Page 24 - KobiEfor_Agustos_2015
P. 24
KAPAK
yenler giriflimcili¤e özendirilir.
‹nternet giriflimleri desteklenir.
Türkiye bu çizgiyi benimsedi.
Eylem plan›:
1- Genç giriflimcilere özel ku-
luçka merkezleri (inkübatörler)
kurulmas› özendirilecek. G‹R‹fi‹MC‹L‹K EKOS‹STEM‹N‹N UNSURLARI
2- H›zl› büyüyen ve küresel
do¤an iflletmeler gelifltirilecek DÜZENLEY‹C‹ ÇERÇEVE B‹LG‹N‹N OLUfiUMU
ve desteklenecek. l Pazar koflullar› YAYILIMI KÜLTÜR
3- Yenilikçi giriflimciler des- l Finansa eriflim l Ar-Ge yat›r›mlar›
teklenecek. l ‹dari yük (ifl kurma/büyütme) l E¤itim ve deneyim, ö¤renim
4- Üniversitelerde tematik ku- l Rekabet mevzuat› l Risk alg›s›
luçka merkezlerinin /h›zland›r›- l Kredi piyasalar› l Üniversite-sanayi iflbirli¤i
c›lar›n aç›lmas› teflvik edilecek. l D›fl pazarlara eriflim l Giriflimcilik altyap›s›
5- Teknogiriflimciler destekle- l ‹cra ve iflas mevzuat› l Giriflimci alg›s›
necek. l ‹ç pazara eriflim l Firmalar aras› iflbirlikleri
6- Akademisyenler giriflimcili- l Giriflim sermayesi l Dan›flmanl›k/e¤itim
¤i özendirilecek. l Sa¤l›k ve çevre mevzuat› ifl sahibi olma isteklili¤i
7- ‹nternet giriflimleri geliflti- l Kamu ihaleleri l Teknoloji, internet hizmetleri
rilecek. l Yat›r›m melekleri l Sosyal sermaye ve güven
8- Öncelikli sektörlerde yeni- l Ürün ve ifl piyasalar› l ‹flgücü hareketlili¤i iliflkileri.
likçi giriflimcili¤i desteklemek l Kamunun rolü
amac›yla kuluçka merkezleri ve l Sermaye piyasalar› mevzuat›
h›zland›r›c›lar›n kurulmas› des- l Pazar›n kalitesi
teklenecek. l Adalet sistemi
9- Yenilikçi giriflimcilik des- l Vergi sistemi
teklerinin sa¤lanmas›nda mev- l Sosyal güvenlik mevzuat›
cut h›zland›r›c›larla yap›labilecek
iflbirliklerine yönelik bir analiz
çal›flmas› yap›lacak. yici çerçevede yap›lacak iyilefltir-
10- TGB’Ierde h›zland›r›c›lar meler giriflimcinin beceri ve ye-
için, OSB’lerde ise hem h›zland›- teneklerini gelifltirmeye yeterli hizmet yetersizli¤inden (tedarik-
r›c› hem de kuluçka merkezleri de¤ildir. Bu çerçeveyi tamamla- çi a¤lar›, e¤itim hizmetleri, fuar-
için yer tahsisi yap›larak giriflim- y›c› nitelikte bir destek çerçeve- lar vs) kaynaklanan pazar kusur-
cilik gelifltirilecek. sine ihtiyaç vard›r. Giriflimcilerin lar› da telafi edilebilir. Bu des-
bireysel performanslar›n› artt›r- tekler, hedef kitle veya tema ay-
3. STRATEJ‹K HEDEF mak, rekabet yeteneklerini ve r›m› yap›lmaks›z›n genel destek-
ler fleklinde tasarlanabilece¤i
pazarlara eriflimlerini kolaylafl-
t›rmak böyle mümkün olabilir. gibi sistemik önyarg›lar nedeniy-
Tematik ve Böylece, bilgi eksikli¤inden (pa- le kaynaklara eriflimde zorlanan
Genel Destekler zarlar, kanun ve düzenlemeler, özel hedef gruplar›na (örne¤in
Alan analizi: Sadece düzenle- standartlar vs alanlar›nda) ve kad›nlar) pozitif yaklafl›mlar sa¤-
TÜRK‹YE’DE G‹R‹fi‹M SAYISI
Y›l: 2007 2008 2009 2010 2011 2012
Say›: 2.568.000 2.583.000 2.483.000 2.322.000 2.591.000 2.646.000
‹stihdam: 9.829.000 10.088.000 9.527.000 10.197.000 11.519.000 12.559.000
‹ST‹HDAMA GÖRE G‹R‹fi‹MLER‹N BÜYÜKLÜK DA⁄ILIMI
‹flçi say›s› 2007 2008 2009 2010 2011 2012
1-19 % 98.16 % 98.28 % 98.58 % 97.59 % 97.48 % 97.20
20-49 % 1.21 % 1.06 % 0.88 % 1.68 % 1.77 % 1.97
50-249 % 0.52 % 0.55 % 0.31 % 0.44 % 0.46 % 0.52
250+ % 0.11 % 0.11 % 0.22 % 0.29 % 0.29 % 0.32
Kaynak: TÜ‹K, Y›ll›k Giriflim istatistikleri Veritaban›
24 KobiEfor A€ustos 2015