Page 42 - KobiEfor_Eylul_2017
P. 42

UZMAN



                                   KOB‹’ler, ‹novatif Çözümleriyle

                                   “Dijital Ekosistemde” Var Olabilirler...

                                  D       ijital ekosistemde e¤itimden, bili-  Peki ‘Dünya’da neler de¤iflecek?
                                          me; teknolojiden, medyaya kadar
                                                                      Üretim sistemlerinin kontrolü kolaylafla-
                                          tüm alanlar olumlu veya olumsuz
                                                                      cak böylece üretimde verimlilik artacak.
                                          flekilde etkilenmifllerdir.   Birbiri ile iletiflim halinde olan entegre sis-
                                   Dijital ekosistem en çok insan hayat›n› et-  temlerin hata ve risk pay› azalacak.
                                   kilemekte.                          Ak›ll› sistemler ile tasarruf sa¤lanacak ve
          Hilmi Develi             Geliflen ve sürekli de¤iflen bu ekosistemde  buna ba¤l› olarak maliyetler azalacak, ve-
                                   günlük hayat›m›z, yaflam tarz›m›z, iletifli-  rimlilik artacak.
          hilmideveli@gmail.com
                                   mimiz ve bak›fl aç›m›z de¤iflime u¤ram›fl-  2017’de nesnelerin interneti pazar› 1.7
                                   t›r.                               milyarl›k hacme ulaflacak.
                                   Bu ekosistemde bilgi ve iletiflim aç›s›ndan  2019’a kadar giyilebilir teknoloji pazar›
                                   dijital dünya araçlar› sadece genç kuflaklar  yüzde 50’den fazla büyüyecek.
                                   için de¤il, hem yetiflkinler hem de yafll›lar  2020’de 250 binden fazla uygulama nesne-
                                   için zorunluluk haline gelmifltir.  lerin interneti kapsam›na girecek.
          Dijital ekosistem        Dijitalleflme ifl dünyas›nda her fleyi de¤iflti-  2020’de ev içi otomasyon ve kontrol sis-
          en çok insan hayat›n›    rip dönüfltürüyor.                  temleri tüketimin yüzde 35’ini kapsayacak.
                                   Yeni dijital dünyada nesneler, cihazlar, in-  Nesnelerin interneti sektörünün, peraken-
          etkilemekte.             sanlar, ofisler, evler, flehirler birbirlerine  de, sa¤l›k, üretim ve ulafl›m alanlar›nda
          Dijitalleflme ifl          dijital a¤lar›yla ba¤lan›yor ve birbiriyle ile-  yo¤un flekilde kullan›laca¤› öngörülüyor.
                                   tiflim kuran ak›ll› yönetimi do¤allaflt›ran  Bu veriler ›fl›¤›nda bakt›¤›m›z zaman dijital
          dünyas›nda               bir ekosistem oluflturuyor.         bir ekosistem oluflturularak kendi kendini
          her fleyi de¤ifltirip      ‹fl, rekabet, üretim, tüketim, hizmet, ileti-  idame edebilen bir gelece¤e do¤ru gitti¤i-
                                   flim, pazarlama, sat›fl, ticaret, ekonomi, fi-  mizi söylememiz çok da yanl›fl olmayacak.
          dönüfltürüyor.            nans, insan kaynaklar›, e¤itim, sa¤l›k, sa-  M2M, Makineler Aras› ‹letiflim (Machine To
          Yeni dijital dünyada     vunma, ulaflt›rma ve sayamayaca¤›m›z pek  Machine-M2M), cihazlara tak›lan özel bir
                                   çok konu ve alan hatta devletler ve ülkeler  simkart sayesinde, cihazlar›n uzaktan iz-
          nesneler, cihazlar,      dijitalleflmeden nasibini al›yor.   lenmesini, yönetilmesini ve birbiriyle ileti-
          insanlar, ofisler,       Bu çerçevede çeflitli kaynaklardan derledi-  flim kurabilmesini sa¤layan bir teknoloji.
                                   ¤im bilgileri yorumlayarak sizlere sunmak  Kullan›m alan›n›n geniflli¤i ve ifl modelle-
          evler, flehirler          istiyorum.                         rinde yaratt›¤› de¤ifliklikler nedeniyle
          birbirlerine             Dijital Dünya IoT ve M2M ile dönüflüyor.  M2M, hem bireylerin hem de flirketlerin
