Page 73 - KobiEfor_Agustos_2011
P. 73
du¤unu biliyor musunuz? Olumsuz haberler kurumu-
nuzu nas›l etkiler? Olumsuz haberlerden olumlu ileti- HABER ATÖLYES‹NE G‹DEN YOL
flim mesajlar› ç›karmak mümkün mü?”
Elif Ataseven, ajans›n ad›n›n Haber Atölyesi olmas›- ‹flletme e¤itimi alan Elif Ata-
n› flöyle aç›kl›yor: “Atölye butik bir isim. Küçük ama seven, halkla iliflkiler sektörüne
özel hizmet gibi bir alg› yarat›yor. Fabrikasyon bir hiz- 1994 y›l›nda Gülderen Koflar ve
metten öte, atölye, üzerinde butik olarak düflünülmüfl, Aytül Gülçelik ortakl›¤›nda bir
terzi usülü çal›fl›lm›fl demek. ‹flimizin temelini medya flirket olan Capitol Halkla ‹liflki-
iliflkileri oluflturuyor. Müflteri, çal›flman›n sonunda ne ler’de ad›m atar. 1996 y›l›nda
kadar, nas›l ve nerede haber olarak yer ald›¤›n› duy- Gülderen Koflar ayr›larak
mak istiyor. Yetkinli¤im ve yatk›nl›¤›m›n bu alanda ol- Pronto Halkla ‹liflkileri kurdu-
mas› nedeniyle Haber Atölyesi’nin yaln›zca medya ile- ¤unda o ekipte Elif Ataseven
tiflim hizmeti veren ve buna odaklanan bir flirket olma- de vard›r. Pronto’da 6.5 y›l
s›n› istedim.” Müflterilerin her zaman de¤erli oldu¤unu müflteri iliflkilerinde görev
hissetmek istedi¤ini aktaran Ataseven, fazla kurumsal- alan Ataseven, gelen teklif
laflm›fl ajanslar›n prosedürlerle müflterilerinin hayat›n› üzerine 1999’da Assist ‹leti-
zorlaflt›rd›¤›n› düflünüyor: “Müflteri benim ad›ma düflü- flim Grubu’nda Müflteri
nen, menfaatlerimi koruyan ve gözeten, bütün gizli bil- ‹liflkileri Direktörlü¤ü’ne
gilerini paylaflt›¤› ancak bu konuda güvenebilece¤i bir gelir. 2006 y›l›nda bu flir-
ajansla çal›flmak istiyor. Bu nedenle müflterilerimizle ketten Genel Müdür ola-
gizlilik anlaflmas› yap›yoruz.” Hizmet sözleflmelerini rak ayr›l›r. Do¤rudan pa-
y›ll›k yapt›klar›n› belirten Ataseven, yeni müflterilerin- zarlama yapan SPS adl›
de 3 ayl›k bir deneme süresi sonras›nda birlikte çal›fl- flirketin iletiflim bölümü-
maya karar verdiklerini dile getiriyor. nün kuruculu¤unu üstle-
nir sonras›nda da genel
Hedef büyümek müdürlü¤ünü. Özellikle
Haber Atölyesi, tekstil, g›da, finans, inflaat, spor, Assist’te çal›flt›¤› dönem-
gayrimenkul, biliflim sektörü, sivil toplum kurulufllar›, deki müflteri portföyünden gelen istek üzerine
araflt›rma flirketleri olmak üzere toplam 10 firmayla ça- 2007 y›l›n›n fiubat ay›nda kendi flirketini kurma-
l›fl›yor. Elif Ataseven, 2012 y›l›nda müflteri say›lar›n› ve ya karar verir. “Hizmet ifli yap›yorsan›z, müflteri
ekibini yüzde 50 oran›nda artt›rmay› hedeflediklerini o ilgiden memnunsa onu ar›yor” diyen Ataseven,
aç›kl›yor: “Otomotiv ve kozmetik sektörüne de hizmet 2007 y›l›nda orta¤› An›l ‹zgi ile halkla iliflkiler ve
vermeyi planl›yoruz.” Haber Atölyesi çal›flanlar›n›n organizasyon hizmetleri sunan ‹letiflim Atölye-
ekonomi ve farkl› sektörlerde uzmanl›¤› bulunan in- si’ni açar. 2009 y›l› Eylül ay›nda ‹letiflim Atölye-
sanlardan olufltu¤unu anlat›yor: “Müflteri içeri girdi¤in- si’ndeki görevini sonland›ran Ataseven, ayr›larak
de her çal›flma arkadafl›m›z kendi alan›nda, uzman ol- Haber Atölyesi’ni kurar.
