Page 65 - KobiEfor_Agustos_2011
P. 65

Hüsnü Özye¤in, 2008’den bu yana Avrupa’da banka-
           c›l›k yap›yordu. Credit Europe Bank bu anlamda önem-  DÜZENLEMELER
           li bir marka olarak dikkatleri çekti. Yurtd›fl›nda bu ka-  OLUMLU AMA
           dar baflar›l› ifllere imza atm›fl bir sektör kuruluflunun
           Türkiye pazar›na girmesi kaç›n›lmazd›. Zaten Türkiye,   YETERS‹Z
           gerek sanayisi gerek genç nüfusuyla bölgesinde parla-  Bekir Dildar, son dönem-
           yan bir y›ld›z.” Dildar, bankan›n Türkiye’de Fibabanka  lerde BDDK’n›n bankalar
           ad›n› almas›n› ise büyüme stratejisine ba¤l›yor. Hem  üzerinden ekonomiyi so¤ut-
           söyleniflinin kolay olmas›n›n, hem de art›k sektörde  ma çal›flmalar›na da de¤ine-
           önemli bir marka olan Fiba’n›n kendilerine güç kazan-  rek; ‘Yap›lanlar do¤ru ama
           d›raca¤›n›n alt›n› çiziyor.
                                                              yetersiz’ diyor. Al›nan önlem-
                                                              lerin tüketiciye yans›yaca¤›n› ve kredi maliyetle-
              3 ayda kara geçirdiler                          rinin artaca¤›n› hat›rlatan Dildar, ancak bireyin
              Sat›n alma ifllemi sonras›nda zarar eden Millennium  harcama yapmas›na engel olunamayaca¤›n› ön-
           Bank’› 3 ayda kara geçirdiklerini belirten Dildar, bu ba-  görerek: “Sadece bankac›l›k üzerinden yap›lacak
           flar›y› ise sektör tecrübelerine endeksliyor. Bankac›la-  ekonomiyi so¤utma operasyonu yetersiz kal›r.
           r›n bankas› olduklar›n› söyleyen Dildar, flöyle konufltu:  Di¤er sektörlere de bak›lmal›” diyor.
           “Bizdeki bankac›l›k tecrübesi 25-30 y›ll›k. Yönetim Ku-
           rulumuzda görev alan isimler ya bir bankada genel
           müdürlük yapm›fl ya da üst düzey yöneticilik tecrübe-  konsantre olarak kara geçtiklerini kaydeden Dinç, flu
           si olanlardan olufluyor. Millennium Bank’› sat›n al›nca  bilgileri veriyor: “25 milyon TL’ye kadar cirosu olan ifl-
           bu tecrübemiz bize yard›mc› oldu. Teknik altyap›m›z  letmeleri KOB‹ kategorisine al›yoruz. Sadece inflaat fir-
           yetersiz olmas›na ra¤men y›llarca zarar etmifl bir ban-  malar›n›n istisnas› var. fiu anda k›s›tl› flube say›m›z ne-
           kay› kara geçirdik. Millennium Bank sadece 2010’da 15  deniyle de KOB‹’lerin O’lar›na yo¤unlafl›yoruz. Özellik-
           milyon dolar zarar etmiflti. ‹lk olarak da sermaye art›-  le de 500 bin TL ile 1 milyon TL kredi talebi olan ifllet-
           fl› yaparak bilançomuzu güçlendirdik. Bankac›l›kta en  meleri hedefliyoruz.”
