Page 40 - KobiEfor_Eylul_2017
P. 40
KAPAK
Sosyal Medya l ‹flleyifli etkilemeden önce yanl›fl davran›fllar›
fiirketin müflterisiyle bi- tespit etme.
rebir iletiflim kurmas›n› Büyük veri her endüstri dal›n› do¤rudan etkile-
sa¤layan çok etkili bir or- mektedir. Bu güçlü bilgi sald›r›s›ndan yararlanma
tamd›r. fiirket müflterisinin örnekleri verelim:
nabz›n› orada yokluyor, Bankac›l›k: Büyük veri önemli öngörü olana¤›
orada an›nda geri dönüfl sa¤lar. Ancak ayn› zamanda finansal kurumlar›n
alabiliyor. Bu aflamada markan›n hedef kitlesiyle geliflmifl analizlerle oyunda hep bir ad›m önde ol-
kurdu¤u do¤ru iletiflim uzun vadede markan›n iti- mas›n› gerektirir.
bar yönetimine katk› sa¤l›yor. Türkiye, dijital geli- Hükümetler: Devlet kurumlar› sahip olduklar›
flim ve dönüflümü noktas›nda ciddi ivme yakalam›fl, büyük veriye analiz uygulamay› baflarabilirse suç
belki de ileride bu dönüflümü kendisi flekillendire- önleme, trafik s›k›fl›kl›¤›yla mücadele, kurumlar›
cek bir ülke olabilmifltir. Dolay›s›yla bu potansiyeli yönetme ve hizmetleri yürütme gibi konularda çok
bir ad›m önden yakalayan markalar, kendi sektörü- önemli bilgi birikimine sahip olmufl olur.
nün öncülü¤ünü üstlenebileceklerdir. Üretim: Büyük verinin sa¤layabilece¤i bir öngö-
Sosyal medyan›n milyonlarca insan›n buluflma rüyle donanm›fl üreticiler kaliteyi artt›rabilir, kay›p-
noktas› oldu¤u, bunun da kiflisel markalaflma sü- lar› azaltabilir ve günümüzün hayli rekabetli piya-
recinin h›zlanmas›n› sa¤lad›¤› unutulmamal›d›r. sas›nda anahtar rol oynayan ifllemleri elde edebilir.
Analitik tabanl› ilerleme biçiminde çal›flan üreti-
Büyük Verinin Endüstriyel Kullan›m› cilerin gittikçe artmas› daha çevik ifl kararlar› ve
Global seviyede üretilen ve depolanan bilginin daha çabuk problem çözümleri anlam›na gelir.
miktar› hayal edilemeyecek kadar çoktur ve her E¤itim: Büyük veri öngörüsüne sahip e¤itimci-
gün büyümektedir. Bu da henüz çok az bir k›sm› ler, e¤itim sistemlerinin programlanmas› ile bera-
analiz edilmifl ifl bilgilerinden kritik görüfller sa¤la- ber yürütece¤i çal›flmalar ile ö¤renciler üzerinde
madaki potansiyelin daha da büyük oldu¤unu gös- önemli etkiler yaratabilir.
teriyor. Bu durum firmalar için ne anlam ifade edi- Sa¤l›k: Büyük veri etkili bir flekilde yönetildi¤in-
yor? de sa¤l›k deste¤i sa¤lay›c›lar› sakl› öngörüleri orta-
Firmalar, kendi organizasyonlar›na gelen, üze- ya ç›kararak hasta bak›m› gelifltirir.
rinde çal›fl›lmam›fl bu bilgilerden nas›l daha iyi fay- Perakende: Müflteri iliflkileri infla etmek, pera-
dalanabilirler? kende endüstrisi için büyük önem tafl›makta ve bu-
Büyük veri güçlü analizlerle birleflti¤inde iflle il- nu en etkili biçimde baflarman›n yolu büyük veriyi
gili flunlar gerçeklefltirilebilir: yönetmekten geçmektedir. Perakendeciler, müflte-
l Gerçek zamanl› hata ve sorunlar›n temel ne- rilere ve piyasaya ulaflman›n yöntemlerini ve uygun
denlerini belirleme. ifllemleri en etkili biçimde uygulaman›n sürecini
l Müflterilerin sat›n alma al›flkanl›klar›na daya- bilmelidir. Böylece, sorunlu iflleri tekrar istenen
narak sat›fl amaçl› kuponlar üretme. seviyeye ç›kartman›n en stratejik yolunu uygulaya-
l Yeni portfolyolar›n risklerini tekrar hesaplama. bilir. Büyük veri tüm bunlar›n merkezindedir.
40 KobiEfor Eylül 2017