Page 73 - KobiEfor_Agustos_2011
P. 73

du¤unu biliyor musunuz? Olumsuz haberler kurumu-
           nuzu nas›l etkiler? Olumsuz haberlerden olumlu ileti-  HABER ATÖLYES‹NE G‹DEN YOL
           flim mesajlar› ç›karmak mümkün mü?”
              Elif Ataseven, ajans›n ad›n›n Haber Atölyesi olmas›-  ‹flletme e¤itimi alan Elif Ata-
           n› flöyle aç›kl›yor: “Atölye butik bir isim. Küçük ama  seven, halkla iliflkiler sektörüne
           özel hizmet gibi bir alg› yarat›yor. Fabrikasyon bir hiz-  1994 y›l›nda Gülderen Koflar ve
           metten öte, atölye, üzerinde butik olarak düflünülmüfl,  Aytül Gülçelik ortakl›¤›nda bir
           terzi usülü çal›fl›lm›fl demek. ‹flimizin temelini medya  flirket olan Capitol Halkla ‹liflki-
           iliflkileri oluflturuyor. Müflteri, çal›flman›n sonunda ne  ler’de ad›m atar. 1996 y›l›nda
           kadar, nas›l ve nerede haber olarak yer ald›¤›n› duy-  Gülderen Koflar ayr›larak
           mak istiyor. Yetkinli¤im ve yatk›nl›¤›m›n bu alanda ol-  Pronto Halkla ‹liflkileri kurdu-
           mas› nedeniyle Haber Atölyesi’nin yaln›zca medya ile-  ¤unda o ekipte Elif Ataseven
           tiflim hizmeti veren ve buna odaklanan bir flirket olma-  de vard›r. Pronto’da 6.5 y›l
           s›n› istedim.” Müflterilerin her zaman de¤erli oldu¤unu  müflteri iliflkilerinde görev
           hissetmek istedi¤ini aktaran Ataseven, fazla kurumsal-  alan Ataseven, gelen teklif
           laflm›fl ajanslar›n prosedürlerle müflterilerinin hayat›n›  üzerine 1999’da Assist ‹leti-
           zorlaflt›rd›¤›n› düflünüyor: “Müflteri benim ad›ma düflü-  flim Grubu’nda Müflteri
           nen, menfaatlerimi koruyan ve gözeten, bütün gizli bil-  ‹liflkileri Direktörlü¤ü’ne
           gilerini paylaflt›¤› ancak bu konuda güvenebilece¤i bir  gelir. 2006 y›l›nda bu flir-
           ajansla çal›flmak istiyor. Bu nedenle müflterilerimizle  ketten Genel Müdür ola-
           gizlilik anlaflmas› yap›yoruz.” Hizmet sözleflmelerini  rak ayr›l›r. Do¤rudan pa-
           y›ll›k yapt›klar›n› belirten Ataseven, yeni müflterilerin-  zarlama yapan SPS adl›
           de 3 ayl›k bir deneme süresi sonras›nda birlikte çal›fl-  flirketin iletiflim bölümü-
           maya karar verdiklerini dile getiriyor.            nün kuruculu¤unu üstle-
                                                              nir sonras›nda da genel
              Hedef büyümek                                   müdürlü¤ünü. Özellikle
              Haber Atölyesi, tekstil, g›da, finans, inflaat, spor,  Assist’te çal›flt›¤› dönem-
           gayrimenkul, biliflim sektörü, sivil toplum kurulufllar›,  deki müflteri portföyünden gelen istek üzerine
           araflt›rma flirketleri olmak üzere toplam 10 firmayla ça-  2007 y›l›n›n fiubat ay›nda kendi flirketini kurma-
           l›fl›yor. Elif Ataseven, 2012 y›l›nda müflteri say›lar›n› ve  ya karar verir. “Hizmet ifli yap›yorsan›z, müflteri
           ekibini yüzde 50 oran›nda artt›rmay› hedeflediklerini  o ilgiden memnunsa onu ar›yor” diyen Ataseven,
           aç›kl›yor: “Otomotiv ve kozmetik sektörüne de hizmet  2007 y›l›nda orta¤› An›l ‹zgi ile halkla iliflkiler ve
           vermeyi planl›yoruz.” Haber Atölyesi çal›flanlar›n›n  organizasyon hizmetleri sunan ‹letiflim Atölye-
           ekonomi ve farkl› sektörlerde uzmanl›¤› bulunan in-  si’ni açar. 2009 y›l› Eylül ay›nda ‹letiflim Atölye-
           sanlardan olufltu¤unu anlat›yor: “Müflteri içeri girdi¤in-  si’ndeki görevini sonland›ran Ataseven, ayr›larak
           de her çal›flma arkadafl›m›z kendi alan›nda, uzman ol-  Haber Atölyesi’ni kurar.
