Page 68 - KobiEfor_Eylul_2016
P. 68
AJANS
Geleneksel PR kal›plar›n› k›ran
ajans; Beyza Bürkev
Zarakol
“Türkiye’nin hizmet kalitesi en yüksek
ve itibarl› ajans› olmak” felsefesiyle
hareket eden tam hizmet ajans›
Zarakol ‹letiflim Hizmetleri, hem
geleneksel hem de dijital iletiflim
alan›nda ‘bütüncül’ ve ‘yetkin’ bir
anlay›flla hizmet sunuyor. Zarakol
‹letiflim Hizmetleri Genel Müdür
Yard›mc›s› Beyza Bürkev, özellikle
dijital alanda önemli at›l›mlar›n
haz›rl›¤› içinde olduklar›n› aç›kl›yor. n Röportaj: Deniz YANIKTAfi
‹ etiflim sektörünün en köklü ve deneyimli kurulufl- dergi, newsletter, e-news letter) hizmetlerinin yan›-
s›ra dijital iletiflim alan›nda ayr›ca; ‘içerik ve kitle yö-
lar›ndan biri olan Zarakol ‹letiflim Hizmetleri,
netimi’, ‘mobil uygulama gelifltirme’, ‘blogger iletifli-
1993 y›l›nda kuruldu. Zarakol, kuruldu¤u ilk gün-
mi’, ‘kriz yönetimi’, ‘kampanya ve projeler’, ‘offline
den bu yana, sektörün duayen ismi Necla Zarakol
taraf›ndan yönetilen bir tam hizmet ajans›. Her bi-
ri alan›nda deneyimli 31 çal›flan› ile hem gelenek- event ve dijital entegrasyon’, ‘dijital medya sat›n al›m
ve yönetimi’, ‘tarama-takip-raporlama’ hizmetleri
sel, hem dijital iletiflim alan›nda ‘bütüncül’ ve ‘yet- veriyor.
kin’ bir anlay›flla hizmet sunuyor. “Türkiye’nin hizmet kalitesi en yüksek ve itibarl›
Zarakol ‹letiflim Hizmetleri Genel Müdür Yard›m- ajans› olmak” felsefesiyle hareket ettiklerini vurgu-
c›s› Beyza Bürkev, “Dijital iletiflim alan›ndaki yükse- layan Beyza Bürkev, “Bu konudaki en büyük itici gü-
lifl ve ihtiyac› ilk olarak öngören ve yap›lanmas›n› bu cümüzü, uzmanl›¤›m›z ve vizyonu-
yönde gelifltiren Zarakol, Ocak muz oluflturuyor. Müflterilerimiz
2010’da sektörün ilk dijital ile- için sürekli de¤er yaratmaya odak-
tiflim departman›n› kurarak, bu lan›yoruz. Antenleri sürekli aç›k ve
alanda öncülü¤ünü sürdürüyor. yenilikçi bir ekip olarak, daima
Konvansiyonel uzmanl›¤›yla diji- ö¤renen ve kendini yenileyen bir
tal dönüflümü gerçeklefltirerek tak›m›z. Müflterilerimiz bu ne-
entegre çözümler sunan ve hiz- denle bizi tercih ediyor ve bu gü-
met verdi¤i tüm alanlarda uz- venin karfl›l›¤›n› vermek için çok çal›fl›yo-
manlaflm›fl bir ajans olarak, ‘iti- ruz” diye konufluyor.
bar yönetimi ve kurumsal iletiflim’, ‘kriz yönetimi’, Dijital iletiflim; ‘dev bir dalga’: Beyza Bürkev,
‘gündem yönetimi’, ‘sosyal sorumluluk projeleri’, 2000’li y›llardan itibaren bafl döndürücü bir h›zla ge-
‘pazarlama iletiflimi’ ve ‘medya iliflkileri’ alanlar›nda liflen dijital iletiflim kanallar›n›n, istisnas›z her insa-
iddial›y›z” diyor. n›n hayat›n›n vazgeçilmez bir parças› haline geldi¤i-
Ajans, müflterilerine geleneksel ve dijital yöntem ne dikkat çekiyor: “Art›k hiç kimse, küçük veya bü-
ve araçlar›n paralel kullan›laca¤› stratejik iletiflim yük hiçbir flirket, kurum, kurulufl, dijital iletiflime ka-
plan› haz›rlama ve uygulama, geleneksel ve dijital y›ts›z kalamaz. Biz bugün devleflen ve her gün daha
ortamlarda itibar ve kurumsal marka yönetimi, mar- da büyüyen dalgay›, ilk do¤du¤u anda gördük ve ya-
ka yönetimi ve pazarlama iletiflimi, geleneksel ve di- p›lanmam›z› bu yönde de¤ifltirdik. Bugün, dijital ile-
jital ortamlarda kriz ve konu yönetimi, sponsorluk ve tiflim konusunda en deneyimli flirketlerden biri ol-
KSS projeleri yönetimi, yay›nc›l›k (faaliyet raporu, mam›z›, bu öngörüye borçluyuz. Dijital iletiflimi ‘dev
68 KobiEfor Eylül 2016