Page 82 - KobiEfor_Eylul_2017
P. 82

DOSYA/SÜREKL‹ E⁄‹T‹M MERKEZLER‹



          Alt›nbafl SEM, 5 y›lda 5 bin kifliye dokundu

            ‘Sürekli E¤itim’ kavram›n›n birçok tan›m› var. An-
          cak iflin özünde insanlar› harekete geçiren, güçlendi-
          ren ve destekleyen bir süreç oldu¤u konusunda ne-
          redeyse tüm paydafllar hemfikir. Alt›nbafl Üniversite-
          si, kiflilerin hayatlar› boyunca ihtiyaç duyacaklar› bil-
          gi ve becerileri elde edip bunlar› özgüven,
          yarat›c›l›k ve keyif ile her türlü ortamda uy-
          gulamalar› için sürekli e¤itim hizmeti veri-
          yor. Alt›nbafl SEM, (önceki ad›yla ‹KBUSEM)
          son 5 y›l içinde hayata geçirdi¤i program-
          larla 5 bine yak›n kat›l›mc›ya dokundu. Üni-
          versitenin topluma hizmet anlay›fl› çerçeve-                 n›nda faydal› olabilecek e¤itimler ta-
          sinde hayat boyu ö¤renme iste¤i ve ihtiyac›                 sarlamay› planl›yoruz. Örne¤in; Tek-
          olanlara hizmet vermek amac›yla hayata ge-                    noloji ve Robotik Tabanl› E¤itim-
          çirdi¤i Alt›nbafl SEM, program say›s›n› çeflit-                   ler’in alt yap›s› tamamland›. Gas-
          lendirmek ad›na bir dizi çal›flma yürütüyor.                     tronomi alan›nda da Alt›nbafl Üni-
            Alt›nbafl SEM, bir e¤itim-ö¤retim y›l› içinde                  versitesi’nden ve ifl ortaklar›ndan
          farkl› farkl› alanlarda sadece genel kat›l›ma                  destek al›yoruz. Programlar belir-
          aç›k programlar de¤il, kurumlara özel prog-                    lenirken sektördeki aç›klar›, karfl›-
          ramlar da tasarl›yor. E¤itim programlar›n›n                   lafl›lan zorluklar› uzmanlarla mü-
          içeri¤inde; genel olarak Hukuk alan›nda                       zakere ederek belirliyoruz” diyor.
          Arabuluculuk, Adli Bilirkifli, Adli Grafoloji, ‹fl                Papo, e¤itimleri akademik sevi-
          Hukuku gibi uzmanl›k e¤itimleri de yer al›yor.               yeyle s›n›rl› kalmadan sürekli hale
          Ayr›ca Pazarlama ve ‹letiflim, Finans-Muhasebe,               getirip, hayat›n her alan›nda uygula-
          Proje Yönetimi, Kiflisel Geliflim, Yönetim Bilimleri ve  nabilir, kifliye de¤er katacak programlar dahilinde
          farkl› alanlarda uzmanl›k s›navlar›na haz›rl›k e¤itim-  oluflturduklar›n› vurguluyor.
          leri alan›nda uzmanl›¤›yla tan›nm›fl isimlerle düzen-  Orita Papo, flunlar› anlat›yor: “Sürekli E¤itim’
          leniyor. Yürütülen çal›flmalarda bir günlük atölye ça-  yayg›n e¤itimin bir parças› olup bunlar birbirlerini
          l›flmalar› veya seminerler oldu¤u gibi 45-60-72 saat-  destekleyen ve hatta tamamlayan süreçler. Ancak
          lik sertifika programlar› da yer al›yor. E¤itim sürele-  e¤itimde uygulama eksik kal›rsa verilen e¤itim de
          ri konu, içerik ve uygulama gereksinimine göre be-  eksik kal›yor. Uygulamalar teknolojiyle de birle-
          lirlenirken programlar›n uygulama a¤›rl›kl› olmas›-  flince bilginin kal›c›l›¤›n› büyük ölçüde garantile-
          na oldukça önem veriliyor.                      mifl oluyor. Alt›nbafl Üniversitesi, bu gerçekten yo-
                                                          la ç›karak sadece SEM’inde de¤il akademik birim-
            Yeni programlar oluflturuluyor                 lerinde teori ile prati¤i buluflturan stratejiyle e¤i-
            Alt›nbafl Üniversitesi Sürekli E¤itim Merkezi Mü-  tim veriyor.”
          dürü Orita Papo, de¤iflen ve sürekli güncellenen ihti-  SEM’lerde gerçekleflen e¤itimlerin ‘meslek içi
                                yaçlar dahilinde Alt›nbafl  e¤itimden’ fark› ve benzerlikleri de bulunuyor. Zira
                          Orita  SEM olarak programlar›   meslek içi e¤itim kiflilerin mesleklerine girerken
                          Papo
                                h›zla gelifltirdiklerini belir-  veya icra ederken yapt›klar› iflin gerektirdi¤i e¤i-
                                terek, “Al›fl›lagelmifl e¤i-  timleri k›sa süreli modüllerle almas› anlam›na ge-
                                timler d›fl›nda, ihtiyaca yö-  liyor. E¤itimler genelde teorik olmay›p, meslekle-
                                nelik, kat›l›mc›lara farkl›  riyle ilgili yenilikler konusunda bilgilendirme ve da-
                                bak›fl aç›lar› kazand›rabi-  ha verimli çal›flmay› destekleme yönünde ilerliyor.
                                lecek, hayatlar›n›n her ala-  ‘Sürekli E¤itim’ bu tür e¤itimleri kapsamakla bir-
                                                          likte ayr›ca çal›flanlar›n kariyer süreçleri içerisinde
                                                          farkl› uzmanl›k alanlar› ve becerileri oluflturmas›-
                                                          na imkan sa¤l›yor. Günümüzün h›zla de¤iflen ko-
                                                          flullar› sadece üniversite diplomas›n› art›k yetersiz
                                                          k›l›yor. Diplomalar›n yan›na art›k yeni beceriler
                                                          koymak gerekiyor. Alt›nbafl SEM de toplumun ve
                                                          kurumlar›n ihtiyaçlar›na ve gelece¤e bakarak e¤i-
                                                          timlerini flekillendirme yoluna gidiyor.
          82 KobiEfor Eylül 2017
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87