Page 40 - KobiEfor_Eylul_2017
P. 40

KAPAK






























                                Sosyal Medya                l ‹flleyifli etkilemeden önce yanl›fl davran›fllar›
                                fiirketin müflterisiyle bi-  tespit etme.
                              rebir iletiflim kurmas›n›      Büyük veri her endüstri dal›n› do¤rudan etkile-
                              sa¤layan çok etkili bir or-  mektedir. Bu güçlü bilgi sald›r›s›ndan yararlanma
                              tamd›r. fiirket müflterisinin  örnekleri verelim:
                              nabz›n› orada yokluyor,       Bankac›l›k: Büyük veri önemli öngörü olana¤›
                              orada an›nda geri dönüfl     sa¤lar. Ancak ayn› zamanda finansal kurumlar›n
          alabiliyor. Bu aflamada markan›n hedef kitlesiyle  geliflmifl analizlerle oyunda hep bir ad›m önde ol-
          kurdu¤u do¤ru iletiflim uzun vadede markan›n iti-  mas›n› gerektirir.
          bar yönetimine katk› sa¤l›yor. Türkiye, dijital geli-  Hükümetler: Devlet kurumlar› sahip olduklar›
          flim ve dönüflümü noktas›nda ciddi ivme yakalam›fl,  büyük veriye analiz uygulamay› baflarabilirse suç
          belki de ileride bu dönüflümü kendisi flekillendire-  önleme, trafik s›k›fl›kl›¤›yla mücadele, kurumlar›
          cek bir ülke olabilmifltir. Dolay›s›yla bu potansiyeli  yönetme ve hizmetleri yürütme gibi konularda çok
          bir ad›m önden yakalayan markalar, kendi sektörü-  önemli bilgi birikimine sahip olmufl olur.
          nün öncülü¤ünü üstlenebileceklerdir.              Üretim: Büyük verinin sa¤layabilece¤i bir öngö-
            Sosyal medyan›n milyonlarca insan›n buluflma   rüyle donanm›fl üreticiler kaliteyi artt›rabilir, kay›p-
          noktas› oldu¤u, bunun da kiflisel markalaflma sü-  lar› azaltabilir ve günümüzün hayli rekabetli piya-
          recinin h›zlanmas›n› sa¤lad›¤› unutulmamal›d›r.   sas›nda anahtar rol oynayan ifllemleri elde edebilir.
                                                            Analitik tabanl› ilerleme biçiminde çal›flan üreti-
            Büyük Verinin Endüstriyel Kullan›m›           cilerin gittikçe artmas› daha çevik ifl kararlar› ve
            Global seviyede üretilen ve depolanan bilginin  daha çabuk problem çözümleri anlam›na gelir.
          miktar› hayal edilemeyecek kadar çoktur ve her    E¤itim:  Büyük veri öngörüsüne sahip e¤itimci-
          gün büyümektedir. Bu da henüz çok az bir k›sm›  ler, e¤itim sistemlerinin programlanmas› ile bera-
          analiz edilmifl ifl bilgilerinden kritik görüfller sa¤la-  ber yürütece¤i çal›flmalar ile ö¤renciler üzerinde
          madaki potansiyelin daha da büyük oldu¤unu gös-  önemli etkiler yaratabilir.
          teriyor. Bu durum firmalar için ne anlam ifade edi-  Sa¤l›k: Büyük veri etkili bir flekilde yönetildi¤in-
          yor?                                            de sa¤l›k deste¤i sa¤lay›c›lar› sakl› öngörüleri orta-
            Firmalar, kendi organizasyonlar›na gelen, üze-  ya ç›kararak hasta bak›m› gelifltirir.
          rinde çal›fl›lmam›fl bu bilgilerden nas›l daha iyi fay-  Perakende: Müflteri iliflkileri infla etmek, pera-
          dalanabilirler?                                 kende endüstrisi için büyük önem tafl›makta ve bu-
            Büyük veri güçlü analizlerle birleflti¤inde iflle il-  nu en etkili biçimde baflarman›n yolu büyük veriyi
          gili flunlar gerçeklefltirilebilir:               yönetmekten geçmektedir. Perakendeciler, müflte-
            l Gerçek zamanl› hata ve sorunlar›n temel ne-  rilere ve piyasaya ulaflman›n yöntemlerini ve uygun
          denlerini belirleme.                            ifllemleri en etkili biçimde uygulaman›n sürecini
            l Müflterilerin sat›n alma al›flkanl›klar›na daya-  bilmelidir. Böylece, sorunlu iflleri tekrar istenen
          narak sat›fl amaçl› kuponlar üretme.             seviyeye ç›kartman›n en stratejik yolunu uygulaya-
            l Yeni portfolyolar›n risklerini tekrar hesaplama.  bilir. Büyük veri tüm bunlar›n merkezindedir.
          40 KobiEfor Eylül 2017
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45