Page 42 - KobiEfor_Eylul_2017
P. 42
UZMAN
KOB‹’ler, ‹novatif Çözümleriyle
“Dijital Ekosistemde” Var Olabilirler...
D ijital ekosistemde e¤itimden, bili- Peki ‘Dünya’da neler de¤iflecek?
me; teknolojiden, medyaya kadar
Üretim sistemlerinin kontrolü kolaylafla-
tüm alanlar olumlu veya olumsuz
cak böylece üretimde verimlilik artacak.
flekilde etkilenmifllerdir. Birbiri ile iletiflim halinde olan entegre sis-
Dijital ekosistem en çok insan hayat›n› et- temlerin hata ve risk pay› azalacak.
kilemekte. Ak›ll› sistemler ile tasarruf sa¤lanacak ve
Hilmi Develi Geliflen ve sürekli de¤iflen bu ekosistemde buna ba¤l› olarak maliyetler azalacak, ve-
günlük hayat›m›z, yaflam tarz›m›z, iletifli- rimlilik artacak.
hilmideveli@gmail.com
mimiz ve bak›fl aç›m›z de¤iflime u¤ram›fl- 2017’de nesnelerin interneti pazar› 1.7
t›r. milyarl›k hacme ulaflacak.
Bu ekosistemde bilgi ve iletiflim aç›s›ndan 2019’a kadar giyilebilir teknoloji pazar›
dijital dünya araçlar› sadece genç kuflaklar yüzde 50’den fazla büyüyecek.
için de¤il, hem yetiflkinler hem de yafll›lar 2020’de 250 binden fazla uygulama nesne-
için zorunluluk haline gelmifltir. lerin interneti kapsam›na girecek.
Dijital ekosistem Dijitalleflme ifl dünyas›nda her fleyi de¤iflti- 2020’de ev içi otomasyon ve kontrol sis-
en çok insan hayat›n› rip dönüfltürüyor. temleri tüketimin yüzde 35’ini kapsayacak.
Yeni dijital dünyada nesneler, cihazlar, in- Nesnelerin interneti sektörünün, peraken-
etkilemekte. sanlar, ofisler, evler, flehirler birbirlerine de, sa¤l›k, üretim ve ulafl›m alanlar›nda
Dijitalleflme ifl dijital a¤lar›yla ba¤lan›yor ve birbiriyle ile- yo¤un flekilde kullan›laca¤› öngörülüyor.
tiflim kuran ak›ll› yönetimi do¤allaflt›ran Bu veriler ›fl›¤›nda bakt›¤›m›z zaman dijital
dünyas›nda bir ekosistem oluflturuyor. bir ekosistem oluflturularak kendi kendini
her fleyi de¤ifltirip ‹fl, rekabet, üretim, tüketim, hizmet, ileti- idame edebilen bir gelece¤e do¤ru gitti¤i-
flim, pazarlama, sat›fl, ticaret, ekonomi, fi- mizi söylememiz çok da yanl›fl olmayacak.
dönüfltürüyor. nans, insan kaynaklar›, e¤itim, sa¤l›k, sa- M2M, Makineler Aras› ‹letiflim (Machine To
Yeni dijital dünyada vunma, ulaflt›rma ve sayamayaca¤›m›z pek Machine-M2M), cihazlara tak›lan özel bir
çok konu ve alan hatta devletler ve ülkeler simkart sayesinde, cihazlar›n uzaktan iz-
nesneler, cihazlar, dijitalleflmeden nasibini al›yor. lenmesini, yönetilmesini ve birbiriyle ileti-
insanlar, ofisler, Bu çerçevede çeflitli kaynaklardan derledi- flim kurabilmesini sa¤layan bir teknoloji.
