Page 82 - KobiEfor_Eylul_2017
P. 82
DOSYA/SÜREKL‹ E⁄‹T‹M MERKEZLER‹
Alt›nbafl SEM, 5 y›lda 5 bin kifliye dokundu
‘Sürekli E¤itim’ kavram›n›n birçok tan›m› var. An-
cak iflin özünde insanlar› harekete geçiren, güçlendi-
ren ve destekleyen bir süreç oldu¤u konusunda ne-
redeyse tüm paydafllar hemfikir. Alt›nbafl Üniversite-
si, kiflilerin hayatlar› boyunca ihtiyaç duyacaklar› bil-
gi ve becerileri elde edip bunlar› özgüven,
yarat›c›l›k ve keyif ile her türlü ortamda uy-
gulamalar› için sürekli e¤itim hizmeti veri-
yor. Alt›nbafl SEM, (önceki ad›yla ‹KBUSEM)
son 5 y›l içinde hayata geçirdi¤i program-
larla 5 bine yak›n kat›l›mc›ya dokundu. Üni-
versitenin topluma hizmet anlay›fl› çerçeve- n›nda faydal› olabilecek e¤itimler ta-
sinde hayat boyu ö¤renme iste¤i ve ihtiyac› sarlamay› planl›yoruz. Örne¤in; Tek-
olanlara hizmet vermek amac›yla hayata ge- noloji ve Robotik Tabanl› E¤itim-
çirdi¤i Alt›nbafl SEM, program say›s›n› çeflit- ler’in alt yap›s› tamamland›. Gas-
lendirmek ad›na bir dizi çal›flma yürütüyor. tronomi alan›nda da Alt›nbafl Üni-
Alt›nbafl SEM, bir e¤itim-ö¤retim y›l› içinde versitesi’nden ve ifl ortaklar›ndan
farkl› farkl› alanlarda sadece genel kat›l›ma destek al›yoruz. Programlar belir-
aç›k programlar de¤il, kurumlara özel prog- lenirken sektördeki aç›klar›, karfl›-
ramlar da tasarl›yor. E¤itim programlar›n›n lafl›lan zorluklar› uzmanlarla mü-
içeri¤inde; genel olarak Hukuk alan›nda zakere ederek belirliyoruz” diyor.
Arabuluculuk, Adli Bilirkifli, Adli Grafoloji, ‹fl Papo, e¤itimleri akademik sevi-
Hukuku gibi uzmanl›k e¤itimleri de yer al›yor. yeyle s›n›rl› kalmadan sürekli hale
Ayr›ca Pazarlama ve ‹letiflim, Finans-Muhasebe, getirip, hayat›n her alan›nda uygula-
Proje Yönetimi, Kiflisel Geliflim, Yönetim Bilimleri ve nabilir, kifliye de¤er katacak programlar dahilinde
farkl› alanlarda uzmanl›k s›navlar›na haz›rl›k e¤itim- oluflturduklar›n› vurguluyor.
leri alan›nda uzmanl›¤›yla tan›nm›fl isimlerle düzen- Orita Papo, flunlar› anlat›yor: “Sürekli E¤itim’
leniyor. Yürütülen çal›flmalarda bir günlük atölye ça- yayg›n e¤itimin bir parças› olup bunlar birbirlerini
l›flmalar› veya seminerler oldu¤u gibi 45-60-72 saat- destekleyen ve hatta tamamlayan süreçler. Ancak
lik sertifika programlar› da yer al›yor. E¤itim sürele- e¤itimde uygulama eksik kal›rsa verilen e¤itim de
ri konu, içerik ve uygulama gereksinimine göre be- eksik kal›yor. Uygulamalar teknolojiyle de birle-
lirlenirken programlar›n uygulama a¤›rl›kl› olmas›- flince bilginin kal›c›l›¤›n› büyük ölçüde garantile-
na oldukça önem veriliyor. mifl oluyor. Alt›nbafl Üniversitesi, bu gerçekten yo-
la ç›karak sadece SEM’inde de¤il akademik birim-
Yeni programlar oluflturuluyor lerinde teori ile prati¤i buluflturan stratejiyle e¤i-
Alt›nbafl Üniversitesi Sürekli E¤itim Merkezi Mü- tim veriyor.”
dürü Orita Papo, de¤iflen ve sürekli güncellenen ihti- SEM’lerde gerçekleflen e¤itimlerin ‘meslek içi
yaçlar dahilinde Alt›nbafl e¤itimden’ fark› ve benzerlikleri de bulunuyor. Zira
Orita SEM olarak programlar› meslek içi e¤itim kiflilerin mesleklerine girerken
Papo
h›zla gelifltirdiklerini belir- veya icra ederken yapt›klar› iflin gerektirdi¤i e¤i-
terek, “Al›fl›lagelmifl e¤i- timleri k›sa süreli modüllerle almas› anlam›na ge-
timler d›fl›nda, ihtiyaca yö- liyor. E¤itimler genelde teorik olmay›p, meslekle-
nelik, kat›l›mc›lara farkl› riyle ilgili yenilikler konusunda bilgilendirme ve da-
bak›fl aç›lar› kazand›rabi- ha verimli çal›flmay› destekleme yönünde ilerliyor.
lecek, hayatlar›n›n her ala- ‘Sürekli E¤itim’ bu tür e¤itimleri kapsamakla bir-
likte ayr›ca çal›flanlar›n kariyer süreçleri içerisinde
farkl› uzmanl›k alanlar› ve becerileri oluflturmas›-
na imkan sa¤l›yor. Günümüzün h›zla de¤iflen ko-
flullar› sadece üniversite diplomas›n› art›k yetersiz
k›l›yor. Diplomalar›n yan›na art›k yeni beceriler
koymak gerekiyor. Alt›nbafl SEM de toplumun ve
kurumlar›n ihtiyaçlar›na ve gelece¤e bakarak e¤i-
timlerini flekillendirme yoluna gidiyor.
82 KobiEfor Eylül 2017