Page 72 - KobiEfor_Agustos_2011
P. 72
AJANS
Müflteri ile medya aras›ndaki
iletiflim köprüsü;
Haberin adresi;
Haberin adresi;
Haber Atölyesi
Haber Atölyesi
Haber olmak istiyorsan›z do¤ru
adrestesiniz” slogan›yla hizmet veren
Haber Atölyesi, müflterisi ile medya
aras›nda bir iletiflim köprüsü kuruyor.
Elif Ataseven
l Röportaj: Deniz YANIKTAfi l
U zmanl›k alan› medya iletiflim hizmetleri olan ve leriniz aras›ndan s›yr›lman›z›, markan›za/flirketinize gü-
bir haber merkezi niteli¤inde çal›flan Haber
ven duyulmas›n›, kurum içinde çal›flanlar›n›z›n moti-
vasyon ve sadakatinin artmas›n›, kurumunuzun insan
Atölyesi, hizmet verdi¤i müflterilerinin medya
iletiflim stratejilerini belirleyerek, haber konula-
r›n› oluflturuyor, medya ile marka aras›ndaki iletiflimi kaynaklar›nda tercih edilir olmas›n›, yat›r›mc›lar›n, te-
darikçi ve sosyal paydafllar›n›z›n dikkatini çekmenizi,
sürekli k›lmak için çal›fl›yor. Ajans›n medya iletiflim kurumsal itibar›n›z›n artmas›n› sa¤lar.”
araçlar›; bas›n bültenleri, bas›n bilgi yaz›lar›, bas›n “Bülten gönderim zamanlamalar›ndaki hassasiyet,
toplant›lar›, özel haber çal›flmalar›, bas›n gezileri, edi- gazeteci taraf›ndan ay›rt edilir olmak, özel haberlerin
torial çal›flmalar, formal ve informal bas›n ziyaretlerin- oluflturulma flekli, her müflteriye özel kontaklar yarat-
den olufluyor. Ajans›n çal›flma sisteminde günlük ha- mak” prensipleriyle hareket ettiklerini kaydeden Ata-
ber kupürlerinin paylafl›m›, düzenli müflteri toplant›la- seven, Haber Atölyesi’nde, müflterilerine sunduklar›
r›, ayl›k de¤erlendirme toplant›lar› ve ayl›k medya yer hizmetleri ad›m ad›m flöyle anlat›yor: “Öncelikle med-
al›m raporlar› yer al›yor. ya iletiflim stratejiniz belirlenir. Hedef mecralar›n›z tes-
Haber Atölyesi Ajans Baflkan› Elif Ataseven, medya pit edilir. Sizin için kullanaca¤›m›z medya iletiflim araç-
iliflkilerinin özünün; sizin kendinizle ilgili söyledikleri- lar› belirlenir. Haber konular› oluflturulur. Çal›flma tak-
nize de¤il, sizinle ilgili hakk›n›zda söylenenlere dayal› vimi haz›rlan›r. Gündem yönetimi yap›l›r. Süreklili¤i
oldu¤unu söylüyor. Medya iliflkilerinin amac›n›n kuru- olan bir çal›flma takvimi ile medyadaki ve dolayl› ola-
mu/markay› hedef kitlesine ve kamuoyuna do¤ru an- rak kamuoyundaki bilinirli¤iniz artt›r›l›r, kurum itibar›-
latabilmeyi, do¤ru mesajlar› do¤ru iletiflim stratejileriy- n›z güçlendirilir.” Ataseven, müflterilerinin Haber Atöl-
le iletebilmek oldu¤unu belirtiyor. Ataseven, kurumla- yesi’nde yan›t›n› bulabilece¤i konular› flöyle özetliyor:
ra medya iliflkisinin sa¤lad›klar›n› flöyle özetliyor: “Nas›l haber olunur? Ne s›kl›kta, nerelerde haber ol-
“Marka bilinirli¤inizin artmas›n›, sektörünüzdeki rakip- mak gerek? Kurumunuz içinde sakl› onlarca haber ol-
YALNIZCA HABER
Ataseven müflteri memnuniyetinin içeri¤ini flöyle tan›ml›yor:”Burada sade-
ce haber olunur.” Ataseven, uluslararas› finans kuruluflu Goldman Sachs’›n
dünya çap›nda gerçeklefltirdi¤i 10.000 Kad›n Giriflimci Sertifika Program›’na
Türkiye’den seçilen 85 kad›n giriflimciden biri olmufl. Program› baflar›yla ta-
mamlayan Ataseven sertifikas›n› projenin Türkiye orta¤› Özye¤in Üniversitesi
Mütevelli Heyeti Baflkan› Hüsnü Özye¤in ve Giriflimcilik Merkezi Direktörü Ali
Beba’n›n elinden alm›fl. KAG‹DER Üyesi de olan Ataseven, sosyal sorumlulu-
¤a da önem verdiklerini, Avrupa Kültür Derne¤i’nin Avrupa Birli¤i (AB) fonla-
r›yla yapt›¤› Kent ve Sanat Projesi’nin medya iliflkiler aya¤›n› yürüttüklerini,
Avrupa Kültür Baflkenti Ajans› ile Türkiye’nin ilk çocuk bienalini de gerçeklefl-
tirdiklerini anlat›yor.
72 KobiEfor A¤ustos 2011