           önemli art› insan kayna¤›d›r. fiimdi insan kayna¤›na
           yat›r›m yap›p teknolojiye a¤›rl›k veriyoruz.” Dildar, ay-  Para ak›fl› kazand›r›r
           n› zamanda flubeleflme çal›flmalar›na a¤›rl›k verdikleri-  Murat Dinç, Fibabanka olarak para ak›fl›n› yakala-
           ni ve 18 olan flube say›s›n› 20’ye ç›kard›klar›n› belirti-  mak istediklerini belirtiyor. Bu nedenle ilk kurumsal
           yor. fiubeleflme çal›flmas›nda Antalya’da büyük bir flu-  flubeyi Antalya’ya açt›klar›n›, 2 ay içinde sözkonusu
           be açt›klar›n› söyleyen Dildar, “Yurtd›fl› bankam›zla si-  flubenin bankan›n en büyük ifllem hacmini gerçeklefl-
           nerji sa¤lamak ad›na bu yat›r›m› gerçeklefltirdik” diyor.   tirdi¤ini paylafl›yor. Credit Europe Bank'›n a¤›rl›kl› Al-
                                                            manya, Rusya, Ukrayna, Hollanda’da tur operatörleri-
              Sahada olan müflteriyi kapar                   ne büyük destek verdi¤ini dile getiren Dinç, “fiimdi tur
              Bekir Dildar, farkl› bir strateji uygulayarak Fibaban-  operatörleri sayesinde para ak›fl›n›n içinde olmak isti-
           ka’y› büyüteceklerini kaydediyor. Dildar, sahada müfl-  yoruz. Antalya flubesi bu amaçla kuruldu. Bu y›l Antal-
           teriye çok yak›n çal›flan bir ekip oluflturduklar›n› söy-  ya flubemizden 600-700 milyon dolarl›k döviz girdisi
           lüyor. Dildar, iddial›; ‘Sahada olan müflteriyi kapar’  bekliyoruz” diyor. Dinç, KOB‹’lerin yan› s›ra turizm ve
           derken hizmet kalitesinin ise önemli oldu¤unu belirti-  inflaat sektörüne yo¤unlaflacaklar›n› duyuruyor.
           yor. Müflterinin ihtiyac›na en k›sa sürede cevap vere-  Fibabanka KOB‹ Sat›fl Bölüm Yöneticisi Ali Durukan,
           cek bir yap› oluflturduklar›n› belirten Dildar, geçmiflte  bankan›n aktif büyüklü¤ünün 1.5 milyar TL oldu¤unu
           de benzer bir strateji uygulayarak önemli baflar›lara  belirtiyor. K›sa sürede KOB‹’lere 170 milyon TL’lik nakit
           imza att›klar›n› hat›rlat›yor. Dildar, flu bilgileri veriyor:  kredi hacmi yarat›ld›¤›n› aktaran Durukan, KOB‹’lerin
           “Sürat en önemli farkl›l›¤›m›z. Müflteriye 1 haftada 100  toplam mevduattan ald›¤› pay›n flimdilik yüzde 12’ler
           milyon dolarl›k kredi sa¤layabiliyoruz. Sermaye soru-  seviyesinde oldu¤unu anlat›yor. Durukan, daha fazla
           numuz yok.”                                      KOB‹’ye ulaflmak için ticari segmentte verdikleri hizmet
                                                            kalitesini KOB‹’lere sunacaklar›n› aktar›yor. Durukan, 3-
              KOB‹’lerin “O”lar›na yo¤unlafl›yoruz           4 ayl›k bir süreç içinde Fibabanka’n›n toplam KOB‹
              Fibabanka Genel Müdür Yard›mc›s› Murat Dinç, bü-  müflteri say›s›n›n bin 400 oldu¤unu, 550’sine kredi
           yüme potansiyeli yüksek bir banka olduklar›n› söylü-  sa¤lad›klar›n› belirtiyor. Durukan, 2011’de 3 yeni flube
           yor. Dinç, özellikle KOB‹’lerde her segmentte ve her  daha açacaklar›n› belirtiyor. Durukan, KOB‹’lerde ayr›ca
           sektörde ciddi tecrübeleri bulundu¤unu belirterek,  uzun vadeli kredi yaratmak amac›yla yurtd›fl› kuruluflla-
           “Hepimiz çok heyecanl›y›z. Özellikle de Hüsnü Özye-  r›yla anlaflma imzalamak üzere olduklar›n› ve en az 7
           ¤in. Bizimle beraber müflteri ziyaretlerine gidiyor. Bi-  y›l vadeli bir kaynak yaratmak istediklerini anlat›yor. Fi-
           zim için önemli bir motivasyon. Ayr›ca bizim için  babanka ayr›ca kad›n giriflimcilere pozitif ayr›mc›l›k ya-
           önemli olan müflteriye yak›n olmak. Müflteriye yak›n  parak desteklemeyi planl›yor. Fibabanka’n›n 13’ü ‹stan-
           olup h›zl› hizmet kalitesiyle farkl›l›k yaratabiliriz” diye  bul’da olmak üzere Ankara, ‹zmir, Bursa ile Antalya’da
           konufluyor. Son 3-4 ayd›r özellikle ticari bankac›l›¤a  toplam 20 flubesi ve 360 çal›flan› bulunuyor.
                                                                                      A¤ustos 2011 KobiEfor 65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70