Page 50 - KobiEfor_Haziran_2013
P. 50

F‹NANS








               Finansbank 2020’ye odakland›

                       Bizce




                mümkün






                2013 y›l›ndan bafllayarak 3 y›lda
            ortalama yüzde 45 büyüme hedefleyen
                 Finansbank, 5. s›rada olduklar›
            KOB‹ pazar pay›n› yüzde 10’a ç›karmay›
                 hedefliyor. 2020 y›l› itibar› ile
             en yüksek performansl› banka olarak,
                seçti¤i alanlarda ilk üç aras›nda
                 yer almak isteyen Finansbank,
               müflteri ihtiyaçlar›na cevap veren
                çözümlere odaklanarak hedefine
                             ulaflacak.

           K       OB‹ kategorisinde Türkiye’nin ilk 3 bankas›                                 Erkin Ayd›n
                   aras›nda yer almak isteyen Finansbank, ilk
                   aflamada cirosu 2 milyon TL’ye kadar olan
                   250 bini aflk›n aktif küçük iflletmesini 500
                   bine ç›karacak.
              Finansbank’ta KOB‹’lerin bilanço içindeki pay›  orta ölçekli diye ikiye ay›r›yor. Küçük iflletmelerin
           yüzde 23. Finansbank Perakende Bankac›l›k Genel  kriteri ise y›ll›k cirosu 2 milyon TL’yi aflmamak.
           Müdür Yard›mc›s› Erkin Ayd›n bu oran› yüzde 40’a
           ç›karmaya odakland›klar›n› söylüyor. KOB‹ segmen-  Hedeflere nas›l ulaflacak?
           tinde bankan›n büyümesinden iki kat daha fazla bü-  Erkin Ayd›n, bu y›l yüzde 45’lik büyüme bekledik-
           yüme öngördüklerini aç›klayan Ayd›n, 3 y›l içinde  lerinin alt›n› çizerken son iki y›ld›r benzer bir hede-
           küçük iflletme kredilerinde 2 kattan daha fazla bü-  fe ulaflarak büyüdüklerini hat›rlat›yor. Finansbank’›n
           yümeyi planlad›klar›n› aç›kl›yor. KOB‹’leri ekonomi-  elbette bir stratejisi var. Ama bunu tek eksende an-
           nin çekirde¤i olarak yorumlayan Ayd›n, söz konusu  latmak imkans›z. Zira bireysel bankac›l›ktaki uzman-
           tan›ma uygun 250 binden fazla aktif müflterinin 150  l›¤›n› ve kurumsal bankac›l›ktaki engin tecrübesini
           binden fazlas›n›n ise kredili oldu¤unu söylüyor.  harmanlay›p iflletme bankac›l›¤› müflterilerine yans›-
           2020’ye kadar aktif müflteri adedini 500 bine ç›kar-  tan Finansbank, “Bizce Mümkün!” yaklafl›m› ile müfl-
           mak istediklerini anlat›yor. Kredi büyümesinin adet-  teri ihtiyac›n› do¤ru alg›lay›p do¤ru çözümü bulma-
           sel büyümenin önüne geçti¤inin alt›n› çizen Ayd›n,  ya odaklan›yor. Ayd›n, piyasaya liderlik ederek müfl-
           iflletmelerde flu iki geliflmeyi birlikte hedeflediklerini  terinin ihtiyac›na uygun yarat›c› çözümlerle piyasada
           vurguluyor: “Mevcut KOB‹ say›s›n›n artmas›n› ve  var olmak istediklerini aç›kl›yor. Standartlar›n d›fl›n-
           mevcut KOB‹’lerin büyük ticari yap›lara dönüflmesini  da müflteriyi anlayan çözümlere odaklanan Finans-
           öngörüyoruz. ‹flletmeler bu de¤iflimi; sadece patro-  bank’›n farkl›l›¤›n› flunlar oluflturuyor:
           nun sermaye koymas› ile de¤il, daha ziyade banka-  l KOB‹’lere bir SMS ile 50 bin TL’ye kadar kredi
           lar›n kredi desteklerinden yararlanarak yapacaklar.  imkan› sunan Finansbank, krediyi ise 1 günde sa¤l›-
           Bu nedenle de KOB‹ kredilerinin büyümesi sektör  yor. ‘KOB‹ Para Cepte’ kredisi için flu ana kadar 100
           kredilerinin büyümesinin üzerinde gerçeklefliyor.”  binin üzerinde baflvuru geldi.
              Finansbank KOB‹ ölçe¤indeki müflterileri küçük ve  l KOB‹’nin ald›¤› krediyi geri ödeyebilmesi için

           50 KobiEfor Haziran 2013
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55