Page 37 - KobiEfor_Eylul_2017
P. 37

MERT ÖZGÜR                                             ¤iflti. Yenilikçi çözümler sunan giriflimci
           TBV Yönetim Kurulu Üyesi                               flirketler mevcut flirketlerin geleneksel
           Accenture Teknoloji Dan›flman›                          kurumsal stratejilerini sarst›. Bu sebep-
              Radikal bir devrim                                  le halihaz›rda geleneksel yöntemler ile
                                                                  iflleyifline devam eden pazar pay› büyük
             “Üçüncü sanayi devrimi ile saf diji-                 flirketler bir dijital platform sahibi olmak
           tal platformlar›n ortaya ç›k›fl›n› göz-                 üzere fizibilite çal›flmalar›na bafllayacak,
           lemledik. Dördüncü sanayi devriminin                   bir genel merkez veya sürekli genifl kad-
           ay›rt edici özelliklerinden bir tanesi                 rolu çal›flanlar› olmadan gelirlerini ida-
           ise fiziksel dünya ile yak›ndan iliflkili               me ettirmenin yollar›n› arayacakt›r.
           küresel dijital platformlar›n ortaya ç›k›fl› ve bu  Özetle kurumsal stratejilerini gözden geçirmeye
           platformlar›n yaratt›¤› ekosistemdir.          zorlanacaklar.
             Dijital Ekosistem denince bir parça kod anlafl›l-  Dijital dönüflüm çok radikal bir devrimdir. Eko-
           mamal›d›r. Dijital Ekosistem daha çok; hizmet su-  nomide fleffaf ve sürdürülebilir varl›k/ de¤er pay-
           nan, hizmet al›flverifline olanak sa¤layan, çevresi  lafl›m modellerinin geliflmesine olanak tan›mak-
           ile bilgi aktar›m›n› mümkün k›lan ve paydafllar›  tad›r. Bu tür dönüflümler mal ve hizmet üreticile-
           destekleyen altyap›sal uygulamalar olarak de¤er-  ri için s›n›rs›z içerik eriflimi sunan büyük ölçekli
           lendirilmelidir.                               güçlü platformlar ile hangi strateji ile etkileflime
             ‘Dijital Ekosistem’lere olan güven gün geçtikçe  girmek gerekti¤ine, ürün sahiplik kriterlerinin na-
           artmaktad›r. Öyle ki-çok uzak de¤il-befl y›l içeri-  s›l tan›mlanmas› gerekti¤ine iliflkin yeni sorunlar›
           sinde müflterilerin önemli bir k›sm› ürün, hizmet  do¤urmaktad›r.
           sat›n al›mlar›n›, mesajlaflma platformlar›, birbiri  Geçirgenlik sadece mal ve hizmet kavramlar› ile
           ile konuflan cihazlar, yapay zekaya sahip ak›ll›  s›n›rl› kalm›yor. Sektörlerin de geleneksel s›n›rlar›
           asistanlar üzerinden gerçeklefltirecek.         ortadan kalk›yor. Örne¤in; art›k rahatl›kla otomo-
             Yine befl y›l içerisinde S&P 500 flirketlerinin  billere tekerlekli bilgisayar diyebiliyoruz. Apple ve
           yüzde 80’i en az bir endüstriyel dijital ekosisteme  Google’›n otomotiv piyasas›na girme karar› bugün
           entegre olacak ve bu ekosistemlere entegrasyon-  bir teknoloji flirketinin otomobil üreten bir flirkete
           lar›n› gün geçtikçe derinlefltirecekler.        nas›l rahatl›kla dönüflebilece¤ini gösteriyor. Ha-
             Yak›n geçmiflte sektörlerin birbiri içerisine ge-  lihaz›rda bir otomobil maliyetinin yüzde 35’ini elek-
           çirgenli¤i neredeyse yoktu. Her iflin kendine has  tronik parçalar ve teknolojileri oluflturuyor. Bu
           bir oyun alan› vard› ve bu s›n›rlar içerisinde flirket-  oran 2000’lerin bafl›nda yüzde 20 idi. Bu art›fl göz
           ler pazarda mevcut konumlar›n› koruyabiliyordu.  önüne al›nd›¤›nda teknoloji üretmenin ve yaz›l›m li-
           Ulafl›labilir dijital teknolojilerin geliflmesi ile bir-  sanslaman›n geleneksel imalata k›yasla stratejik
           likte sektörlerin oyun sahas›na girifl flartlar› de-  olarak daha yararl› oldu¤unu öngörebiliriz.”


                          E-Devlet                        nüyle e-Devlet Kap›s› sa¤lam›fl oldu¤u altyap›yla
                          Dijital dönüflüm, kamu hizmet-   birçok baflka ülke taraf›ndan da örnek al›nan bir
                        lerini dijitallefltirdi¤i için devleti de  yap›dad›r. E-devlet hizmetleri ücretsizdir.
                        dönüfltürüyor.
                          Türkiye’de bu de¤iflimin önemi
                        daha da art›yor, çünkü ‘bürokratik
          devlet’ gelene¤inden yak›n›yoruz.
            Kamudaki ifller için her iflletme belli bir istihdam
          yaratmak zorundayd›, bu sona erecek.
            e-Devlet Kap›s›n›n amac›, tek bir adres üzerin-
          den flifre, elektronik imza, mobil imza gibi kimlik
          do¤rulama sistemleri ile güvenli bir flekilde kamu
          hizmetlerinin vatandafllara sunulmas›d›r.
            e-Devlet Kap›s›’n›n en büyük faydas› kredi kar-
          t›nda oldu¤u gibi kimlik ibraz›yla sadece ilgili kifliye
          elden teslim edilen flifre ya da varsa e-imza ve mo-
          bil imza gibi kimlik do¤rulama araçlar› kullan›larak
          elektronik hizmetlere eriflim sa¤lanmas›d›r. Bu yö-
                                                                                      Eylül 2017 KobiEfor 37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42