Page 47 - KobiEfor_Haziran_2013
P. 47

Bir gün bir kitap okudu...
              Üniversite y›llar›nda Vehbi Koç’un hayat›n› oku-
           yan ve özenen Varl›k, ünlü insanlar›n baflar› hikaye-
           lerinden çok etkilenir. Çal›flt›¤› iflte kendisine verilen
           sorumluluklar ve güvenilmek Varl›k’› çok etkiler. ‹n-
           ter Gaz’da ö¤renci bir teknik ressamken fabrika mü-
           dürlü¤üne kadar yükselir. Patronu iflletmeyi kendisi-
           ne b›rakmay› teklif eder ancak okulu bitirdi¤inde
           Varl›k’›n plan› Bursa’ya geri dönmektir. Anlat›yor:
           “Beni bekliyorlard›, bu ifli Anadolu’da ilk kez yapa-
           cak olmak da ayr› bir heyecan veriyordu. Tek kap›l›
           bir Anadol’um vard›, ehliyetim yoktu, fabrika müdü-
           rüyken iflçi arkadafllar›m ‘Abi araba al’ demifllerdi,
           haftasonlar› iflçi arkadafllar›m gezdirirdi beni. Kendi
           iflimi kurmak istiyordum, yak›nlar›m, akrabalar›m,
           ‘Sen gel, istedi¤in sermaye senin’ dedikleri için dön-
           düm, ancak öyle olmad›.

              Tek kap›l› arabam› satt›m
              “Arabam› satt›m, 1980’de, bodrum kat›nda oda
           büyüklü¤ünde küçük bir atölyede kardeflim, bir ç›rak
           ve ben, kuzine, f›r›n ve paslanmaz tezgah üretmeye
           bafllad›k” diyen Varl›k geliflmeyi özetliyor: “fiehir
           merkezinde cadde üstünde bir ma¤azam›z oldu, Bur-
           sa’da flehir merkezinde Türkiye’nin ilk mutfak mar-
           ketini oluflturdum. Bugün ‹stanbul, Ankara, Antalya,
           ‹zmir, Samsun olmak üzere 6 bölge müdürlü¤ümüz
           ve 40 bayimiz var. ‹noksan’da kadro kurarken çok
           seçici davrand›k, yenilikçili¤e, kaliteye önem verdik.
           Türkiye’de endüstriyel mutfak üreten yokken bu
           alanda yurtd›fl›na ilk aç›lan firma olduk. TSE, CE, ISO
           gibi tüm kalite belgelerine sahibiz.”
              ‹noksan; endüstriyel mutfakta olmas› gereken ve
           ihtiyaç duyulan her türlü ekipman ve yard›mc› mal-
           zemeyi tüketicilerinin hizmetine sunabilecek            m›z çok baflar›l› geçti, hedeflerimizi aflt›k.
           genifllikte ürün yelpazesine sahip. Bu yel-                 Bu y›l Ar-Ge ürünlerimizden 500 ta-
           paze; pifliricilerden, fast-food, restoran   ‹noksan;         bak/saat kapasiteli bulafl›k makinesi-
           ve bar ekipmanlar›na; servis ekipman-  endüstriyel mutfakta    ni piyasaya sürdük, yeni bardak y›-
           lar›ndan, haz›rl›k ekipmanlar›na; kon-  olmas› gereken ve ihtiyaç  kama makinesini de piyasaya sü-
           veksiyonlu f›r›nlar, bulafl›k ve bar-                            rece¤iz, çal›flmalar›n› bitiriyoruz.
           dak y›kama makinelerinden, sebze  duyulan her türlü ekipman      Gazl› kombi f›r›nlar›n modellerini
           y›kama makinelerine kadar 3 bine    ve yard›mc› malzemeyi        yenileyece¤iz. Piliç k›zartma ma-
           yak›n çeflitlilikte birçok cihaz›n üre-  tüketicilerinin hizmetine   kinas›nda yepyeni bir model ha-
           timini kaps›yor. ‹noksdesign marka-  sunabilecek genifllikte      z›rl›yoruz. Mevcut ürünlerimizi iyi-
           s› ile aç›k büfe üretimi, endüstriyel                           lefltiriyoruz.”
           çamafl›rhane ürünleri de ‹noksan ala-   ürün yelpazesine          ‹noksan Yönetim Kurulu Baflkan›
           n›nda. Ürünleri 5 k›taya yay›lan ‹nok-       sahip.           Vehbi Varl›k; flirket içinde gruplarla
           san; dünya pazarlar›nda a¤›rl›kl› bir yere                 futbol oynamaya devam ediyor, kayak
           sahip.                                                  yap›yor, yüzüyor. Ayr›ca hergün sabah ifla-
                                                            damlar›ndan oluflan arkadafl grubuyla aç›khava yü-
              Sürdürülebilir geliflim kayna¤›: Ar-Ge         rüyüflü ve aletle jimnastik yap›yor. Bir yere ikinci kez
              Kurumsal dinami¤in nereden geldi¤ini Varl›k’›n  gitmeyi sevmeyen Varl›k, “Sürekli yeni yerler görme-
           anlat›m›ndan ç›kar›yoruz: “66 ülkeye üretimimizin  liyim” diyor. 40’›n üzerinde sivil toplum kurulufluna
           yüzde 35’ini ihraç ediyoruz, 350 çal›flan›m›z var.  üyeli¤i bulunan Varl›k, TÜS‹D’in (Endüstriyel Mutfak,
           Müflteri memnuniyetini esas hedef olarak al›yoruz  Çamafl›rhane Servis ve ‹kram Ekipmanlar› Sanayicile-
           ve üretimlerimizi bu yönde sürdürüyoruz. ‹nok-   ri ve ‹fladamlar› Derne¤i) kurucular› aras›nda yer al›-
           san’da hedefimiz 2023. Markalaflma konusunda      yor ve RUMEL‹S‹AD (Rumelili Yöneticiler ‹fl Adam› ve
           Turquality deste¤i ald›k. 2017’de üretimimizin yüz-  Sanayiciler Derne¤i) Yönetim Kurulu Baflkanl›¤›’n›
           de 50’sini ihraç etmeyi hedefliyoruz. Bu y›l ilk 3 ay›-  yürütüyor.
                                                                                      Haziran 2013 KobiEfor 47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52