du¤u sektöre iliflkin haber üretir. Çok seslilik, çok yön-
lü bak›fl aç›s›n› getiriyor. Müflteri insan kaynaklar›, po- e¤itim program› da uyguluyor. Müflterilerinin bas›n
litikas›, yaratt›¤› istihdam, gelifltirdi¤i teknoloji ve ya- sözcüsüne ise özel bir e¤itim daha verdiklerini aktaran
ratt›¤› ekonomik de¤ere kadar her yönüyle ele al›n›r. Ataseven, k›yafetten, mimiklere dikkat edilmesi gere-
Dolay›s›yla medyada ulusal, yerel ve sektörel bazda kenler, gazeteci modelleri ve iletiflim kazalar›n›n nas›l
genifl bir haber yer al›m› olur. Müflterimiz bu kap›dan olufltu¤una iliflkin örneklere kadar medya iliflkilerinin
içeri girdi¤inde bilir ki ben bu ajanstan yaln›zca med- her alan›nda kapsaml› bir e¤itim verdiklerini dile geti-
ya iliflkileri hizmeti alaca¤›m. Her sektörden yaln›zca riyor: “Televizyon taraf›nda müflterimizin al›flmas› ve
bir müflteriye hizmet verebiliriz. Bu etik aç›dan önem haz›rlanmas› için deneme çekimleri yap›yoruz.” Atase-
verdi¤imiz bir husus. Müflterimize hakk›yla hizmet ver- ven’e göre medya-müflteri aras›ndaki iliflkinin sa¤l›kl›
memiz ve bize ödedi¤i bedeli haketmemiz laz›m.” bir flekilde yönetilmesi ve sürdürülebilir olmas›n› sa¤-
lamak flart: “‹letiflim bir stratejiye dayanmal›. Herkesin
Krizi f›rsata dönüfltürmek ortak gayesi y›l›n sonunda cirosunu artt›rmak. Yaln›z-
“Biz krizi f›rsata dönüfltürdük. Müflteri, krizlerde ta- ca medya iliflkileri ve reklam çal›flmalar› ile de baflar›
n›t›m giderlerini kesiyor. Oysa bizim önerdi¤imiz büt- sa¤lanmaz. Bu nedenle biz müflterimizin y›ll›k pazarla-
çe makul. Çok minik bütçelerle baflar›l› olmak müm- ma stratejisine de dahil olmak istiyoruz. Kim, neyi,
kün” diyen Elif Ataseven, yapt›klar› çal›flmalar›n sonu- do¤ru bir flekilde, sürekli söylerse o baflar›l› olur. Müfl-
cunda müflterilerinin tedarikçi potansiyelinin artt›¤›n›, teri satt›¤› sürece iletiflime kaynak ay›r›r. Her y›l müfl-
insan kaynaklar› de¤eri, çal›flan sadakati, flirkette ça- terilerimize mutlaka sektör de¤erlendirmesi yapt›r›r›z.
l›flmak isteyenler ve yat›r›mc›lar için de¤er yaratt›klar›- Çünkü sektörde görüfl bildiren haline gelmiflseniz ga-
n› ifade ediyor. Ajans›n orta vadeli hedeflerinden sö- zetecide flirket bu ifli do¤ru yap›yor alg›s› olufluyor.
zediyor: “Medya iliflkileri anlam›nda yurtd›fl›nda özel- Müflteri özenli bir çal›flma istiyorsa o, Haber Atölye-
likle Orta Do¤u’da bir network oluflturmak istiyoruz.” si’nde var. Yuvatafl ‹nflaat ile 4 y›ld›r, Sun Tekstil ve
Haber Atölyesi hizmet verdi¤i müflterilerine medya Hisar ile 3 y›ld›r çal›fl›yoruz.”
A¤usutos 2011 KobiEfor 73