¤im bilgileri yorumlayarak sizlere sunmak Kullan›m alan›n›n geniflli¤i ve ifl modelle-
evler, flehirler istiyorum. rinde yaratt›¤› de¤ifliklikler nedeniyle
birbirlerine Dijital Dünya IoT ve M2M ile dönüflüyor. M2M, hem bireylerin hem de flirketlerin
IoT ve M2M teknoloji ve uygulamalar›n›n hayat›n› ciddi biçimde de¤ifltiriyor.
dijital a¤lar›yla yayg›nlaflmas›yla birlikte ifl ve yaflam içeri- fiu anda en önemli kullan›m alan› haline
ba¤lan›yor ve sinde istesek de istemesek de birlikte ola- gelmifl olan ‘Araç Takibi’nin yan›nda sa¤l›k
ca¤›z. alan›nda ‘T›bbi Otomasyona’ ve ak›ll› ev
birbiriyle iletiflim Son birkaç y›ld›r teknoloji trendleri aras›n- aletlerine kadar say›s›z alanda kullan›lma-
kuran ak›ll› yönetimi da yerini koruyan ‘Nesnelerin ‹nterneti’; ya bafllanm›fl durumda. Sayaç okuma, lo-
‹ngilizce yayg›n bilinen ad›yla Internet of jistik, finansal hizmetler taraf›nda POS ve
do¤allaflt›ran bir Things (IoT), yaflant›m›zda çok önemli de- ATM’ler ve hatta yazarkasalar, tar›m ve
ekosistem ¤iflimler müjdeliyor. hayvanc›l›k, güvenlik ba¤lant›l› binalar
Kulland›¤›m›z tüm cihaz ve eflyalar›n bir- M2M’nin yükselifl gösterdi¤i alanlar.
oluflturuyor. birlerine ve internete ba¤lanmas›n› müm- Giyilebilir teknoloji
KOB‹’ler, kün k›lacak olan IoT sayesinde yerden ve Giyilebilir teknoloji cihazlar›n›n temel gö-
zamandan ba¤›ms›z biçimde nesneleri yö- revlerinden biri, sensörler arac›l›¤›yla top-
dijital ekosistemde netmek mümkün olacak. lad›¤› verileri do¤rudan telefona ve inter-
var olabilmek için Sadece kiflisel eflyalar de¤il; otomobiller, net üzerinden buluta aktar›p sa¤l›k, e¤len-
su sayaçlar›, sulama f›skiyeleri ve sokak ce, ifl ve benzeri gündelik alanlarda hayat›
inovasyon lambalar› için de geçerli olacak. kolaylaflt›rmak. Bu bilgiler ad›m sayar, ki-
becerilerini Pek çok teknolojiyi kullanacak olan ‘Nes- lo ölçer, sosyal medya takibi, mesaj al›p
nelerin ‹nterneti’ için ses ve görüntü tan›- gönderme, uzaktan konuflma, ajanda kon-
gelifltirmek ma, sensör ve yak›n saha iletiflimi gibi trolü, müzik yay›n›, foto¤raf çekimi gibi pek
zorundalar. alanlardaki imkânlardan faydalan›lacak. çok seçene¤i kaps›yor.
Günümüzde internete ba¤l› ak›ll› eflyalar›n Giyilebilir teknoloji ürünleri saat ve bilekli-
hayat›m›zdaki yerinin artmas›, dijital pa- ¤in yan› s›ra kolye, bilezik, yüzük gibi akse-
zarlama için de önemli f›rsatlar yaratacak. suarlar› da kaps›yor ve yak›n dönemde
Nesnelerin ‹nterneti, giderek kullan›lmak- ak›ll› lenslerin gelmesi de yüksek bir ihti-
ta ve yayg›nlaflmaktad›r. mal. Giyilebilir teknolojiler alternatif tan›-
Nesnelerin ‹nterneti pazar›n›n 2020 y›l›na t›m, pazarlama ve sat›fl yöntemlerini de
kadar yüzde 50 civar›nda büyüyece¤i öngö- beraberinde getirecek.
rülüyor. Sonuç olarak KOB‹’ler, dijital ekosistemde
‘Yapay Zeka’ kontrollü bir gelecek her ne var olabilmek için inovasyon becerilerini
kadar distopik ça¤r›fl›mlar yapsa da flüp- gelifltirmek zorundalar.
hesiz insan hayat›n› kolaylaflt›r›c› birçok Sevdiklerinizle birlikte sa¤l›k ve huzur do-
yenili¤i beraberinde getirece¤i öngörülü- lu nice mutlu bayramlar dile¤iyle bayram›-
yor. n›z kutlu olsun.
42 KobiEfor Eylül 2017