Page 69 - KobiEfor_Eylul_2016
P. 69

bir dalga’ olarak tarif ediyoruz. Biz, dijital iletiflimde-
          ki uzmanl›¤›m›zla bu dev dalgay› müflterilerimizin
          lehine kontrol etmeyi, üzerinde sörf yaparak, hedefe
          daha h›zl› ulaflmay› taahhüt ediyoruz.
            Sosyal medyay›, markalar›n tüketicilere hitap etti-
          ¤i bir alan olarak de¤il, tüketici içgörülerinin ve bek-
          lentilerinin anlafl›lmas› ad›na bir f›rsat penceresi gö-
          rüp konuyu müflterilerimize bu flekilde anlat›yoruz.
          Geleneksel medyan›n güç kaybetti¤i, sosyal medya
          kullan›c› say›lar›n›n sürekli yükseldi¤i bir dönemde-  du¤unun anlafl›lmas› gerekti¤ini vurgulayan Beyza
          yiz. Markalar›n bu anlamda daha fazla anlayan, daha  Bürkev, en büyük ajansa gidip en büyük bütçeyle
          çok diyalo¤a giren, mecralar aras› ak›flkanl›k yarata-  markay› her yerde görünür k›lman›n markan›n be-
          cak içerik havuzlar› kurmas› üzerine planlamalar  nimsenmesi ve yaflam›n› sürdürebilmesi anlam›na
          yap›yoruz.”                                     gelmedi¤ini dile getiriyor: “Markalaflma sürecinin
            “Dijital alanda önemli at›l›mlar› hedefliyoruz”:  bafl›nda, markan›n k›sa ve uzun vadede kimlerin ha-
          “Zarakol, alan›ndaki en köklü ve deneyimli kurulufl-  yat›nda ve ne kadar bulunmas› gerekti¤i planlanma-
          lar›ndan biri olarak, daima ‘referans’ kabul edilen,  l›, bu kiflilere hangi iletiflim kanallar›ndan ulafl›laca¤›
          sektörün öncü flirketi konumunda bulunuyor” diyen  dikkatle seçilmeli ve iletiflim etkinliklerinin içeri¤i ve
          Beyza Bürkev, ajans›n gelecek vizyonunu flöyle çizi-  dili de bu ba¤lamda belirlenmelidir. Son 20 y›lda mo-
          yor: “Özellikle dijital alanda önemli at›l›mlar›n haz›r-  da bir kavram olan bütünleflik iletiflim anlay›fl› art›k
          l›¤› içindeyiz. Bu alanda büyük veri analizi ve inovatif  bir zorunluluk olarak kendini dayat›yor. Bu kadar çok
          teknolojilerin PR ve Dijital PR alanlar›nda sürdürü-  iletiflim kanal›n›n oldu¤u ortamda, her kanal› yönet-
          lebilir içerik üretiminde önemli kavramlar haline  mek farkl› uzmanl›klar geliflmesine yol aç›yor. Gele-
          gelmesini bir f›rsat olarak görüyoruz. Sosyal medya  neksel ve dijital ortamlar›n baz› durumlarda farkl›
          yönetimi bafll›¤› alt›nda, biraz da gündemin getirdi¤i  stratejilerle yönetilmesi daha verimli olabiliyor. O
          popülarite beklentisiyle markalar stratejik bak›fl aç›-  yüzden markalaflma sürecinin en bafl›ndan itibaren
          s›ndan uzaklaflabiliyor. Dijital alandaki iletiflimi daha  reklam, PR ve sosyal medya ajanslar›n›n birarada ve
          stratejik bir perspektife dahil etmek için ‘Marka Ga-  sorumlulu¤a eflit ortak konumunda çal›flmas›, stra-
          zetecili¤i’ de gelifltirmekte oldu¤umuz ajans kaslar›-  tejinin/lerin geliflti¤i noktadan itibaren de etkinlik,
          m›zdan biri haline geliyor.”                    geleneksel ve dijital ajanslara medya sat›nalma
            Beyza Bürkev, ifllerinin püf noktas›na de¤inerek,  ajanslar›n›n da süreçte dahil edilmesi gerekiyor.”
          “‹flimiz insanla ve sadece Türkiye’de de¤il, tüm dün-  Neredeyse sonsuz say›da iletiflim kanal›n›n olufl-
          yada sosyolojik trendler bafldöndüren bir h›zla de¤i-  turdu¤u kalabal›kta ‘Ben en iyi markay›m, en üstün
          fliyor. Öngörü üretmek yerine olas› senaryolar üze-  benim’ anlay›fl›yla var olman›n mümkün olmad›¤›n›
          rinden hareket etmek gerekiyor. Ne olursa, nas›l so-  aktaran Beyza Bürkev, bütün kanallar› kullanman›n
          nuçlar do¤abilir? Sürekli ‘güncelle’ tufluna basma-  finansal olarak ço¤u zaman imkans›z oldu¤unu be-
          m›z gereken bir süreçteyiz. Bu nedenle sektördeki  lirterek, “O zaman markalar›n müflterilerinin marka
          insan kayna¤›n›n çok yönlü geliflimine yat›r›m yap-  hakk›ndaki konuflmalar›n› dinlemek ve olumsuz de-
          mak gerekiyor. ‹letiflim alan›ndaki deneyimlerin, ‘Y  ¤erlendirmelerini iyilefltirme f›rsat› olarak alg›lay›p
          ve Z Kufla¤›’n›n diliyle bütünleflti¤i bir yaklafl›m› be-  olumlu konuflmalar› için f›rsat yaratmaya çal›flmak,
          nimsiyoruz” aç›klamas›n› yap›yor.               marka ile müflterisi aras›nda etkileflim yaratmak iyi
            “Markalaflma, uzun soluklu bir yolculuk”: Önce  bir iletiflim kampanyas›n›n temelini oluflturmal›d›r”
          markalaflma sürecinin uzun soluklu bir yolculuk ol-  aç›klamas›n› yap›yor.


                           Avrasya Tüneli
                                  Aç›l›fl›













                                                                                      Eylül 2016 KobiEfor 69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74