Page 72 - KobiEfor_Agustos_2011
P. 72

AJANS



           Müflteri ile medya aras›ndaki
           iletiflim köprüsü;






           Haberin adresi;
           Haberin adresi;



           Haber Atölyesi
           Haber Atölyesi
            Haber olmak istiyorsan›z do¤ru
            adrestesiniz” slogan›yla hizmet veren
            Haber Atölyesi, müflterisi ile medya
            aras›nda bir iletiflim köprüsü kuruyor.

                                                                                                Elif Ataseven
            l     Röportaj: Deniz YANIKTAfi      l

          U       zmanl›k alan› medya iletiflim hizmetleri olan ve  leriniz aras›ndan s›yr›lman›z›, markan›za/flirketinize gü-
                  bir haber merkezi niteli¤inde çal›flan Haber
                                                            ven duyulmas›n›, kurum içinde çal›flanlar›n›z›n moti-
                                                            vasyon ve sadakatinin artmas›n›, kurumunuzun insan
                  Atölyesi, hizmet verdi¤i müflterilerinin medya
                  iletiflim stratejilerini belirleyerek, haber konula-
           r›n› oluflturuyor, medya ile marka aras›ndaki iletiflimi  kaynaklar›nda tercih edilir olmas›n›, yat›r›mc›lar›n, te-
                                                            darikçi ve sosyal paydafllar›n›z›n dikkatini çekmenizi,
           sürekli k›lmak için çal›fl›yor. Ajans›n medya iletiflim  kurumsal itibar›n›z›n artmas›n› sa¤lar.”
           araçlar›; bas›n bültenleri, bas›n bilgi yaz›lar›, bas›n  “Bülten gönderim zamanlamalar›ndaki hassasiyet,
           toplant›lar›, özel haber çal›flmalar›, bas›n gezileri, edi-  gazeteci taraf›ndan ay›rt edilir olmak, özel haberlerin
           torial çal›flmalar, formal ve informal bas›n ziyaretlerin-  oluflturulma flekli, her müflteriye özel kontaklar yarat-
           den olufluyor. Ajans›n çal›flma sisteminde günlük ha-  mak” prensipleriyle hareket ettiklerini kaydeden Ata-
           ber kupürlerinin paylafl›m›, düzenli müflteri toplant›la-  seven, Haber Atölyesi’nde, müflterilerine sunduklar›
           r›, ayl›k de¤erlendirme toplant›lar› ve ayl›k medya yer  hizmetleri ad›m ad›m flöyle anlat›yor: “Öncelikle med-
           al›m raporlar› yer al›yor.                       ya iletiflim stratejiniz belirlenir. Hedef mecralar›n›z tes-
              Haber Atölyesi Ajans Baflkan› Elif Ataseven, medya  pit edilir. Sizin için kullanaca¤›m›z medya iletiflim araç-
           iliflkilerinin özünün; sizin kendinizle ilgili söyledikleri-  lar› belirlenir. Haber konular› oluflturulur. Çal›flma tak-
           nize de¤il, sizinle ilgili hakk›n›zda söylenenlere dayal›  vimi haz›rlan›r. Gündem yönetimi yap›l›r. Süreklili¤i
           oldu¤unu söylüyor. Medya iliflkilerinin amac›n›n kuru-  olan bir çal›flma takvimi ile medyadaki ve dolayl› ola-
           mu/markay› hedef kitlesine ve kamuoyuna do¤ru an-  rak kamuoyundaki bilinirli¤iniz artt›r›l›r, kurum itibar›-
           latabilmeyi, do¤ru mesajlar› do¤ru iletiflim stratejileriy-  n›z güçlendirilir.” Ataseven, müflterilerinin Haber Atöl-
           le iletebilmek oldu¤unu belirtiyor. Ataseven, kurumla-  yesi’nde yan›t›n› bulabilece¤i konular› flöyle özetliyor:
           ra medya iliflkisinin sa¤lad›klar›n› flöyle özetliyor:  “Nas›l haber olunur? Ne s›kl›kta, nerelerde haber ol-
           “Marka bilinirli¤inizin artmas›n›, sektörünüzdeki rakip-  mak gerek? Kurumunuz içinde sakl› onlarca haber ol-

                                              YALNIZCA HABER

                                        Ataseven müflteri memnuniyetinin içeri¤ini flöyle tan›ml›yor:”Burada sade-
                                      ce haber olunur.” Ataseven, uluslararas› finans kuruluflu Goldman Sachs’›n
                                      dünya çap›nda gerçeklefltirdi¤i 10.000 Kad›n Giriflimci Sertifika Program›’na
                                      Türkiye’den seçilen 85 kad›n giriflimciden biri olmufl. Program› baflar›yla ta-
                                      mamlayan Ataseven sertifikas›n› projenin Türkiye orta¤› Özye¤in Üniversitesi
                                      Mütevelli Heyeti Baflkan› Hüsnü Özye¤in ve Giriflimcilik Merkezi Direktörü Ali
                                      Beba’n›n elinden alm›fl. KAG‹DER Üyesi de olan Ataseven, sosyal sorumlulu-
                                      ¤a da önem verdiklerini, Avrupa Kültür Derne¤i’nin Avrupa Birli¤i (AB) fonla-
                                      r›yla yapt›¤› Kent ve Sanat Projesi’nin medya iliflkiler aya¤›n› yürüttüklerini,
                                      Avrupa Kültür Baflkenti Ajans› ile Türkiye’nin ilk çocuk bienalini de gerçeklefl-
                                      tirdiklerini anlat›yor.


           72 KobiEfor A¤ustos 2011
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77