Page 47 - KobiEfor_Haziran_2013
P. 47
Bir gün bir kitap okudu...
Üniversite y›llar›nda Vehbi Koç’un hayat›n› oku-
yan ve özenen Varl›k, ünlü insanlar›n baflar› hikaye-
lerinden çok etkilenir. Çal›flt›¤› iflte kendisine verilen
sorumluluklar ve güvenilmek Varl›k’› çok etkiler. ‹n-
ter Gaz’da ö¤renci bir teknik ressamken fabrika mü-
dürlü¤üne kadar yükselir. Patronu iflletmeyi kendisi-
ne b›rakmay› teklif eder ancak okulu bitirdi¤inde
Varl›k’›n plan› Bursa’ya geri dönmektir. Anlat›yor:
“Beni bekliyorlard›, bu ifli Anadolu’da ilk kez yapa-
cak olmak da ayr› bir heyecan veriyordu. Tek kap›l›
bir Anadol’um vard›, ehliyetim yoktu, fabrika müdü-
rüyken iflçi arkadafllar›m ‘Abi araba al’ demifllerdi,
haftasonlar› iflçi arkadafllar›m gezdirirdi beni. Kendi
iflimi kurmak istiyordum, yak›nlar›m, akrabalar›m,
‘Sen gel, istedi¤in sermaye senin’ dedikleri için dön-
düm, ancak öyle olmad›.
Tek kap›l› arabam› satt›m
“Arabam› satt›m, 1980’de, bodrum kat›nda oda
büyüklü¤ünde küçük bir atölyede kardeflim, bir ç›rak
ve ben, kuzine, f›r›n ve paslanmaz tezgah üretmeye
bafllad›k” diyen Varl›k geliflmeyi özetliyor: “fiehir
merkezinde cadde üstünde bir ma¤azam›z oldu, Bur-
sa’da flehir merkezinde Türkiye’nin ilk mutfak mar-
ketini oluflturdum. Bugün ‹stanbul, Ankara, Antalya,
‹zmir, Samsun olmak üzere 6 bölge müdürlü¤ümüz
ve 40 bayimiz var. ‹noksan’da kadro kurarken çok
seçici davrand›k, yenilikçili¤e, kaliteye önem verdik.
Türkiye’de endüstriyel mutfak üreten yokken bu
alanda yurtd›fl›na ilk aç›lan firma olduk. TSE, CE, ISO
gibi tüm kalite belgelerine sahibiz.”
‹noksan; endüstriyel mutfakta olmas› gereken ve
ihtiyaç duyulan her türlü ekipman ve yard›mc› mal-
zemeyi tüketicilerinin hizmetine sunabilecek m›z çok baflar›l› geçti, hedeflerimizi aflt›k.
genifllikte ürün yelpazesine sahip. Bu yel- Bu y›l Ar-Ge ürünlerimizden 500 ta-
paze; pifliricilerden, fast-food, restoran ‹noksan; bak/saat kapasiteli bulafl›k makinesi-
ve bar ekipmanlar›na; servis ekipman- endüstriyel mutfakta ni piyasaya sürdük, yeni bardak y›-
lar›ndan, haz›rl›k ekipmanlar›na; kon- olmas› gereken ve ihtiyaç kama makinesini de piyasaya sü-
veksiyonlu f›r›nlar, bulafl›k ve bar- rece¤iz, çal›flmalar›n› bitiriyoruz.
dak y›kama makinelerinden, sebze duyulan her türlü ekipman Gazl› kombi f›r›nlar›n modellerini
y›kama makinelerine kadar 3 bine ve yard›mc› malzemeyi yenileyece¤iz. Piliç k›zartma ma-
yak›n çeflitlilikte birçok cihaz›n üre- tüketicilerinin hizmetine kinas›nda yepyeni bir model ha-
timini kaps›yor. ‹noksdesign marka- sunabilecek genifllikte z›rl›yoruz. Mevcut ürünlerimizi iyi-
s› ile aç›k büfe üretimi, endüstriyel lefltiriyoruz.”
çamafl›rhane ürünleri de ‹noksan ala- ürün yelpazesine ‹noksan Yönetim Kurulu Baflkan›
n›nda. Ürünleri 5 k›taya yay›lan ‹nok- sahip. Vehbi Varl›k; flirket içinde gruplarla
san; dünya pazarlar›nda a¤›rl›kl› bir yere futbol oynamaya devam ediyor, kayak
sahip. yap›yor, yüzüyor. Ayr›ca hergün sabah ifla-
damlar›ndan oluflan arkadafl grubuyla aç›khava yü-
Sürdürülebilir geliflim kayna¤›: Ar-Ge rüyüflü ve aletle jimnastik yap›yor. Bir yere ikinci kez
Kurumsal dinami¤in nereden geldi¤ini Varl›k’›n gitmeyi sevmeyen Varl›k, “Sürekli yeni yerler görme-
anlat›m›ndan ç›kar›yoruz: “66 ülkeye üretimimizin liyim” diyor. 40’›n üzerinde sivil toplum kurulufluna
yüzde 35’ini ihraç ediyoruz, 350 çal›flan›m›z var. üyeli¤i bulunan Varl›k, TÜS‹D’in (Endüstriyel Mutfak,
Müflteri memnuniyetini esas hedef olarak al›yoruz Çamafl›rhane Servis ve ‹kram Ekipmanlar› Sanayicile-
ve üretimlerimizi bu yönde sürdürüyoruz. ‹nok- ri ve ‹fladamlar› Derne¤i) kurucular› aras›nda yer al›-
san’da hedefimiz 2023. Markalaflma konusunda yor ve RUMEL‹S‹AD (Rumelili Yöneticiler ‹fl Adam› ve
Turquality deste¤i ald›k. 2017’de üretimimizin yüz- Sanayiciler Derne¤i) Yönetim Kurulu Baflkanl›¤›’n›
de 50’sini ihraç etmeyi hedefliyoruz. Bu y›l ilk 3 ay›- yürütüyor.
Haziran 2013 KobiEfor 47