Page 38 - KobiEfor_Eylul_2017
P. 38

KAPAK



                                     Dijital
                                     Bankac›l›k
                                     Bankalar›n hizmet
                                   çeflitlerini sürekli de-
                                   ¤ifltirmesi ve kendini
                                   geliflen teknolojilere
                                   entegre etmesiyle bir-
                                   likte her geçen gün yeni
          bir uygulama ç›kmaktad›r. ‹nternet bankac›l›¤› da ya-
          k›n zamanda ortaya ç›kan bu uygulamalardan biridir.
            Bankalar›n uygulamaya koydu¤u internet bankac›-
          l›¤›; ço¤u bankac›l›k iflleminin internet üzerinden aç›-
          lan bankaya ait hesaplarla kolay bir flekilde yap›lma-            Otonom
          s›n› sa¤layan uygulamad›r. Bu hizmetin kullan›m› bil-  (Sürücüsüz) Arabalar
          gisayar, telefon, tablet gibi birçok araç ile yap›labilir.
          Her bankan›n kendine ait internet bankac›l›¤› sistemi  Robotik sistem-
          vard›r. Bu sayede en basit ifllem için dahi bankalar›n  ler, gün geçtikçe in-
          yolunu tutmak tarih olmufl ve oturdu¤unuz yerden  san gücü olmadan
                                                           gerçekleflemeyece-
          birkaç t›kla ifllemlerinizi yapabilece¤iniz döneme ge-
                                                           ¤ini düflündü¤ümüz
          linmifltir. Bankac›l›k hizmeti almada zamana ve me-
          kana ba¤›ml›l›k son bulmufltur.                   birçok yap› ve sis-
                                                           temde    insanlar›n
                                                           yerini al›yor. Bu sis-
                                                           temlerden biri de
                                                           otonom yani sürücüsüz arabalard›r. 2018 y›l›n-
                                                           dan itibaren yollarda yer alaca¤› düflünülen oto-
                                                           nom araçlar büyük geliflim gösterdi. 2010’da
                                                           otonom bir araba 230.000 km yol katetmiflti.
                                                           Otonom araba donan›mlar›na örnekler: Yak›n
                                                           objeleri alg›lamak için radarlar. Ön cama mon-
                                                           te edilmifl kameralar ile yol yüzeyi, yol kenarla-
                                                           r› ve fleritler aras›ndaki kontrast›n alg›lanmas›.
                                                           Araç üstü Lidar sistemi ile 360-derecelik bir
                                                           nokta bulutu görüntüsü sa¤lanmas›. K›z›lötesi
            Dijital ‹fl Ekosistemi                          kamerayla gece görüflü sa¤lanmas›. Ön cama
            Dijital dönüflümü sürdürenlerin kendi a¤lar›n›n  monte edilmifl kameralar sayesinde arac›n
          etraf›nda; bir dizi di¤er dijital iflletme, dijital müflte-  önündeki yolun gerçek zamanl› 3 boyutlu gö-
          ri ve dijital cihaza dokunan dijital ekosistemler infla  rüntüleri ve bu sayede yayalar›n konum ve h›z-
                                                           lar›ndan yola ç›karak, gelecekte (birkaç saniye)
          ettikleri gözleniyor. Geçti¤imiz birkaç y›l içinde sos-
                                                           nerede olabileceklerinin tahmin edilerek araçla
          yal, mobil, analitik ve bulut (SMAC) flirketleri, dijital
          dönüflümün f›rt›nas›n› yaratmak, pazarlar› yeniden  çarp›flmalar›n›n önlenmesi. GPS/Atalet Ölçüm
          flekillendirmek, çal›flma ve yaflama biçimimizi de-  Ünitesi sayesinde arac›n nereye gidece¤i ve ne-
          ¤ifltirmek için bir araya geldiler.               rede bulundu¤unu bilmesi. Tekerleklere monte
                                                           edilmifl sensörler sayesinde arac›n h›z›n›n öl-
            Bugün flirketler, yaln›zca iç süreçlerini iyilefltir-
                                                           çülmesi.
          mek de¤il, büyümeyi ve büyümenin sürdürebilirli¤i-
          ni sa¤lamak için sunulan teknolojiyi kullanmakta-
          d›r. Oluflturulan dijital ekosistem modelleri, do¤al
          ekosistemlerin bilgisi, özellikle de çeflitli kurulufl-
          lar aras›ndaki rekabet ve iflbirli¤i ile ilgili konular-
          da bilgilendirilmektedir. Accenture Technology Vi-
          sion 2015 raporuna göre, flirketler art›k kendi a¤la-
          r›n›n etraf›nda genifl bir yelpazede di¤er say›sal ifl-
          letmelere, dijital müflterilere ve dijital cihazlara do-
          kunan yeni dijital ekosistem bileflenlerinin parçala-
          r› olacaklard›r.
          38 KobiEfor Eylül 2017
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43