                                   IoT ve M2M teknoloji ve uygulamalar›n›n  hayat›n› ciddi biçimde de¤ifltiriyor.
          dijital a¤lar›yla        yayg›nlaflmas›yla birlikte ifl ve yaflam içeri-  fiu anda en önemli kullan›m alan› haline
          ba¤lan›yor ve            sinde istesek de istemesek de birlikte ola-  gelmifl olan ‘Araç Takibi’nin yan›nda sa¤l›k
                                   ca¤›z.                             alan›nda ‘T›bbi Otomasyona’ ve ak›ll› ev
          birbiriyle iletiflim      Son birkaç y›ld›r teknoloji trendleri aras›n-  aletlerine kadar say›s›z alanda kullan›lma-
          kuran ak›ll› yönetimi    da yerini koruyan ‘Nesnelerin ‹nterneti’;  ya bafllanm›fl durumda. Sayaç okuma, lo-
                                   ‹ngilizce yayg›n bilinen ad›yla Internet of  jistik, finansal hizmetler taraf›nda POS ve
          do¤allaflt›ran bir        Things (IoT), yaflant›m›zda çok önemli de-  ATM’ler ve hatta yazarkasalar, tar›m ve
          ekosistem                ¤iflimler müjdeliyor.               hayvanc›l›k, güvenlik ba¤lant›l› binalar
                                   Kulland›¤›m›z tüm cihaz ve eflyalar›n bir-  M2M’nin yükselifl gösterdi¤i alanlar.
          oluflturuyor.             birlerine ve internete ba¤lanmas›n› müm-  Giyilebilir teknoloji
          KOB‹’ler,                kün k›lacak olan IoT sayesinde yerden ve  Giyilebilir teknoloji cihazlar›n›n temel gö-
                                   zamandan ba¤›ms›z biçimde nesneleri yö-  revlerinden biri, sensörler arac›l›¤›yla top-
          dijital ekosistemde      netmek mümkün olacak.              lad›¤› verileri do¤rudan telefona ve inter-
          var olabilmek için       Sadece kiflisel eflyalar de¤il; otomobiller,  net üzerinden buluta aktar›p sa¤l›k, e¤len-
                                   su sayaçlar›, sulama f›skiyeleri ve sokak  ce, ifl ve benzeri gündelik alanlarda hayat›
          inovasyon                lambalar› için de geçerli olacak.   kolaylaflt›rmak. Bu bilgiler ad›m sayar, ki-
          becerilerini             Pek çok teknolojiyi kullanacak olan ‘Nes-  lo ölçer, sosyal medya takibi, mesaj al›p
                                   nelerin ‹nterneti’ için ses ve görüntü tan›-  gönderme, uzaktan konuflma, ajanda kon-
          gelifltirmek              ma, sensör ve yak›n saha iletiflimi gibi  trolü, müzik yay›n›, foto¤raf çekimi gibi pek
          zorundalar.              alanlardaki imkânlardan faydalan›lacak.  çok seçene¤i kaps›yor.
                                   Günümüzde internete ba¤l› ak›ll› eflyalar›n  Giyilebilir teknoloji ürünleri saat ve bilekli-
                                   hayat›m›zdaki yerinin artmas›, dijital pa-  ¤in yan› s›ra kolye, bilezik, yüzük gibi akse-
                                   zarlama için de önemli f›rsatlar yaratacak.  suarlar› da kaps›yor ve yak›n dönemde
                                   Nesnelerin ‹nterneti, giderek kullan›lmak-  ak›ll› lenslerin gelmesi de yüksek bir ihti-
                                   ta ve yayg›nlaflmaktad›r.           mal. Giyilebilir teknolojiler alternatif tan›-
                                   Nesnelerin ‹nterneti pazar›n›n 2020 y›l›na  t›m, pazarlama ve sat›fl yöntemlerini de
                                   kadar yüzde 50 civar›nda büyüyece¤i öngö-  beraberinde getirecek.
                                   rülüyor.                           Sonuç olarak KOB‹’ler, dijital ekosistemde
                                   ‘Yapay Zeka’ kontrollü bir gelecek her ne  var olabilmek için inovasyon becerilerini
                                   kadar distopik ça¤r›fl›mlar yapsa da flüp-  gelifltirmek zorundalar.
                                   hesiz insan hayat›n› kolaylaflt›r›c› birçok  Sevdiklerinizle birlikte sa¤l›k ve huzur do-
                                   yenili¤i beraberinde getirece¤i öngörülü-  lu nice mutlu bayramlar dile¤iyle bayram›-
                                   yor.                               n›z kutlu olsun.
          42 KobiEfor Eylül 2017
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47