           du¤u sektöre iliflkin haber üretir. Çok seslilik, çok yön-
           lü bak›fl aç›s›n› getiriyor. Müflteri insan kaynaklar›, po-  e¤itim program› da uyguluyor. Müflterilerinin bas›n
           litikas›, yaratt›¤› istihdam, gelifltirdi¤i teknoloji ve ya-  sözcüsüne ise özel bir e¤itim daha verdiklerini aktaran
           ratt›¤› ekonomik de¤ere kadar her yönüyle ele al›n›r.  Ataseven, k›yafetten, mimiklere dikkat edilmesi gere-
           Dolay›s›yla medyada ulusal, yerel ve sektörel bazda  kenler, gazeteci modelleri ve iletiflim kazalar›n›n nas›l
           genifl bir haber yer al›m› olur. Müflterimiz bu kap›dan  olufltu¤una iliflkin örneklere kadar medya iliflkilerinin
           içeri girdi¤inde bilir ki ben bu ajanstan yaln›zca med-  her alan›nda kapsaml› bir e¤itim verdiklerini dile geti-
           ya iliflkileri hizmeti alaca¤›m. Her sektörden yaln›zca  riyor: “Televizyon taraf›nda müflterimizin al›flmas› ve
           bir müflteriye hizmet verebiliriz. Bu etik aç›dan önem  haz›rlanmas› için deneme çekimleri yap›yoruz.” Atase-
           verdi¤imiz bir husus. Müflterimize hakk›yla hizmet ver-  ven’e göre medya-müflteri aras›ndaki iliflkinin sa¤l›kl›
           memiz ve bize ödedi¤i bedeli haketmemiz laz›m.”   bir flekilde yönetilmesi ve sürdürülebilir olmas›n› sa¤-
                                                            lamak flart: “‹letiflim bir stratejiye dayanmal›. Herkesin
              Krizi f›rsata dönüfltürmek                     ortak gayesi y›l›n sonunda cirosunu artt›rmak. Yaln›z-
              “Biz krizi f›rsata dönüfltürdük. Müflteri, krizlerde ta-  ca medya iliflkileri ve reklam çal›flmalar› ile de baflar›
           n›t›m giderlerini kesiyor. Oysa bizim önerdi¤imiz büt-  sa¤lanmaz. Bu nedenle biz müflterimizin y›ll›k pazarla-
           çe makul. Çok minik bütçelerle baflar›l› olmak müm-  ma stratejisine de dahil olmak istiyoruz. Kim, neyi,
           kün” diyen Elif Ataseven, yapt›klar› çal›flmalar›n sonu-  do¤ru bir flekilde, sürekli söylerse o baflar›l› olur. Müfl-
           cunda müflterilerinin tedarikçi potansiyelinin artt›¤›n›,  teri satt›¤› sürece iletiflime kaynak ay›r›r. Her y›l müfl-
           insan kaynaklar› de¤eri, çal›flan sadakati, flirkette ça-  terilerimize mutlaka sektör de¤erlendirmesi yapt›r›r›z.
           l›flmak isteyenler ve yat›r›mc›lar için de¤er yaratt›klar›-  Çünkü sektörde görüfl bildiren haline gelmiflseniz ga-
           n› ifade ediyor. Ajans›n orta vadeli hedeflerinden sö-  zetecide flirket bu ifli do¤ru yap›yor alg›s› olufluyor.
           zediyor: “Medya iliflkileri anlam›nda yurtd›fl›nda özel-  Müflteri özenli bir çal›flma istiyorsa o, Haber Atölye-
           likle Orta Do¤u’da bir network oluflturmak istiyoruz.”   si’nde var. Yuvatafl ‹nflaat ile 4 y›ld›r, Sun Tekstil ve
              Haber Atölyesi hizmet verdi¤i müflterilerine medya  Hisar ile 3 y›ld›r çal›fl›yoruz.”
                                                                                     A¤usutos 2011 KobiEfor 73
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78