma grubu-
                                                           len, farkl› dil seçenek-
          muz vas›tas›yla dijital dönüflüm için fark›ndal›k et-
                                                           leri olan genifl ürün ai-
          kinlikleri düzenliyoruz. Bu etkinliklerde Dijital Dö-
                                                           lesine sahip olmas› rol
          nüflüm ekibi kurmufl ve küçük uygulamalar da ha-                         M. Bu¤ra
                                                           oynad›. fiirket bu des-  Koyuncu
          yata geçirmifl firmalara yer verdi¤imiz gibi, bu ko-
                                                           tekle birlikte bölgesel
          nudaki motivasyonun art›r›lmas›n› sa¤layacak ko-
                                                           güç olma yolundaki ad›mlar›n› daha da güçlü ve
          nuflmac›lara da yer veriyoruz.
                                                           emin bir flekilde atacak.
            Yak›n zamanda bu etkinliklere ek olarak dijital
                                                             Logo Yaz›l›m Yönetim Kurulu Baflkan Yard›m-
          dönüflüm yolculu¤una ç›kmaya niyetlenen firmala-
                                                           c›s› ve Logo Grup CEO’su M. Bu¤ra Koyuncu, flu
          r›n mevcut durumlar›n› yerinde inceleyip dijital dö-
                                                           de¤erlendirmeyi yapt›: “1984 y›l›nda küçük bir
          nüflüm olgunluk seviyelerini belirleyerek, yol harita-
                                                           giriflim olarak yola ç›kan Logo Yaz›l›m, bugün
          lar›n› düzenlenmelerine destek olmaya bafll›yoruz.
                                                           Türkiye’nin uluslararas› yaz›l›m markas› olarak
            ERP Komitesi olarak fark›ndal›¤› ve Türkiye’de
                                                           hepsi biliflim teknolojilerine odakl› flirketlerden
          ERP kullan›m oran›n› art›rma hedefimiz devam edi-
                                                           oluflan bir yüksek teknoloji grubu haline geldi.
          yor: 2015 y›l›nda yüzde 20 olan, 2020’de yüzde 25
                                                           2016 y›l›nda Romanya merkezli Total Soft’u sat›n
          olaca¤› tahmin edilen ERP kullan›m› oran›n›n 2025
                                                           alarak ve Hindistan’da Logo Infosoft’u kurarak
          y›l›nda yüzde 30 ve üzerine ç›kart›lmas›na katk›da
                                                           yurtd›fl›ndaki varl›¤›m›z› güçlendirecek önemli
          bulunmay› sürdürece¤iz.
                                                           ad›mlar att›k. Türkiye’nin mühendisleri ile hem
            KobiEfor: Yerli ve milli teknoloji hamlesinde
                                                           ülkemiz hem de yurtd›fl›nda faaliyette bulundu-
          yer alacak yerli ERP yaz›l›mlar›n›n gelifltirilmesi
                                                           ¤umuz pazarlar için çözümler gelifltiriyoruz.”
          için neler yap›lmal›d›r?
            Göker Sarp: Ülkemizin rekabet gücünü art›rabil-
          mesi için üretimde teknolojik yat›r›mlar yapmas›  Ülkemizde iyi mühendisler yetifltirdi¤imiz halde
          art›k flart hale gelmifltir. Ülkemizde baflta otomotiv,  kolayca kaybediyoruz. Kendi üretti¤imiz markalar›-
          beyaz eflya ve savunma sanayi olmak üzere birçok  m›za karfl› da önyarg›l› oldu¤umuz için ülkemizde-
          sektörde katmade¤erli üretimler çok baflar›l› bir  ki startuplar›n büyümesinin ve mühendislerimizin
          flekilde gerçeklefliyor. Ancak bunun do¤ru teknolo-  ülkemizde kalmas›n›n önünde ciddi bir engel olufl-
          jik yat›r›mlarla ço¤almas› gerekiyor. Son dönemde  turuyoruz ve giriflimler maalesef gerekli olgunlu¤a
          özellikle otomotiv baflta olmak üzere üretim yapan  eriflmeden sat›l›yor.
          firmalar 2025 ile 2030 y›llar› aras›nda fabrikalar›n›  Her alanda oldu¤u gibi ülkemizdeki ifl uygula-
          tamamen dijital ak›ll› fabrikaya dönüfltürecek proje  malar›n›n da geliflip, yaz›l›m ihracat› yapabilmesi
          takvimlerini duyurmaya bafllad›lar. Bunlar, ülkemi-  için öncelikle kendimize ve yapt›¤›m›z ifllere güven
          zin yeni dünyada att›¤› ad›mlar› göstermektedir.  duymal›y›z. ERP yaz›l›mlar›n›n geliflmesini istiyor
          At›lan ve at›lacak bu ad›mlar sayesinde ERP yaz›-  ve bekliyorsak, ‘kamu’dan bafllayarak ERP kullan›-
          l›mlar›na da roller düflecektir.                 m›n›n yayg›nlaflt›r›lmas› flartt›r.
          64 KobiEfor Ekim 2019
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69