Page 77 - KobiEfor_Eylul_2017
P. 77

kere süreci uyar›nca girdiler. SEM’ler arac›l›¤›yla ifl
          dünyam›z ve toplum flu önemli kazan›mlar› elde et-
          meye bafllad›:
            l Yüksek düzeyli e¤itim hizmetleri okul ça¤›n›n
          s›n›rlar› d›fl›na yay›ld›, ifl dünyas›na katmade¤er
          deste¤i sa¤lad›.
            l E¤itime ifl ve yaflam kalitesini art›ran bir araç
          olarak bakmaya bafllad›k. E¤itim ile iflimiz aras›nda
          sebep-sonuç iliflkisi kurabilir duruma geldik.
            l E¤itim ile günlük hayat›m›z›n ihtiyaçlar›n› bir-
          birine ba¤lad›k; ekonomik hayat›n ihtiyaçlar›na
          denk düflen e¤itim alanlar› ve programlar› olufltur-
          duk; diplomal› iflsiz say›s› azalmaya bafllad›.
            l Ülkenin e¤itimle ilgili kararlar›na ifl dünyas›n›n
          talepleri etkide bulunmaya bafllad›; çal›flanlar için
          çal›flma konu ve biçimleri gelifltikçe sürekli e¤itim
          almak imkanlar› geniflledi.
            l KOB‹ sahip ve yöneticileri planlamada, yöne-
          timde ve hedef belirlemede aç›k fikirli olmaya bafl-
          lad›lar, yönetici faaliyeti bilgi temelli bir ifl haline
          geldi. Böylelikle bugün art›k t›pk› holding CEO’lar›
          gibi, hatta onlar›n da önüne geçen “KOB‹ CEO”la-
          r›ndan söz edebiliyoruz.
            fiu da var: SEM’ler ayr›ca Türkiye’de, diplomal›
          olsun olmas›n,  iflsizli¤in artmas›, gençlerin ve her
          yafltan insan›n daha k›sa e¤itime ve ifl garantili
          mesleklere yönelmesi nedeniyle de önem kazand›.
          Üniversiteler kurduklar› SEM’leri “h›zland›r›lm›fl
          akademik e¤itim”e dönüfltürdüler. Sürekli e¤itim  TEKNOLOJ‹ TEMELL‹ D‹J‹TAL DÖNÜfiÜM
          merkezleri hem nicelik hem de nitelik olarak çok  SÜREÇLER‹ ‹fi DÜNYASINDA
          önemli bir mesafe kazand›lar. Türkiye’de bugün
                                                          B‹LG‹ VE Ö⁄RENME AÇLI⁄I YARATIYOR.
          devlet ve vak›f üniversitelerimizin 122’si geliflkin bir  SEM’LER BU AÇLI⁄I G‹DEREN MODEL VE
          SEM kurmufl bulunmaktad›r.
            SEM’lerde uygulanan e¤itim programlar›, eko-  DONANIMLARIYLA BAfiTA KOB‹’LER
          nomi dünyas›n›n de¤iflen ve geliflen ihtiyaçlar›na  OLMAK ÜZERE TOPLUMUN HER
          paralel olarak çok çeflitli konularda sürekli zengin-  KES‹M‹NDEN BÜYÜK ‹LG‹ GÖRÜYOR.
          lefltirilmektedir. Üniversitelerimiz uzmanl›k ve bil-
          gi birikimlerini,  SEM’ler arac›l›¤›yla KOB‹’lere ve ifl  site diplomas›na itibar katmakta, ifl bulmay› kolay-
          dünyas›na aktar›yorlar. Ayr›ca bu merkezler, dü-  laflt›rmaktad›r.
          zenledikleri sertifika programlar› ile üniversite  Türkiye’de SEM’lerin kapsam› çok genifl ve zen-
          mezunu yetiflkinlerin belirli alanlarda uzmanlafl-  gin.  Mesleki e¤itim, beceri kazand›rma, bilgisayar-
          malar›na da yard›mc› olmaktad›r. Sertifika üniver-  biliflim, dil e¤itimi, kültür ve sanat programlar›, Lo-
                                                          jistik, Sat›nalma ve Tedarik Zinciri Yöneticili¤i, Ka-
                                                          lite Yöneticili¤i, Üretimde Planlama ve Kontrol,
                                                          Marka Yönetimi, Zaman Yönetimi E¤itimi, Proje Yö-
                                                          netimi, Liderlik ve Etkin Yöneticilik, Sosyal Medya
                                                          Uzmanl›¤›, Dijital Pazarlama, ‹fl Güvenli¤i, ‹ç Dene-
                                                          tim Uzmanl›¤›, ‹fl Hukuku, Borsa Okur Yazarl›¤›,  ‹n-
                                                          san Kaynaklar› vb. gibi...
                                                            Gelinen bu noktada Üniversitelerimiz, KOB‹’lerin
                                                          ve giriflimcilerin hangi konularda bilgiye ve e¤itime
                                                          ihtiyac› olduklar›n› ö¤renmeye yönelik ciddi araflt›r-
                                                          malara yönelmeli, bölgesel farkl›l›klar› net olarak
                                                          ortaya koymal›, SEM’lerdeki e¤timin somut ihtiyaç-
                                                          larla yüzde yüz örtüflmesini sa¤lamal›d›rlar.
                                                                                      Eylül 2017 KobiEfor 77
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82