Page 83 - KobiEfor_Eylul_2017
P. 83
Antalya SEM’den,
ihtiyaca uygun içerikli e¤itim
Antalya Bilim Üniversitesi Sürekli M. Fatih Antalya SEM’de; yabanc› dil kurslar›,
E¤itim Merkezi (Antalya SEM), üniver- Ertan biliflim e¤itimleri, kiflisel ve kurumsal ge-
sitelerin lisans ve lisansüstü e¤itim liflim e¤itimleri, yang›n e¤itimleri, yük-
programlar›n›n d›fl›nda kalan toplum sekte çal›flma e¤itimleri, kalite ve teknik
hizmetine sunulan e¤itim programlar›- e¤itimlerinin yan› s›ra toplumun ihtiyac›n›
n›n gelifltirilmesi, yürütülmesi ve koor- karfl›layacak sertifika programlar› haz›r-
dinasyonunu sa¤lamay› amaçl›yor. lan›yor. Yabanc› dil programlar› çerçeve-
Merkezin öncelikleri aras›nda; üni- sinde ‹ngilizce, Almanca, Rusça ve ‹span-
versitenin kamu kurulufllar›, özel sektör yolca kurslar›n›n yan› s›ra YDS (Yabanc›
ve uluslararas› kurulufllarla iflbirli¤ini Dil Bilgisi Seviye Tespit S›nav›), LYS-5 (Li-
gelifltirmek, Türk sanayi ve ülke kalk›n- sans Yerlefltirme S›nav›-‹ngilizce) ve
mas›na hizmet etmek, bu hizmeti uluslararas› bir mesleki turizm ‹ngilizce ve Rusça e¤itimi veriliyor.
boyuta ulaflt›rmak, toplumumuzun ihtiyac› olan ko- Biliflim e¤itimleri de güncel ihtiyaçlara göre ta-
nularda ö¤renmeyi ve kiflisel geliflimi desteklemek sarlan›rken Microsoft uzmanl›¤›, siber güvenlik, in-
amac›yla yeni programlar haz›rlamak ve bu prog- flaat sektörü, kurumsal sistem yöneticili¤i ve bilgi-
ramlar› kiflilere ve toplum ulaflt›rmak yer al›yor. sayarl› muhasebe e¤itimleri kurumsal ve bireysel
Gücünü, Antalya Bilim Üniversitesi’nin ö¤retim kat›l›mc›lara sunuluyor. Yang›n ve yüksekte çal›flma
üyelerinin bilgi birikiminden alan Merkez; ‘Yabanc› e¤itimleri; iflletmeler bünyesinde oluflabilecek muh-
Dil, Bilgisayar, Teknik, Sertifika, Uzaktan E¤itim, temel yang›n ve tehlikelerle bafla ç›kabilme hedefi
Kültür, Sanat ve Spor’ programlar›ndan oluflan ge- ile planlan›yor.
nifl e¤itim yelpazesi ve her yafltan insana sundu¤u Ertan, flu noktalara de¤iniyor: “Bu çerçevede her-
e¤itim f›rsatlar›yla yaflam boyu ö¤renme kavram›- hangi bir iflletmede çal›flan bireylere sundu¤umuz
na yeni bir bak›fl aç›s› kazand›rmaya çal›fl›yor. e¤itimlerden baz›lar›; temel yang›n e¤itimi, ileri se-
Antalya Bilim Üniversitesi Sürekli E¤itim Merkezi viye yang›n e¤itimi, ilk yard›m bilgilendirme e¤itimi,
Müdürü M. Fatih Ertan, üniversitenin; yaflad›¤›m›z arama kurtarma e¤itimi ve yüksekte çal›flma e¤iti-
ça¤da baflar›l› olmak için yarat›c› Ar-Ge ihtiyac› ve midir. Kalite e¤itimleri ve teknik e¤itimler ise yöne-
inovasyonun gereklili¤inin fark›nda olan bir e¤itim tim sistemi e¤itimleri, ifl sa¤l›¤› ve güvenli¤i e¤itim-
kurumu olup bu anlay›fl› tüm birimlerinde hissettir- leri, laboratuvar e¤itimleri ve finans e¤itimlerini
di¤ini söylüyor. kapsamaktad›r. Bu e¤itimler d›fl›nda, AB fonlar› ve
Antalya SEM’in de e¤itim planlamalar›n›n ayn› uygulamal› proje yazma, inovasyon, ifl hukuku ve ifl-
çerçevede oldu¤unu aktaran Ertan, “Sürekli e¤itim letme hukuku, marka yönetimi ve siyaset okulu ta-
merkezinin bir üniversitenin kampüs d›fl›na da dön- sarlad›¤›m›z bafll›ca e¤itimlerdendir.”
mesi gereken yüzü oldu¤u anlay›fl›, üniversitenin fle- Ertan, e¤itimlerin yan› s›ra yeni dönemde proje
hirle iç içe olmas›n› da gerektirmektedir. Nitelikli yazma, inovasyon, KOB‹’lerde fon, destekler ve Ar-
çal›flan yetifltirmenin öneminin fark›nda olan üniver- Ge e¤itimleri sunacaklar›n› duyuruyor.
sitemiz, sürekli e¤itim merkezimiz ve teknoloji
transfer ofisinin ortak çal›flmas› ile Antalya Organize Çal›flana özel e¤itimler
Sanayi Bölgesi’ndeki var olan tüm kurulufllara e¤i- Ertan, Antalya SEM olarak çal›flan aday›na hem
tim ihtiyaç analizi anketi uygulayarak yaflad›¤›m›z branfl› ile ilgili hem de iflyerinde davran›fl biçimleri,
ça¤a uygun e¤itim modelleri planlamaktay›z. Antal- öfke ve stres yönetimi, iletiflim e¤itimleri sunduklar›-
ya SEM, bu bak›fl aç›s› ile e¤itim içeri¤ine devam n› belirtiyor: “Yani ça¤›n gerektirdi¤i, iflverenler tara-
edecektir” diye konufluyor. f›ndan istenen bir çal›flan profili oluflturuyoruz.”
Formal e¤itimdeki teorik içeri¤in tek bafl›na yet-
medi¤inin günümüzde net olarak ortaya ç›kt›¤›n› ha-
t›rlatan Ertan, “Formal e¤itim mutlaka uygulamal›
e¤itimlerle desteklenmeli ve e¤itim alan kifli edindi¤i
bilgileri ivedilikle uygulama ortam›nda da görmelidir.
Di¤er bir konu ise sürekli e¤itim olan formal e¤itim
ek yeteneklerle zenginlefltirilmelidir. Örne¤in; ya-
banc› dil bilen yöneticiler, sunum tekniklerine hâkim
profesyoneller ve çal›flan psikolojisini bilen iflveren
ve yöneticiler gerek kamu gerekse özel sektörde ba-
flar›ya ulaflacak ve çal›flt›¤› sektörü parlatacak kifli-
lerdir” diye konufluyor.
Eylül 2017 KobiEfor 83