Page 77 - KobiEfor_Eylul_2017
P. 77
kere süreci uyar›nca girdiler. SEM’ler arac›l›¤›yla ifl
dünyam›z ve toplum flu önemli kazan›mlar› elde et-
meye bafllad›:
l Yüksek düzeyli e¤itim hizmetleri okul ça¤›n›n
s›n›rlar› d›fl›na yay›ld›, ifl dünyas›na katmade¤er
deste¤i sa¤lad›.
l E¤itime ifl ve yaflam kalitesini art›ran bir araç
olarak bakmaya bafllad›k. E¤itim ile iflimiz aras›nda
sebep-sonuç iliflkisi kurabilir duruma geldik.
l E¤itim ile günlük hayat›m›z›n ihtiyaçlar›n› bir-
birine ba¤lad›k; ekonomik hayat›n ihtiyaçlar›na
denk düflen e¤itim alanlar› ve programlar› olufltur-
duk; diplomal› iflsiz say›s› azalmaya bafllad›.
l Ülkenin e¤itimle ilgili kararlar›na ifl dünyas›n›n
talepleri etkide bulunmaya bafllad›; çal›flanlar için
çal›flma konu ve biçimleri gelifltikçe sürekli e¤itim
almak imkanlar› geniflledi.
l KOB‹ sahip ve yöneticileri planlamada, yöne-
timde ve hedef belirlemede aç›k fikirli olmaya bafl-
lad›lar, yönetici faaliyeti bilgi temelli bir ifl haline
geldi. Böylelikle bugün art›k t›pk› holding CEO’lar›
gibi, hatta onlar›n da önüne geçen “KOB‹ CEO”la-
r›ndan söz edebiliyoruz.
fiu da var: SEM’ler ayr›ca Türkiye’de, diplomal›
olsun olmas›n, iflsizli¤in artmas›, gençlerin ve her
yafltan insan›n daha k›sa e¤itime ve ifl garantili
mesleklere yönelmesi nedeniyle de önem kazand›.
Üniversiteler kurduklar› SEM’leri “h›zland›r›lm›fl
akademik e¤itim”e dönüfltürdüler. Sürekli e¤itim TEKNOLOJ‹ TEMELL‹ D‹J‹TAL DÖNÜfiÜM
merkezleri hem nicelik hem de nitelik olarak çok SÜREÇLER‹ ‹fi DÜNYASINDA
önemli bir mesafe kazand›lar. Türkiye’de bugün
B‹LG‹ VE Ö⁄RENME AÇLI⁄I YARATIYOR.
devlet ve vak›f üniversitelerimizin 122’si geliflkin bir SEM’LER BU AÇLI⁄I G‹DEREN MODEL VE
SEM kurmufl bulunmaktad›r.
SEM’lerde uygulanan e¤itim programlar›, eko- DONANIMLARIYLA BAfiTA KOB‹’LER
nomi dünyas›n›n de¤iflen ve geliflen ihtiyaçlar›na OLMAK ÜZERE TOPLUMUN HER
paralel olarak çok çeflitli konularda sürekli zengin- KES‹M‹NDEN BÜYÜK ‹LG‹ GÖRÜYOR.
lefltirilmektedir. Üniversitelerimiz uzmanl›k ve bil-
gi birikimlerini, SEM’ler arac›l›¤›yla KOB‹’lere ve ifl site diplomas›na itibar katmakta, ifl bulmay› kolay-
dünyas›na aktar›yorlar. Ayr›ca bu merkezler, dü- laflt›rmaktad›r.
zenledikleri sertifika programlar› ile üniversite Türkiye’de SEM’lerin kapsam› çok genifl ve zen-
mezunu yetiflkinlerin belirli alanlarda uzmanlafl- gin. Mesleki e¤itim, beceri kazand›rma, bilgisayar-
malar›na da yard›mc› olmaktad›r. Sertifika üniver- biliflim, dil e¤itimi, kültür ve sanat programlar›, Lo-
jistik, Sat›nalma ve Tedarik Zinciri Yöneticili¤i, Ka-
lite Yöneticili¤i, Üretimde Planlama ve Kontrol,
Marka Yönetimi, Zaman Yönetimi E¤itimi, Proje Yö-
netimi, Liderlik ve Etkin Yöneticilik, Sosyal Medya
Uzmanl›¤›, Dijital Pazarlama, ‹fl Güvenli¤i, ‹ç Dene-
tim Uzmanl›¤›, ‹fl Hukuku, Borsa Okur Yazarl›¤›, ‹n-
san Kaynaklar› vb. gibi...
Gelinen bu noktada Üniversitelerimiz, KOB‹’lerin
ve giriflimcilerin hangi konularda bilgiye ve e¤itime
ihtiyac› olduklar›n› ö¤renmeye yönelik ciddi araflt›r-
malara yönelmeli, bölgesel farkl›l›klar› net olarak
ortaya koymal›, SEM’lerdeki e¤timin somut ihtiyaç-
larla yüzde yüz örtüflmesini sa¤lamal›d›rlar.
Eylül 2017 KobiEfor 77